Over het restaurant Smakelijk eten en drinken

Eet en drink smakelijk

Restaurant Smakelijk eten en drinken doet haar naam eer aan. Het Vlaardingens restaurant zet vlees op nummer één. De klassieke gerechten worden naar een hoger niveau getild door verfijnde kookkunsten en een strakke bordopmaak.

Meer informatie over restaurant Smakelijk eten en drinken

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 00:00
Zondag Gesloten

9,1
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Voor het eerst bij eet smakelijk geweest en samen met mijn vrouw het gouden pollepel menu gekozen. Het was voor ons een grote verrassing wat betreft de smaak en presentatie. Beslist een aanrader, wij gaan zeker nog een keer terug.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Smakelijk is een gezellig en knus restaurant. De keuze viel op het 5-gangen verrassingsmenu en is een echte aanrader! Ieder gerecht was een feestje en met veel zorg bereid. De geadviseerde wijnen waren een schot in de roos.
Er staat hier een professional achter de kachel met liefde voor zijn vak. De bediening was bijzonder vriendelijk en het tempo tussen de gerechten was uitstekend.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Eindelijk......een absolute aanwinst en aanrader voor uit-eten in Vlaardingen. In de afgelopen maanden diverse malen gegeten en elke keer genoten van de goede kwaliteit en creativiteit. Vlees of vis, maakt niet uit en daarbij begeleidt door mooie bijpassende wijnen. Het geheel met veel kennis, passie en enthousiasme geserveerd. En dat allemaal voor een zeer goede prijs/kwaliteit.
Dana V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Van het weekend weer zalig gegeten bij smakelijk. We hadden een 4 gangen verrassingsmenu met een heerlijke fles wijn. Genoten van ieder gerecht. Voor iedereen die nog twijfelt: hier moet je een keer gegeten hebben. Een absolute aanwinst voor Vlaardingen is dit restaurant!
WimJetty .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Gisteren met vrienden wederom heerlijk gegeten in dit restaurant.
De presentatie was perfect en de smaak voortreffelijk en vooral de Risotto-Paling met Schol.
Kortom een top avond. Een aanrader!
Wij komen zeker weer zeker terug.
Ani M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Vandaag werden mijn man ik door vrienden verrast met een etentje bij Smakelijk. Het verrassingsmenu werd kunstig voorgeschoteld, behalve dat, het was nog Smakelijk ook. Ik kreeg ook waar ik om vroeg, thee met vers geschaafde gember. Dit is nog niet eerder aangeboden, na vanavond wel. De bediening was uitstekend, kreeg uitleg bij elke gang. Het restaurant bevindt zich naast het stadhuis op een mooi plein.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Echt een geweldig restaurant, een aantal keren gegeten en echt super.
Zelfs met de groupon, voor een habbekrats, was alles erg Smakelijk en prima geregeld.
Ieder gerecht wat doorkomt is een schilderijtje om te zien en erg verfijnd.
Ze gebruiken mooie ingrediënten die niet altijd voor de hand liggen.
Prima porties en vooral de culinaire verassingsmenu's vind ik altijd erg leuk.
Echte verwennerij.

Het personeel is zeer gastvrij en heeft verstand van wat zij serveren.
Echt een aanrader!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Met een groot gezelschap gaan eten bij smakelijk, en de verwachtingen waren hoog!
Bij binnenkomst werden we direct geholpen en werden onze jassen aangepakt en netjes opgehangen. Erg gastvrij en vriendelijk personeel welke allen kundig het vak uitoefenen.

Er zijn verschillende hoogte niveau's wat de zaak breekt en het erg gezellig oogt. Het is een trendy maar warm ingerichte zaak waar je je echt thuis voelt.

