SOFA Brasserie-Bar-Restaurant

• Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant SOFA Brasserie-Bar-Restaurant

Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Mooi restaurant! Goede bediening! De sommelier heeft ons goed geholpen! Het verrassingsmenu was zeker een verrassing! Tonijn vooraf, een goed stuk vlees als hoofd en wij kozen een kaasplankje na. De gebakken aardappels waren fantastisch net de heerlijke eigen gemaakte mayonaise! Gezellige avond gehad! We mochten ook nog om 21:15 komen..
peter Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Als vanouds. Fijne keuken. Perfecte smaken en warme gastheer/gastvrouw aan rafel. We willen het niet missen. Elke keer opnieuw! Chapeau. ????
peter Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Zoals gezegd. Culinair accent, prima sfeer, zoals vanouds. Heerlijk eten - met een culinaire nadruk - super !!! We blijven gast.
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
We waren hier met vrienden, een aangename plek , de ontvangst was prima, de inrichting eenvoudig: houten tafels, maar mooie glazen en " echte " servetten. We kozen het 3 gangen menu. We kregen rundertartaar, dorade en een lekker toetje, met een prima glas huiswijn haden we een heerlijke avond
Nicole U.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Vorige week hier gaan eten, ook met actie Maastricht aan tafel. Vandaag elders gegeten ,zeer groot verschil .
Daarom wil ik Sofa zowel keuken als bediening nogmaals complimenteren. Het was allemaal heerlijk, verrassend, smaaksensaties en een zeer gastvrije bediening. Dat is dus niet overal hetzelfde daarom wil ik Sofa extra in het zonnetje zetten ! Top top top
BiancaJ .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Locatie en eten perfect. Wel prijzig.
Helaas een minpuntje; ik vind het echt niet kunnen als je een fles wijn bij het eten besteld en vraagt om een glaasje water dat je dan verplicht wordt een dure fles water te bestellen.
Dit maakt zo'n onderscheid in service. De rekening is hier al hoog genoeg! Jammer, want het is echt een leuk restaurant, ondanks dat het niet uitnodigend is om lang te blijven naborrelen (harde stoelen);-)
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Restaurant Sofa, behorend bij Kasteel Hoogenweerth en de Hoogenweerth Suites.

Heel leuk restaurant. Er was eigenlijk geen plek meer, maar ze hadden heel aardig een tafeltje in de bar voor me voorbereid. Eigenlijk was dit ook veel leuker (en rustiger).
Gezellig ingericht.

Bediening zeer correct en spontaan. Seveerster kwam nog even gezellig praatje doen zonder opdringerig te zijn.

De gerechten van het 5-gangen menu volgen elkaar rap op. Heb ik zelf nooit een probleem mee.
Opmerkelijk trouwens, die snelheid bij zoveel drukte van een vol restaurant. Communicatie tussen de bediening en de keuken is blijkbaar zeer goed. Wat ze ook heel goed doen is de gast de keuze geven om het evt even rustiger aan te doen of het tempo er in te houden.

Amuse: combi bloemkool, koolrabi, knolselderij (als ik het goed onthouden heb). Lekkere frisse start.

5-gangen menu
- Gemarineerde zalmrug: heel mooie combinatie met venkel, sinaasappel en anijs.
- Langoustine, combi met poonsaus, iberico en rouille. Heerlijk maar wel heel kleine portie. Zelfs voor een Franse keuken. :-P Ach, als tussengerechtje prima natuurlijk.
- Gegrilde scholfilet, met paddenstoelensaus en geschaafde grotchampignons en paddenstoelenparels. Klinkt superchique. Geen smaakexplosie maar wel gewoon lekker en de schol was uitstekend gegaard.
- Gebakken hert, met bosbietjes en knolselderijcreme. Lekker, maar iets te ver doorgegaard. Had een beetje een leversmaakje, wat bij hert kan gebeuren, als ie iets te lang of te hard is gebakken.
- Kerstdessert, diverse kleine nagerechtjes met o.a. mandarijn erin verwerkt. Dik in orde en niet te zwaar.
Al met al prima eten, hoewel de porties van sommige gerechten ietsje groter mag. Komt niet vaak voor dat ik ook het brood met boter in zijn geheel opeet. :-P

