Smokin' Barrels

Beukenplein 22 1091 KH Amsterdam Nederland Kaart
31-200000000

Over restaurant Smokin' Barrels

In Amsterdam oost is het Beukenplein het middelpunt van rauwe gastronomie. Bij Smokin' Barrels voelt alles Amerikaans, filmisch en ruig. Hun signature dish is de halve kreeft (met een cocktail) en de Smokin’ Barrels burger (met een tapbiertje), op één bord simpel versus luxe. Riad Farhat is geen onbekende in de Amsterdamse horecawereld en hij weet wat werkt. Zonnig of niet, je zit hier heerlijk op het -overdekte- terras.

Meer informatie over restaurant Smokin' Barrels

Ina M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Laagdrempelige tent met een basic menu van voornamelijk burgers. Uitgebreide kaart met cocktails, bieren en wijnen (ook per glas), die helaas amper leesbaar was door de matige verlichting. Op een doordeweekse avond waren alle tafeltjes gereserveerd, en alle plekken aan de bar bezet met gasten die niet gereserveerd hadden. Daardoor nogal vol binnen. Het kostte regelmatig flink moeite de aandacht van het personeel te trekken. De spareribs vond ik wat tegenvallen, lekker gemarineerd maar vrij droog en niet mals, en met nog een paar stukken vlies eraan. Je krijgt er wel heel handig een groot mes bij voor het snijden. Een citroenpartje/doekje/kommetje om vervolgens je handen mee schoon te maken was ook handig geweest. Saaie sausjes bij de ribs, maar lekkere sla en grote porties.
Cornelissen P.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wat een heerlijke tent, keurig ontvangen door de barman die ons te woord stond toen we binnen kwamen. We wilden met z'n vieren graag een hapje eten en het liefst buiten ivm het lekkere weer. We werden aan een hoge tafel geplaatst naast 2 anderen, die 1 van ons toevallig kende van vroeger. Uiteindelijk werd het ook meer een etentje met z'n zessen.

Het eten was overheerlijk, we hadden besloten om met z'n zessen 2 platen " To Share" te delen, met de vraag of 1 van de hamburgers een Ari Gold kon zijn. Wat tegen een meer dan logische kleine meerprijs (door de eendenlever) geen probleem was. De spare-rins vielen zo van het bot af, niet van het bord gelukkig. Het terras kan verwarmd worden, maar was bij onze tafel die avond niet nodig. Wel luxe is dat de kachels bij alle andere tafels individual aan en uit gezet kan worden. Bierprijs was overigens meer dan schappelijk.

Al met al een prima avondje hier gehad en gaan hier zeker binnenkort nog eens eten.
RemcoH .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Vandaag voor het eerst hier gegeten en wat mij betreft eens maar nooit meer. De burgers waren redelijk smakeloos en belachelijk vet. Het vet droop eruit. De spareribs waren droog en de patat ongelooflijk zout. Bij personeel kon geen lachje vanaf. Kan mij niet voorstellen dat je als eigenaar gelukkig wordt van zulk personeel. Ik had de burger van de maand en hierbij krijg je, bleek volgens 1 van de borden, een gratis biertje. Hierom moest gevraagd worden en werd niet gewoon gebracht/geserveerd zoals je zou mogen verwachten. Op alle fronten een tegenvaller. Mij zien ze daar niet meer.
AdBorrelnoot .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Smokin' Barrels was een zeer aangename verrassing! De burger was voortreffelijk (beste burger van 2016 wat mij betreft) en de Lady steak smolt volgens mijn gezelschap op de tong. Dit alles was mooi gepresenteerd en ook het bestek (goed scherp!) was super. Dit is helaas niet bij iedere tent in A'dam zo. Verder een uitgebreide bierkaart en het personeel werkt superhard en doet er alles aan om het je naar de zin te maken. Al met al een zeer geslaagde avond en wij komen zeer zeker nog eens terug.
D V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Aanrader in Oost. Al langere tijd een bekend adres, met name op vrijdagavonden is het er zeer druk. Heerlijke burgers met lekkere bieren op een leuk terras, wat wil je deze zomer nog meer? De klassieke hamburger is aanbevolen!
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gezellige zaak, eten is redelijk maar aan de stevige prijs en het duurt altijd lang. service is traag maar het zit hier dan ook wel altijd vol. Burgers zijn erg smaakvol maar de kreeft is duur en smaakloos.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Een leuke gezellige zaak, zowel om heerlijk te drinken als om een lekkere maaltijd te nuttigen. Naast burgers ook keuze in een lekker vleesfondue kip gerecht. Gestart met de Snack Platter, een gezellig en smakelijk voorgerecht, zelfs voor 4 personen. De lamsrack was echt heerlijk en ook de lady steak viel in de smaak. Voor je wijntje wel even op de kaart kijken, want de prijs loopt snel op! De bediening is lekker informeel maar zeker netjes!
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Een leuke moderne tent waar je terecht kan voor een lekkere burger of een ander stuk goed vlees.
Maar ook een gezellige locatie in een buurt die upcoming is. Ook geschikt voor drankje, zelf mogen genieten van de uitgebreide bierkaart met veel aandacht voor plaatselijke brouwerijen.Ook de gin-tonics in vele variaties zijn een must.
Ik had met collega het 800 gram Iers ribstuk een mooi stuk vlees voor de echte liefhebber echt top.Ook de snackplatter bij de borrel was een belevenis op zich heerlijk.
Afgesloten met een heerlijke chocolat mouse mmmm. En de sfeer super. Minder geschikt voor de vegatier.
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Tweede keer dat ik hier was. Nu ook weer lekker gegeten met twee vrienden. Heerlijke en smaakvolle burger met goede friet. Geen geprut met mayo die je er bij moet bestellen. Leuk dat er ook een maandburger is. Prima biertjes en vlotte bediening. Hier kom ik zeker vaker!
Yin K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We kwamen binnen rond 16.30 op een zaterdag en werden lacherig ontvangen door de bediening die zelf nog aan het eten waren op de begane grond. Geen goed begin.

