Over het restaurant Smakelijck

Of u nu heel bewust op uw voeding wilt letten of gewoon gezellig uit eten wilt, bij Smakelijck in Putten zit u altijd goed. Bij ons vindt een unieke menukaart, zoals u er maar weinig tegenkomt in Nederland. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat eten haar oorspronkelijke waarde en smaak terugkrijgt wanneer wij bij het bereiden ervan bij de basis blijven, zoals eten ooit bedoeld is: puur!

De chefkok van Smakelijck, Roland Bruggeman, inspireert zich op de gelijknamige kookboeken van Puttenaar Williene Klinck. Roland werkt met dagverse en ambachtelijke ingrediënten en bereidt zijn gerechten zonder toevoegingen van E-nummers, kleurstoffen, conserveringsmiddelen en geraffineerde suikers. Op de kaart vindt u een heerlijke variëteit aan klassiekers en eigentijdse culinaire hoogstandjes. Bij alle gerechten wordt aangegeven of ze glutenvrij, lactosevrij of vegetarisch zijn.

Samen sfeer proeven, genieten van pure en (h)eerlijke gerechten onder het genot van een goed glas wijn bij onze open haard; dat is waar het om draait bij 'Restaurant Smakelijck' in Putten.

Geïnspireerd door het boek Smakelijck, hebben de koks bij dit restaurant zich helemaal toegelegd op puur eten, waarin haar oorspronkelijke waarde en smaak floreert. Een kleine greep uit de creatieve kaart: groenteroostaart, coq au vin en ananas tarte tatin. En op Mazzelmaandag is de menuprijs gereduceerd. Kijk ook eens in de webshop met kookboeken!

Meer informatie over restaurant Smakelijck

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant Smakelijck

Jos B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Goed restaurant, heerlijk gegeten.
Ellen R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
(H)eerlijk eten, want lekker en biologisch met een goede prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader!
Mayella D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Wat hebben we fantastisch lekker gegeten. En dat voor een nette prijs. Echt een aanrader als je eens een keer wat luxer wil. We werden ook goed geadviseerd qua bijpassende wijnen. Het enige wat wij erg jammer vinden is dat het restaurant zelf wat mist qua gezelligheid er stond ook geen muziekje aan. Maar ondanks dat komen we zeker terug!!
wieke V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Lekker gegeten! Echte pure producten!
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Restaurant Smakelijck hoort bij hotel Hof van Putten.

Het ziet er mooi, netjes en sfeervol uit.
De bediening was vlot en zeer correct, zoals je ook in sterrenrestaurants wel tegenkomt.

Het diner:

Geplukte kippendijen met kwartelei, tomatensalsa en bruschetta:
De kippendij-stukjes zitten met sla in een soort glazen potje (dat zie ik vaker tegenwoordig). Ziet er qua presentatie leuk uit, maar het eet wel wat lastiger dan nodig. De smaak en garing prima. De tomatensalsa is wel OK, kan spannender.

Tomatenbouillion
Wordt aan tafel over de groenten uitsgeschonken. Sjiek hoor.
De verse smaak is goed. Behalve als je van pittig houdt, behoeft de bouillon geen extra zout of peper.

Eendenborstfilet met oosterse saus en gewokte groenten met gebakken aardappelen en biologische mayonaise.
Eendenborst goed. 2 plakjes waren iets te ver door (proefde ik aan een licht leversmaakje). Groenten en salade erbij OK. Heerlijke jus.
Aardappelen prima.

Creme de noisettes met vanilleparfait
Creme prima! Vanilleparfait kon iets spannender maar was OK.

Al met al prima restaurant met hier en daar een sterren-gevoel wat betreft bediening.
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Omdat we iets te vieren hadden zijn we bij Restaurant Smakelijck in Putten, onze nieuwe buren, gaan eten.
Het restaurant ligt mooi bij het hotel Hof van Putten tegen de bossen aan. De ontvangst is hartelijk en de bediening is netjes.
Als water wordt een fles plat of bruisend water aangeboden (tegen betaling uiteraard). Zoals vaak is het aanbod aan alcoholvrije sappen beperkt. Er was jus d’orange, tomatensap, appelsap en perensap.

Smakelijck hanteert het systeem dat per gang een vaste prijs wordt betaald en dat dan voor sommige gerechten iets moet worden bijbetaald. Een compleet driegangenmenu kost € 33,50. We hebben beiden voor die optie gekozen en de gastvrouw is in de keuken gaan vragen in welke gerechten geen knoflook zat en dus voor mij geschikt waren. Op basis daarvan konden we onze keuze bepalen. Er wordt brood geserveerd. Echter geen vooraf-hapje en ook geen amuses. En het brood wordt ook niet aangevuld.