Fijne ervaring.
Naboars .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Afgelopen zondagavond wezen eten bij SOFA (Sounds Fantastic) in Maastricht. We logeerden op dat moment een paar dagen in de Hoogenweerd suites (er pal naast gelegen in het Kasteel). Vanwege het mooie weer konden we op het, overdekt met platanen, terras buiten dineren. Steigerhouten tafels met trendy witte stoelen (zitten overigens niet echt comfortabel meer na 2,5 uur tafelen) en veel glazen bollen en windlichten met kaarsen. Bediening is zeer vriendelijk en attent en wil graag een praatje maken zonder daarbij opdringerig te zijn. Bij aperitief, een heerlijke witte huiswijn (voor maar EUR 3,95 per glas) kregen we direct een mandje versgebakken ciabattabrood met olie en zeezout.
Mijn echtgenoot koos voor het 3 gangen menu (EUR 31,50) dat bestond uit tonijn, venkel (voorgerecht), kalf sukade in jus met groene asperges (hoofdgerecht) en dessert met bosbessencake, frambozen mousse, yoghurtijs en veel lekker rood fruit. Alle gerechten zeer smakelijk en mooi gepresenteerd. Bij de hoofdgerechten komt standaard een salade en in de oven gebakken aardappeltjes in de schil (leuk geserveerd in een papieren mandje) met een mayonaise dip. Voor mijzelf, voorgerecht rauwe tonijn (met sesam) en een salade, als hoofdgerecht de truffel pasta (helaas niet zelfgemaakt) met Limburgse champignons en truffel shitakes en verse parmezaanse kaassnippers. Toe een kopje mocca (van goede kwaliteit).
Kortom een geslaagde avond en het is dat we een beetje ver weg wonen, anders kwamen we hier absoluut vaker.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Afgelopen zondag via Maastricht aan Tafel gaan dineren bij SOFA. Het voelt een beetje alsof je een vakantiepark oprijdt. Minpuntje vond ik wel het heel donkere wandelpad richting het restaurant. Voor de rest een heel gezellige avond gehad. Drie-gangen menu was heerlijk, mooie fles wijn erbij en het personeel is zeer correct en uiterst vriendelijk. SOFA is voor mij zeker een aanrader om een hapje te eten. Ik zal er zeker nog een keer terug gaan.
Iloiloon .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Avondje uit met de dames, zeer geslaagd! Eerst genoten van het huisaperitief in de bar. Aansluitend heerlijk 3-gangen menu in de brasserie. Gevraagd voor een aanpassing, want ik eet alleen vis en dat was geen probleem. Goed glas bijpassende wijn voor een normale prijs. Koffie bij de open haard. Kortom voor herhaling vatbaar.
Anita C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Heerlijk avondje Sofa , bij binnenkomst valt er een warme deken over jou heen ,eerst een borrel aan de cocktailbar die zeer stijlvol is ingericht .daarna een 5 gangen menu in het restaurant waar het personeel vriendelijk uitlegt wat er in het gerecht zit .In een woord heerlijk gegeten .Daarna nog een afzakkertje weer terug in de cocktailbar waar we nog wat leuke mensen tegen kwamen .Een heerlijke avond gehad ik verheug mij al op de zomer om er op het prachtige terras te zitten ,mijn Favoriet in Maastricht
HansWo .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Vandaag bij Sofa 3 gangenmenu gegeten - was heel erg lekker - zeker een herhaling waard
Voorgerecht: tonijn
Hoofdgerecht: kalfszijlende
Nagerecht: citroentaart met vanilleijs
Le Nez Du Saumon ..
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Op een warme avond eind augustus hebben wij heerlijk gedineerd op het terras van SOFA. De gerechten waren smaakvol en mooi opgemaakt. De bediening was vriendelijk en flexibel. De wijn was goed. Na afloop rolden we voldaan naar onze suite bij Hoogenweerth.
Toshiba .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Over de keuken niks dan goeds, de bediening helaas te nonchalant en ongeïnteresseerd,
Werk zelf ook in de horeca als manager en het valt me steeds vaker op dat men na een tijdje wel denkt, dat het goed zit en goed blijft??
Scherpte en aandacht voor de klant/gast is een pre..ook als het druk is!! En je personeel goed instrueren. De rekening was behoorlijk maar er kon toch geen: bedankt! en tot ziens vanaf..??
bgerwen .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Voor ons 5 jarig samenzijn op advies naar sofa gegaan.