Gelukkig was de rest van het bezoek prima: we werden snel geholpen met drankjes en de bediening gaf goed advies. We gingen voor de Return of the Mac en de Ari Gold burger. Allebei perfect! Voor ons absoluut de beste burgertent die we hebben geprobeerd in Amsterdam. De burger worden geserveerd met een frisse salade met zure kool en huisgemaakte friet die de maaltijd helemaal afmaakt.

Wij komen hier terug!
Lianne C.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Op een vrijdagavond hier naar toe gegaan, reserveren kan niet van te voren maar de bediening is behulpzaam genoeg als het vol is om je een plekje vrij te maken waar je een drankje kan doen en kan wachten tot er een tafel gereed is. De bediening heeft het in het weekend altijd erg druk en hierdoor wacht je wat langer dan gemiddeld op bepaalde gerechten / drankjes, maar je ziet wel dat ze allemaal erg hun best doen. Het eten is goed, prijzen vind ik redelijk aan de hoge kant. De uitgebreide bierkaart is wel echt een pluspunt.
S.R. V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een hot adres in Amsterdam momenteel, Smokin' Barrels. We waren er al vaker geweest, maar deze keer met 5 vrienden op het verwarmde/overdekte terras gegeten (in februari!!!). Dat is op zich al reden genoeg om zeer enthousiast te worden.
De brede selectie bieren waren voor onze groep reden om te gaan. Het eten was middelmatig en de bediening was traag en redelijk onverschillig. Op een of andere manier past dit alles ook wel weer bij deze tent en gaan wij er waarschijnlijk toch nog wel vaker heen. En daar zijn we niet de enigen in. Het is hier namelijk altijd afgeladen.
Tess R.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Heerlijk restaurant het feit dat ik 2 keer ga in 1 week zegt ook voldoende ;) De pulled pork is heerlijk. Echt een aanrader voor de stad!
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Als je van lekker vlees houdt zit je hier goed! Smokin barrels heeft redelijk uitgebreide menukaart met vooral veel vlees. Als je met 4 personen of meer bent en je kan geen keuze maken raad ik je aan het ''to share menu'' te kiezen. Heerlijke hamburger, spareribs, poussin en pulled pork, geserveerd met heerlijke friet en sla. Zo ervaar je al het lekkers van deze tent op 1 grote schaal. Aangezien het hier altijd druk is is de kans dat je buiten zit erg groot. Doordat het terras overdekt en verwarmd is is dat overigens niet erg. Ondanks de drukte is de service goed en heb je je eten redelijk vlot op tafel staan.
Eveline D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Alles klopt gewoon. Ik kom hier vaker. Je hoeft geen vleesliefhebber te zijn om hier lekker te eten. De Smokin' Barrels Salad is mijn favoriet. De verse seizoensgroenten worden gegrild, dat smaakt zo lekker en is elk keer weer anders. De bediening is altijd leuk en zeer attent. Toiletten, tafels zijn ook altijd schoon. Het is ook leuk om na die tijd nog even te blijven hangen. De cocktails en wijn zijn ook goed.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Na ons personeelsuitje besloten om naar Smokin' Barrels te gaan. Het is buiten al redelijk koud, maar door het overdekte terras konden we nog lekker buiten zitten.

Het is erg druk buiten maar we worden toch snel geholpen. We bestellen allemaal een van de burgers en een halve kreeft. Omdat we tijdens het spitsuur zijn gekomen laat het eten iets langer op zich wachten, wat opzich niet erg is want de biertjes verschijnen wel snel genoeg op tafel. We krijgen ons eten na 40 minuten en ik kan niet anders zeggen dan dat de burgers heerlijk zijn.

Leuke afsluiting van ons uitje gehad!
Marni .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Misschien een beetje raar om hier als vegetarier heen te gaan, maar we waren benieuwd naar de maisburger! Helaas viel die tegen, het was een slappe hap die uit elkaar viel. Dat zie je wel vaker in restaurants. Probeert de chef 'm zelf niet even? Kom op, vegaburgers kunnen ook gewoon een stevige structuur hebben hoor! Maar de rest van het eten was dik in orde (goede friet, een lekkere soort pizza met gegrilde groenten, lekkere sauzen). En royale porties en lekkere biertjes op de kaart. Gezellige plek en oplettende en vriendelijke bediening.
Fabio M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Whoah! Er zijn meerdere (nieuwe) hamburger restaurants in Amsterdam, maar hier zij weten wel hoe je een hamburger moet bakken!
Kreeft was ook heel lekker, mals en sappig.
Goede en uitgebreid bier en dranken kaart.
Vriendelijke en attent bediening.
LoveFoodDrinks .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Leuk concept, zeer redelijk geprijsde kreeft en super lekker vlees. Partner had de steak en heeft het er al dagen over, zelf de kreeft die erg lekker was. Ook de cocktails waren up to standard. Fijn barpersoneel (we zaten aan de bar).

Al met al een fijne plek. Tip, weer of geen weer: altijd lekker buiten chillen/ roken/ drinken op het overdekt en verwarmd terras.
Fleur S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Mooi terras op een leuke locatie. We waren met een groep van 10 man. De bediening is over het algemeen vriendelijk maar kon niet kundig adviseren in de ruime kaart met speciaal biertjes. Helaas waren ze het eten van één persoon vergeten. Kan gebeuren maar het was chic geweest om diegene dan wat aan te bieden van het huis. Eten is goed (tikkeltje overprized) service kan georganiseerder.