Over restaurant Smakelijck

Puur kent geen additieven

Geïnspireerd door het boek Smakelijck, hebben de koks bij dit restaurant zich helemaal toegelegd op puur eten, waarin haar oorspronkelijke waarde en smaak floreert. Een kleine greep uit de creatieve kaart: groenteroostaart, coq au vin en ananas tarte tatin. En op Mazzelmaandag is de menuprijs gereduceerd. Kijk ook eens in de webshop met kookboeken!

Meer informatie over restaurant Smakelijck

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Lang
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Met 2 personen gegeten op een doordeweekse avond. Hoofdgerechtje: eenmaal vleesgerecht en eenmaal Melanzane. Beide goed. Passend glas wijn erbij. Uitstekende bediening; vriendelijk, attent, deskundig. Hele rustige sfeer.
Dominique K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
super lekker gegeten met mijn parter, ouders, broer en schoonzus! fijne bediening (bedankt Jude en andere blonde jongeman!) er was 1x een karaf water vergeten om de brengen, maar een glas jus'd Orange werd snel genoeg vervangen omdat er een vlieg ingevlogen was op onze tafel.

al met al heerlijk gegeten, mijn vader vond de aardappelen heerlijk en de groenten was ook goed en lekker van smaak!

keep up the good work!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
We hadden hoge verwachtingen, maar een aantal dingen vielen wel wat tegen. Niet de vriendelijkheid van het personeel, dat was prima.
Maar het duurde nogal lang voor dat we ons voorgerecht kregen en het duurde ook nogal lang voordat het hoofdgerecht geserveerd werd. We kregen wel brood met een soort kruidenboter, maar het brood was niet warm en dik gesneden en de korsten waren hard.
De tonijn in mijn voorafje was te dik gesneden, en toen ik tegen de ober zei dat dat wel dunner gesneden had mogen worden kreeg ik te horen dat het soms nog wel dikker is. Maar ik moest echt kauwen, terwijl tonijn op je tong wordt te smelten. Verder was er weinig mango bij maar wel een heleboel sla. Het voorafje van mijn partner, de geitenkaas als uitmuntend. Als hoofdgerecht had ik een keuze van drie voorafjes, die waren prima en ook het hoofdgerecht van mijn partner - lamsvlees -was prima. Hij vond echter de aardappeltjes wat te zout en hij miste een warme groente. Er was alleen een bakje sla.
Omdat alles zo lang duurde hebben we geen dessert genomen, omdat ik het buiten kouder werd, we zaten wel erg leuk buiten.
Genieter_30 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Helaas was het 3 gangen menu niet volledig goed.

Ons voorgerecht was niet goed en we werden afgescheept met de opmerking dat we een kok dit altijd zo doet.

Compensatie kent het restaurant ook niet.

Heeel erg jammer.

