Over het restaurant Smakelijk eten en drinken

Eet en drink smakelijk

Restaurant Smakelijk eten en drinken doet haar naam eer aan. Het Vlaardingens restaurant zet vlees op nummer één. De klassieke gerechten worden naar een hoger niveau getild door verfijnde kookkunsten en een strakke bordopmaak.

Meer informatie over restaurant Smakelijk eten en drinken

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 00:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Smakelijk eten en drinken

Aart M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Verborgen culinaire parel

Op zaterdagavond waren we op zoek naar een restaurant in Vlaardingen. Bij toeval kwamen we langs "Smakelijk" dat er aan de buitenkant onopvallend maar goed uitzag. Een vriendelijk ontvangst en een mooi tafeltje voor twee. Wij kozen voor het drie-gangen verrassingsmenu.
Een heerlijk warm broodje met drie prachtige soorten jambon als voorafje. Een verrassende amuse, als voorgerecht een super mals stukje tonijn, het hoofdgerecht mooi vlees en ook het nagerecht was goed.
Elke gang werd mooi gepresenteerd en op ons verzoek voorzien van een passend wijntje.
Deskundige bediening in een mooie ambiance.
Dit restaurant verdient naar onze mening een Bib Gourmand!
margee .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
In smakelijk eten en drinken met een vriendin wezen eten en wat hebben we hier heerlijk gegeten. Leuk concept je krijgt een 3 gangen suprise menu en van te voren geef je aan wat je niet lust.
Leuke bediening die alles uitlegde wat er op je bord lag.
Mooi opgemaakte borden en super lekker gegeten hebben we beide.
Tessa1992 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Vandaag de verjaardag van mijn oma gevierd bij Smakelijk! Het zaaltje achter het restaurant afgehuurd en een heerlijk walking dinner besproken. De gerechtjes waren allemaal even lekker en de bediening was super. Heel vriendelijk en men nam alle tijd om de gasten uit te leggen wat er voorgeschoteld werd.

Een super leuke verjaardag voor mijn oma, met heerlijk eten en een super goede bediening.

Wij gaan zeker een keer reserveren voor een lekker diner in jullie prima restaurant!
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Mooie zaak in het oude centrum van Vlaardingen, warme nette ontvangst door de gastheer.
Sinds 1 januari jl. werken ze hier alleen nog met menu's van de chef, een verrassing dus. Spannend, maar wat een feestje..
Van steak tartaar tot coquilles en Black Angus.
Bijpassende wijnen waren zowel goed begeleid als betaalbaar.
Mijn vrouw heeft het nog over het nagerecht...
Wij hebben ons voorgenomen dit restaurant vaker te bezoeken.
Na dit bezoek hebben wij alle vertrouwen in een volgend (top!) bezoek!
RayHolland .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Om gelijk maar met het grootste minpunt van dit restaurant te beginnen; je moet tijdig reserveren, want het is altijd vol. Als je er een keer gegeten hebt begrijp je ook waarom dat zo is. Ik was het al zo lang van plan er eens te gaan eten want ik hoorde goede verhalen over Smakelijk. Ik kende de voorganger " Het Schele Hoekje" van lange tijd geleden en daar had ik goede herinneringen aan. Het lukte me echter steeds niet er terecht te kunnen omdat ik steeds te laat belde. Nu ging er met een groot gezelschap van collega,s naartoe. We reserveerden tijdig en kregen een aparte ruimte toegewezen waar het prettig vertoeven was. Onder meer, ik kan moeilijk beschrijven wat er allemaal op tafel was, de kalfswangetjes waren subliem. Dit gerecht dat je in Nederland zelden geserveerd ziet, was werkelijk top. Voor degenen die het niet kennen, kalswangetjes moet je beslist nemen als je van draadjesvlees houdt. Het lijkt er op maar het is veel smakelijker en zachter. Ook de vers bereide steak tartaar was om te smullen. Ook dat zie je niet zo heel vaak. Los van de smaak en de keuze van de producten en de bereiding, zie je ook aan de manier waarop de gerechten worden geserveerd dat hier professionals aan het werk zijn die weten hoe ze de eer van hun vak hoog moeten houden. Hier wordt hard gewekt aan fantastische gerechten. Ook de bediening is dik in orde en bestel gerust de huiswijn want die stelt evenmin teleur. Mijn vrouw is jaloers want ik zou er met haar heen gegaan zijn, maar dat kwam er alsmaar niet van omdat het vol was zoals ik al schreef. Maar binnenkort gaat dat eindelijk gebeuren. Tezamen met een groepje vrienden . We hebben nu tijdig gereserveerd. We zien er naar uit. Een aanrader!
Ewoud B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Zonder lang van tevoren bellen was er nu, vanwege het mooie weer, gewoon een tafeltje buiten beschikbaar. Heerlijk eten dus (aan een schuine, wiebelende tafel) en heerlijke bijpassende wijnen. Het 'verrassings' 4 gangen menu begon met een overheerlijke carpaccio, hierna schol en in 'the green egg' gegaarde tournedos. Prima en zeer vriendelijk personeel, wat gelijk voor je klaarstaat (met nieuwe fles water) als je fles van de tafel afglijdt. Uitzicht op het terras is natuurlijk in het oude centrum van Vlaardingen ook prima. Voor de toch wel snel dalende temperatuur (en voor Smakelijk eeen langere klandizie buiten?..schaf gewoon een paar (flame) heaters aan........
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Prima restaurant midden in centrum van Vlaardingen naast het Geuzen monument.
na een vriendelijke ontvangst, jassen werden keurig aangenomen, mochten wij aan een ronde tafel plaats nemen. Het Menu ‘Smakelijk’ is zeker aanbevelenswaardig.
De carpaccio is voortreffelijk en wordt gelukkig niet koud geserveerd!
Black Angus is botermals en goed voorgesneden. Borden worden goed warm uitgeserveerd en mooi opgemaakt. De no nonsense bediening komt relaxed en in control over.
Aardbeien dessert is prima afsluiter. Resumerend voor een leuke gezellige en culinaire avond kun je hier prima terecht. Lekker...

