Smit Giethoorn

Meer informatie over restaurant Smit Giethoorn

• Per boot te bereiken , Terras
Rosanne W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Tijdens een dagje Giethoorn zowel bij Smit een fluisterboot gehuurd als avond gegeten. Het reserveren online voor de boot ging makkelijk, het werd snel voor je klaargemaakt en ze deden niet moeilijk over eventueel iets langer wegblijven.
Daarna een drankje en een jagerschnitzel besteld. Leuk gepresenteerd op je bord, met veel groenten en een lekkere aardappelgratin. Ondanks dat de portie op je bord al voldoende was, kreeg je nog een puntzak friet, een bietensalade en een normale salade erbij en dat voor maar 12,50 euro. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding dus! Als het mooi weer is kun je leuk aan het water zitten aan de picknicktafels.
Dinges123 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
We begonnen met een koffie en appeltaart. Deze waren beide prima van smaak. Tip: geef bij koffie gewoon een zakje suiker. Nu moesten de serveersters de suikerpotten naar binnen halen bij elke wolk voor de zon (regenkans). Hierna een mooie rondvaart gemaakt door giethoorn. Hierbij viel wel op hoever dit restaurant van het centrum van giethoorn afzit. Een lastige locatie! Na de rondvaart hebben we nog genoten van de lunch. Alle gerechten waren heerlijk en de bediening was ook prima. Ondanks de wat afgelegen locatie een aanrader!
Toontje47 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Op zondag 27 juli hebben we via Groupon een heerlijke dag gehad bij de fa. Smit. Eerst koffie met appelgebak toen de erg leuke rondvaart en daarna de lunch die echter heerlijk was en zeker genoeg. De bediening was zeer vriendelijk.
Hier komen we zeker terug.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2014
Heerlijk geluncht super lekker eigen gemaakte bal groot formaat ,bediening vandaag 3-2-2014 erg vriendelijk decor in t zonnetje lekker warm kijkend over het Mooie Gieterse landschap kan niet mooier.
Amber93 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
De boottocht was erg leuk. We hadden via Groupon een arrangement gekocht. Hier zat ook een lunch bij. Het was prachtig weer en wij zaten lekker buiten. Toen wij de lunch bestelde werd ons verteld dat we binnen moesten zitten voor de lunch, want dat was makkelijker serveren voor de bediening. Volgens mij gaat het er bij een eetgelegenheid om dat de gasten tevreden zijn en niet dat het makkelijker is voor de bediening. Verder duurde het erg lang voordat er iemand telkens onze bestellingen kwam opnemen. De boottocht raad ik zeker aan, maar voor het eten zou ik toch een stukje doorlopen naar een ander terrasje.
Emily T.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013

De boottour was wel heel erg leuk enhet personeel deed niet moeilijk dat wij als laatst binnen kwamen.

De bediening is aardig, maar jong. Vraag je bij bestelling om een rietje wordt er geknikt en vergeten, zegt iemand dat er een vlieg in de koffie gevallen was uit de suiker pot, wordt er gevraagd: "zal ik een nieuwe halen? "

Jagerschnitzel was droge meuk. Het was letterlijk war er stond: schnitzel, met spek ui en champignon. Géén saus. We waren met 8 man (waarvan er drie een pannenkoek besteld had) krijgen we één bakje friet en één bakje salade. De twee porties brood met kruidenboter werd op een bord geserveerd, twee porties brood en maar een portie kruidenboter/tapenade.

Een van ons had een Jagerpannenkoek besteld, die zag er goed uit tot ze hem omdraaide en zag dat het helemaal zwart was van onder...hoe kan een kok dit aanbieden???

Verder staat er op de kaart Spa blauw, maar bestel je dat dan krijg je Chaud Fontaine...

Espresso was slap, smaakte naar gewone koffie.

Al met al, personeel probeert het wel, boottocht was super, maar het eten zou ik de volgende keer laten.
Bourgondische_dame .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2012
Wat een fijne ervaring hadden we gisteren bij Smit. Via Groupon kregen we een uitgebreide lunch, met uitsmijter, kroket en huzarensalade. Smaakte prima. En ondanks de spotprijs werd er niet bezuinigd. En ook de bediening was heel gastvrij en vriendelijk. Onze rondvaart werd gepland om 2 uur, zodat we fatsoenlijk de tijd hadden om even te eten, maar ook als we dan nog aan het eten zouden zijn kon het later. Tegen tweeën waren er verder geen andere gasten voor een rondvaart en kregen we zonder extra kosten een fluisterbootje mee. Wel zo leuk als stelletje. Bij terugkomst nog een heerlijk kopje thee met gebak. Echt een aanrader.