Sogni del Sud

31-620791504

Meer informatie over restaurant Sogni del Sud

Malou .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Geweldig restaurant! Nico is erg enthousiast en heeft veel liefde voor zijn vak. Zijn passie proef je terug in het eten, heerlijk! Wij komen hier zeker weer terug.
Vanderbink .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Laatst heerlijk gegeten bij Sogni del Sud. We hadden van vrienden al veel positieve verhalen gehoord. Nico vertelde ons dat er geen menú kaart was en toen begon de verwennerij. Natuurlijk met volle verbazing lieten wij ons verrassen. Ongelofelijk veel antipastas en het was geweldig, vooral met de mooie uitleg die we erbij kregen. Vervolgens de huisgemaakte ravioli met truffel waar wij zelfs het bord van hebben afgelikt. En natuurlijk als toetje kregen we een hele mooie lichte cheesecake met limoncello.Wij zijn heel vaak in Italië geweest en hebben bij veel Italiaanse restaurants gegeten in Nederland, wij kunnen zeggen na deze geweldig avond dat er weinig plekken zijn in Amsterdam waar je zo authentiek kan eten en met liefde behandeld wordt. Zeker de moeite waard om het mee te maken. En we raden het ook iedereen aan om bij Sogni del sud te gaan eten.
Wij komen zeker snel weer terug!
Paul Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
wat een heerlijke avond hebben we 'gekregen' van Nico en zijn team. De ambiance toont eenvoudig en dat werkt prima in combinatie met de warme hartelijkheid en passie van het team en de wonderbaarlijke smaakverrassingen van Nico. fantastisch om te zien met hoeveel passie en toewijding alle gerechten worden gemaakt. Als je de kans krijgt neem een tafel waarmee je Nico en zijn team in de keuken aan het werk kan zien. Je proeft het, de smaken zijn heel puur en je proeft de liefde die ze erin stoppen.
Wil je een avond uit en verwend worden dan is er maar één keus!
Everdina57 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Met onze vriendengroep van 18 personen hebben we hier onlangs een geweldige avond getafeld. Het restaurant is niet veel groter dan een eetkeuken. Er is geen sprake van een 'designinterieur', maar de ambiance doet mediterraan en huiselijk aan. Mede door de hartelijke ontvangst ( met heerlijke prosecco en knapperig brood)) voelen we ons erg welkom. Voor het 3 gangen menu moet je geen haast hebben. Het duurt even voordat de gevarieerde antipasti op tafel staan, maar dan heb je ook wat! O.a. overheerlijke hertecarpaccio, witlof, ansjovis, mosselen en ga zo maar door. Gelukkig is er ruimschoots tijd om het te laten zakken, zodat er ruimte is voor het hoofdgerecht: verschillende soorten pasta's en langoustinos. En tenslotte voor de snoepers een toetje van chocola. Behalve dat we allemaal genoten hebben van het eten, was er natuurlijk de gastheer die op een enthousiaste en charmante wijze zijn rol met verve vervulde! Complimenten voor hem en het bedienend personeel. We komen zeker terug!
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Als je een goed gestructeerde avond verwacht, met een grote menukaart en vlotte bediening in een trendy ingericht restaurant moet je niet bij Sogni del Sud zijn. Maar als je echt heel lekker wilt eten, met als vast ingredient 'amore', ga dan naar Sogni del Sud. De charme van de kok maakt de wachttijd als het druk is meer dan goed. De antipasti zijn heerlijk, maar let op: deel ze met je tafelgenoten want een eenpersoonsportie is meer dan genoeg voor twee. Voor de ravioli in een saus met truffel kom je zeker terug. De scroppino, vers aan tafel gemixt, is heerlijk luchtig. De chocolademoussetaart is heel licht. Moet wel goed voor je zijn.
Bremselaar B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Nico is is een held, buiten een goede kok is het een echte gastheer, die je met een glimlach op je gezicht weer naar huis stuurt.
Het is een heel klein tentje met op t eerste ook weinig sfeer, wat overigens ruimschoots wordt goedgemaakt door het enthousiasme hert personeel.De kok neemt alle tijd voor je om alles uit te leggen, er is namelijk geen kaart! Je verteld gewoon wat je niet lust en hij gaat wat voor je maken..spannend en lekker dus. Jammer dat er bijna nooit plek is..
