Smouzen

Molenpoortstraat 35 7041 BE 's-Heerenberg Nederland Kaart

Over restaurant Smouzen

Uitnodigende pitstop

Het woord “Smouzen” is een Achterhoekse uitdrukking voor smullen. En dat doe je hier zeker! De kleine kaart is voor de vegetariër, vleesliefhebber en viseter een waar genot. Grenzend aan de Montferlandse bossen is dit zeker een uitnodigende pitstop voor een heerlijk hapje en een drankje. Ook leuk zijn de tapas- en cocktailavonden, soms met live flamenco gitaarmuziek.

Meer informatie over restaurant Smouzen

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dagelijks geopend vanaf 10:00 uur

Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten was erg gezellig. Leuke ambiance en zeer vriendelijk personeel. Voor mij krijgt deze eetgelegenheid een dikke 10. N&Y
T.ruijsch3 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
goede accommodatie met vlotte vriendelijke bediening.
De prijs-kwaliteitverhouding was goed.
Parkeergelegenheid voldoende en gratis.
Anne-Marie H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Enige minpunt vond ik dat de keuze in werkelijkheid een stuk geringer was dan op de site van de AH restaurantactie stond.
JanTof .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Lekker eten en drinken, enthousiaste bediening, vriendelijk en rekening houdend met de bezoeker. "Kan de volgende gang al doorkomen of wilt u liever even wachten?". Een van degenen die je bedient, neuriet en fluit tijdens het werk. Goed om te zien dat hij het naar zijn zin heeft, maar van ons hoeft het niet....:-)
Janderk B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
prima restaurant top locatie heerlijke gerechten vriendelijk geholpen en met een gezellige sfeer komen hier zeker terug
Niico W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heb de tomaten room soep MET room gegeten en de spareribs. Heb de bediening gevraagd hoe het zit met de room in de tomatensoep naar aanleiding van een eerdere recensie. Men gebruikt kookroom om de soep niet koud te laten worden door er een koude wolk room in de gieten.Heerlijk gegeten. Bediening uiterst vriendelijk, leuke aankleding van de zaak.
Mariawigman .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Was lekker, maar gewoon, niet bijzonder. Mix grill vlees ,kip en spare ribs waren een beetje droog. Tomatensoep met room, die er niet inzat.
V.harmsen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lang wachten , zelf vragen om kaart , eten klaar is , drinken, cola in 0,2 flesjes ?? , dacht dat t alleen bij ons zo was maar er waren nog 2 koppels die t zo verging
Eten was prima
Geachte Smouzen gast,

jammer dat u met een ontevreden gevoel bent weggegaan. We vinden dat heel vervelend, temeer omdat we er juist naar streven het iedereen naar de zin te maken, onder andere ook door gasten meteen op te merken en te bedienen. Kennelijk is dat niet gelukt, excuus daarvoor. Over het wachten kan ik alleen maar zeggen, dat u ongetwijfeld gezien heeft dat het nogal druk was gisteravond. En helaas duurt het dan allemaal wat langer. Het bereiden van eten heeft zijn tijd en aandacht nodig en u constateerde dat het in elk geval lekker was. Daar zijn we blij om.

De inhoud van de cola flesjes zijn standaard en worden overal zo verkocht. Daarom begrijp ik dat deel van uw recensie niet. Wellicht wilt u dat toelichten?

Reactie van proever:

Het eten was prima maar als ik 5 tafels al bediend zie worden die later dan ons binnen waren en ik moet vragen naar de kaart,drinken,en wanneer ons eten komt en ik hoor 2 stellen t zelfde praten dan denk ik , kan beter.
En een cola van 0,2 ,slik en t is weg , vergeleken bij div. Andere zaken , 0,3 ziet er beter uit
Verder niks dan lof

anf 2e reactie van restaurant:

Dank dat u gereageerd heeft en ons met uw informatie helpt beter te worden.
Dat andere tafels eerder bediend worden dan uw tafel heeft niet alleen met volgorde van binnenkomst te maken maar ook en wellicht nog meer, met de verschillende gerechten per tafel en per persoon per tafel. Bijvoorbeeld frituurbereiding, bakplaatbereiding, grillbereiding enz. Er staan 2 koks aan de bakwand die een "bonnenverdeling" doorvoeren, waardoor we de kans creëren al het eten snel naar buiten te krijgen. Dan nog kan het soms wat lang(er) duren. Onze excuses voor de misser van het personeel dat u om de kaart moest vragen.
Wellicht mogen we u nog een keer in ons restaurant begroeten en kunnen we laten zien dat we e.e.a. onder de knie hebben, alleen op uw moment even niet.

