Smullen en Spelen

Enrico Fermistraat 30 1341 CB Almere Nederland Kaart
31-367200902

Meer informatie over restaurant Smullen en Spelen

Maandag, dinsdag en donderdag vanaf 15:00 uur tot 20.00 uur.
Woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag van 11:00 - 20:00 uur.

Michele V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben hier fijn gegeten. De kinderen zijn alweer wat ouder, maar ook dan is het geen straf om hier te eten. Een fijne bediening en een goede sfeer.
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Dit restaurant is natuurlijk een eldorado voor kinderen. Zowel binnen als buiten zijn leuke speelplekken en - toestellen voor kinderen beschikbaar, en alles dichtbij in het zicht van de ouders. De restaurantnaam 'Smullen en Spelen' had niet beter gekozen kunnen worden. Voor wie rustig een pannenkoek wil eten, is dit mogelijk niet de juiste plek. Maar wij, twee volwassenen én pannenkoekenfans, vonden het reuze gezellig en genoten daarbij van een warm zonnetje op het ruim opgezette en drukbezette terras. 'Smullen en Spelen' heeft een goede sortering aan pannenkoeken, met originele en lekkere ingrediënten. Slim idee om daarnaast ook je eigen pannenkoek te kunnen samenstellen. Wij kozen voor de classic (appel en rozijnen). Een voortreffelijk gebakken pannenkoek, het dunne knapperige randje rondom konden wij eveneens waarderen. Hebben we trouwens nog niet eerder zo gezien, maar goed gedaan! Leuk opgediend met warme stukjes appel en rozijnen bovenop, plus een kommetje lauwwarme appelsiroop erbij. Zo lusten wij er wel tien! Wij zeggen dan ook: graag tot ziens!
Ed M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat een leuke tent! Locatie wellicht wat minder, maar daar merk je binnen niets van. Leuk spelen voor de kinderen, ruim, schoon en ook nog eens goed eten! Top!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Weer heerlijk gegeten hier! Nieuwe pannenkoeken en ook die zijn heerlijk! Bediening zeer gastvrij en vriendelijk! Echt een aanrader om hier te eten!!!!!!
Kinderen kunnen zich hier optimaal vermaken!
Angelien M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vanmiddag heerlijk gegeten bij Smullen en Spelen ... 1e keer ... maar zeker komen we terug ...
Zeer vriendelijk en empatisch personeel.
Maar dan het eten ... onvoorstelbaar. .
Ik koos voor de pannenkoek "Hasselbraam" ... wat 'n smaakexplosie ... echt geweldig ...
Heb er lang over gedaan ... omdat ik gewoon niet wilde dat ie snel op zou zijn ... die combinatie van ingrediënten. .. echt subliem. ..
Echt ... nog nooit zo'n lekkere pannenkoek gegeten ...
Mijn Husbubbie koos voor de "Huttenbouwer" en hij was al net zo enthousiast....
Echt een aanrader ...
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk en eerlijk eten, top locatie en goede bediening.
De speeltoestellen staan er ook goed bij..

We komen zeker terug !!
Kamilk .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Lekere pannekoeken! Kies voral voorgedefineerde pannenkoeken ze hebben heerlijke combinaties. Ijs ook heerlijk van de ijssalon in Almere Buiten. Decor mag iets beter maar ja voor kinderen is het prima. Kienderhoek mag wel iets schoner.
Nadia G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben vanavond heerlijk gegeten bij Smullen en Spelen in Almere.
We konden makkelijk voor de deur parkeren ,wat prettig was omdat mijn moeder mobiel wat minder is. Vriendelijk ontvangst,gelijkvloers en ruim opgezet. De kaart is uitgebreid en genoeg keuze. Onze pannenkoek ,de smuller,was erg smakelijk en rijkelijk opgemaakt ,vullend en voldoende. Daar wij wat later kwamen ,hebben we nog een broodje met boter en olie voor genomen. Het brood was warm en bruin ,erg smakelijk . Bediening was vriendelijk ,beleefd en netjes. Er werd geregeld gevraagd tussendoor of hey goed was en of we nog iets wilde drinken. In totaal een gezellige avond ,en zullen wij het restaurant zeker aanbevelen .
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op tweede Kerstdag lekker met onze zoon van 4 gegeten bij Smullen en Spelen. Een lekker Kerstmenu, vooraf verschillende gerechtjes op een plank (tapas-achtig). Daarna een prima pannenkoek. Voor onze zoon een kinderpannenkoek met van alles erop en eraan. En natuurlijk veel spelen in de speelruimte binnen. Eten goed, vriendelijke serveersters.
JudithHuurdeman .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Pannekoeken lekker, speel mogelijkheden met kinderen ook goed alleen decor erg saai. Zeer ongezellige ruimte, erg afgelegen.....
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Een letterlijk en figuurlijk groots pannenkoeken restaurant. Heerlijk voor de kinderen, zowel binnen als buiten uitgebreide mogelijkheden om te spelen. We moesten ze echt aan tafel roepen om te komen eten. De pannenkoeken waren goed gebakken en prima van smaak. Voor de kinderen ook erg leuk versierd. Bediening is zeer vriendelijk. Een gelegenheid waar je met veel plezier met je (klein-) kinderen vaker naar toe gaat.
Twee kleine verbeterpunten/tips (op verzoek):
- we hebben even moeten wachten voor dat de laatste pannenkoek werd gebracht, borden waren wel voor verwarmd. Beter is pas uit te serveren als alle pannenkoeken van het gezelschap klaar zijn.
- de dames van de bediening hadden het ook op deze donderdagavond best druk, toch probeer oog te houden voor klanten die aandacht vragen, een knikje dat het gezien is is voldoende. Voor het betellen van ons tweede drankje hebben we veel moeite moeten doen.

