Smoesjes

Händelstraat 100 3533 GM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Smoesjes

Restaurant Smoesjes aan de Händelstraat in Utrecht staat voor eerlijkheid, no-nonsense en een positieve kijk op het leven! Hier proef je overheerlijke gerechten tijdens een uitgebreide lunch of een smaakvol diner.

Bij Smoesjes maak je kennis met een menukaart vol heerlijke gerechten, waarbij het gebruik van pure en smakelijke producten centraal staat. Zo komt al het vlees uit de omgeving en wordt er zoveel mogelijk gewerkt met seizoensgebonden producten. Dit komt de smaak én het milieu ten goede! Zo kun je eten met een goed gevoel.

Zowel vis- en vleesliefhebbers als de vegetariërs onder ons halen hier volledig hun hart op. Elk gerecht vertelt je een verhaal en brengt een bepaald gevoel teweeg. Smoesjes laat je een speciale en daarmee een onvergetelijke avond beleven. De grote passie voor de horeca proef je dan ook zeker terug.

Loop binnen, schuif aan en ervaar het zelf! Geniet van zenuwprikkelende gerechten en lach bij restaurant Smoesjes in Utrecht.

Meer informatie over restaurant Smoesjes

Jouw recensie over het restaurant Smoesjes

Gwendolyn F.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Wij eten daar altijd heerlijk. En wat fijn zo'n leuk buurtrestaurant om de hoek. Na de verbouwing een nog gezelligere sfeer binnen!
Nel M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Vriendelijke ontvangst, ook attente bediening ! Heerlijk gegeten! Voorafjes lekker, maar klein, Lams rump en Skrei op de huid gebakken, héérlijk
Toetjes zijn heerlijk en origineel gepresenteerd! Qua verlichting kan het gezelliger! Let ook op waxine lichtjes op de tafel, dat ze niet óp zijn!
t D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Het eten was meer dan verrukkuluk, elk gerechtje was verfijnd van smaak en precies de goede hoeveelheid, de mensen deden ontzettend hun best om het ons naar de zin te maken, we hebben enorm genoten. Als je van verfijnd eten houdt is Smoesjes een stevige aanrader.
Jan Willem M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Al decennia vieren we met z'n zessen kerst buiten de deur. Dit maal bij "Smoesjes"" in Utrecht. Smoesje is te vinden in de gezellige woonwijk Oog in Al en is heel knus. Je voelt je er meteen erg welkom. Men had een vier gangen diner samengesteld voorafgegaan aan door een heerlijke amuse. Desgewenst kon je er ook een wijnarrangement bij bestellen. De gerechten waren stuk voor stuk pareltjes met liefde geserveerd. Hoogtepunt waren de hertebiefstukjes. Het voordeel van zo'n kleine crew is, dat de lijnen kort zijn. Twee vrienden van ons wonen om de hoek en komen er nog wel eens. Bofkonten!!
Natasja S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Goede service, lekker eten en leuk opgediend...
Anja H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten, snelle bediening
Pascale S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Top!!
Yves M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
We kwamen hier met hoge verwachtingen aan gezien de 8,5 op IENS. Echter dat bleek wat overgewaardeerd. Je krijgt erg kleine porties, de gerechtjes waren op zich prima maar niet zo heel bijzonder. Verder was er een groep erg luidruchtige utregters die zorgden voor een erg luidruchtige sfeer.
corine V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Gezellig restaurantje met persoonlijke benadering.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heel fijn om zo'n gezellig restaurantje in Oog in Al te hebben. Hertenbiefstuk was heerlijk. Wij namen er zeer smakelijke herfstgroenten bij. Toetjes worden heel verleidelijk aan tafel gepresenteerd, waardoor je toch eerder geneigd bent om daar ook wat van te nemen. Gelukkig blijft het allemaal heel betaalbaar bij Smoesjes.
e-kraan .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Al regelmatig wezen eten met 2 zoons, prima kwaliteit/prijsverhouding, vriendelijke bediening: super aanwinst voor de buurt! Zeker in het weekend wel reserveren.
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Lekker eten, met aandacht voor smaken, voor een redelijke prijs. De bediening is erg vriendelijk. Smoesjes is een aanwinst voor de buurt.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gezellig buurtrestaurant, vriendelijke bediening en goed eten. Ik had vooraf prima garnalen in hete knoflookolie, daarna heerlijke ossehaaspuntjes en panforte als dessert.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Goede prijs kwaliteit verhouding en een bediening die je erg vriendelijk bedient. Voorzieningen voor kleine kinderen kan nog iets beter, met name de verschoon mogelijkheden. Wel een aanrader!
San D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We zijn met oma en kinderen gaan lunchen bij Smoesjes. Net geopend en van vrienden hoorden we positieve verhalen.
Wat mij direct opviel: de vriendelijke mensen die er werken. Over het "decor": heel licht en groen (planten) en prettig. Gelegen op een hoek met terras rondom, dus wij hebben buiten gezeten.
Ik had een quinoaburger met gegrilde groenten, verrassend goed van smaak en oog voor detail! De kok weet goed van vega iets speciaals te maken. Mijn partner had pulled pork (veel en mals) op een goed broodje. Hij vond het erg lekker en een fijne variatie op de meeste lunch kaarten.
De kinderen vonden hun hamburger heerlijk! Prijzen van gerechten zijn heel schappelijk zeker gezien de speciale twist aan de gerechten.
De kok nam ook de tijd om met ons te praten en uit te leggen dat ze met streekproducten werken en bewust bezig zijn. Iedere maand zijn er nieuwe gerechten op de kaart. Ook hebben ze gerechten los van de kaart. Kip klaar gemaakt in bier hadden ze deze keer.
Beneden is een echte mini bioscoop, met originele vintage stoelen. De kinderen vonden dat echt te gek!
Allemaal 9 want ik voelde me daar echt op m'n gemak en het eten was verrassend en lekker.
Lia van Den H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Omdat wij altijd eten in de binnenstad, vinden wij het leuk om af en toe eens uit te wijken naar een buurtrestaurant in een van de andere wijken. Gisteravond gegeten bij Smoesjes in Oog in al. De kaart is niet heel uitgebreid maar dat hoeft ook niet. Als voorgerecht kozen wij gamba's en gerookte zalm met röstie en mierikswortelsaus. Heerlijk van smaak en netjes opgemaakt. Buiten de kaart een salade van seafood en tongrolletjes met zalm besteld. Ook prima. Als toetje een chocolademousse met rood fruit en tot slot een espresso, heet en sterk, zoals het hoort. Leuk terras, relaxte bediening en schappelijke prijzen. Hier kan menig restaurant in de binnenstad nog iets van leren!
Irma W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Met 2 gezinnen heerlijk gegeten. Kinderen veel keuze, ook eten van de 'normale' kaart. Wel weinig groente (2 halve cherrytomaatjes en 2 minischijfjes komkommer). Bij de volwassenen zeer mooi klaar gemaakt aubergine-kroketjes met artisjokdip, of mooie zalm op krokante rösti. Als hoofdgerechten kwam er onder andere mooi mals varkensvlees en een heerlijke risotto. maar ook de burger van MRIJ-rund was zeer goed bereid. De salade van gegrilde tonijn is ook zeker een aanrader. Jammer dat er pas bij bestellen werd verteld dat een gerecht al op was en de hoeveelheid frietjes was minimaal voor de prijs die we ervoor betaalden. Wel bijzonder dat er gekozen kon worden uit 6 soorten mayonaise die vervolgens stuk voor stuk lekker waren.
Hier gaan we zeker nog een keer terug komen.