Wij kozen voor een 4 gangen diner en zoals gebruikelijk werd bij ons allen gevraagd wat wij wel en niet wilden of mochten eten. Het aperitief wat wij kregen was erg goed, deze bestond uit een mooi huisgemaakte brioche achting brood waarin subtiel wat stukjes olijf verwekt was. Hierbij een mooie eiersalade met truffel. Ook werd er een plankje met iberico ham geserveerd, dit was een prima ham van uitstekende kwaliteit. Mals en vol van smaak.

Het voorgerecht werd geserveerd als een vis en vlees variant. Het vis voorgerecht was een carpaccio van gerookte zalm met een bitterbal van Hollandse garnalen. Erg lekker en mooi op smaak dit was een prima voorgerecht. Voor de variant van vlees werd een carpaccio voorgezet van ossenhaas, deze was wederom mooi op smaak en zag er prima uit.

Het tussengerecht, paralhoen op risotto met een sjalottenjus was erg mooi en goed op smaak. De risotto was verwarmd met roomboter waardoor deze mooi van smaak was en welke goed bij de parelhoen combineerde.

Het hoofdgerecht bestond uit een ossenhaas tournedos met een mousseline van bloemkool en een mooie jus. Hierbij werd een aardappelgarnituur met huisgemaakte mayonaise geserveerd.
De ossenhaas was prima bereid en was mooi medium gebakken.
De aardappel garnituur vond ik net wat te vet en niet heel krokant maar was wel prima. De mayonaise was ook prima maar deze vond ik te citroen achtig voor de wintermaand.
Het zijn maar kleine puntjes want smaken verschillen immers.

Een prima initiatief was de dessert amuse een verrassing in een glas, dit waren allen losse componenten en stamde af van de cheesecake. Erg mooi gedaan en het smaakte erg goed.

Het dessert tenslotte was uitstekend, dit was een parfait van hazelnoot met een kletskop van honing en chocolade crunch. Wederom goede combinaties en een prima dessert.

Het was een zeer geslaagde avond met een prima diner, in een goede zaak met kundige medewerkers. Wil je lekker gaan eten in een prima zaak in Vlaardingen? Dan moet je zeker Smakelijk eten en drinken bezoeken. Deze vakmensen verstaan het vak horeca uitstekend.

Niesha D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Heerlijk gegeten, de vis was precies goed gegaard! De zalm als voorgerecht was verrukkelijk (aanrader)

