Smaeck

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:00
Zondag Gesloten

M M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten en een geweldig wijnarrangement. Echt een avondje uit!
Info865 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hebben genoten, we vonden alles lekker, kom zeker weer en vooral voor de bijzondere wijnen ze zijn ongefilterd en biologisch.
Jennka .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het viergangenverrassingsmenu bij Smaeck was erg lekker, maar niet heel verrassend. Vlees (Gronings weiderund) en vis (zalm) perfect bereid. Paar missertjes: de gestoofde prei was taai en draderig en er zat een stuk zeen in het vlees. Verder heerlijk, vooral dessert met super chocolademousse. Service wat wisselend, wijn kon bij de ene gang worden geproefd, bij de andere niet. Bij hoofdgerecht werd wijn zelfs vergeten. De natuurwijn bij het voorgerecht die ik niet lekker vond werd echter meteen en zonder gedoe vervangen door een andere witte wijn, die heerlijk was. Lekker gegeten, leuke avond gehad, we komen vast een keer terug voor een herkansing op de kleine minpuntjes.
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Voor het eerst gegeten. Het 6 gangen menu gekozen, mooie kleine gerechtjes met gewaagde smaken. Al met al erg genoten van het eten en de prima wijn. Het decor vind ik op zich qua stijl sfeervol, maar lijkt niet helemaal af (zichtbare draden etc.). De bediening kan mooi vertellen over de gerechten en wijnen, maar komt voor de rest iets wat onhandig over. Prijs/kwaliteit goed.
Dievertje T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Smaeck doet zijn naam eer aan. Wat een heerlijke, verfijnde smaken kwamen onze smaakpapillen voorbij. We hebben fantastisch gegeten en gedronken en de service was uitstekend! Het drankje ter afsluiting van ons diner ging er lekker in. Likeur met vlierbloesem.
Dankjewel en graag tot een volgende keer.
Ila87 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Tijdens onze vakantie in Groningen zijn we de eerste avond bij Smaeck gaan eten. Een restaurant dat werkt met veel lokale en biologische producten. Het is een klein zaakje met een stuk of 8 tafeltjes. Fijne open keuken en maar één man in de bediening. Dat geeft het restaurant een ontspannen sfeer.

We namen plaats aan het raam en begonnen de avond met een alcoholvrij aperitief: huisgemaakte ijsthee. Lekker niet al te zoet met een beetje bittere nasmaak. We gingen voor het 6 gangen verrassingsmenu (er is ook maar één menu, dat dagelijks wisselt) en kregen vooraf een tartaar van haring met citrusdressing. Smakelijk begin van de avond.
De eerste twee gangen van het menu waren werkelijk verrukkelijk. Gang 1 bestond uit tartaar van chorizo, daarop een boerenei met zachte dooier, hollandaisesaus en spitskool. De spitskool had een rooksmaak en paste perfect bij de andere smaken. Echt een smaakexplosie in je mond.

Het tweede gerechtje was langzaam gegaarde inktvis met schelpjes, biet en citrus. Ook dit gerecht was echt fantastisch. Ik was even sceptisch toen ik de zuignapjes van de inktvis op mijn bord zag, maar dat was echt onterecht. De inktvis was botermals en heerlijk op smaak gebracht.

Het derde gerecht was vegetarisch: mousseline van aardappel met truffel en cantharellen. De mousseline was zoals die hoort te zijn: fluweelzacht. Achteraf vonden we dat dit gerechtje beter gecombineerd had kunnen worden met de vierde gang: het hoofdgerecht. Die bestond uit Gronings weiderund met oa zeekraal en een puree van zonnebloempitten. Dat laatste leek sterk op satésaus en hoewel het idee leuk was, vonden we de smaak allebei minder. In combinatie met het zachte vlees was het veel te sterk. Als hier de mousseline van aardappel bij had gezeten, gecombineerd met de lekkere jus was het naar ons idee een mooier gerecht geweest.

Daarna nog 2 desserts: eerst een dessert met wortel, gember spongecake en gekonfijte mandarijn. Lekker en bijzondere smaakcombinaties. Het yoghurtijs en de chocoladecrumble die erbij zaten, kwamen we ook in het laatste gerecht tegen, aangevuld met aardbeien en aardbeiensorbet. Ook dit was lekker, maar iets minder speciaal na het vorige dessert.