opmerkingen:
Afwerking in interieur kan iets worden aangescherpt.
dam4 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijk gegeten goede porties ,vriendelijke bediening,had alleen niet begrepen dat de ham die vooraf werd geserveerd (a 7.50) niet van het huis was,omdat er alleen gevraagd werd of we ham bij het stokbrood wilden hebben,dit zou ik toch vermelden/zeggen .Verder alles prima.
Stijnisfijn .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Pareltje in Vlaardingen. Heerlijk mals vlees met smeuïge aardappelpuree en een mooi opgemaakt voorgerecht met tonijn en frisse groenten en kruiden. De bediening en ambiance zijn vriendelijk en gezellig. Kritische noot; de ham bij de borrel, duur. Zeker een aanrader
Marja K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Voor ons een onbekende plek, mooi gelegen aan de markt, een soort brink met de kerk als middelpunt. Het restaurant is sfeervol ingericht. De bediening was heel attent en vriendelijk. We kozen voor het 4 gangenmenu van de chef. Eerst werden we verrast met een amuse van een smakelijk komkommersoepje, daarna een fantastische malse gerookte zalm, gevolgd door kabeljauw met risotto, en daarna fantastisch vlees van het Wagyu rund. Daarna nog een lekker pre-dessert, gevolgd door een heerlijk dessert. De gerechten werden in het juiste tempo geserveerd. Kortom: een aanrader!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Afgelopen dinsdagavond weer heerlijk mogen eten in dit restaurant dat afgelopen jaar nog de gouden pollepel won. Wat een feest om hier weer te mogen eten. We begonnen met een schaaltje heerlijke ham. Daarna een amuse. Dat was een heerlijke bouillon, met oosterse smaken en een licht pitje. Als eerste gang kregen wij licht gerookte zalm en coquille met een fantastische mayonaise van langoustine. Vervolgens werden we getrakteerd op een fenomenale risotto met sliptongetjes. Daarna eenwagyusteak Heerlijke met diverse groentes, witte asperge en aardappelpuree. Voor we met het kaasplankje afsloten kregen we nog een pre-dessertje. De wijnen die bij de gerechten werden geschonken sloten naadloos aan. Voor onze dochtertjes (12 en 9 jaar oud) hadden ze een mooi menuutje gemaakt. Zij houden niet van teveel poespas, maar omdat ze gek zijn op garnalen hadden ze daar wat lekkers van gemaakt. Samen met patat en een heerlijk toetje (voor de één een crème brûlée en voor de ander een dame blanche). Ik raad iedereen aan om eens bij smakelijk te eten. Laat je verrassen! Iedere keer weer, ga ik blij verrast naar huis :)
nlohesc .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Eten is heerlijk klaargemaakt, maar erg kleine porties zodat je wel gedwongen wordt voor 4 gangen te gaan, en dan wordt het duur voor wat ze bieden. Zelfs de apart bestelde salade was niet meer dan een rand 'garnering' op een groot bord.
De 'dame blanche' bleek een reep ijstaart met een kannetje chocola te zijn. Ook wel lekker, maar verkoop dat niet als Dame Blanche, ook al heeft het dezelfde ingredienten.
Bediening was goed, entourage goed maar niets bijzonders
Malory .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Wij hebben vorige week met 6 personen bij Smakelijk een 4 gangen chefs menu gegeten. Een tóp avond qua culinaire verwennerij! Er wordt hier gekookt op hoog niveau voor een heel redelijke prijs!
Het geheel werd met een uitstekend wijnarrangement begeleid. De bediening is attent én vriendelijk. Wij komen hier zeker terug!
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Gegeten met 7 personen; 4 gangen verrassingsmenu. Attente bediening (eigenaars?), die helaas niet de hele avond zichtbaar bleven. Mooi ingerichte zaak. Erg kleine tafeltjes voor 2 personen langs de wand. Vooraf werd brood met spaanse ham geadviseerd. Voor 2x 7.50 euro een niet echt royaal portie(olijven)brood voor 7 personen. Amuse smakelijk maar erg eenvoudig: kruidige bouillon in glaasje. Op bord gegaarde zalm als voorgerecht. Mooi gepresenteerd. Tussengerecht heerlijk: gegaard kalfsvlees met aardappelschuim + krokantje. Hoofdgerecht: poulet les landes met o.a. klein schepje zuurkool en pastinaakcreme. Smakelijke combinatie. Pre-dessert vond niemand lekker: soort (dag!)creme met iets krokants onderin. Over het dessert waren de meningen verdeeld. De meeste vonden het tegenvallen: zeer klein reepje canache met o.a een theelepeltje mangocreme. Lauwe koffie. Samenvattend: diner werd ons aangeboden en we hebben een leuke avond gehad; ik zou zelf niet zo snel meer kiezen voor dit restaurant. Te prijzig, te kleine porties, te kleine ruimte. Er is op dit gebied in deze prijsklasse meer/betere keus in de regio.
Joostr1985 R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ik ben hier nu 4 keer geweest, wat mij een goede indruk geeft van "smakelijk"

