Sofra

Hooftstraat 122 2406 GM Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over het restaurant Sofra

Typisch Turks in Alphen ad Rijn

"O, o, die mosselen!", is een vaak gehoorde uitroep bij Sofra. Bij dit Turkse restaurant weten ze heel goed wat ze met vis moeten doen. Natuurlijk zijn ook de Turkse specialiteiten, zoals baklava en Turkse rijst op de kaart terug te vinden. Verder kijk je hier je ogen uit, je blijft kijken naar alle typische details in het interieur en ook hoe de gerechten zijn geserveerd is typisch Turks. Geniet van je Turkse avond!

Meer informatie over restaurant Sofra

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Rene V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Eén keer eerder hier gegeten, vonden we toen herhaling waard. En terecht : ook deze keer lekker gegeten.
Vooral de lamsschotel en de kipschotel waren heerlijk. Ook het karafje wijn en het Turkse bier waren een genoegen. Opvallend is de zeer prettige (attente, belangstellende, net opdringerige) bedinging.
Ook zonder AH-actie komen we hier graag terug.
ankligtvoet .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Prima Turkse keuken, heerlijk gegeten. Pareltje in de Hooftstraat!
Tip: Ik zou het leuk vinden als de Turkse thee ook in Turkse glaasjes geserveerd zou worden.
stam0584 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH bon. Voorafjes waren bijzonder te noemen!. Bij de hoofdgerechten vielen de lamsspiesjes qua smaak een beetje weg tegen de lamsschotel van mijn tafelgenoot. Dat was aanzienlijk meer en ook een stuk lekkerder. Vaak ruilen we halverwegen van bord om zo meerdere gerechten te kunnen proeven. Baklava toe was heerlijk maar wel erg klein stukje. Maar dat was misschien omdat ze erg lekker was en het naar meer smaakte. Zeker een goede prijs-kwaliteitverhouding. We komen beslist terug.
Anjorie V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Sofra. Meegedaan met de AH actie. De menu keuze was ruim voldoende. We komen zeker nog een keer terug!
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Heerlijk en smaakvol gegeten. Hoewel de menukaart beperkt was omdat wij daar waren via de AH actie bleef er toch genoeg te kiezen.
Vriendelijke en niet opdringerige bediening.
Alle gerechten waren even lekker en de baklava super.
De inrichting was wel okee maar er kan iets meer sfeer in. Achterin was een tl verlichting die een nogal fel licht verspreidde waardoor de leuke kaarsjes op tafel en de andere mooie lampen niet de sfeer konden brengen die je zou verwachten.
Absoluut en zeker aan te bevelen dit restaurant en wellicht nog een keer terug om ook de rest van hun kaart te proberen.
En de prijzen zijn er ook zeer schappelijk.
AnkieL .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurant actie.
Er was een speciaal menu samengesteld voor deze actie met een beperkte keuze mogelijkheid er stond bv geen vis op het menu.
Zeer vriendelijke bediening.
hassan S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Van horen zeggen zijn wij afgelopen weekend naar restaurant Sofra geweest,
Bij aankomst zaggen we dat het al druk was, gelukkig hadden wij gereserveerd (Albert Heijn actie) wij werden netjes naar onze tafel begeleid.
We hebben heerlijk gegeten voornamlijk de stofpotjes en op advies van de serveester hebben wij als nagerecht baklava genomen, in een word overheerlijk al met al een zeer geslaagd avond met een viendelijke bediening.
NellaBella .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Het was zeer teleurstellend. We moesten heel erg lang wachten voor we de kaart kregen en de eerste bestelling konden we ook pas na 14 minuten doorgeven. Lossen glazen wijn kun je beter niet bestellen, ze kosten 3.10E en met een paar slokjes zijn die leeg. Een karafje is dan beter!
Na lang wachten konden we de bestelling doorgeven, toen ik er iets van zei werd de afhandeling wel vlot gedaan. Het eten was lekker, maar ongelofelijk zout. Wij gaan hier zeker niet meer heen. Heel jammer.
Toos_Milo .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Met vrienden voor de eerste keer dit restaurant bezocht. Het ziet er leuk uit, eten prima, weinig last van rumoer. Hier komen we zeker nog een keer terug.
marcel B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten via de AH restaurant actie. Je kan kiezen uit een selectie van de grote kaart, en daar staat genoeg keuze op. Wij zijn geen grote eters en hadden hier meer als voldoende aan. Lieve en vriendelijke mensen, de eigenaresse die ook de kok is komt uit de keuken om te vragen of alles naar wens is.
