SOFA Brasserie-Bar-Restaurant

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Naboars .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Afgelopen zondagavond wezen eten bij SOFA (Sounds Fantastic) in Maastricht. We logeerden op dat moment een paar dagen in de Hoogenweerd suites (er pal naast gelegen in het Kasteel). Vanwege het mooie weer konden we op het, overdekt met platanen, terras buiten dineren. Steigerhouten tafels met trendy witte stoelen (zitten overigens niet echt comfortabel meer na 2,5 uur tafelen) en veel glazen bollen en windlichten met kaarsen. Bediening is zeer vriendelijk en attent en wil graag een praatje maken zonder daarbij opdringerig te zijn. Bij aperitief, een heerlijke witte huiswijn (voor maar EUR 3,95 per glas) kregen we direct een mandje versgebakken ciabattabrood met olie en zeezout.
Mijn echtgenoot koos voor het 3 gangen menu (EUR 31,50) dat bestond uit tonijn, venkel (voorgerecht), kalf sukade in jus met groene asperges (hoofdgerecht) en dessert met bosbessencake, frambozen mousse, yoghurtijs en veel lekker rood fruit. Alle gerechten zeer smakelijk en mooi gepresenteerd. Bij de hoofdgerechten komt standaard een salade en in de oven gebakken aardappeltjes in de schil (leuk geserveerd in een papieren mandje) met een mayonaise dip. Voor mijzelf, voorgerecht rauwe tonijn (met sesam) en een salade, als hoofdgerecht de truffel pasta (helaas niet zelfgemaakt) met Limburgse champignons en truffel shitakes en verse parmezaanse kaassnippers. Toe een kopje mocca (van goede kwaliteit).
Kortom een geslaagde avond en het is dat we een beetje ver weg wonen, anders kwamen we hier absoluut vaker.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Afgelopen zondag via Maastricht aan Tafel gaan dineren bij SOFA. Het voelt een beetje alsof je een vakantiepark oprijdt. Minpuntje vond ik wel het heel donkere wandelpad richting het restaurant. Voor de rest een heel gezellige avond gehad. Drie-gangen menu was heerlijk, mooie fles wijn erbij en het personeel is zeer correct en uiterst vriendelijk. SOFA is voor mij zeker een aanrader om een hapje te eten. Ik zal er zeker nog een keer terug gaan.
Iloiloon .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Avondje uit met de dames, zeer geslaagd! Eerst genoten van het huisaperitief in de bar. Aansluitend heerlijk 3-gangen menu in de brasserie. Gevraagd voor een aanpassing, want ik eet alleen vis en dat was geen probleem. Goed glas bijpassende wijn voor een normale prijs. Koffie bij de open haard. Kortom voor herhaling vatbaar.
Anita C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Heerlijk avondje Sofa , bij binnenkomst valt er een warme deken over jou heen ,eerst een borrel aan de cocktailbar die zeer stijlvol is ingericht .daarna een 5 gangen menu in het restaurant waar het personeel vriendelijk uitlegt wat er in het gerecht zit .In een woord heerlijk gegeten .Daarna nog een afzakkertje weer terug in de cocktailbar waar we nog wat leuke mensen tegen kwamen .Een heerlijke avond gehad ik verheug mij al op de zomer om er op het prachtige terras te zitten ,mijn Favoriet in Maastricht
HansWo .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Vandaag bij Sofa 3 gangenmenu gegeten - was heel erg lekker - zeker een herhaling waard
Voorgerecht: tonijn
Hoofdgerecht: kalfszijlende
Nagerecht: citroentaart met vanilleijs
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Op een warme avond eind augustus hebben wij heerlijk gedineerd op het terras van SOFA. De gerechten waren smaakvol en mooi opgemaakt. De bediening was vriendelijk en flexibel. De wijn was goed. Na afloop rolden we voldaan naar onze suite bij Hoogenweerth.
Toshiba .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Over de keuken niks dan goeds, de bediening helaas te nonchalant en ongeïnteresseerd,
Werk zelf ook in de horeca als manager en het valt me steeds vaker op dat men na een tijdje wel denkt, dat het goed zit en goed blijft??
Scherpte en aandacht voor de klant/gast is een pre..ook als het druk is!! En je personeel goed instrueren. De rekening was behoorlijk maar er kon toch geen: bedankt! en tot ziens vanaf..??
Bgerwen .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Voor ons 5 jarig samenzijn op advies naar sofa gegaan.