Het eten liet alleen best lang op zich wachten, dit maakten ze goed door tussendoor amuses te serveren.
De service was ook goed, bij elk gerecht volgt een toelichting.
Het decor was oké, naar mijn mening een beetje standaard.
T P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Heerlijk gegeten!
We hadden een 4-gangensurprisemenu en alles smaakte voortreffelijk.
Als voorgerecht gemarineerde zalm, daarna gebakken kabeljauw met bloemkoolpuree, tournedos met sukade en een kaasplankje.
Zelfs met de dieetwensen was rekening gehouden.
Het enige "minpuntje" was dat we het recept niet meekregen van de kabeljauw.
Bedankt voor uw mooie recensie en fijn dat u helemaal tevreden was.
De chef stuurt u alsnog graag het recept van de kabeljauw ;-)
Ons mailadres: info@smakelijketenendrinken.com
Paul200 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Gisteren hier het viergangen-menu van Groupon gegeten. Een prima ervaring Het menu bestond o.a. uit tartaar van zalm, tournedos en als dessert de koek lemoncurd. Alles even lekker
Daarbij de bijzonder vriendelijke bediening, en leuke locatie. Kortom zonder meer voor herhaling vatbaar.
Sjaak V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Een heerlijk 3 gangen diner gegeten met een groot gezelschap (22 pers.) in de stadskelder van het restaurant. Alle gerechten waren erg lekker, smaakvol en mooi geserveerd op de borden. Het toetje was zalig, een parfait van ijzerkoekjes, hoe Vlaardings wil je het hebben, zeker voor onze gasten van buiten Vlaardigen een verrassing. De bediening was perfect, vriendelijk, niet opdringerig maar altijd aanwezig op de achtergrond. In het gezelschap was iemand met dieetwensen en daar is bijzonder goed rekening meegehouden. Het toiletgebeuren is op de begane grond, dat is fijn als je slecht ter been bent. Kortom, een aanrader. Wij hebben genoten en komen zeker terug.
Jackie B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Voor de tweede keer hier gegeten en het was helemaal prima. De ontvangst was uitermate vriendelijk (een verademing voor iemand die de Amsterdamse bediening gewend is). We hadden een vier-gangen diner voor de hele tafel. Vooraf carpaccio van tonijn; op zich niet heel spannend, maar goed gedresseerd zodat het een goed gerechtje werd. Als tussengerecht wat gebakken coquilles op bloemkoolpuree. Ook geen heel spannende combi, maar uitermate goed uitgevoerd, dus niks te klagen. Als hoofdgerecht hadden we de tournedos met truffeljus die wederom perfect was klaargemaakt. Al met al een zeer geslaagde avond en we komen graag terug!
Chantal80 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Heerlijk gegeten. Goeie bediening, niet te formeel waardoor een erg leuke/ontspannen sfeer aanwezig is. Absolute aanrader om hier te dineren. We hebben ons laten verrassen door het verrassingsmenu. Wijnarrangement erbij genomen. Wijnen werden perfect afgestemd op de gangen.
Adaaaaa .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Via groupon werd het 4-gangen verrassingsmenu geserveerd.
Hiervoor hoef je dus niet naar een sterrenrestaurant. Top! Daarbij
kregen we nog versgebakken brood en een bouillon als amuse.
Vooraf konden we ook nog aangeven wat we beslist niet lusten.
De bediening is zeer vriendelijk en we kregen uitleg bij iedere gang.
We komen graag nog eens terug, en dan gaan we Vlaardingen verder ontdekken.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Wat een topzaak! Geweldig verrassingsmenu gegeten met bijpassende wijnen. Gerechten zijn goed op smaak en er wordt een perfecte wijn bij geserveerd. Helemaal compleet van aperitief tot kaasplankje! Personeel is zeer attent en heeft passie voor de zaak, het eten en de wijnen. Een absolute aanrader!
Kirsy V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Hier met een groupon gegeten. Heerlijk eten (hert - garnalen pasta - runderhaas met truffeljus, pompoen, bospaddenstoelen en rösti - ontlede lemon curd pie), zeer vriendelijke bediening, mooi ingericht. Echt een aanrader! Hier gaan we zeker snel weer naartoe.
35173 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
In één woord: TOP!! Voortreffelijk gegeten! De pasta met buikspek was om je bord bij af te likken en het toetje 'key lime pie' was goddelijk! Een aanrader!
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Vorige week hier wezen eten met een vriendin, mooie tafel stond voor ons klaar op het terras met het mooie weer.
Top (!) 4-gangen diner geserveerd gekregen van een kundig en enthousiast bedieningsteam! Mij zien ze snel weer...
Robin P.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Afgelopen weekend een besloten feest bij Smakelijk mogen bijwonen. Juist door de prima bediening besloten om een recensie te schrijven. Ik kan mij dus ook niet vinden in de zure reactie van Proever84079. Prima sfeer, vlotte bediening, alert en pro-actief. Het eten was formidabel! Walking Dinner bestaande uit zo'n 12-gangen, geserveerd terwijl de gasten zich met elkaar uitstekend vermaakten. Zowel bediening als keuken-personeel serveerde de gerechtjes uit en legden keer-op-keer uit wat er geserveerd werd. Wilde je het nogmaals horen dan vertelden ze dat met dezelfde glimlach nogmaals. Een greep uit de gerechtjes: carpaccio, huisgerookte zalm tartaar, risotto met paddenstoelen, gambas's met chutney etc. Een aanrader!