Sofra

• ...

Meer informatie over restaurant Sofra

Colette L.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Prima eten voor weinig geld. De kip durum met gegrild kipfilet is absoluut een aanrader. Alles wordt vers bereid. Wij kregen meteen een 'Lokantasi' gevoel, netals in Istanbul. Alleen ligt het daar de hele dag te stoven in de vitrines!
A. V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Prima Turks eethuis. We komen hier regelmatig als we geen zin/tijd hebben om te koken. Voor 7.50 krijg je een wisselende dagschotel, altijd met rijst en turks brood. De service is snel en vriendelijk. Verwacht geen wonderen voor de ambiance en denk niet lang te gaan tafelen met een goed glas wijn en dergelijke. Nee, gewoon goed eten zonder poespas, en lekker genoeg om vaak terug te komen.
Taartje010 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2013
We deden nog wat laatste boodschappen in de zwart jan straat en hadden eigenlijk geen zin om te koken. Bij Sofra naar binnen. Het lijkt van binnen op een cafetaria waar wat mannen aan een tafeltje zaten en hier en daar wat mensen zaten te eten. Wanneer je vegetarier bent zoals wij is er maar een optie voor het hoofdgerecht. Een vegetarische ovenschotel met kaas. Dit besteld en 20 minuten later kwamen de borden met rijst en sla. weer 5 minuten later kwam een schaaltje met de groenten uit de oven. Ik had eerst mn bedenkingen , maar toen ik het had opgeschept zag je veel verschillende groenten met kaas. Je moet geen culinaire hoogstandjes verwachten, maar voor een maandagavond en 10 euro p.p was het gewoon erg lekker.
Er liepen veel mensen in en uit, het wordt druk bezocht en er worden veel bestellingen gedaan, dit maakte dat je wel wat lang moest wachten.
Foodjoy .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Na een tip van een collega kennis gemaakt met Sofra, daarna zijn we alle jaren daarna blijven komen. Een no-nonsense eetcafe met beperkt aantal gerechten maar kwalitatief goed tegen billijke prijzen. Onbeperkt vers gebakken warm Turks brood. Standaard nemen we meze-gerechten (Turkse tapenades) en linzensoep vooraf. De laatste keer is mijn favoriete hoofdgerecht weer iets beter geworden (andere kok?): de grofgesneden lamsvlees met groente en Turkse kruiden in een (wok)schotel, met een bolletje rijst (en Turks brood) kan ik van harte aanbevelen. Mijn (kritische) tafelgenoten zijn ook altijd tevreden na afloop. Prijs/kwaliteitverhouding goed.