Over het restaurant Smakelijck

Of u nu heel bewust op uw voeding wilt letten of gewoon gezellig uit eten wilt, bij Smakelijck in Putten zit u altijd goed. Bij ons vindt een unieke menukaart, zoals u er maar weinig tegenkomt in Nederland. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat eten haar oorspronkelijke waarde en smaak terugkrijgt wanneer wij bij het bereiden ervan bij de basis blijven, zoals eten ooit bedoeld is: puur!

De chefkok van Smakelijck, Roland Bruggeman, inspireert zich op de gelijknamige kookboeken van Puttenaar Williene Klinck. Roland werkt met dagverse en ambachtelijke ingrediënten en bereidt zijn gerechten zonder toevoegingen van E-nummers, kleurstoffen, conserveringsmiddelen en geraffineerde suikers. Op de kaart vindt u een heerlijke variëteit aan klassiekers en eigentijdse culinaire hoogstandjes. Bij alle gerechten wordt aangegeven of ze glutenvrij, lactosevrij of vegetarisch zijn.

Samen sfeer proeven, genieten van pure en (h)eerlijke gerechten onder het genot van een goed glas wijn bij onze open haard; dat is waar het om draait bij 'Restaurant Smakelijck' in Putten.

Geïnspireerd door het boek Smakelijck, hebben de koks bij dit restaurant zich helemaal toegelegd op puur eten, waarin haar oorspronkelijke waarde en smaak floreert. Een kleine greep uit de creatieve kaart: groenteroostaart, coq au vin en ananas tarte tatin. En op Mazzelmaandag is de menuprijs gereduceerd. Kijk ook eens in de webshop met kookboeken!

Meer informatie over restaurant Smakelijck

• : Parkeerplaats

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Kan beter
Krijn D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Voorgerecht vissoep was smakelijk maar kwam na 45 minuten wachten. Tussen voor en hoofdgerecht ook weer 45 minuten. Service niet goed. Eten okay.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wij verbleven twee nachten in het bijbehorende hotel "De Hof van Putten" en wilden een avond hier en een avond elders dineren, maar na de eerste avond hier meteen besloten er de volgende avond ook te eten. Uiterst sfeervol restaurant met gelukkig geen obligate muziek aan en een duidelijke formule. Bediening zeer vriendelijk en enthousiast. Borden zagen er super opgemaakt uit en alles was voortreffelijk. Zeer voor herhaling vatbaar als je toch in de buurt bent.
wim S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
het eten was heerlijk en goed bereid, de sfeer en bediening prima. Voor herhaling vatbaar.
natasha S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
We moesten lang wachten, maar dat wachten werd beloond. Een heerlijke lunch! Echt een aanrader. Supervers, met aandacht bereid. Het zag er prachtig uit en smaakte heerlijk.
Rob L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Een gezellige inrichting. Service was goed en eten van goede kwaliteit. Voor herhaling vatbaar
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
bediening die nog niet geheel op de hoogte is. Gerechten werden vlot opgediend. er mag wel meer gevraagd worden of we nog iets willen drinken. De gerechten smaken goed, porties mogen wel wat royaler zijn. het gastheerschap verdient meer aandacht.
Ria T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het eten was erg goed.
Echt smakelijk en heerlijk bereid.
Mooi opgediend.
En een smaakvolle ambiance.
Marieke N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk en gezellig gegeten.
Ina D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
we hebben hier genoten van heerlijk eten! In alle rust gegeten in een heerlijk hoekje van het restaurant. Bediening was attent en gezellig, maar helaas was de ontvangst nogal afstandelijk. We moesten naar de kassa lopen en daar werden we aangesproken door personeel. Dat was jammer, want de rest was in orde.
De tafel van Coby V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Hier wordt best goed eten gemaakt, maar ik heb geen goed woord over voor de bediening! Wat een aanfluiting!
Indra P.
Van bij de aankomst in het restaurant met de schoonfamilie heel erg onvriendelijk ontvangen geweest door éne blonde wat zwaardere dame met opgestoken haar. Er kon geen smile af en het werd eigenlijk alleen maar erger en erger. Niet alleen met haar. De andere personeelsleden kenden duidelijk hun vak niet. We bestelden een fles cava en een jongeman zette die gewoon op tafel. TOE. Ik vroeg of het de bedoeling was dat we die fles zelf moesten openen of dat hij dat ging doen voor ons. Waarop hij antwoordde...'er zit geen kurk in hoor'... Wij keken met z'n allen naar mekaar en vroegen ons af of wij nu werkelijk gek waren geworden of dat er in zo'n prachtige zaak zo'n onbekwaam personeel rondloopt. Werkelijk ONGELOOFLIJK in de letterlijke zin van het woord. Wij aten daar op donderdagavond 22 december 2016 met z'n zessen en wij keren NOOIT meer terug. Zonde want het kader is subliem en het eten is verrukkelijk. Nu het personeel nog even vervangen en het plaatje is AF!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Met 2 personen gegeten op een doordeweekse avond. Hoofdgerechtje: eenmaal vleesgerecht en eenmaal Melanzane. Beide goed. Passend glas wijn erbij. Uitstekende bediening; vriendelijk, attent, deskundig. Hele rustige sfeer.
René M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Perfecte bediening( Tamara). Ik vond de dorade wat droog, Tamara zorgde direct voor extra saus, perfect!
Dominique K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
super lekker gegeten met mijn parter, ouders, broer en schoonzus! fijne bediening (bedankt Jude en andere blonde jongeman!) er was 1x een karaf water vergeten om de brengen, maar een glas jus'd Orange werd snel genoeg vervangen omdat er een vlieg ingevlogen was op onze tafel.

