Soenda Kelapa

6,9
Voordelig
Arco H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Met drie personen gaan eten en gekozen voor de rijst tafel Soenda Kelapa voor €25 p.p. Bediening was vlot en zeer aardig. De inrichting is simpel maar voldoende. Al gauw kwam een kippensoep met kokos. Erg smakelijk. Toen kwam het hoofd. De hele tafel was gevuld met schaaltjes met van alles en nog wat. Hete makreel, satéstokjes, groenten, rundvlees, kip, gebakken banaan, gele rijst, witte rijst. Elk schaaltje was een genoegen om van te proeven. Het smaakte allemaal vers en knapperig en was goed gekruid. Ik had wel verwacht dat het iets scherper zou zijn, maar dat hadden wij misschien aan moeten geven. Maar voor drie personen was het allemaal ruim voldoende. Voor herhaling vatbaar.
Mischa B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Met vrouw en dochter hier gegeten. Mijn vrouw had de rijsttafel Parahyangan, ik de nasi rames en mijn dochter het kindermenu. Ruim voldoende hoeveelheid. Smaak was zeer goed. Bediening was vriendelijk en snel, ondanks dat er meerdere tafels bezet waren. Enige jammere is dat er geen mogelijkheid tot PIN-betaling is. Desondanks komen we hier zeker een keer terug!
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Met vier personen hier gegeten. Het restaurant doet authentiek aan. De menukaart geeft eenzelfde indruk. We namen één keer een rijsttafel voor 2 personen (50 euro), één keer een vegetarische rijsttafel voor 1 persoon (20 euro) en één keer een saté-rijsttafel voor 1 persoon (18 euro met kipsaté). Verder bestelden we nog drank waarvan 2x cendol, een Indisch kokosdrankje. De bediening oogde nogal gestrest terwijl het niet zo heel erg druk was. Hoe dan ook, het Bintang-biertje (lekker) en een Spa-tje kwam snel, maar op de cendol moest er erg lang gewacht worden, zelfs zolang dat het water en bier allang weer op waren. Zou handig zijn als van te voren even gezegd werd dat het vers gemaakt wordt en dus wat langer duurt. Het opdienen van het eten duurde ook al vrij lang. En wat niet zo handig was, was dat de drie verschillende menu's door elkaar verdeeld werden over dezelfde bordjes/bakjes. Dus je had haast een plattegrond nodig om je eigen gerechten te vinden. Op het eten zelf was niet zoveel aan te merken hoewel het er niet echt uitsprong. Behalve dan de overheersende zoete smaak. Ik vraag me altijd af of men wat te verdoezelen heeft, als er zo kwistig met de suikerpot is gestrooid. Bij de saté-saus had ik zelfs het idee dat de suiker tussen mijn tanden knarste. De hoeveelheid oogt gering, maar uiteindelijk hadden we wel genoeg. De prijs die je betaalt, staat redelijk in verhouding tot het gebodene.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Vaker hier gegeten, erg vriendelijke mensen, een 6 min dit keer voor service omdat het bierglas aan de buitenzijde echt "vies" aanvoelde. .. Daarentegen kreeg ik zodra er plaats was een mooie lichte plaats aangeboden. Sate Kambing besteld en het vlees was niet slecht, maar niet zo "sappig" als ik normaal geit vind. De saus was te veel stroopsmaak en te weinig gepeperd/gekruid. In plaats van gele en oranje Atjar, was het witte(?) met oranje(wortel) (ook lekker). Misschien was het de pech dat ik naar Sama Sebo bij de P.C. Hooftstraat had gewild omdat ik zo trek had in Sate Kambing en daar blijft de saté het lekkerst…..! Een goede plek voor toeristen en die waren er veel; zal in het najaar nog eens proberen. Prijs voor mini rijsttafel met 4 stokjes; 20 euro en Indonesich biertje 4 euro erbij was zeer in verhouding.