Overigens, we zijn best een beetje trots dat u een van de 120 dinerende gasten gisteravond was. Dit aantal is een record voor ons bedrijf.

N.seegers .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Goed en veel. De bediening wat professioneel en gastvrij. De gerechten waren mooi aangekleed en het was een behoorlijke hap.
T.v.beersum .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Lekker gegeten, prima bediening.
Met de AH actie was er een driegangenkeuzemenu. Per gang was er keus uit 3 gerechten. Niet heel uitgebreid kiezen dus, maar voor elk wat wils: vlees, vis en vegetarisch.
Annie_jansen .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We zijn weeste eten met onze kinderen we hebben erg gezellig gezeten en de bediening was prima. Ik had zegels gespaard van AH en hier gebruik van gemaakt. Het menu was heerlijk en de soep ook alleen was het jammer dat het voorgerecht alleen uit 3 soepen bestond. Al met al een heerlijke avond gehad en we komen zeer zeker terug. Deze mensen verstaan het vak.
Gbooms .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Het contact met de bediening was prettig en ontspannen.
Het keuzemenu was voldoende en gevarieerd samengesteld.
We voelden ons op ons gemak, voor herhaling vatbaar.
Dkaya .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gezellige sfeer en een uiterst vriendelijke kelner die ons bediende. Eten was goed, je kon proeven dat alles vers was bereid. Bij de Thaise currey soep kregen we reuzen Gamba's die erg lekker waren. De mixed grill bestond uit verschillende soorten vlees wat lekker mals was en goed gekruid. Als nagerecht hadden we Italiaans ijs, ook dit was heerlijk.Prijsverhouding nogal duur, maar wel kwaliteit voor ons geld gekregen. Sfeer in het restaurant is gezellig met leuke hoekjes met banken om te zitten met sfeervolle kleuren zoals rood met steigerhout. Een echte aanrader!
Sabine1972 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het was was erg gezellig, lekker eten en leuke bediening. Ik zou het zeker aanraden als iemand een leuke tent zoekt om lekker te eten. En er mogen honden naar binnen, vind ik een groot pluspunt.
Day96661 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Het eten was lekkermaar we hadden sterk de indruk dat we veel minder en andere groentes hadden dan als je van de kaart at.
Beste Smouzen gast, beste day96661,

Hartelijk dank voor het schrijven van een recensie over ons restaurant. Ons bedrijf groeit van alle recensie die er oer ons geschreven worden, leuke recensies en minder leuke recensies.
Leuk te horen dat het eten in uw smaak viel. Minder leuk te lezen dat u vermoed dat u andere en minder groentes aangeboden heeft gekregen dan wanneer u van de kaart gegeten zou hebben.
Wij maken hier geen onderscheid en de belangrijkste reden om dat niet te doen is, dat we bij onze gasten die via de Albert Hein actie bij ons komen eten indruk willen maken met het eten in de hoop dat deze gasten ons nog een keer bezoeken. Het heeft ook geen zin om daar onderscheid in te maken. Waarom niet?
a) Als wij u andere groentes serveren dan uit de kaart, zou het wel of niet in de smaak kunnen vallen. We weten namelijk niet wat u lekker vindt. Valt het in de smaak dan bent u er blij mee, valt het niet in de smaak dan bent u er niet blij mee.
b) Om geld redenen ook niet. Het kostenaandeel van de groentes valt in het niet bij de totale kosten van een gerecht. Als u bij een willekeurige groentewinkel gaat kijken wat de groentes kosten, merkt u dat we daar niet het grote geld mee besparen.
Jammer dat u niet om wat extra groentes gevraagd heeft met als argument dat u vond dat u minder kreeg dan andere tafels. We serveren dan graag wat extra groentes.
Hopelijk mogen wij u nog een keer in ons restaurant begroeten en hopelijk maakt u zich dan bekend. We laten u graag zien dat we bij de gerechten dezelfde groentes en dezelfde hoeveelheden serveren.
We willen namelijk indruk maken.
Hartelijk dank voor uw recensie, wij groeien daarvan,