Het restaurant ziet er wel mooi en sfeervol uit.
Joh-w .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Dit restaurant heeft het allemaal. Vriendelijk personeel, een prachtig interieur en het eten is voortreffelijk! Naast dat het eten gewoon heel lekker is, smaakt het nog beter als je weet dat het zonder toevoeging van E-nummers is. Als je in de buurt bent van Putten, is dit een echte aanrader!
Schilder59 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Dit is topklasse. Chique uitstraling! Bijzonder vriendelijk personeel, uitzonderlijke bediening. Het eten is buitengewoon lekker. Live pianomuziek, prettig op de achtergrond en sfeervol.Een feest om uit eten te gaan en dit alles voor een zeer schappelijke prijs.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Zelden zo heerlijk gedineerd! Dat kan voortaan ook weer op de zondag, zeker fijn voor de gasten van het ernaast gelegen hotel Hof van Putten, dat op het zelfde bosachtige terrein ligt en waarvan het restaurant onderdeel uitmaakt. Het was mogelijk buiten te dineren, maar we kozen voor het mooie restaurant met comfortabele stoelen. We hadden alleraardigste en kundige bediening die mede heeft bijgedragen aan een heerlijk avondje uit. Wij kozen voor het 3 gangen keuze menu. Wat een verrassing was de tonijn met sesamzaad, gebakken in de olie en in partjes gesneden, gelegen op een salade met mango. Top. Het hoofdgerecht was scholfilet met kerrie, Hollandse garnalen en banaan. Wat een heerlijke combinatie. Ook de roodbaars viel erg in de smaak en zeker de tartin van ananas als nagerecht was een genoegen. Alles bij elkaar getuigt de kok en assistenten hiermee dat men met veel creativiteit kookt, E-nummer vrij! De huiswijn is netjes geprijst en de Pier Viognier doet iets meer, maar zijn prijs zeker waard. De kok was niet ongenegen voor mij het recept van de tonijn uit te schrijven. Alles bij elkaar een 10 waard!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een fijn restaurant met goed en eerlijk eten. Vooraf een smaakvolle venkelsoep. Als hoofdgerecht had mijn partner een tournedos en ik een ribeye. Ook gebakken zoals gevraagd. Op advies een flesje Ripasso dat het geheel mee compleet maakte. Mijn partner had een tarte tatin van ananas.
Het kaasplankje was royaal met lokale kazen. Dat vond ik erg leuk en smakelijk.
De pianist zorgt voor een prettige ambiance.
Kortom een prettige avond.
Anthonia H.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
heerlijk gegeten en onthaast. Alles is prima, komen hier zo vaak mogelijk. Dit is alweer de 4e keer dat we hier gegeten hebben en tot volle tevredenheid
Mafra19 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het 3 gangen keuze menu was prima. Jammer dat er bij veel gerechten extra euro's worden berekend. Hierdoor moet men voor een 3 gangen menu dan toch boven de € 40,-- rekenen. asperge per stuk 2,-- ( is wel aan de prijs )De smaak en de porties zijn goed tot voldoende. Service / bediening is uitstekend.
Ambiance is goed. Wijnen zijn goed betaalbaar.
Rachida R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten, mooie pure producten, mooi opgediend en met zorg bereid.
Gaan zeker nog een keer. Bovendien live pianomuziek !!!
Bert.onwijn .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Weer geweldig gegeten. Vooraf een heerlijke zalmtartaar en mijn partner een proeverij van de voorgerechten. Kipspiesje, zalmtartaar en gevulde champignon. Alledrie erg lekker. Erbij een viognier wat goed combineerde.
Hoofdgerechten varkenshaas met garnituur, zoals het moet zijn en een doradefilet met saffraansaus op een bedje van wortel, pastinaak en groene asperge. Toppie, als toetje een panna cotta met huisgemaakt ijs erbij.
Al met al weer niet teleurgesteld bij smakelijck.
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Hier voor de derde keer gegeten en net als voorgaande keren was het goed, zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding. De formule van een 3-gangen keuze menu voor een vaste prijs is prima. Ik had wel het beeld dat er wat minder keus was dan voorgaande keren en dat er meer gerechten waren waarvoor wat bijbetaald moet worden. Dat is jammer! Als voorgerecht een lekkere hertencarpaccio met paddenstoelen. Gevolgd door een uitstekend bereid varkenshaasje met een heerlijke kaassaus. Het garnituur was wat minder, een niet al te smaakvol koolgerecht en krieltjes uit de oven die wat vettig wat krokanter hadden mogen zijn. Helaas was het dessert van mijn keuze op en dan is de keus aan alternatieven niet zo groot, een pannacotta met ijs, die goed was klaargemaakt en smaakvol was, maar niet mijn favoriet.
De bediening is uitermate vriendelijk, goedgehumeurd en attent, iets wat niet altijd meer een vanzelfsprekendheid is in Nederlandse restaurants. Zeer gewaardeerd!
Het decor sfeervol en mooi ingericht. Een zacht pianomuziekje op de achtergrond dat i.t.t. voorgaande jaar niet overheerst. Een prima ervaring weer.
Arjo W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Een zeer goed restaurant met een uniek concept: echt puur eten, zonder E-nummers en zonder geraffineerde suiker en zout. Eten zoals het hoort dus! Heerlijk gegeten gisteren en inspirerend, dus een aanrader!
Corloes .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
De tonijntartaar was heerlijk, goed van structuur en smaak. De tournedos viel tegen, wel goed gebakken zoals gevraagd, maar het vlees zelf was niet van het verwachte niveau. Bijgerechten vielen tegen, aardappeltjes vonden we niet echt lekker en de bloemkool was tamelijk vlak van smaak. De morillesaus bleek een nogal matige jus, ook weinig smaakvol. Het dessert was weer goed. In de bediening ging er het nodige mis, verkeerde gerechten en bestelde gerechten gingen naar een andere tafel. Het was nogal druk en het personeel leek daar nogal moeite mee te hebben. Al met al teleurstellend, hopelijk volgende keer weer beter?
