Soeboer

Brouwersgracht 29 Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Soeboer

Javaanse trots aan de Brouwersgracht

Dit Indonesische restaurant is al bijna 55 jaar een begrip voor de liefhebber van de Javaanse keuken. Aan de Haagse Brouwersgracht kun je hier genieten van de traditionele Javaanse keuken. Aan de smaak en originaliteit is in de loop der jaren namelijk niks verloren gegaan. Liefde voor de producten staat hier voorop en dat proef je dan ook echt bij elke hap.

Glas champagne

Zaterdag en Zondag 15:00 - 21:00

7,2
6,5
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Soeboer

Richard D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Erg lekker gegeten. De inrichting stamt nog uit de jaren 60 maar het eten en de bediening is uitstekend.
Riet V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Donderdag met mijn zoon bij soeboer gegeten.ondanks dat het meubilair zich in vergane staat bevond,waande ik mij bijna in indonesische sferen.het eten was verrukkelijk met name de sate kambing.het meisje dat ons bediende deed er werkelijk alles aan om het naar ons zin te maken.het was er wel erg warm.al met al een fijne ervaring,zeker voor herhaling vatbaar.
ronald V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Het eten op zich is niet slecht, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De oude, ongezellige en groezelige inrichting laat zien dat men gemakzuchtig teert op vergane glorie.

Wil je geen volledige rijsttafel maar een 'eenvoudig' bord nassi, dan ben je verhoudingsgewijs veel duurder uit.

De bediening was klunnelig. Wij moesten ook erg lang wachten, hoewel niet alle tafeltjes bezet waren.

Conclusie; je kunt in Den Haag kwalitatief veel beter, goedkoper en gezelliger eten. Wil je per se iets van Soeboer. Haal dan af en ga het lekker thuis opeten.
Massing A.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
17.15u: "Goedemiddag, is het mogelijk om een tafel voor twee personen voor over één uurtje te reserveren?" Dat blijkt mogelijk meldt de attente dame aan de andere zijde van de telefoon; "Maar dan MÓETEN ze hier wel om 18.15u zijn", roept een jongeman hard op de achtergrond.

18.10u: we arriveren, en krijgen netjes een tafel toegewezen. Nadat het eerste drankje vrij rap is geserveerd, bestellen we ons eten: een hoofdgerecht bestaande uit een aantal losse gerechten. De meeste tafels om ons heen genieten zichtbaar van hun uitgebreide rijsttafels.

18.40u: de door ons bestelde porties de kroepoek en emping worden geserveerd. De bestelling van de tafel achter ons wordt nog even gecheckt bij de mensen, "want er blijkt iets misgegaan in de keuken", aldus de jongeman. De dame aan die tafel merkt op dat het inderdaad nogal lang duurt; het blijkt dat ook deze mensen geen rijsttafel hebben besteld, maar à-la-carte, net zoals wij.

19.15u: "Kunt u mij uitleggen waarom ik hier om 18.15u MOET zijn, en ik na een uur nog steeds geen eten heb gekregen?", vraag ik verbaasd.
"De meeste mensen die zeggen dat ze om 18.15u komen, arriveren vaak pas na 18.30u"; "Zoals u ziet is het druk"; "Er is iets misgegaan met uw bestelling in de keuken"; "Het is druk bij de afhaal"; "We zijn allemaal mensen, en maken dus allemaal wel eens fouten"; "Heeft u wel gezien hoe druk het was toen u arriveerde"; "Voor u tien anderen"; "Er waren al veel tafels bezet voordat u arriveerde"; "Inderdaad, u bent geen klant maar een nummer". "U bent wit, en ik ben zwart".