Mee_Eter .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Samen met twee kinderen wezen eten. Binnen is het licht en ruim opgezet, je kan ook (overdekt) op het terras zitten. De speelhoek valt meteen in de smaak bij de jongste. De oudste stort zich op een computerspel. De bediening is vlot en vriendelijk. Na het drinken van de verse jus d’ Orange komt er een 'oer', een 'do it yourself' en een 'banaan met noten' pannekoek op tafel. De pannekoeken zijn goed gaar, niet te droog en rijkelijk belegd. Prima van smaak, voor de kinderen eigenlijk iets te groot. Na het eten en binnenspelen kan er ook nog buiten geravot worden. Helemaal leuk spelen in zo'n speeltuin die niet geheel gestructureerd is. Na een laatste kop cappuccino verlaten wij met een goed gevoel dit leuke restaurant.
Jacinta N.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Wat een leuk, modern en ruim opgezet restaurant. De bediening is erg goed, kindvriendelijk en snel. De pannenkoeken zijn goed en gaar. Dat laatste maak je niet altijd mee. De ruimte om het restaurant is perfect en zorgt er voor dat je als ouder rustig kunt zitten en terwijl de kinderen zich erg goed vermaken. Echt een aanrader!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Hier met zoonlief en exvrouw gegeten. Mooie locatie met een enorme speeltuin. Alles ziet er strak en nieuw uit. Al vind ik de inrichting wat sober. Eten was voldoende. Pannenkoeken waren wat dun. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Moesten 65 euro afrekenen met zijn drieën wat wel weer mee valt. Komen vast nog wel eens terug.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Verrassend je rijdt afrit 6 op en je ziet allemaal bordjes die je leiden naar een pannenkoeken restaurant gelegen in een nieuwe woonwijk aan de rand van een bos. De wijk is nog vol in aanbouw, maar bij het restaurant heb je daar geen last van. Het is duidelijk gericht op kinderen, met een speelruimte binnen en een ravot speelplaats buiten. Het deels overdekte terras is op deze zonnige dag geopend en iedereen zit lekker buiten in het zonnetje. De bediening komt vrij snel en neemt de drankjes op, die weer snel op tafel staan. Voor de bestelde classic pannenkoeken moeten we wat meer geduld hebben. Zien er goed uit met rozijnen en appel en ahorn siroop. De dunne stroop is wat minder zoet dan standaard suikerstroop. De pannenkoek is goed gaar, maar wat droog en de randen wat kartonnering. Hier had een klontje roomboter al wonderen kunnen doen. De stalen stoelen zitten wat koud in dit jaargetijde. Restaurant is een aanrader voor ouders met kinderen. Enig minpunt is dat roken is toegestaan op het terras. Dat zou je met deze doelgroep moeten verbieden.
J R.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Leuk om als eerste een recensie over "Smullen en Spelen" te mogen schrijven. Sinds augustus vorig jaar is deze "New Hotspot in Town" open en volgens de website is het geen restaurant maar een concept. Dat betekent dat je er niet alleen kunt eten maar ook kunt spelen in een enorme speeltuin. Van 0-99 jaar dus (bijna) iedereen kan hier ravotten…
Wij wilden gewoon even een pannenkoek eten, toevallig waren we in de buurt en ondanks dat het pannenkoekenhuis in het buitengebied van Almere ligt is het goed met bordjes aangegeven. Eenmaal voor de deur valt het strak en modern vormgegeven gebouw op met een enorme parkeerplaats daarvoor.
Het was een uur of vijf, dus zo tussen lunch- en dinertijd in, nog redelijk rustig maar het was nog best lastig een plekje te vinden, bijna alle tafeltjes waren “gereserveerd”.
De menukaart is lekker schoon en fris, (dat is wel eens anders) en biedt een keur aan pannenkoeken en andere (kleine) gerechten. We bestelden een eenvoudige pannenkoek met één/twee ingredienten en dat was precies wat we kregen. Gewoon lekker, had misschien wat meer spek op gemogen maar verder prima. Bediening was vlot en vriendelijk dus al met al een goeie, eerste ervaring. Later nog even door de speeltuin heen gerend maar door de overvloedige regenval van de afgelopen dagen was het wat modderig dus volgende keer beter.
Edith K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Wat leuk dat jullie nu ook op Iens te vinden zijn! We kwamen zomaar binnenvallen, begin van de middag. De kinderen vonden direct de speelhoek leuk. Ik vond een tafeltje erbij in de buurt. De kinderen wilden graag een pannenkoek. Ook een lactosevrije was geen probleem. Er werd bij gezegd dat het wel iets langer kon duren, want het beslag moest daar voor worden gemaakt. Prima! Als je van tevoren reserveert en meteen zegt dat je een dieetpannenkoek wilt, dan hebben ze het speciale beslag al klaar als je komt. Ik koos zelf voor een tosti. Keuze uit wit of bruin brood en een verrassing. Drie! lagen goed brood, met ham en kaas en lekker gebakken, niet plat gewalst, en voorzien van ketchup en saladegarnituur. Erg lekker. Ook de pannenkoeken werden door de kinderen zeer tevreden opgegeten. Daarna lekker buiten spelen in de anders-dan-anders speeltuin. Daar kregen ze, ondanks het koude weer, niet snel genoeg van. Met nog een kop thee ben ik dus nog maar even binnen gaan zitten, nu met uitzicht op de speeltuin. We komen bij mooi weer lekker weer terug. Ik zie mezelf nl. al op jullie fijne terras zitten als de kids aan het spelen zijn!