De ontvangst wassen niet vriendelijk. Erg kortaf. Gedurende ons bezoek is geen enkele keer iemand komen vragen of het smaakt.

Het eten viel voor de prijs die neergelegd wordt tegen. Ik mag verwachten dat sla wordt gewassen. Helaas toch nog een beetje zand.

Het hoofdgerecht had ik entrecote mijn vrouw zalm. Echter van de entrecote werd 1/3 weggesneden Ivm pezen. Simpele aardappelgarnituur. De kwaliteit van de zalm van mijn vrouw was ook bedenkelijk..

Voor een simpel voor en hoofdgerecht 100 Euro betalen vind ik niet in verhouding. Daarvoor mist het eten echt de finesse.

Helaas maar voor ons geen sofa meer ondanks dat de ambiance schitterend is.
Agnes C.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Wat een heerlijk 4 gangen diner, linzensoepje als amuse, voorgerechtje met truffel, tonijn met kaviaartomaatjes! , zo lekker kaasplankje en neem vooral het wijnarragement met een Limburgse wiitte wijn...een aanrader.
Edwin .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Afgelopen week hier heerlijk gegeten. Weekmenu is top wat prijs- kwaliteit verhouding. A la carte is daarentegen best prijzig maar los van de prijs absoluut een aanrader.
De bediening was goed, niks op aan te merken.
Wilmy111 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Hebben met 4 personen bij Sofa geluncht. Alle 4 het 3 gangen menu genomen en we hebben ervan genoten.
Het voorgerecht met verse tonijn gewoonweg fantastisch. Ook het hoofdgerecht, zeebaars, ook heel lekker. Goed toebereidt. Het toetje, Gronsvelder klömpke had iets warmer geserveerd gekunt, maar dit was gewoon prima. Al met al goed gegeten voor een schappelijke prijs.
Entourage goed, bediening goed.
We komen zeker terug!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Kerstdiner viel erg tegen, teveel koude gerechten. De krokante (koude) tonijn was niet lekker. Om de teleurstelling compleet te maken zat er ook nog een haar in de soep van mijn dochter.
Bediening nam zich niet de tijd om de gerechten toe te lichten aan tafel. De locatie is prachtig, alleen jammer dat het pad van de parkeerplaats naar het restaurant slecht verlicht is.
Al met al een tegenvaller.
Hanshazebroek .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wat een deceptie. Het eten was nog wel ok. Alles wat je verder aan gastvrijheid en service zou verwachten ontbreekt hier volledig. Wij hadden ook een suite geboekt (geen aanrader), maar bij sofa wist niemand dat we kwamen. Ze zaten vol die avond en we moesten een uur wachten aan de bar. Na dit uur uiteindelijk 3,5 uur aan tafel gezeten omdat zowel de keuken als de bediening de drukt niet aankon. Dat er dingen fout gaan is, kan gebeuren maar ongeïnteresseerde manier waarop ze bij sofa met klachten omgaan is schandalig. Drankjes werden niet gebracht, rekening klopte niet en de verkeerde gerechten werden tot 2 maal toe geserveerd. Op de avond zelf kon er al geen excuus vanaf. Ook mijn inhoudelijke mail is afgedaan met een standaard mail. Ik kom hier niet meer.
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Super restaurant in een kasteel aan de oever van de maas op een mooi onderhouden landgoed.
Binnen is het mooi aangekleed zoals je bij een luxe kasteel restaurant mag verwachten.
Het eten word erg snel gereserveerd en een echte aanrader hierin is het verrassingsmenu.
De bediening werkt er snel en de maaltijden worden snel op tafel gezet zonder dwingend over te komen. Kaart mag wat ruimer maar wat erop staat is voldoende.
Goudhaantje .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