Hilde en Nico Wissink
eigenaren Restaurant Smouzen
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Op het terras van dit restaurant is het druk, maar gelukkig hebben we gereserveerd. Na een half uur kunnen we een andere tafel in de schaduw krijgen, want de avondzon kan nog gemeen branden. Deze eerste verhuizing verloopt voorspoedig.
Als voorgerecht nemen we een Thaise currysoep met een gamba. Lekker pittig. De maaltijdsalade, die ze de curieuze naam Burger's Zoo Ocean Salade hebben gegeven, is daarentegen een beetje laf van smaak. Alles zit er in (mossels, garnalen, kokkels, etc.) maar doordat de yoghurtdressing tamelijk smakeloos is, is deze salade een saai gerecht. De frites die erbij worden geserveerd zijn slap, de mayonaise komt uit een potje.
Het pannetje met mosselen smaakt zoals een pannetje met mosselen behoort te smaken. Dat weten ook de blauwe bromvliegen uit de buurt te waarderen, want die komen er in drommen op af. Terecht besluit de bediening dat we beter naar een andere tafel kunnen verhuizen. Maar daar aangekomen, is een pannetje dat nog half met mosselen was gevuld, verdwenen. Blijkt door een serveerster te zijn weggegooid - typisch geval van communicatiestoornis. Geschrokken belooft men een ander pannetje te brengen. Dat arriveert pas als iedereen al lang klaar is met eten. Maar de blauwe bromvliegen hebben daar geduldig op gewacht, dus die slaan weer uitgehongerd toe. Of we dan als compensatie een glas wijn willen? Aangezien de door ons bestelde fles wijn nog lang niet leeg is, valt dat gebaar van goede wil ook in het water.
Al met al hebben we een avontuurlijke avond gehad op het terras van Smouzen.
Beste HenkvH, beste Smouzen gast,

Met deze reactie op de door u geschreven recensie willen we u op de eerste plaats hartelijk danken dat u de moeite genomen hebt deze uitgebreide recensie te schrijven. Van de dingen die we goed doen groeien we, maar we groeien harder van de dingen die we fout doen en waar we op gewezen worden.
Burgers Zoo in Arnhem heeft zijn start in ons stadje gemaakt en de naam van de salade is daar een link naar, net zo als het leeuwtje "Bergha" op het speeltoestel voor het restaurant. Jammer dat u de salade door de dressing als saai ervaren heeft. We hebben besloten een aantal van onze toekomstige gasten bij deze salade na het eten ervan de vraag te stellen hoe zij de dressing vonden en aan de hand van de antwoorden wijzigen we de receptuur, of wellicht ook niet. Slappe friet is gewoon niet goed en de mayonaise komt weliswaar niet uit een potje maar wordt inderdaad wel ingekocht en niet door ons zelf gemaakt. Mayonaise wordt gemaakt van onder andere rauwe eieren en een salmonella besmetting is een te groot risico.
Stom dat het pannetje met mosselen werd weggegooid en weliswaar werd er gezorgd voor een nieuw pannetje, maar omdat dit nog bereid moest worden, moest dit alleen opgegeten worden. Dat is niet prettig. Onhandig een glas wijn aanbieden terwijl u nog wijn op tafel heeft staan. Hier sterft een poging iets goeds te doen in schoonheid.

Wat ik begrijp van onze cheffin bediening verliet u ons restaurant als tevreden gast en ik hoop van harte dat zij dit goed ingeschat heeft.

Alhoewel ik uw puntenwaardering niet helemaal begrijp, respecteer ik deze.

Ter afsluiting, we hopen u en uw begeleiding nog eens bij ons te mogen begroeten en wellicht wilt u zich dan bekend maken, opdat wij toch nog iets goed kunnen maken van wat er fout is gegaan.