al met al heerlijk gegeten, mijn vader vond de aardappelen heerlijk en de groenten was ook goed en lekker van smaak!

keep up the good work!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
We hadden hoge verwachtingen, maar een aantal dingen vielen wel wat tegen. Niet de vriendelijkheid van het personeel, dat was prima.
Maar het duurde nogal lang voor dat we ons voorgerecht kregen en het duurde ook nogal lang voordat het hoofdgerecht geserveerd werd. We kregen wel brood met een soort kruidenboter, maar het brood was niet warm en dik gesneden en de korsten waren hard.
De tonijn in mijn voorafje was te dik gesneden, en toen ik tegen de ober zei dat dat wel dunner gesneden had mogen worden kreeg ik te horen dat het soms nog wel dikker is. Maar ik moest echt kauwen, terwijl tonijn op je tong wordt te smelten. Verder was er weinig mango bij maar wel een heleboel sla. Het voorafje van mijn partner, de geitenkaas als uitmuntend. Als hoofdgerecht had ik een keuze van drie voorafjes, die waren prima en ook het hoofdgerecht van mijn partner - lamsvlees -was prima. Hij vond echter de aardappeltjes wat te zout en hij miste een warme groente. Er was alleen een bakje sla.
Omdat alles zo lang duurde hebben we geen dessert genomen, omdat ik het buiten kouder werd, we zaten wel erg leuk buiten.
Genieter_30 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Helaas was het 3 gangen menu niet volledig goed.

Ons voorgerecht was niet goed en we werden afgescheept met de opmerking dat we een kok dit altijd zo doet.

Compensatie kent het restaurant ook niet.

Heeel erg jammer.

Het restaurant ziet er wel mooi en sfeervol uit.
joh-w .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Dit restaurant heeft het allemaal. Vriendelijk personeel, een prachtig interieur en het eten is voortreffelijk! Naast dat het eten gewoon heel lekker is, smaakt het nog beter als je weet dat het zonder toevoeging van E-nummers is. Als je in de buurt bent van Putten, is dit een echte aanrader!
Schilder59 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Dit is topklasse. Chique uitstraling! Bijzonder vriendelijk personeel, uitzonderlijke bediening. Het eten is buitengewoon lekker. Live pianomuziek, prettig op de achtergrond en sfeervol.Een feest om uit eten te gaan en dit alles voor een zeer schappelijke prijs.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Zelden zo heerlijk gedineerd! Dat kan voortaan ook weer op de zondag, zeker fijn voor de gasten van het ernaast gelegen hotel Hof van Putten, dat op het zelfde bosachtige terrein ligt en waarvan het restaurant onderdeel uitmaakt. Het was mogelijk buiten te dineren, maar we kozen voor het mooie restaurant met comfortabele stoelen. We hadden alleraardigste en kundige bediening die mede heeft bijgedragen aan een heerlijk avondje uit. Wij kozen voor het 3 gangen keuze menu. Wat een verrassing was de tonijn met sesamzaad, gebakken in de olie en in partjes gesneden, gelegen op een salade met mango. Top. Het hoofdgerecht was scholfilet met kerrie, Hollandse garnalen en banaan. Wat een heerlijke combinatie. Ook de roodbaars viel erg in de smaak en zeker de tartin van ananas als nagerecht was een genoegen. Alles bij elkaar getuigt de kok en assistenten hiermee dat men met veel creativiteit kookt, E-nummer vrij! De huiswijn is netjes geprijst en de Pier Viognier doet iets meer, maar zijn prijs zeker waard. De kok was niet ongenegen voor mij het recept van de tonijn uit te schrijven. Alles bij elkaar een 10 waard!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een fijn restaurant met goed en eerlijk eten. Vooraf een smaakvolle venkelsoep. Als hoofdgerecht had mijn partner een tournedos en ik een ribeye. Ook gebakken zoals gevraagd. Op advies een flesje Ripasso dat het geheel mee compleet maakte. Mijn partner had een tarte tatin van ananas.
Het kaasplankje was royaal met lokale kazen. Dat vond ik erg leuk en smakelijk.
De pianist zorgt voor een prettige ambiance.
Kortom een prettige avond.