We verbleven in het aangrenzende Hoogerweerth suites (super verblijf) en dichterbij dineren is niet mogelijk. Wat een Top locatie. Over de maaltijden (menu's) kan ik kort zijn, zeer verrassend, vers en uitstekende smaak bereidingen. Hoogtepunten: twee bereidingen van Tonijn, Scholfile met zuurkool, pastinaak en hollandaise saus (echt Top). Maar ook de pasta,'s waren super. Oh ja we zijn er drie avonden blijven "hangen" . Bediening heerlijk informeel en oprecht vriendelijk. Tel daarbij op de uitstekende wijn/spijs suggesties van sommelier JP en je bent verzekerd van een heerlijke avond in een plezierige ambiance (zowel de brasserie als het restaurant). Vooral zo doorgaan en tot spoedig ziens.
HCJM K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Heerlijk gegeten in een gezellige entourage.
Het gekozen menu (Maastricht aan tafel) was goed op elkaar afgestemd. Met name het voorgerecht sprong er qua smaak uit. Heerlijke zalm met gemarineerde witte kool, kruiden, luchtige dragon en Avruga kaviaar. Hoofdgerecht van kalfsvlees met lekkere verse groenten, heerlijke salade en zeer smakelijk aardappeltjes uit de oven. Nagerecht een taartje van Gronsvelder klumpkes met vanille ijs en vanillesaus. Taartje had iets warmer gemogen.
De (jonge-) bediening was vriendelijk maar we misten de uitleg bij het opdienen van de gerechten. Hiernaast vonden we het storend dat de borden zonder te vragen, (te-) snel van tafel werden gehaald. Hierdoor kregen we het gevoel dat we niet meer gewenst waren en dat we moesten plaats maken voor anderen. Jammer!
Door het speciaal “Maastricht aan tafel” menu goede prijs / kwaliteit verhouding.
Wel voor herhaling vatbaar.
Koen M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Na een heerlijk dagje varen, aanleggen in de keurig verzorgde Marina Pieterplas, lekker borrelen en eten bij sofa, op de Sofa, buiten, zeer goed verzorgd we komen zeker terug,
Koen Makker
Coen de Lint,
Maastricht.
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Wij hadden een zeer geslaagde avond bij brasserie Sofa. Hoewel we gereserveerd hadden voor de brasserie werden we toch in het chiquer ingerichte restaurant geplaatst, omdat de brasserie vol was. Geen probleem, natuurlijk.
Na de vriendelijke ontvangst werd het menu toegelicht: drie gangen voor 29,50. Omdat de soep van de dag ons erg aansprak vroegen we of het menu hiermee uit te breiden was: geen enkel probleem. Ook onze opmerking dat het dessert niet helemaal onze smaak was werd serieus genomen: na overleg werd een prima alternatief aangeboden.
Op het eten was niets aan te merken: perfect gemarineerde zalm vooraf, vervolgens een eveneens perfect gebakken kabeljauw en een heerlijke bavarois als dessert.
De locatie en entourage van Sofa zijn schitterend.
Het enige minpuntje is misschien de kleding van het personeel: die mag, in elk geval voor het restaurant-gedeelte, iets verzorgder.
Rhea V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Prima avond gehad, toch was de bediening niet zo hartelijk als in andere restaurants in/om Maastricht. Het eten was ook prima, maar de smaakcombinaties vond ik niet erg indrukwekkend. De prijs-kwaliteit verhouding klopt daarom niet helemaal. De locatie is prachtig en er is genoeg ruimte rond de tafels voor een intiem diner.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Wij hebben via een 2 dine kaart gegeten. Dit restaurant heeft een prachtig buitenterras. Bediening zeer attent en super vriendelijk. Het eten was zondermeer goed. Voor herhaling vatbaar. Dit restaurant doet ook niet moeilijk met deze 2 dine pas in tegenstelling met andere restaurants zoals Anna restaurant aan het Vrijthof. Chapeau voor Sofa.