Katinka52 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten! We hadden de saté rijsttafel (met kip) en Rendang. Alles was super vers, uitgebreid en zeer authentiek van smaak. De bediening erg aardig en echt uit Indonesië. De inrichting is eenvoudig maar schoon en gezellig.
Ik kom vast en zeker terug om de andere gerechten te proeven. Een aanrader voor iedereen die van echt Indisch houdt!
Michel J.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het eten is helemaal geweldig. Authentieke smaken in een breed smakenpallet! We hebben Nasi Rames deluxe en een Nasi Ramses vegetarisch gegeten met daarbij 2 porties saté kambing. Als kenner van de Indonesische keuken durf ik te zeggen dat je in Amsterdam niet beter Indonesisch kunt eten als bij dit restaurant. In één woord geweldig!
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Erg lekker gegeten op een rustige zondagavond. Aardige serveerster die veel wist over de gerechten. Zo vroegen we hoe de sambal en het rundvlees in sojasaus was bereid en ze beschreef beide recepten uitgebreid, leuk hoor!
De rijsttafel Batavia was goed in balans met mooie porties, niet te groot, met o.a. heerlijke vis (hete makreel), rund in kokos en rund in soja saus, geitenvlees sate (daar had ik specifiek naar gevraagd, erg lekker) en veel verschillende soorten groentegerechten, alles goed bereid en smakelijk.
Daarnaast hadden we op aanraden van de serveerster de 'Asinan Jakarta' besteld, een knapperig groentegerecht met verse tofu en frisse satesaus. Gado gado, maar dan anders :)

De inrichting is ok, maar ach, met zoveel lekkers op tafel maakt dat helemaal niet uit.
Prettig geprijsd ook.
Hier gaan we vaker naar terug!
Kirstenrvn .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Onwijs lekker gegeten! Vriendelijke bediening, erg persoonlijk ook. Het decor is niet super maar dat geeft niks, in dit restaurant draait het om het eten. Veel variatie bij de rijsttafel.
Ystar T.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Heerlijk gegeten! Enige minpunt: te kleine bakjes (we hadden de rijsttafel). Zeer aardige bediening! Décor een 6 omdat het allemaal wat iel is.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Een flink aantal jaren geleden zijn we hier een paar keer geweest, vanwege lekkere rijsttafels, authentieke sfeer en goede prijs-kwaliteitverhouding. Maar zoals dat wel gaat, zijn we dit restaurantje uit het oog verloren, tot kort geleden. Hé, weer eens proberen. Het viel toch wat tegen. Soenda Kelapa is een wat stoffige bedoening met slofferige (trage) bediening, vinden wij nu. De rijsttafels zijn nog steeds niet duur. We hebben voor andere gerechten gekozen, zoals pangsit vooraf en saté kambing. Die was lekker. Over de Ajam ketjap en Ajam madu (honing) niets aan te merken, maar dat is het dan ook. Misschien komen we over een paar jaar weer.
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Aiaiai, het leek zo goed te beginnen. We kwamen laat en hongerig dit restaurantje binnen en werden vriendelijk verwelkomd.
We bestelden een rijsttafel met als voornaamste gerecht de rijsttafel met kipsaté (4 stokjes) (à 17 euro) en het andere gerecht was 'rames kambing', de schotel met geit, à 20 euro. Deze zou komen met rijst met geit erdoorheen, één stokje geitensaté, een bakje gesmoorde rundvlees in kokosnootsaus en een bakje gesmoorde rundvlees in soyasaus. Verder waren er nog diverse kleine side-dishes zoals twee halve eitjes in kokosnootsaus, sperziebonen in kokosnootsaus, tempeh, atjar, kokosraspspul, kroepoek en sambal.
Ook bestelden we een pot thee. Er werd gezegd dat er geen potten meer waren (?) maar dat we grote bekers konden krijgen, dat was bijna net zo veel en als we nog dorst hadden konden we laten bijschenken.