Als voorgerecht had ik (lekkere) gerookte zalm en mijn tafelgenoot pulled chicken.
Mijn hoofdgerecht bestond uit een kalfsoester en kalfswang (meerprijs). De saus, die een weinig knoflook bevatte werd speciaal apart geserveerd. Het vlees had de saus ook niet nodig, zonder smaakte het eigenlijk veel beter. Mijn tafelgenoot had een mooie dorade. Bij beide gerechten werden gebakken aardappels en een salade geserveerd.

Als nagerecht namen we een brownie cheesecake en een Smakelijck dessert (meerprijs), een assorti van alle nagerechten van de kaart.

We hebben bij Smakelijck goed gegeten en een leuke avond gehad. De gerechten waren in onze ogen echter redelijk standaard en we misten, zeker gezien de prijs van het menu, de fine dining touch van de gerechten, zoals we die uit vergelijkbare restaurants kennen. Hoewel het eten op zich goed bereid was, inderdaad smakelijk, en de porties groot genoeg waren, viel de prijs-prestatieverhouding wat tegen, zeker gezien de goede recensies die het restaurant veelal krijgt. We hebben vaak voor een wat lager bedrag fantasievoller, moderner en uitgebreider gegeten. Ook de achtergrondmuziek was vrij aanwezig.
Jaco V.
In een gezellig aangekleed
Top!!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Waar voor je geld. Leuke ambiance.
Krijn D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Voorgerecht vissoep was smakelijk maar kwam na 45 minuten wachten. Tussen voor en hoofdgerecht ook weer 45 minuten. Service niet goed. Eten okay.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk... geen popmuziek of iets dergelijks... maar rustige live-pianomuziek!!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wij verbleven twee nachten in het bijbehorende hotel "De Hof van Putten" en wilden een avond hier en een avond elders dineren, maar na de eerste avond hier meteen besloten er de volgende avond ook te eten. Uiterst sfeervol restaurant met gelukkig geen obligate muziek aan en een duidelijke formule. Bediening zeer vriendelijk en enthousiast. Borden zagen er super opgemaakt uit en alles was voortreffelijk. Zeer voor herhaling vatbaar als je toch in de buurt bent.
wim S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
het eten was heerlijk en goed bereid, de sfeer en bediening prima. Voor herhaling vatbaar.
Natasha S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
We moesten lang wachten, maar dat wachten werd beloond. Een heerlijke lunch! Echt een aanrader. Supervers, met aandacht bereid. Het zag er prachtig uit en smaakte heerlijk.
Rob L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Een gezellige inrichting. Service was goed en eten van goede kwaliteit. Voor herhaling vatbaar
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
bediening die nog niet geheel op de hoogte is. Gerechten werden vlot opgediend. er mag wel meer gevraagd worden of we nog iets willen drinken. De gerechten smaken goed, porties mogen wel wat royaler zijn. het gastheerschap verdient meer aandacht.
Ria T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het eten was erg goed.
Echt smakelijk en heerlijk bereid.
Mooi opgediend.
En een smaakvolle ambiance.
Marieke N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk en gezellig gegeten.
Ina D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
we hebben hier genoten van heerlijk eten! In alle rust gegeten in een heerlijk hoekje van het restaurant. Bediening was attent en gezellig, maar helaas was de ontvangst nogal afstandelijk. We moesten naar de kassa lopen en daar werden we aangesproken door personeel. Dat was jammer, want de rest was in orde.
De tafel van Coby V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Hier wordt best goed eten gemaakt, maar ik heb geen goed woord over voor de bediening! Wat een aanfluiting!
Indra P.
Van bij de aankomst in het restaurant met de schoonfamilie heel erg onvriendelijk ontvangen geweest door éne blonde wat zwaardere dame met opgestoken haar. Er kon geen smile af en het werd eigenlijk alleen maar erger en erger. Niet alleen met haar. De andere personeelsleden kenden duidelijk hun vak niet. We bestelden een fles cava en een jongeman zette die gewoon op tafel. TOE. Ik vroeg of het de bedoeling was dat we die fles zelf moesten openen of dat hij dat ging doen voor ons. Waarop hij antwoordde...'er zit geen kurk in hoor'... Wij keken met z'n allen naar mekaar en vroegen ons af of wij nu werkelijk gek waren geworden of dat er in zo'n prachtige zaak zo'n onbekwaam personeel rondloopt. Werkelijk ONGELOOFLIJK in de letterlijke zin van het woord. Wij aten daar op donderdagavond 22 december 2016 met z'n zessen en wij keren NOOIT meer terug. Zonde want het kader is subliem en het eten is verrukkelijk. Nu het personeel nog even vervangen en het plaatje is AF!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Met 2 personen gegeten op een doordeweekse avond. Hoofdgerechtje: eenmaal vleesgerecht en eenmaal Melanzane. Beide goed. Passend glas wijn erbij. Uitstekende bediening; vriendelijk, attent, deskundig. Hele rustige sfeer.