Over het restaurant Soia

Soia – Strand Oog In Al, een bijzonder plekje in Utrecht. Van dinsdag tot en met zondag zijn wij geopend voor een heerlijke lunch of diner. Natuurlijk ben je ook welkom voor een drankje. Proef een van onze speciaalbieren of smaakvolle wijnen. Soia is kindvriendelijk met een omheinde speeltuin. Ook voor onze jongste gasten serveert Soia iets lekkers. Het is helaas niet mogelijk om een tafel buiten op het terras te reserveren.

Meer informatie over restaurant Soia

Dinsdag en Woensdag 12:00 - 00:00
- Bar 12:00 - 00:00
Donderdag t/m Zondag vanaf 12:00
- Bar vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Soia

Marco K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Topavond op een toplocatie. Genieten van een vrije sfeer met uitzicht op de grote schepen die over het kanaal varen. Kom zeker nog een keer terug.
Regine D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Grootste minpunt van Soia is het personeel: jong, waarschijnlijk slecht betaald, niet betrokken. Bij aankomst bleek dat er voor mijn borrel voor 40 mensen 4 statafels waren gereserveerd. Geen zitplekken. Ik wilde dat mijn gasten wel konden zitten. Dit werd alsnog geregeld. Vervolgens bleek de plek niet goed en werden we verplaatst. De manier waarop dat ging was knullig. Slechte communicatie. Het was erg druk: gasten moesten lang in de rij staan om hun drankjes te halen. De locatie is is prachtig, personeel reden voor mij om Soia niet aan te bevelen. Jammer hoor.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Super locatie! Sfeervol en heel levendig. Wij zaten aan een tafel aan de waterkant. Op drukke momenten, zoals nu, was het soms een uitdaging om een bestelling te plaatsen en de aandacht van de serveersters te trekken. Met een klein groepje blijven eten; dat was oké. Al met al heerlijk met collega's in het zonnetje gezeten en een hele fijne middag/avond gehad.
Hemmo B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Altijd een hele fijne plek met lekker eten. We waren met een grote groep en ondanks dat we hadden gereserveerd (ook van te voren doorgegeven wat we gingen eten) duurde het lang voordat het eten op tafel kwam.
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
We hebben hier een feestje gegeven. Mooie tafeltjes buiten op een redelijk beschutte plek. Kinderen konden er lekker spelen. We mochten de taart zélf meenemen (relax dus!). Er was wel een verschil in de bediening. Waar de één zich de benen uit het lijf liep, had de ander het laid back van die zonnige dag overgenomen. Verschil in niveau dus. Maar iedereen was tevreden. Dus prima plek om een feestje te houden!
Jilles V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Afgelopen vrijdag heb ik een borrel gegeven bij Soia voor zo'n 20 - 30 personen. Soia had een topplekje voor ons gereserveerd op het dakterras! We hebben een topavond gehad! Erg mooie lokatie, ontspannen sfeer en goede service. Tot de volgende keer!
David R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Met een groep van 15 echt een hele leuke avond gehad met borrel en goed verzorgde BBQ. Lekker vlees, gezonde salade en fijne sauzen. Bediening was snel en vriendelijk. De plek is heel mooi zo op de kop aan het water. Goede prijs/kwaliteit verhouding, absoluut een aanrader.
Elke V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Moederdag brunch met yoga voor 22 euro per persoon. Het personeel was erg vriendelijk. Mijn zus mag geen lactose en daar werd gelijk op ingespeeld! Het eten vond ik wat minder voor de 15 euro die je per persoon betaald. Alle drankjes moesten nog los afgerekend worden. Daarnaast moesten we erg lang wachten tot iemand drankjes kwam opnemen, terwijl er ongeveer vijf man personeel stond. Daarnaast was het helemaal niet druk, alleen binnen waren een paar tafeltjes bezet die ook de Moederdagbrunch deden. Het eten kwam wel heel snel! De ruimte waar we aten was ook erg leuk. De yoga les was leuk en ook de docent deed het goed. De ruimte was erg vies met allemaal zand en troep stond aan de kant geschoven.. dit was helaas weer wat minder. Daarnaast stond de deur open. Als je met je matje daarvoor ligt (er was verder niet een andere plek) dan tocht dat best wel erg.
14vdwesten .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Perfecte locatie, blijft m’n lievelingsplek in Utrecht! personeel lijkt veel beter te zijn dan voorgaande jaren, we werden met 30 man goed verzorgd!
floris S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Belachelijk lang gewacht, zowel op bestelling als op gerecht. Dat was van matige kwaliteit. Het was stikdruk en we werden door de bediening min of meer genegeerd, zelfs als we aan de bar stonden om te bestellen. Belabberd slecht!
A.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Prima sfeer en bediening. Eenvoudig en lekker eten. Laagdrempelig en flexibel. Ondanks dat ik wilde reserveren vóór opening per 1 april kreeg ik direct contact per mail en werd er sympathiek meegedacht met mijn wensen.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Een feest voor 300 personen tot in de puntjes geregeld! Fantastische locatie met top personeel en onuitputtende mogelijkheden.
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Locatie is top, tent is okay maar eten is echt dramatisch. De lauw geserveerde gefrituurde kip in een grieks falafel broodje is iig een regelrechte afrader.
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
1e Paasdag genoten van een heerlijk brunchbuffet. De vooraf geserveerde soep, gegrilde beenham, zalm, diverse salades en sandwiches zagen er niet alleen goed uit, maar waren ook voortreffelijk van smaak. Het eten is t.o.v. vorig jaar aanzienlijk verbeterd. De sfeer was ondanks het weer super. Voor de kinderen waren ook diverse activiteiten o.a. een springkussen waar tussen de buien door goed gebruik van werd gemaakt. Gecombineerd met de vriendelijke bediening maakte dit tot een geslaagd uitje. Wij zullen dit seizoen zeker regelmatig hier terugkomen.
Lize M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Al een paar keer hier gezeten voor een drankje en/of hapje. Super mooie locatie, dus het is snel goed, zou je zeggen.