Nogmaals dank voor uw recensie,

met vriendelijke groeten

Hilde en Nico Wissink
Eigenaren restaurant Smouzen
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Super tapas avond gehad bij Smouzen. We waren met ca 35 mensen te gast voor een afscheid van meerdere collega's, Geweldige bediening. Heerlijke en voldoende tapas, zeer gastvrij en warm gevoel.Kortom een top avond! Dank jullie wel Smouzen!
A1B .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Cocktailavond bij Smouzen leek ons een leuk idee.
Op hun website wordt aangegeven dat er voldoende eten geserveerd wordt wat tezamen een volledige maaltijd is.
Misschien voor kinderen, maar zeker niet voor volwassenen. Zo blijkt ook na afloop bij de overbuurman (pizzeria) dat de één na de ander binnen kwam druppelen om voldoende te eten, want een ieder ging met honger bij Smouzen weg.
Wat betreft de cocktails, hier werd erg weinig aandacht aan geschonken. Het werd op je tafel gezet en het personeel wist niet eens hoe de cocktail heette, laat staan wat erin zat.
Lijkt me toch dat je op zo’n avond, daar van te voren, uitvoerig je personeel goed over inlicht.
Al met al een behoorlijke teleurstelling. Wel nog even de complimenten voor de muziek. Hen waren erg goed live.
Geachte A1B, geachte gast,
geschrokken zijn wij wel van uw recensie. Wij waren bij de planning en organisatie van de Cocktail Avond overtuigd van het een en het ander, maar de werkelijkheid blijkt anders te zijn. We betreuren het ten zeerste dat u ontevreden heeft moeten vertrekken en beseffen dat we dit niet in kunnen halen.

De enige kans of optie die ons open staat is u met uw gezelschap uit te nodigen voor een kort gesprek, waarbij wij e.e.a. de revue laten passeren en drinken daar dan een kop koffie bij met een stuk huisgemaakt gebak. Of u nuttigt iets anders vergelijkbaars, voor onze rekening natuurlijk.
Meldt u zich via mail nico@smouzen.nl of via de telefoon 06-22414326??
David B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Op een regenachtige middag onderbreken we ons bezoek aan het nabije Kasteel Huis Bergh en wandelen het centrum in op zoek naar een geschikte lunchplek.
Die is snel gevonden – wat heeft Smouzen een perfecte ligging op de hoek van het plein!
Nadat de uitbater ons gastvrij en warm verwelkomt, brengt hij snel onze dranken – dan helpt hij ons om te ‘verhuizen’ naar een gezellige tafel binnen wanneer het begint te plenzen.
De lunch is gauw besteld: een frisse salade met diverse vissoorten voor mijn geliefde, een omelet champignons en frites voor mij, en een broodje kroket voor Arie.
De gerechten zien er prachtig uit – complimenten voor hoe de kok de borden opmaakt! – en zijn vlot uitgeserveerd. Meteen zie ik dat ik een boerenomelet heb gekregen – fout! – en laat dat weten; de juiste omelet komt kort daarna en is heerlijk licht, luchtig en goed gevuld. De frites zijn knapperig en de portie is ruim. Ik heb er niet om gevraagd én het valt me op dat er geen saus mee geserveerd wordt.
Later op de middag komen we terug om van een kopje koffie op het terras te genieten.
De service is vriendelijk en vlot, en de prijs/kwaliteit-verhouding helemaal prima.
Geutepikker .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Wij komen af en toe bij Smouzen om iets te gebruiken hetzij lunch of diner.
Men werkt met een goed overzichtelijke menukaart die niet te uitgebreid is maar
precies goed. De lunch en diner gerechten zijn smakelijk, mooi opgemaakt van prima kwaliteit en lekker licht. De hoeveelheden zijn voldoende. Vooral de Gamba's in knoflook gebakken en de eendeborst zijn aanraders. De bediening bestaat uit jonge enthousiaste mensen die misschien nog iets meer begeleid moeten worden in het uitserveren van de gerechten, linkerzijde en niet over de tafel aangeven van borden. Positieve kritiek zullen we maar zeggen.
Smouzen is in ieder geval een aanrader in het mooie pittoreske 's-Heerenberg
We komen zeker weer terug.