JAN R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Lekker en gezellig met zijn vieren gegeten. Vriendelijk ontvangen, de bediening door 2 dames was zeer klantgericht. Voor herhaling vatbaar.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Hebben hier heerlijk gegeten. Voor af gehaktballetjes en champignons, beide zalig gekruid. Als hoofdgerechten hadden we lamsspiezen en kip, ook deze waren heerlijk gekruid, samen met to sat, paprika, ui en knoflook. De wijn en het Turkse bier smaakten er goed bij. Wee indigenous met heerlijk zoete baclava en ijs. Met een espresso en een dikke fooi rekenden we € 50 af, onder dankzegging aan de AH-actie. Bediening was top. Wij komen terug.
miekemoses .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk gegeten, voldoede keus bij de AH actie. Geen vis op het menu.
Zeer vriendelijke bediening. Gaan zeker nog eens!
jack110 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Een zeer leuke gevarieerde kaart we hadden een combinatie voorgerecht van diverse Turkse smeerseltjes en een worstje en een dolma ..allemaal erg lekker op smaak .Hoofdgerecht ook weer moelijk kiezen we hadden eigenlijk in alles wel zin .Ik had ossehaas van de gril met een roomachtige saus erg lekker mijn vrouw had gambas van de gril ook top. Als toetje een baklava met ijs gedeeld met een heerlijke expresso (hadden mischien Turkse koffie moeten doen maar dat doen we de volgende keer wel) Enige kanttekening was dat de witte wijn niet meer koelstond (wel netjes gemeld) maar ja op vrijdag avond zorg je toch dat er voldoende van dat spul koud staat ;-)
matty-L .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Deze keer een ruime keuze aan gerechten in het keuzemenu. Het door mij gekozen warme voorgerecht de bladerdeeg rolletjes gevuld met Turkse kaas smaakte zoals het er uitzag. Mooi opgemaakt en lekker. Het hoofdgerecht was Kipfilet met Turkse paprika en bereid in kaas was heerlijk. En het dessert was een Dame Blanche zoals hij hoort te zijn heel mooi opgemaakt en zo smaakte hij ook. De rode wijn smaakte ook prima. Al met al een aanrader! Prima gegeten en met een goede service. En ook nog eens vlakbij kunnen parkeren.
frenchforest1 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Zoals eerder heerlijk gegeten, was goed verzorgd. Wij waren daar met 6 personen met de AH-restaurantactie maar ondanks de actie was de kwaliteit weer prima. Alle gasten waren zeer tevreden.
Bij Sofra voelt het door de voortreffelijke bediening als thuiskomen in een warm bad.
Personeel maakt altijd een praatje en is oprecht geïnteresseerd in de klant. Dit krijgt van ons een tien met een griffel. Wij zullen daar zeker nog vaak gaan komen. Een aanrader voor iedereen die graag van de Turkse keuken en gastvrijheid wil genieten!
himmink .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wat een heerlijke smaak heeft het eten! Je kunt proeven dat het met smaak gemaakt is. Heerlijke verse kruiden zowel in het voorgerecht als in het hoofdgerecht.
Ruime keuze op de kaart.
De bediening is heel vriendelijk en je merkt dat ze plezier hebben in hun werk.
Het decor is heel smaakvol. Leuke verlichting vooral.
ellebel47 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Voor het eerst hier gegeten, via de aktie van AH. We waren met vrienden, werden hartelijk welkom geheten, ons tafeltje werd aangewezen.
We kregen een keurig A4 tje met alle keuze's erop. Genoeg variatie en genoeg om uit te kiezen.
De bediening was vlot, het eten voortreffelijk, vooral de boregi, de gegrilde kip, maar eigenlijk was iedereen enthousiast over wat men had gekozen. Bij de hoofdgerechten werd rijst en frites geserveerd en een gemengde, klein gesneden salade, die heerlijk smaakte. De porties waren voldoende voor ons. Omdat het erg warm was kozen we voor het ijs als dessert....
Allemaal even lekker. De bediening was vlot en heel vriendelijk, we kregen zelfs een ventilator op onze tafel, omdat het zo warm was ( die dag 31 graden ).
Wij zullen zeker terug komen hier en raden dit restaurant zeker aan.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk gegeten van via AH-actie. De borden zagen er mooi uit en de smaak was heel goed.. We komen zeker nog eens terug.
TheOnno .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gezellig familie restaurant met vriendelijke bediening. De gerechten zijn zeer smakelijk bereidt en worden mooi opgediend. Als je van turkse specialiteiten houdt is dit een restaurant zeker aan te bevelen!
Wij gaan in ieder geval nog een keer er van genieten.