Over het restaurant Smakelijck

Of u nu heel bewust op uw voeding wilt letten of gewoon gezellig uit eten wilt, bij Smakelijck in Putten zit u altijd goed. Bij ons vindt een unieke menukaart, zoals u er maar weinig tegenkomt in Nederland. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat eten haar oorspronkelijke waarde en smaak terugkrijgt wanneer wij bij het bereiden ervan bij de basis blijven, zoals eten ooit bedoeld is: puur!

De chefkok van Smakelijck, Roland Bruggeman, inspireert zich op de gelijknamige kookboeken van Puttenaar Williene Klinck. Roland werkt met dagverse en ambachtelijke ingrediënten en bereidt zijn gerechten zonder toevoegingen van E-nummers, kleurstoffen, conserveringsmiddelen en geraffineerde suikers. Op de kaart vindt u een heerlijke variëteit aan klassiekers en eigentijdse culinaire hoogstandjes. Bij alle gerechten wordt aangegeven of ze glutenvrij, lactosevrij of vegetarisch zijn.

Samen sfeer proeven, genieten van pure en (h)eerlijke gerechten onder het genot van een goed glas wijn bij onze open haard; dat is waar het om draait bij 'Restaurant Smakelijck' in Putten.

Geïnspireerd door het boek Smakelijck, hebben de koks bij dit restaurant zich helemaal toegelegd op puur eten, waarin haar oorspronkelijke waarde en smaak floreert. Een kleine greep uit de creatieve kaart: groenteroostaart, coq au vin en ananas tarte tatin. En op Mazzelmaandag is de menuprijs gereduceerd. Kijk ook eens in de webshop met kookboeken!

Meer informatie over restaurant Smakelijck

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant Smakelijck

Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Goed eten
Sfeer neutraal
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
eerste bediening was prima, daarna waren we vergeten, nagerecht duurde lang en de rekening hebben we in een uitgestorven keuken moeten vragen. kwaliteit viel ons helaas ook tegen
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Bediening niet alert. Menukaart zelfde als in november 2016. Weinig creatief!
E. D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Goede ontvangst. Prettig bediening. Prijs aan de hoge kant.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Het viel me tegen. De website spreekt over 100% puur en dat schept verwachtingen. Voor mij staat het gelijk aan een gemiddelde hotelkeuken. De rode poon was prima het garnituur fantasieloos en de groenten niet al dente maar te gaar. Bediening was vriendelijk maar steeds iets te vroeg (borden weghalen) of te laat (inschenken van een volgend glas). Goeie rose. Prijs-kwaliteit prima
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
konden uitstekend uit de voeten met glutenvrij dieet. De Iens reservering was niet binnengekomen en ondanks dat het restaurant volledig volgeboekt was, werd e.e.a. opgelost.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Eten was smakelijk, bediening correct. Alleen wachttijd voor eerste gerecht en gerechten daarna erg lang. Dit ondanks verzoek aan bediening om sneller te serveren.
Pjotr_H H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Wij hadden al een paar keer eerder hier gegeten, ook met Kerst, en ook nu is het weer goed. Het interieur is gezellig, de bediening is heel aardig en alert, de kaart best wel gevarieerd en het eten is goed vers, mooi bereid en afgekruid, de groentetjes mooi op smaak en de kleurtexturen oké.

Toch blijft er iets onbevredigends hangen bij ons allebei. Het is allemaal ietwat oubollig, wat braaf. De menukeuze is wat bedaard en bejaard. De chef moet eens over zijn eigen schaduw durven springen en de boel opschudden. Zet wat spannends op de kaart, verras je publiek met iets origineels en wees creatief en niet weer het bord soep opvullen met een koffiekan met bouillon. Wij hebben het vermoeden dat hij het best kan maar durf het eens, dan blijven wij komen!
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Goed restaurant, heerlijk gegeten.
Ellen R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
(H)eerlijk eten, want lekker en biologisch met een goede prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader!
Mayella D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Wat hebben we fantastisch lekker gegeten. En dat voor een nette prijs. Echt een aanrader als je eens een keer wat luxer wil. We werden ook goed geadviseerd qua bijpassende wijnen. Het enige wat wij erg jammer vinden is dat het restaurant zelf wat mist qua gezelligheid er stond ook geen muziekje aan. Maar ondanks dat komen we zeker terug!!
wieke V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Lekker gegeten! Echte pure producten!
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Restaurant Smakelijck hoort bij hotel Hof van Putten.