We sloten de avond af met ‘organic tea’ en kregen daarbij (mijn favoriet) madeleines. Een perfecte afsluiter. Als we nog eens in Groningen zijn, komen we zeker terug! Tijdens de twee eerste gerechten zeiden we al tegen elkaar hoe jammer het is dat dit restaurant niet wat dichter bij onze woonplaats ligt. Hoewel alle gerechten smakelijk waren, staken de eerste twee gerechten echt met kop en schouders boven de andere uit.
Houd-van-lekker-eten .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Het voorgerecht van kool, ei en chorizo was het aller-lekkerst, hoewel de amuse al je smaakpapillen vast op scherp zette, heerlijk!
De gastheer was aangenaam aanwezig en afwezig en zorgde dat je nergens aan tekort kwam. Hij had veel verstand van de producten die geserveerd werden, waardoor je op deze wijze ook een kleine reis door je maaltijd maakt. Het is opvallend klein waardoor je weinig ruimte hebt per tafel. Voor mij prima maar mijn man is groter en hij vond dat minder prettig. Wel was er een open keuken en dat geeft vertrouwen. De sfeer is uiterst relaxt en het wijnarrangement is ongelooflijk goed! De prijs is er echter ook naar.
Als met al toch een aanrader!
Boerakker .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Nu twee keer bij De Smaek gegeten, beide keren een culinaire verrassingstocht. Heerlijke combinaties van smaken en texturen. Leuke ambiance. Komen zeer zeker terug.
Marike K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Verassingsmenu was een bijzondere combinatie van gerechten. Spannend, soms zelfs teveel smaken. Er werd heel goed rekening gehouden met de melkallergie van disgenoot. Wijnen waren wat zuur, maar samen zoeken naar een alternatief was geen enkel probleem
Leuk
Nina O.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Meerdere malen van een vier gangen menu van Smaeck genoten! De combinaties zijn verrassend. Bijvoorbeeld haring met wasabi creme als amuse of een maissoep met popcorn. Ook de keuze voor lokale producten wordt gewaardeerd. De brioche smaakte als een stukje gebak! Heerlijk :)

De service valt vaak tegen. Het welkom heten, een jas aannemen, tussentijds vragen of het naar wens is, het upsellen van producten gebeurt niet. Daarnaast voelt het restaurant vaak niet sfeervol aan. Kaal en kil. Ook de monotone muziek brengt geen sfeer.

Voor een avondje lekker eten, ben je hier aan te goede adres. Wel zal ik kijken naar een aanbieding om niet te volle rekening te hoeven te betalen. De prijs voor het eten is het waard, de ontbrekende sfeer/ service en de hoge prijs voor de wijn niet.

Susan S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Smaeck. We hadden een viergangenmenu met mooie smaakcombinaties en bijpassende wijn. Goede service, we komen zeker nog een keer terug!
Marc.de.jong.1967 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Her eten was smaakvol en mooi opgediend. Wij kozen voor het 4 gangendiner. Tav de wijnkeuze was het even zoeken maar in overleg met de ober kwamen we er wel uit, een wijnkaart ontbrak helaas. Qua decor valt op dat wanneer je langs Smaeck loopt je niet direct ziet dat ze open zijn, meer licht naar buiten toe kan dit wellicht oplossen.
Sebasti91510 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Samen met man en studerende zoon genoten van verrassingsmenu. Alle gerechten waren
bijzonder smaakvol, het zag er prachtig uit op het bord, het restaurantje is knus en gezellig,
we hebben genoten. Enige tip: we vonden dat de koffie wel wat meer aangekleed mag
worden, nu voor ieder één snoepje. Een paar bonbons, een mini glaasje slagroom o.i.d. maakt het wel een feestelijkere afsluiting. Ria Jansen, Veessen
Bithamar .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Altijd lekker eten. Het zwaren fijne smaken bij elkaar. Vooral ook de wijnen waren weer heerlijk. Decor is verbeterd sinds het vorige bezoek.
Sophievavs .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Hoog niveau eten in comfortabele sfeer, geen keuzestress, fijne bediening, perfecte avond gehad.
Cocktail vooraf en de 'paasverrassing' waren ook super! Wij komen graag nog eens terug.
J.p.degraaf .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wij hebben in tijden niet zo heerlijk gegeten. Lekkere smaaksensaties bij elk gerecht. Mooi opgemaakt en met eerlijke producten.
Een aanrader.
Nikki S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Smaeck. Wij hadden een vier-gangen menu en vertrokken met een gevuld en tevreden gevoel. Alle gerechten waren lekker, bijzondere combinaties! De gastheer wist ons goed uit te leggen wat op ons bord hadden en bood een lekkere wijn aan. Enige wat wij apart vonden was dat het zo rustig was op een zaterdagavond, restaurant zou vol moeten zitten.
Kirsten S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Via een speciale actie een laatste tafeltje geboekt. We kregen een 4 gangen verrassingsmenu, we hebben ontzettend lekker gegeten. Alles was goed van smaak en je kan zien en proeven dat er goed over de gerechtjes is nagedacht. We kregen een mooi uitgekozen bijpassende rode wijn bij het hoofdgerecht. Een ontzettend mooi restaurantje en een leuke inrichting en er hangt een relaxte sfeer. Top bediening en goeie keuken! Heerlijke avond gehad!
Francien.nagel .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Bijzonder verrassend restaurant en heel creatief gegeten. De inrichting was mooi, maar een beetje sober. Een aanrader voor ervaren culinaire smaak eters
Arjan S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Mooie originele gerechten, fijne bediening, water blijft men goed bijvullen, vragen naar meer drank-versnapering had gemogen. Het menu wissels er regelmatig, het blijft daardoor een verassende ervaring. Zijn extra verwend door dat ons een proeverij van een ander toetje werd aangeboden