Small World

Dinsdag t/m Vrijdag 10:30 - 19:00
Zaterdag 10:30 - 18:00

Rombom .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Omdat ik in de buurt was en geen tijd om te koken bij dit charmante zaakje wat afgehaald: spanakopita en Aussi beef pie. Eten is uitstekend, sfeer ook. En betrekkelijk goedkoop ook.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Vorige week een weekendje Amsterdam.
Lunch bij Small World, Super lekker een keer iets anders dan anders.
De Carrot, apple & ginger heerlijk.
Jammer dat we geen Small World in Eindhoven hebben, nog een reden om terug te komen.
Niet te vergeten de charmante australische man in de zaak ;-)
stel uit Eindoven
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Mijn favoriete broodjeszaak in Amsterdam, waar ik sinds de opening (minstens 15 jaar geleden) bijna elke zaterdag kom. Je kan er focaccia, bruin en ciabatta krijgen met uiteenlopend beleg, onder meer groenten, vis koekjes, gemarineerde tonijn, kip-avocado, pittige worst en gebraden gehakt, en er zijn heerlijke brownies en taarten toe. Ook is er een reeks meeneem maaltijden voor thuis of in grote hoeveelheid voor grote feesten. De vruchtensappen zijn vers en de espresso is zo goed (dus niet bitter) dat ik er bij uitzondering geen suiker in hoef te doen. Uiteraard heb ik na al die jaren een goede band met de eigenaar, maar de 10 geef ik omdat hij aardig, behulpzaam en grappig is tegen iedereen, ook mensen die hij voor het eerst ziet. De medewerkers worden goed begeleid zodat niet te proeven is of een sandwich door een van hun of door de meester zelf is gemaakt. Veel ruimte is er niet, maar daardoor is het er wel extra knus.
Juulmolecuul .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Als je geen haast hebt, dan is dit de perfecte plek voor een lunch of een take away diner. Lekkerste broodjes~en soepjes van Amsterdam!
Iens B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Het mag wel weer eens gezegd worden, dit is echt een verborgen pareltje van Amsteradam. Waar vroeger nog wel eens een wat rellerige Australiër de boventoon voerde achter de toonbank, staan er nu voornamelijk dames in alle talen met uiterste precisie en vriendelijkheid de lekkerste sandwiches/broodjes, warme quiches en borrito's te bereiden. Zo klein als dit zaakje is, zo fijn zijn de broodjes. Geroosterde groente en wasabi mayo (yammi), tonijnsalade met avocado en koriander, het maakt niet uit wat je neemt, het smaakt, het wordt met zorg ter plekke klaargemaakt en alles kan. Ter plekke opeten of meenemen. Fijn dat ik dit na jaren weer opnieuw ontdekt heb. Only English spoken en ordering trouwens.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Wat een fijn afhaal/catering tentje is dit toch, leuk sfeertje met al die aussies achter de counter, broodjes zijn niet goedkoop, maar zo groot dat je makkelijk 1tje kan delen. Heerlijke shakes en prima koffie
Kapitein-Anders .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Mijn vriendin is een groot fan van Small World en zij staat hier zeker niet alleen in. het is er altijd heel druk. Het eten/de broodjes en de shakes zijn ook echt lekker maar wel echt even te duur voor wat je krijgt.

De service is vriendelijk maar, ook omdat het altijd zo druk is, wel wat gehaast. Ook krijg ik het idee dat de vaste gasten/vrienden veel meer aandacht krijgen dan anderen.

Het kleine winkeltje is niet ideaal ingericht.
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Small World met Big Taste. Ga daar gewoon even langs. Broodjes altijd vers, beleg rijkelijk en lekker smaakvol. Of het nu de geitekaas met rode ui, de kalkoen of de meatloaf is, altijd top. Neem ook wat koek of taart mee, echt smullen!

Het is niet goedkoop en vaak te druk voor het kleine winkeltje. Maar het eten, de charme en de vriendelijkheid maken het het wachten en de lege portemonnaie meer dan waard.
Chow007 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Lekkere broodjes en andere heerlijke gerechten. Ook veel keuze van diverse broodjes en gerechten zodat je iedere keer iets nieuws kan proberen. Staff is super vriendelijk en vrolijk!
Meer take away dan een plek om te lunchen..het is er erg klein.
Camilo S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
wat een heerlijk tentje is dit toch, super voor even een snelle maar voedzame hap, heerlijk met het bord op schoot een lekker malse kip met een heerlijke saus, wat couscous, en lekkere groenten alles prima op smaak
Richelle B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Heerlijk gegeten bij small world. Het is een klein en super gezellig plekje dat je net moet weten te vinden. Ze maken heerlijke broodjes maar ook warme gerechten. Wij gingen voor de aardappel tortilla, de griekse salade, kipstukjes met mozzarella en couscous. Alles was super lekker en op smaak. Je krijgt hier gratis (kraan) water met citroen en munt en de eigenaar is altijd in voor een gezellig babbeltje. Helemaal top deze tent.
Niek D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Er kan hier ontzettend lekker geluncht worden. De broodjes zijn van een zeer hoge kwaliteit. Jammer genoeg is de zaak zelf erg klein. In combinatie met slecht weer moet je dan vaak ergens anders je broodje eten. Maar goed, dat maakt voor mij niets uit!
Laurencederooij .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Great food and great service. They have delicious sandwiches and very tasty take out meals. Nice coffee too! It is not a place to sit down and enjoy a very lengthy dinner or lunch because it's not that big and usually quite busy. However in the summer you can sit outside which is great. I love the sandwich with roasted pumpkin and warm goats cheese!