Het ziet er mooi, netjes en sfeervol uit.
De bediening was vlot en zeer correct, zoals je ook in sterrenrestaurants wel tegenkomt.

Het diner:

Geplukte kippendijen met kwartelei, tomatensalsa en bruschetta:
De kippendij-stukjes zitten met sla in een soort glazen potje (dat zie ik vaker tegenwoordig). Ziet er qua presentatie leuk uit, maar het eet wel wat lastiger dan nodig. De smaak en garing prima. De tomatensalsa is wel OK, kan spannender.

Tomatenbouillion
Wordt aan tafel over de groenten uitsgeschonken. Sjiek hoor.
De verse smaak is goed. Behalve als je van pittig houdt, behoeft de bouillon geen extra zout of peper.

Eendenborstfilet met oosterse saus en gewokte groenten met gebakken aardappelen en biologische mayonaise.
Eendenborst goed. 2 plakjes waren iets te ver door (proefde ik aan een licht leversmaakje). Groenten en salade erbij OK. Heerlijke jus.
Aardappelen prima.

Creme de noisettes met vanilleparfait
Creme prima! Vanilleparfait kon iets spannender maar was OK.

Al met al prima restaurant met hier en daar een sterren-gevoel wat betreft bediening.
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Omdat we iets te vieren hadden zijn we bij Restaurant Smakelijck in Putten, onze nieuwe buren, gaan eten.
Het restaurant ligt mooi bij het hotel Hof van Putten tegen de bossen aan. De ontvangst is hartelijk en de bediening is netjes.
Als water wordt een fles plat of bruisend water aangeboden (tegen betaling uiteraard). Zoals vaak is het aanbod aan alcoholvrije sappen beperkt. Er was jus d’orange, tomatensap, appelsap en perensap.

Smakelijck hanteert het systeem dat per gang een vaste prijs wordt betaald en dat dan voor sommige gerechten iets moet worden bijbetaald. Een compleet driegangenmenu kost € 33,50. We hebben beiden voor die optie gekozen en de gastvrouw is in de keuken gaan vragen in welke gerechten geen knoflook zat en dus voor mij geschikt waren. Op basis daarvan konden we onze keuze bepalen. Er wordt brood geserveerd. Echter geen vooraf-hapje en ook geen amuses. En het brood wordt ook niet aangevuld.

Als voorgerecht had ik (lekkere) gerookte zalm en mijn tafelgenoot pulled chicken.
Mijn hoofdgerecht bestond uit een kalfsoester en kalfswang (meerprijs). De saus, die een weinig knoflook bevatte werd speciaal apart geserveerd. Het vlees had de saus ook niet nodig, zonder smaakte het eigenlijk veel beter. Mijn tafelgenoot had een mooie dorade. Bij beide gerechten werden gebakken aardappels en een salade geserveerd.

Als nagerecht namen we een brownie cheesecake en een Smakelijck dessert (meerprijs), een assorti van alle nagerechten van de kaart.

We hebben bij Smakelijck goed gegeten en een leuke avond gehad. De gerechten waren in onze ogen echter redelijk standaard en we misten, zeker gezien de prijs van het menu, de fine dining touch van de gerechten, zoals we die uit vergelijkbare restaurants kennen. Hoewel het eten op zich goed bereid was, inderdaad smakelijk, en de porties groot genoeg waren, viel de prijs-prestatieverhouding wat tegen, zeker gezien de goede recensies die het restaurant veelal krijgt. We hebben vaak voor een wat lager bedrag fantasievoller, moderner en uitgebreider gegeten. Ook de achtergrondmuziek was vrij aanwezig.
Jaco V.
In een gezellig aangekleed
Top!!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Waar voor je geld. Leuke ambiance.
Krijn D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Voorgerecht vissoep was smakelijk maar kwam na 45 minuten wachten. Tussen voor en hoofdgerecht ook weer 45 minuten. Service niet goed. Eten okay.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk... geen popmuziek of iets dergelijks... maar rustige live-pianomuziek!!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wij verbleven twee nachten in het bijbehorende hotel "De Hof van Putten" en wilden een avond hier en een avond elders dineren, maar na de eerste avond hier meteen besloten er de volgende avond ook te eten. Uiterst sfeervol restaurant met gelukkig geen obligate muziek aan en een duidelijke formule. Bediening zeer vriendelijk en enthousiast. Borden zagen er super opgemaakt uit en alles was voortreffelijk. Zeer voor herhaling vatbaar als je toch in de buurt bent.
wim S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
het eten was heerlijk en goed bereid, de sfeer en bediening prima. Voor herhaling vatbaar.