Soia

- Bar vanaf 12:00

5,9
Filize M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Al een paar keer hier gezeten voor een drankje en/of hapje. Super mooie locatie, dus het is snel goed, zou je zeggen.

Eigenlijk stelt soia ons altijd teleur. Je moet vroeg komen, dan is er nog sprake van enige service. Wordt het later (en drukker) dan moet je geduld hebben. Alles duurt lang, en als je vraagt waar je bestelling blijft, word je meewarig aangekeken. We kwamen toch steeds terug voor de locatie. (Geef geen 10 omdat na verloop van tijd de muziek verandert naar vrij hard irritant salsa-achtig-gejengel)

Het eten zelf dan. Salade van kip en gegrilde groente; had lekker kunnen zijn als er enige smaak aan zat. Borrelplank: best te doen, niets spannends. Broodje carpaccio; idem. Mager zesje.

Al met al; wij komen niet weer.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Op donderdagavond gegeten bij Soia, nouja gegeten?

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, voor de keuken hoeft u hier niet te zijn, ik had de Chili Cheese Burger die aldus de kaart zou komen met oude kaas, chorizo, gekarameliseerde ui en jalapeno mayo en verse friet.

Nou de Jalapeno mayo was ver te zoeken (het was dus gewone mayo) en de gekarameliseerde ui is men blijkbaar gewoon vergeten.

Toen als nagerecht de Homemade cheesecake, wat kan daar nou mis aan gaan ?
Nou zowel bij mij als de rest van mijn gezelschap was deze gewoon nog bevroren (hoezo homemade ?? ), en die heeft iedereen dan ook maar laten staan.
Dat gebeurd blijkbaar vaker want de bediening vroeg er niet eens naar dat niemand meer dan 1 klein hapje van zijn cheesecake had genomen.

Ik verbaas me over het feit hoe deze locatie met een overmatige drang naar hipster cool ogende tent (en dito bediening) het er met de pet naar gooit.

Enige wat ik kan hopen gezien de gelijke ervaringen hier op de site dat er snel ander management en een andere chef komt hier. Stop met proberen hip(ster) te doen en concentreer je gewoon op kwaliteit van je product en service.