De ontvangst wassen niet vriendelijk. Erg kortaf. Gedurende ons bezoek is geen enkele keer iemand komen vragen of het smaakt.

Het eten viel voor de prijs die neergelegd wordt tegen. Ik mag verwachten dat sla wordt gewassen. Helaas toch nog een beetje zand.

Het hoofdgerecht had ik entrecote mijn vrouw zalm. Echter van de entrecote werd 1/3 weggesneden Ivm pezen. Simpele aardappelgarnituur. De kwaliteit van de zalm van mijn vrouw was ook bedenkelijk..

Voor een simpel voor en hoofdgerecht 100 Euro betalen vind ik niet in verhouding. Daarvoor mist het eten echt de finesse.

Helaas maar voor ons geen sofa meer ondanks dat de ambiance schitterend is.
Agnes C.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Wat een heerlijk 4 gangen diner, linzensoepje als amuse, voorgerechtje met truffel, tonijn met kaviaartomaatjes! , zo lekker kaasplankje en neem vooral het wijnarragement met een Limburgse wiitte wijn...een aanrader.
Edwin .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Afgelopen week hier heerlijk gegeten. Weekmenu is top wat prijs- kwaliteit verhouding. A la carte is daarentegen best prijzig maar los van de prijs absoluut een aanrader.
De bediening was goed, niks op aan te merken.
wilmy111 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Hebben met 4 personen bij Sofa geluncht. Alle 4 het 3 gangen menu genomen en we hebben ervan genoten.
Het voorgerecht met verse tonijn gewoonweg fantastisch. Ook het hoofdgerecht, zeebaars, ook heel lekker. Goed toebereidt. Het toetje, Gronsvelder klömpke had iets warmer geserveerd gekunt, maar dit was gewoon prima. Al met al goed gegeten voor een schappelijke prijs.
Entourage goed, bediening goed.
We komen zeker terug!
peter D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Kerstdiner viel erg tegen, teveel koude gerechten. De krokante (koude) tonijn was niet lekker. Om de teleurstelling compleet te maken zat er ook nog een haar in de soep van mijn dochter.
Bediening nam zich niet de tijd om de gerechten toe te lichten aan tafel. De locatie is prachtig, alleen jammer dat het pad van de parkeerplaats naar het restaurant slecht verlicht is.
Al met al een tegenvaller.
hanshazebroek .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wat een deceptie. Het eten was nog wel ok. Alles wat je verder aan gastvrijheid en service zou verwachten ontbreekt hier volledig. Wij hadden ook een suite geboekt (geen aanrader), maar bij sofa wist niemand dat we kwamen. Ze zaten vol die avond en we moesten een uur wachten aan de bar. Na dit uur uiteindelijk 3,5 uur aan tafel gezeten omdat zowel de keuken als de bediening de drukt niet aankon. Dat er dingen fout gaan is, kan gebeuren maar ongeïnteresseerde manier waarop ze bij sofa met klachten omgaan is schandalig. Drankjes werden niet gebracht, rekening klopte niet en de verkeerde gerechten werden tot 2 maal toe geserveerd. Op de avond zelf kon er al geen excuus vanaf. Ook mijn inhoudelijke mail is afgedaan met een standaard mail. Ik kom hier niet meer.