SharonDavis .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Na aanrader van een vriend van mij ben ik vorige week naar Sogni del Sud geweest. Het sfeer is gezellig en warm, het ziet eruit als een oud stijl Italiaanse restaurant met veel foto's en posters aan de muren die mij laten herinneren beroemde italianen. We bestelden een antipasti en we kregen vele hapjes op tafel, wellicht 15 verschillende hapjes, waaronder groenten, vleeswaren, salades, garnalen, mosselen en zelfgemaakt brood. Het zag er prachtig uit heel verbazend en ieder gang was gewoon heerlijk.
Als hoofdgerecht heb ik pasta met truffel gehad, de geur en de smaak was ongelooflijk, naast de porties waren in verhouding!
Eindelijk een echte sgroppino! Die bereden werd aan tafel met echte citroen ijs, prosecco en wodka. Indrukwekkend was de
creativiteit en expressie van de chef-kok en de gastenvrijheid van de bediening. We eindigden het diner met een digestief
geadviseerd door de bediening, met name, de echte limoncello, die ik ooit heb gehad.
We komen zeker vaker terug!
Op z'n Italiaans "Arrivederci"
Sarah_88 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Ik heb hier laatst heerlijk gegeten met vrienden. Hele lekkere antipasti en de pasta was ook top, bovendien super gastvrije bediening. Zeker een aanrader!
MarjoleinV .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
We hadden ons verheugd op een authentieke Italiaan. De eigenaar/kok speelt zijn rol met overtuiging, maar ik heb mijn twijfels. Troosteloze ambiance, veel te warm, geen menu-/prijskaart, geen keus, belachelijk hoge rekening, con amore te pas en te onpas. Het eten is niet slecht, maar we voelden ons opgelicht. Nooit meer!
Suus J.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Super charmante traitteur / restaurant.
Heerlijk gegeten met een groep van 20 meiden.
Waarbij er geen einde leek te komen aan de stroom met eten.
De smaak, diverstiteit en de met liefde bereidde gerechten waren heerlijk.
Elftoelaer .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Heerlijk gegeten in dit super gezellige restaurantje. Veel keuze krijg je niet (wij waren met een groep van zeven, misschien is het anders als je met z'n tweeën bent): de tafel wordt vol gezet met alle antipasti waar je maar van kunt dromen. En de charmante kok vertelt uitgebreid wat alles en waarmee het wordt bereid ("con amore").
Ook de pasta was erg lekker - vooral met truffel. Toe: scroppino. Cappuccino kun je hier vervolgens niet bestellen; dat stoot de kok te erg tegen zijn Italiaanse borst. Maar espresso is ook lekker. Bediening is goed dus, en sommige mensen vinden het licht in de vitrine ongezellig, maar ik vind het juist typisch Italiaans. Het is er erg knus.
Uithoornsewijnkenner .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2012
Zeer slecht en rommelig ingericht restaurant; eten van matige kwaliteit en voor die kwaliteit ook te duur. Tot 2 maal prosecco welke al langer openstond en dus nauwelijks bubbles had.
Ik begrijp echt niets van de andere recenties op Iens!
Silviekramer .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2012
Per toeval hier terecht gekomen en was nogal verbaasd toen ik hier binnenstapte. De inrichting, voor zover dat inrichting genoemd kan worden, laat nogal wat te wensen over evenals de tafels en stoelen waarop bijna niet valt te zitten. Maar goed, de bediening maakt dit allemaal ruimschoots goed! Fantastisch om te zien hoe de ober/kok met zoveel liefde over hun eten en wijnen vertellen. Er was geen menukaart dus het werd een verrassing wat we zouden krijgen. Vooraf een hele tafel vol gerechtjes gekregen. Terwijl ik dacht dat dat alles was (ik zat al behoorlijk vol) daarna nog een pasta gekregen. Van de gerechten vooraf vond ik sommigen heel lekker, anderen waren minder geslaagd. De pasta vond ik niet lekker en veel te zoet. Al met al een heel leuke ervaring.
Joep83 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Sogni del Sud is wat ze in Italië zouden noemen 'una fregatura'. Op zich is het eten lekker, maar wij voelden ons belazerd toen de rekening werd geserveerd. Er is geen (wijn)kaart die duidelijkheid over de prijzen verschaft, terwijl het kleine, slecht onderhouden etablissement dat met enkele vlaggen en prullaria opgeleukt is doet vermoeden dat je te maken hebt met een betaalbare Italiaan. Het tegendeel is waar. Wilt u hier eten, dan raad ik u aan naar de prijzen te informeren, of zoals een andere recensent zei 'extra ontspannen' een hoge rekening te verwachten.