Zolang dat niet gebeurd blijf ik hier ver weg want het was echt slecht, meer kan ik er niet van maken.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Soia is een superleuke plek om een drankje te drinken of wat te eten aan het water. Je kan op het terras zitten of in het zand of gras. Er is veel ruimte en er zijn zitzakken om op te chillen. De bediening is vriendelijk en vlot. Vooral met mooi weer is het lekker levendig en gezellig. Aanrader!
Hesenbas .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Super leuke plek om te zitten en een drankje te doen. Plankje bij het drankje was heerlijk! Vervolgens 1,5 uur wachten op een hamburger...Die half koud wordt opgediend...Kortom; erg leuk om een drankje te doen maar waardeloos om echt te gaan eten
Hoogen .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Top locatie. Leuke kaart, maar de service. Oke, self - service hebben we nu overal.. Maar als je zelfs dat gaat verknallen gaat t niet goed. Een ober die buiten eten brengt bij andere gasten, langs loopt en vraagt is alles lekker? En je vervolgens naar binnen stuurt met als opmerking je MOET naar binnen, je MOET betalen.
Oke dan maar naar binnen, omdat ik moet betalen.. Wat natuurlijk wel heel raar is, als je betaald voor het gene wat je besteld. Aangekomen bij de bar: 2 biertjes en wat frietjes met kipnuggets.. Ohnee, de keuken is dicht om voor te bereiden voor de avondkaart. Zitten met 10 man op het terras, de kaart van 12 tot 4 uur zou nog moeten lukken als je iets voor 4 uur wilt bestellen.. Maar nee! Heel leuk hoor dat zandstrand, maar op dit soort momenten is service waardoor er meer geld binnen komt, hard nodig.
Djflb .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Enorm mooie en leuke locatie zo aan het water! Eten is ok, maar kan nog wel naar een iets hoger nivaeu getild worden. Jammer dat we die avond alleen nog broodjes konden eten ipv een echt gerecht.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Gisteren met de hele familie geborreld en gegeten bij Soia. We wilden eigenlijk graag op het dakterras zitten maar dit kon niet ivm een grote borrel. Bij navraag bij de bediening kregen we een tafeltje buiten op het terras, geen straf met het heerlijke weer van gisteren. Eerst wat hapjes besteld van de borrelkaart en daarna heerlijk gegeten. Het was een erg drukke dag en je kan goed zien dat Soia populair is in Utrecht, daarom moesten we soms iets langer wachten. Dit werd alleen goed uitgelegd door de bediening en de vrolijkheid van onze serveerster liet ons dit al snel vergeten. Al met al een top avond gehad!
Joffrey V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Omgeving is mooi. Je waant je bij een strandtent, en dat midden in de stad. Bereikbaarheid is minder goed. Eten (hamburger) was oké; niet geweldig, niet vies. Heb een hapje van andermans pannenkoek geprobeerd, die was niet goed doorbakken dus niet echt lekker. De service was vrij slecht. Meerdere keren vroeg ik iemand van de bediening iets, die me dan zei dat bestellen bij een ander moest. Ook zijn ze in enkele uren tijd twee keer onze bestelling kwijtgeraakt; dat je een half uur op je bestelling wacht, het eens navraagt en dat er dan wordt gezegd 'O ja, die bestelling, we zijn het bonnetje kwijt'.
Freek L.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Na vele goede verhalen van vrienden nu toch ook een keer zelf een hapje gaan eten bij Soia. De locatie is geweldig: een klein stukje fietsen vanaf het centrum van Utrecht maar wel het echte buiten gevoel! De schepen die langs varen maken het extra speciaal. We hebben als voorgerecht een Soia plateau besteld en als hoofdgerecht de 'Not so Veggie' Hamburger. Beide erg lekker. Vooral het Soia plateau met allemaal kleine hapjes was heerlijk met een Vedett biertje erbij. Het was een drukke dag maar de bediening werkte hard en was erg vriendelijk. De kaart is misschien wel een beetje klein.
Teeveezed .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Ik heb hier de smerigste hamburger ooit op. De Angus Burger was nog nagenoeg rauw, er zaten 'harde stukjes' in het vlees en de saus, het broodje, en gegrilde groenten leken dagen oud te zijn. Het eten van mijn tafelgenoten (salade & broodje carpaccio) was 'redelijk', maar de burger kon echt niet. Absolute afrader.
Sjoerd O.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Heerlijke zondag gehad met vrienden en dochtertje op SOIA. Zonnetje, fijne muziek en goed eten. Keuken ondanks drukte snel. Lekkere salade vis en burger. Goede friet ook! Bediening jong maar snel en lekker op zn strands..
Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Mooie locatie heerlijk in de zon. Helaas was de sauvignon van het type hoofdpijn wijn en eigenlijk niet te drinken en dat voor €20,- eigenlijk schandalig als je je bedenkt dat ie in de winkel €4,80 is. De porties van de burgers waren erg groot met behoorlijk rauw vlees. Niet onaardig, maar zeker niet heel spannend. Pannenkoek was oke. We hebben een prima avond gehad, maar vooral vanwege de locatie.
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Mooie locatie direct aan het Amsterdam-Rijnkanaal. Grotendeels gericht op buiten zitten, maar ook binnen een leuke kantine-achtige eetzaal en bar. De kaart is beperkt: 3 broodjes, wat salades en hamburgers. We gaan voor de hamburger Double Trouble en de salade met geitenkaas. Voor de kleine een pannekoek. De hamburger is oké, al is het Angus-beef wel helemaal grijs doorgebakken. Iets rosé was lekkerder geweest. Lekkere pulled pork erbij. De friet is goed, met het schilletje er nog bij. Rode koolsalade is niet vers, er zitten bruine stukjes tussen. En blijkbaar waren de vijgen op, want die zijn vervangen door tomaat (?). Ook de muntthee is op. Navraag leert ons dat de bestellingen nog niet binnen zijn (tip: er zit op 5 minuten lopen een goede Turkse groentewinkel). Dat verklaart waarschijnlijk ook de oude rode kool. Verder is de salade erg saai, wat krulsla, geitenkaas, tomaten en een een lekkere dressing. Een beetje brood erbij zou fijn zijn. De pannekoek is helemaal treurig, het is meer een crepe, heel klein en dun, blank van kleur. En dat kost dan 5 euro. Onze dochter laat hem staan.
Het valt allemaal wat tegen. Een leuke tent om wat te drinken op een mooie plek, maar je kunt in de buurt leukere, betere en betaalbaardere eettentjes vinden.
M B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Het is een leuke locatie, aan het Amsterdam-Rijnkanaal en ik zal er zeker nog eens een koffie of een drankje gaan drinken om naar de langsvarende schepen te kijken! Het eten viel erg tegen; het was niet druk die zondagavond. We hadden een hamburger die heel vreemd smaakte; er zat volgens mij komijn op. Of iets dat daar op lijkt. Gelukkig niet mijn eten; ik houd niet van komijn en dat hoort niet op een hamburger te zitten. Ik had een maaltijdsalade met zalm. Een diep bord met een berg groenvoer en daarop wat plakken gerookte zalm een wat dotjes dressing. Een niet aantrekkelijk uitziend bord en er werd niet eens brood o.i.d. bij geserveerd. Deze hap sla kostte 14 Euro; een veel te hoge prijs voor deze zeer matige 'maaltijd'. We hebben het gezegd tegen de bediening, maar kregen nauwelijks een reactie. IVerbazing en ets in de trant van: ik zal het doorgeven. Bovendien was de bediening erg traag; ook het afrekenen duurde lang, terwijl wij zowat de enige klanten waren. Ik zal er niet meer gaan eten.
Benja M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
In het voorjaar, bij het verschijnen van de eerste zonnestralen, weer eens bij Soia gaan eten wat bij mij om de hoek aan het water ligt. Als vanouds een hele mooie locatie, jong publiek en bij mooi weer ook erg druk. De service vind ik matig, hoog "popie-jopie" gehalte als het gaat om taalgebruik en professionaliteit. Het eten is eetcafé niveau, maar benedenmaats. Ik heb deze keer gekozen voor een hamburger van Black Angus beef. Het eindresultaat was gortdroog, de garnering zo-zo en flets. Het is een hotspot voor de hipster generatie, maar verder nogal pretentieus.
Dicky M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Gisteren heerlijk geborreld met verschillende borrelhapjes. Prima voor elkaar, goede bediening, prachtige locatie! We komen zeker weer terug!!
Fiona F.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
In de zomer lekker gegeten bij SOIA. Helaas geen biologisch vlees op de kaart, dus een vegetarisch gerecht genomen. Een polenta-taartje met paddestoelen was het. Ontzettend lekker, maar wel heel weinig. Ondertussen zat mijn tafelgenoot met zeebaars juist met een héel vol bord. Beetje jammer, nog friet bij besteld om genoeg gegeten te hebben. Hele lekkere wijnen erbij.