19.25u: Na deze opmerkingen door de jongeman, aangevuld door de dame uit de keuken, heb netjes mijn drankjes en kroepoek afgerekend, en ben ik (uiteraard) opgestapt, om hier werkelijk NOOIT meer nog maar één stap over de drempel te zetten.
Hetzelfde raad ik (uiteraard) mijn vrienden, collega's, kennissen en familie aan; want in het soort restaurants waar ze aan klantgerichtheid, klantenservice en bejegening totaal geen waarde hechten, zijn een bezoek door hen niet waard.
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten ,porties precies genoeg en afgestemd op de ah diner bon. Beetje warm bijna tropisch was de temperatuur in het restaurant, maar ja het is Indisch.
Liesje77 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Met de Ah actie hier een heerlijke rijsttafel gegeten! Vriendelijk en snel geholpen. Zou zo nog een keer teruggaan! Aanrader dus
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Een echt Indonesisch restaurant. Het gaat hier om -heerlijk!- eten en een bijzonder aardige bediening. De inrichting is al sinds jaren simpel want daar gaat het niet om. De keuken dat is het en dat proef je. Uren kun je blijven snoepen van de lekkere echt "Indische" gerechten. En dan is het met een prima wijn voor€18.50 en water een kunst om met 2 meer dan €75 uit te geven. Niets aan veranderen gewoon blijven dan komen wij vaak terug
Ed T.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Wij hebben een heerlijke rijsttafel met de AH actie gegeten. Vooraf pangsit met saus. De rijsttafel was voortreffelijk. Lekkere saté en rendang, kip in kokos, boontjes, groente. Voor ons bij de toppers van Den Haag wat betreft Indonesisch restaurant. Nagerecht koffie met spekkoek. Wij komen zeker nog weer eens terug.
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Hier gegeten met AH-actie. Nu zijn wij niet zulke klagers en is het eigenlijk al gauw goed. Ditmaal viel het echter tegen. Toen we binnenkwamen was er eerst niemand om ons onze plek te wijzen. Na een tijdje werden we naar onze tafel gewezen waar nog een vies papieren tafelkleed op lag van de vorige eters. We hebben verder niets tegen een oubollig decor, maar dan moet het wel schoon zijn. Alles wat je beetpakte (stoel, tafel) plakte echter van vettigheid. We kregen een menukaart en moesten een half uur wachten tot er een drankje werd opgenomen. Toen we ten slotte zeiden dat we via de AH-site hadden geserveerd werden er excuses gemaakt want dat was een vaste rijsttafel. Vervolgens een uur gewacht op het voorgerecht. Intussen rende de jongen van de bediening heen en weer naar mensen die ook al lang zaten te wachten en vielen er enkele malen drankjes uit zijn handen. Groot was onze teleurstelling toen we 1 rijsttafel voor 1 persoon kregen, die we met zijn tweeen moesten delen. De bedoeling van de actie is nu juist dat de 2e persoon gratis eet en niet dat je 1 menu deelt door 2 personen. Dus we kregen bijvoorbeeld 1 gehaktballetje en 1 kippenpootje dat we dan maar moesten doorsnijden. Wat een armoe. Sommige gerechten waren ook al bijna koud, daar veranderde het warmhoudplaatje niets aan. Met een paar happen was alles op. Nagerecht kwam wel snel, maar dat vonden we niet erg want we hadden haast om hier weg te komen. Kijk overigens uit in de wc want de vloer is daar spekglad van het vet. Nee niet voor herhaling vatbaar, er zijn veel betere Indo’s in Den Haag te vinden dan deze.
Henri J.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Goede prijs/ kwaliteit.
Budi S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Geweldig! Erg lekker! Leuke personeel! Dikke 10 ! Voor de mensen die er nog niet hebben gegeten.. ga zeker een keer eten bij soeboer! Je kan bijna nergens meer zo lekker Indonesisch eten! Was er met mijn familie uit Indonesie en die vonden het ook geweldig!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hadden er ons zeer op verheugd maar het viel reuze tegen. Het interieur was leuk maar de gerechten waren niets bijzonders. De bediening was slecht. Toen we met vrienden aankwamen waren enkele tafels niet afgeruimd, terwijl het personeel gezellig achter het buffet niets stonden te doen. Als we wat te drinken wilden bestellen moest je veel moeite doen om de aandacht van de juffrouw achter het buffet te trekken. Ze keek niet op of om en was vast met social media of spelletje bezig. Toen we om 21.30 weggingen werd de zaak meteen achter ons gesloten. Bij het verlaten van de zaak zag ik op de grond verschillende servetten liggen van andere gasten. Kortom een rommeltje.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hadden een tafel gereserveerd maar deze was nog vies en niet schoon gedekt bij aankomst. Vervolgens moesten we heel lang wachten tot we gezien werden, drankjes werden opgenomen en vervolgens het eten kwam. Men kwam niet zelf pro-actief aan de tafel, als we iets wilden moesten we zelf telkens de aandacht van het personeel zien te krijgen. Eten was prima, rijsttafel van EUR 56 was niet heel uitgebreid maar smaakte goed. Stoelen en tafels staan zeer dicht tegen elkaar aan wat heel vervelend is als je eruit wil, je zit tegen de tafel gedrukt. Wat heel fijn was, was dat ze niet moeilijk deden dat we maar 1 albert heijn bon bij ons hadden ipv 2.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Teleurstellend!
De rijsttafel was heel erg koud, de smaak van de gerechten was vlak en de wijn was niet te drinken. Jammer!
Betty R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Al vaker overheerlijk gegeten. Goed Indisch eten, goede porties en fijne bediening. Twee puntjes kritiek: de afzuiging in het restaurant is slecht ((alles riekt na het eten als je weggaat) en de muziek uit de keuken en in het restaurant waren twee verschillende stijlen en dat was onaangenaam. Na melding hiervan hebben ze meteen de keukendeur dicht gedaan (!!). Beetje opletten dus. Verder is het een van de beste Indische restaurants die we kennen in Den Haag!
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Soeboer is een eenvoudig ingericht restaurant met een goede bediening.
De gerechten zijn goed, maar niet bijzonder. Het restaurant ligt heel gunstig in de binnenstad, in de buurt van meerdere tram- en buslijnen
B S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Prima smaakvolle producten, vriendelijke en kundige bediening, gunstige verhouding kwaliteit / prijs.
Een restaurant om weer snel te bezoeken.
Michelle B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Prima en lekker gegeten. AH restaurant actie bon gebruikt €28,00 voor de rijstafel Ketjil is voor 1 pers. en je deelt met z`n 2en. Wij hadden er voldoende aan maar kan mij voorstellen dat een volwassen vent er niet genoeg aan heeft. Keuze in voor en na gerecht. Was lekker. Wij hebben lekker gegeten, gaan denk nog wel een x terug.
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Erg lekker gegeten! We komen of halen vier vaker en het is elke keer heerlijk! Het is wat krap in het restaurant, maar het past er helemaal bij.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
In een eenvoudige ruimte hebben we lekker kunnen genieten van een Indische maaltijd. Keuze uit een voor- en nagerecht en een Indische rijsttafel.