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
We hebben echt heerlijk gegeten. Twee maal verse kabeljauw en van een voorgerecht werd ( zonder morren ) een hoofdgerecht gemaakt. Ook met glutenvrij werd rekening gehouden. De allervriendelijkste bediening zorgde ervoor dat we een zeer geslaagde avond hadden.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Over de streep getrokken door de kortingsactie van de Nationale Restaurantweek (een driegangendiner voor 27,50 euro, met een supplement van twee euro voor restaurants uit de DiningCity Top 250) togen we met ons vieren naar Putten. Een statig pand, lederen stoelen en een jonge pianist achter een vleugel deden een van mijn disgenoten de uitspraak ontlokken: "Het lijkt wel een restaurant voor pensionado's!" Een restaurantweekmenu betekent niet eten à la carte, maar datgene wat de pot schaft. In dit geval was dat champignonsoep, varkenshaas, en een brownie. De varkenshaas voldeed, maar hield niet over; de champignonsoep daarentegen was de lekkerste die ik ooit geproefd heb! Enige hilariteit ontstond toen de brownies werden uitgeserveerd: de kleinste van de vier porties was zeker twee keer zo klein als de grootste! De serveerster, hierdoor toch wel enigszins in verlegenheid gebracht, wist deze uitglijder echter fluks en adequaat te corrigeren. Leuk detail: de keukenbrigade pretendeert louter gerechten voor te schotelen die gegarandeerd vrij zijn van E-nummers (= hulpstoffen die aan het eten zijn toegevoegd om het langer houdbaar te maken, te kleuren, smaak te geven etc.) en dat impliceert dus automatisch: alleen dagverse en ambachtelijke ingrediënten. Het restaurant voert zélfs een eigen, E-nummervrij bier: 'Smakelijck'. De (louter vrouwelijke) bediening is uitermate vriendelijk, maar onvoldoende alert en attent; het 'brood met kruidenboter' is van het huis.
Booby T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Toch jammer dat dit restaurant het zo weet te verpesten. Na binnenkomst werden we naar de tafel gebracht om vervolgens gedurende 15 minuten geen aandacht meer te krijgen. Een drankje of de kaart zat er niet in. Net voor ik overwoog om te bellen naar de receptie of we ook bediend konden worden kwam er een vriendelijke dame de bestelling opnemen. Van het huis kregen we zuurdesembrood met een bakje kruidenboter, met de mededeling dat we altijd nog wat kruidenboter bij konden vragen. Ik kon nog net een opmerking onderdrukken dat ze dat dan beter direct kon brengen; maar even later werd op verzoek en zonder problemen wat extra kruidenboter gebracht. De kaart is niet veel op aan te merken bij dit restaurant wat zich voorstaat op koken zonder e-nummers en ook verder verantwoord. Door dit concept verwacht je een wat moderner en swingender ambiance aan te treffen, maar was het oubollig. Dat werd nog versterkt door de pianist, die prima speelde en ook zo zacht mogelijk, maar voor de beschikbare ruimte toch wat overheersend was. Bij het hoofdgerecht had 1 van de gasten vis die prima was, en drie gasten de lamsbiefstuk, 2 rare en 1 medium. Toen deze werden uitgeserveerd keken de gasten die rare hadden besteld met jaloezie naar de gast die medium had besteld....dus die medium moest terug naar de keuken. Toch jammer als je daardoor niet tegelijk kunt eten. Bij het nagerecht ging het weer mis. Eerst werden de nagerechten geserveerd, met ijs, om vervolgens te concluderen dat er snel een bestekje bij moest....Na de koffie wilden we afrekenen. De dames van de bediening, allervriendelijkst hoor, was verzuimd te vertellen dat je in een restaurant rond moet kijken of gasten iets willen, en waren druk met tafels dekken voor de volgende dag. Na veelvuldig tevergeefs gewuif zijn we als gezelschap maar opgestaan en naar de uitgang gelopen om in het voorbijgaan de rekening te pakken te krijgen.
Jammer dus! Het concept en de gerechten deugen, maar de uitvoering in de keuken en vooral in de bediening zijn ondermaats en deden mij denken aan de slechtste tijden bij een ander restaurant. Uiteindelijk een kwestie van slecht management. Ondanks dat we hier regelmatig zijn ga ik me niet nog eens een avond ergeren aan slechte bediening waarbij je moet smeken om aandacht.
Bart R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Restaurant smakelijck met ck heeft een prachtige inrichting, die zeker niet minder is als dat van een gemiddeld sterrenrestaurant. Het eten is erg lekker, al mag er bij de voorgerechten wel wat minder sla en bij de hoofdgerechten miste ik iets van een klein leuk groente garnituurtje. Verder super gegeten en bediening was zeer attent! En ook super dat er mogelijkheid is voor bijpassende wijnen. Gezellige avond gehad en ik kom zeker nog een keer terug.
GvanMaanen .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Woensdag jongstleden hier gedineerd met mijn vrouw. Beide zijn horecamensen in hart en nieren en waren enigszins verbaasd om te zien dat er in dit restaurant waar fantastisch wordt gekookt, ongeschoolde bediening rondloopt. Het leek ons dat het drukker werd dan verwacht en de bediening leek hierdoor in paniek te raken, en begon alles af te raffelen. Het eten werd erg snel en zover wij konden zien veel tegelijk uitgehaald en voor een nieuw drankje was er blijkbaar geen tijd meer. Ontzettend zonde voor dit mooie restaurant!
Het eten was erg lekker, maar een ontspannen avond hebben wij niet gehad waardoor het eten niet goed tot zijn recht kwam.