Wel weer jammer. Bij navraag waarom er geen biologisch vlees wordt gebruikt, werd dat doorgespeeld aan de kok. Vervolgens vertelde de ober ons dat het vlees niet biologisch was, maar dat er verder niets mis mee was en dat het gewoon gezond was. Dan heb je volgens mij echt niet door waarom veel mensen biologisch of goed behandeld vlees willen eten. Raar voor een modern en hip restaurant. De ober beweerde ook nog dat de prijzen dan met 5 euro omhoog zouden gaan. Ik betaal graag meer voor diervriendelijker vlees, maar als Soia het niet voor minder dan 5 euro kan, moeten ze eens bij collega's in de stad gaan kijken.

Jammer, want verder lekkere plek!
Benboprome .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Wat een leuke relaxte plek, zo op 10 minuutjes fietsen van het centrum van Utrecht. Ik was daar met een vriendin: 2 senioren. Genoten van heerlijke eigen gebakken (limocella) taart met verse muntthee. Wie is die bakker? Smaakte geweldig. Nog gezellig blijven hangen voor een kleine lunch. De overheerlijke verse soep ...de naam ben ik kwijt maar het was knoflooksoep met groene asperge...zorgde dat we dit uitje niet vergeten. De ambiance was o.k. We komen zeker een keer terug!
Jasper C.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Mijn favoriete restaurant in de buurt. Heerlijk op het fietsje vanuit Oog in Al naar dit prachtige plekje. Sinds de opening nu 3 keer geweest en het eten is altijd heerlijk. Gisteren voor het eerste de parelgort salade op, lekker!

De locatie is natuurlijk uniek! En de bediening laat je thuis voelen.
Henkdetank .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Al 2 zondagen mogen genieten van de muziek op SOIA. Eerste keer bij het openings feestje en toen was al behoorlijk wat punten gezien die veel beter kunnen. Allereerst de bediening, neem alsjeblieft mensen aan die enige ervaring hebben en niet bij elke bestelling kijken of ze water zien branden! Ten tweede het eten, bio broodje hamburger wat koud is en eigenlijk nul smaak heeft. Je geeft dit aan en het antwoord wat je krijgt is dat het niet mogelijk is aangezien ze net zijn klaargemaakt.. Krijg een nieuwe die ook koud is! Geeneens niet warm maar koud!
Gelukkig maakte de muziek een hoop goed maar voor eten zou ik ver weg blijven van dit tentje. Zolang de bedrijfsleider drukker schijnt te zijn met wijs doen ipv leiding geven aan zijn personeel ziet SOIA mij hier niet meer terug.