Locatie: leuk sfeervol pand met genoeg ruimte tussen de tafels.

Personeel: voornamelijk het parttime personeel is heel vriendelijk. En ze zijn gedegen opgeleid, neemt niet weg dat het allemaal iets losser mag. We zitten niet in een sterren restaurant.

Eten: Hier ben ik tevreden over. Erg goed en hoog op smaak. Maar helaas in de 4 keer 2keer een identiek verrassingsmenu gehad. Daarnaast zijn de porties van het alacarte menu overdreven klein. Zo klein dat je echt echt echt wel een lekker broodje erbij zou lusten. Maar helaas dit broodje bestaande uit 6 sneetjes goed smakend olijven brood( met 4 personen )wordt slechts voor het voor gerecht aangeboden en niet meer aangevuld.

Ik ging met honger weg. En dat overkomt me nooit met 4 gangen.

Wijn: prima wijn voor een schappelijke prijs per glas
Vonnvh .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
helemaal vergeten een recensie te schrijven!!! Wij zijn hier op kerstavond 2015 wezen eten en het was werkelijk fantastisch, het eten en de bediening super, jammer dat er 2 dames aan het tafeltje naast ons zaten die al wat druk waren toen ze binnen kwamen en ook een wijn arrangement hadden genomen en bij elk glas wijn steeds drukker werden, erg jammer.
wij hebben gelijk voor kerstavond 2016 gereserveerd.
cecile72 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Wij zijn er gisteren (3-12-2015) geweest om mijn verjaardag te vieren.
We hadden gekozen voor 6-gangen verrassings diner.
Nou wat hebben we voortreffelijk genoten!!!
Het was subliem!!! Zo goed op elkaar afgestemd,zo keurig bediend,zo netjes,zo ontzettend vriendelijk...
Ik voelde mij echt een queen daar en heb in tijden niet zo goed en rustig gesmuld als bij jullie!!
Ik beveel het iedereen aan!!
Bij uit eten = dit ECHT uit eten met passie!
Top!!!!!
Bedankt voor de Super avond!
Chris01 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gisteren met drie personen genoten van een vier gangen Gouden Pollepel menu en voor mijn vrouw een vegetarisch vier gangen menu. Allemaal uitstekend gegeten. Stuk voor stuk prachtige gerechten. Enthousiaste sommelier, die met verstand van zaken, een bijpassend wijnarrangement heeft verzorgd. Kortom: helemaal prima de luxe. Bedankt, en wij komen zeker nog eens terug!
tinekevandenbergh .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Wij waren met ons gezin (kinderen en kleinkinderen) vrijdag j.l. bij jullie voor de viering van een verjaardag.Uitstekende gastheren en dames, zeer vriendelijke bediening en wij hebben heerlijk gegeten.
Iedereen was enthousiast en we komen zeker weer terug.
Frank F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Op zaterdagavond 29 augustus 2015 met zijn vieren fantastisch gegeten. We kozen een vier gangen verrassingsmenu. Elk gerechtje was zonder uitzonderinging heerlijk van smaak en prachtig opgemaakt in een juiste hoeveelheid. De gerechten zijn creatief met bijzondere combinaties. De witte en rode huiswijn is prima. De bediening is vriendelijk en deskundig. Elk gerechtje wordt op prettige wijze uitgelegd. Lastig om wat van de inrichting te zeggen. Niet onze smaak maar ook niet echt slecht. Wat wel slecht was is de akoestiek. Wij zaten op het vehoogde deel en op het lagere deel vierde een groep van een man of 25 een feestje. Wij konden elkaar met veel moeite verstaan. De vriendelijke ober gaf ons snel een tafel zo ver mogelijk van de groep af. Dat was beter maar nog steeds hinderlijk. Het was overigens een keurige groep oudere mensen maar met erg veel enthousiastme maar dat gaf toch veel overlast.