Na niet heel erg lang wachten kwamen de diverse rijsttafeldingen op tafel, de geitenvleessaté en de overige side-dishes van de 'rames kambing', maar níet de twee rundvleesgerechten. Er was wel plek voor overgehouden op het rechaud, en er werd gesuggereerd dat dat nog kwam, dus ik had daar wel vertrouwen in.
We aten de saté die heel aardig was, de geitensaté, ook aardig, maar wel weinig, één stokje. De rijst met geit rook lekker maar de geit was taai. De tempeh was smakelijk maar droog. Het ei was lekker maar weinig, net als dat alles in héél kleine bakjes kwam. Maar het was okee. Alleen dat rundvlees kwam maar niet op tafel. De thee werd wel een keer bijgeschonken.
Uiteindelijk, toen we alles nog zo'n beetje opgegeten hadden, vroeg ik, na herhaaldelijk naar de keuken en de bar gekeken te hebben, aan een van de twee serveersters, waar dat rundvlees toch bleef. Het bleek vergeten te zijn. Excuses volgden gelijk.

Kan gebeuren, maar ik zei dat ik dan wel verwachtte dat dat flink gecompenseerd werd op de rekening. Er werd gezegd dat er per vergeten gerecht 1,50 afgetrokken werd, dus 3 euro. Ik zei dat ik dat onacceptabel vond; in mijn wereldbeeld zijn de vleesgerechten de basis van een schotel of rijsttafel. Als de twee voornaamste gerechten vergeten worden (naast het stokje saté), dan haal je de basis uit de hele schotel! Je gaat toch niet zeggen dat het min of meer volledig is zonder die gerechten? Nu bestond de schotel grotendeels uit side-dishes als ingemaakte groente (atjar), kokosrasp, kroepoek en sambal. Ga me niet vertellen dat zulke dingen net zoveel waard zijn als het rundvlees, want dat is gewoon niet zo.
Uiteindelijk werd er twee euro per rundvleesgerecht afgetrokken. Ik liet het maar zo. Voor de derde keer werden er excuses gemaakt maar meteen erachteraan kwam het argument dat ze immers ook gratis thee hadden bijgeschonken. Terwijl ze dit vantevoren hadden gezegd! Vanwaar dit slachtoffergedrag? Waarom je niet volwassen gedragen en zeggen: 'u krijgt deze schotel van ons gratis, want zo behoort het niet te gaan'?
Ik had geen zin om de discussie aan te gaan met de vrouwen, maar ik heb weinig respect en géén waardering voor deze gang van zaken. Uiteindelijk betaalden wij 40 euro voor één volledig gerecht en één zeer onvolledig gerecht. Hoewel het smakelijk is, vind ik dat veel te duur. Ik schaam mij achteraf dat ik er mee heb ingestemd, want ik vind het te belachelijk voor woorden dat de dames een gerecht als kroepoek blijkbaar gelijkschakelen aan een gerecht als gesmoord rundvlees. Ik voel mij volkomen bekocht. Eigenlijk is het gewoon pure oplichting.
Nee, ik kom hier nooit, maar dan ook nooit meer terug. En ik ga het niemand aanraden hier te komen.
HelmaP .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
heerlijk gegeten hier , met 3 verschillende schotels ruim gegeten met 3 personen . een grote varietiet in smaken. Daging semoor is mijn favoriet, zoet pittig boterzacht rundvlees.
Erg lekker indonesisch voor een redelijke prijs. Alleen de koffie vind ik met 3 euro wat duur.
Kees .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Soenda Kelapa is een klein familierestaurant. Ik vond de rijsttafel, die ze hier in veel verschillende soorten hebben heerlijk. De hoeveelheid was ruim voldoende. De bediening nam de tijd om alle gerechten uit te leggen. Jammer dat het bier hier niet uit een tap komt.