Eigenlijk stelt soia ons altijd teleur. Je moet vroeg komen, dan is er nog sprake van enige service. Wordt het later (en drukker) dan moet je geduld hebben. Alles duurt lang, en als je vraagt waar je bestelling blijft, word je meewarig aangekeken. We kwamen toch steeds terug voor de locatie. (Geef geen 10 omdat na verloop van tijd de muziek verandert naar vrij hard irritant salsa-achtig-gejengel)

Het eten zelf dan. Salade van kip en gegrilde groente; had lekker kunnen zijn als er enige smaak aan zat. Borrelplank: best te doen, niets spannends. Broodje carpaccio; idem. Mager zesje.

Al met al; wij komen niet weer.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Op donderdagavond gegeten bij Soia, nouja gegeten?

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, voor de keuken hoeft u hier niet te zijn, ik had de Chili Cheese Burger die aldus de kaart zou komen met oude kaas, chorizo, gekarameliseerde ui en jalapeno mayo en verse friet.

Nou de Jalapeno mayo was ver te zoeken (het was dus gewone mayo) en de gekarameliseerde ui is men blijkbaar gewoon vergeten.

Toen als nagerecht de Homemade cheesecake, wat kan daar nou mis aan gaan ?
Nou zowel bij mij als de rest van mijn gezelschap was deze gewoon nog bevroren (hoezo homemade ?? ), en die heeft iedereen dan ook maar laten staan.
Dat gebeurd blijkbaar vaker want de bediening vroeg er niet eens naar dat niemand meer dan 1 klein hapje van zijn cheesecake had genomen.

Ik verbaas me over het feit hoe deze locatie met een overmatige drang naar hipster cool ogende tent (en dito bediening) het er met de pet naar gooit.

Enige wat ik kan hopen gezien de gelijke ervaringen hier op de site dat er snel ander management en een andere chef komt hier. Stop met proberen hip(ster) te doen en concentreer je gewoon op kwaliteit van je product en service.

Zolang dat niet gebeurd blijf ik hier ver weg want het was echt slecht, meer kan ik er niet van maken.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Soia is een superleuke plek om een drankje te drinken of wat te eten aan het water. Je kan op het terras zitten of in het zand of gras. Er is veel ruimte en er zijn zitzakken om op te chillen. De bediening is vriendelijk en vlot. Vooral met mooi weer is het lekker levendig en gezellig. Aanrader!
hesenbas .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Super leuke plek om te zitten en een drankje te doen. Plankje bij het drankje was heerlijk! Vervolgens 1,5 uur wachten op een hamburger...Die half koud wordt opgediend...Kortom; erg leuk om een drankje te doen maar waardeloos om echt te gaan eten
Hoogen .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Top locatie. Leuke kaart, maar de service. Oke, self - service hebben we nu overal.. Maar als je zelfs dat gaat verknallen gaat t niet goed. Een ober die buiten eten brengt bij andere gasten, langs loopt en vraagt is alles lekker? En je vervolgens naar binnen stuurt met als opmerking je MOET naar binnen, je MOET betalen.
Oke dan maar naar binnen, omdat ik moet betalen.. Wat natuurlijk wel heel raar is, als je betaald voor het gene wat je besteld. Aangekomen bij de bar: 2 biertjes en wat frietjes met kipnuggets.. Ohnee, de keuken is dicht om voor te bereiden voor de avondkaart. Zitten met 10 man op het terras, de kaart van 12 tot 4 uur zou nog moeten lukken als je iets voor 4 uur wilt bestellen.. Maar nee! Heel leuk hoor dat zandstrand, maar op dit soort momenten is service waardoor er meer geld binnen komt, hard nodig.
djflb .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Enorm mooie en leuke locatie zo aan het water! Eten is ok, maar kan nog wel naar een iets hoger nivaeu getild worden. Jammer dat we die avond alleen nog broodjes konden eten ipv een echt gerecht.