Over restaurant SmaaQt

SmaaQt zeker in Noord!

SmaaQt heeft niet voor niets deze naam gekregen. Bij dit restaurant zijn de gevariëerde ingrediënten per maaltijd niet op een hand te tellen. Als er een chef verstand heeft van smaak dan is het de chef van SmaaQt wel. Dé nieuwe hotspot van het hippe Amsterdam-Noord, die door steeds meer mensen wordt ontdekt. Laat het je SmaQen!

Meer informatie over restaurant SmaaQt

Dinsdag 10:00 - 23:00
Woensdag 09:00 - 23:00
Donderdag 10:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterd

Marjanne S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima eten voor een alleszins redelijke prijs.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Erg fijn restaurant. Niet hip, wel modern en gezellig! Interieur en verlichting zijn goed gekozen. Het zit op een leuke plek zo middenin de vroeger toch wat troosteloze Van der Pekstraat.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Selma V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wat een leuk restaurant aan deze vroeger zo armoedige straat! Erg leuke sfeer binnen, mijn carpaccio en tournedos waren beiden prima! Tafelgenoten hadden gekozen een gevogelte-terrine, ook erg goed. Daarna de shortribs van de Green Egg, goed smaak, maar reken niet op iets dat op spareribs lijkt, want het zijn plakjes vlees. totale rekening € 190,00 voor 4 personen, alleen een voor- en hoofdgerecht. Op verzoek een karaf water op tafel, fijn! Wij komen nog een keer terug!
Fred W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Short-rib was erg machtig, erg vet.
Aspergers net aan (niet) gaar.
Kabeljauw was prima
Evenals de bediening en sfëer.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Voorgerecht sashimi van zalm en tonijn was voortreffelijk.
Mijn hoofdgerecht met kabeljauw was lekker m.u.v. de baby-prei eronder, deze waren wat te hard gegaan.
Het hoofdgerecht van mijn tafelgenoot, de tournedos, was medium besteld, maar werd rare geserveerd.
Overigens wel prachtige kwaliteit vlees.
Klein minpuntje: ik moest extra frites bestellen, anders onvoldoende vulling.
Tip: we namen geen nagerecht, maar die bevat wat minder aantrekkelijke, want machtige opties, zoals een dame blanche. Graag daar de creativiteit van ons voorgerecht.
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
SmaaOt in Amsterdam was onze keuze voor een zaterdagavond. Het restaurant ligt op een leuke plek in noord & de ontvangst is hartelijk. Het interieur is wat je vaker ziet tegenwoordig: warm, beetje industrieel en open. Het is redelijk rumoerig en we hadden een flinke groep met kinderen naast ons, wat goed te horen was.

De kaart is toegankelijk, maar mag wat spannender wat mij betreft. Allereerst een voorgerecht van pata negra met meloen. Deze stond al helemaal klaar en was met 5 minuten op tafel; wel wat snel. De portie ham was te klein in verhouding tot de hoeveelheid meloen, die in bolletjes geschept was. Wij kozen als hoofd, buiten de kaart om voor de short rib en de kreeft. De eerste was heerlijk langzaam gegaard op de green-egg. De kreeft was helaas net te gaar en overspoeld met saus.
Alles bij elkaar een leuk eetcafe achtig restaurant, maar er moet wel meer aandacht besteed worden aan de gerechten.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Prijs-kwaliteit geef ik redelijk. Ik moet eigenlijk geven Erg voordelig.
Aan de kwaliteit lag het niet. Ik geef een redelijk omdat ik wel het duur vind als ik zie hoeveel ik voor mijn 92 euro krijg. Dat is veel te weinig.
U zou er goed aan doen om ook in de enquette een mogelijkheid te bieden om Prijs-Quantiteitverhouding te beoordelen. Daar had ik nu Erg duur beoordeeld. Samen levert dit voor nu een redelijk op.
Xxx1 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
heerlijk buiten gezeten met sprookjesachtige verlichting. Met een groep, daarom kregen we een menu. het vegetarische eten viel een beetje tegen, de rest was prima
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hebben shortrib gegeten, zelden zo'n lekker rundvlees gehad, ook de wijn was erg goed, maar aardig aan de prijs, alleen vergeten water +glazen op tafel te zetten.
Marieke O.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben pasta met zeevruchten gegeten. Heerlijk! En rijk gevuld met schelpdieren. Daarna nog een prachtige kaasplankje met uitsluitend Nederlandse kazen. Mooie wijnen per glas.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prima ontvangst en heerlijk gegeten. Menu niet heel omvangrijk, maar voor ons drieën meer dan voldoende. Presentatie van de gerechten en de smaak waren prima. Brede wijn-keuze.
Bediening netjes, vlot en vriendelijk.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ondanks het mooie weer besloten we om niet achter op het terras maar binnen te eten. Daar was het dus erg rustig. De bediening is erg vriendelijk en attent. De gerechten zijn smaakvol. De bruschetta eet wat moeilijk. Het is een lange versie die op een plank ligt. Het snijden gaat dan wat moeilijk. Handiger zou zijn om het geheel al in de keuken in stukjes te snijden. De zomer cassoulet is wat beperkt qua omvang. Mijn tafelgenote had na afloop daardoor niet echt een voldaan gevoel. Het restaurant is wat donker. Gelukkig was het buiten erg zonnig waardoor er nog voldoende licht was.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Eten prima in orde maar de twee gerechten die we eigenlijk wilden waren uitverkocht. Zeer lekkere rode en witte wijn in glas. Vriendelijke en niet opdringerige bediening.
Rinus.bos .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Op een doordeweekse woensdag bijna volledig bezet zegt genoeg; lekker eten voor een eerlijke prijs! Niet goedkoop maar alles keurig verzorgd
Marionpaul .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gisteren heerlijk verwend bij Smaaqt. Heerlijk eten (met een aantal topgerechten buiten de kaart om) op een fijn terras buiten in prettig gezelschap. Maar vooral de geweldige bediening van Sven maakt dat het een echte topavond geworden is . Heel erg snel weer voor herhaling vatbaar dus.
Pieter T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Noord is hip tegenwoordig en ook de rode loper aan de Noordzijde van het IJ, de van der Pekstraat, ontwikkelt zich steeds meer tot de leuke tegenhanger van de rode loper aan de Zuidzijde, het Damrak.
In deze straat past Smaaqt zeer goed. Een tikje saaie inrichting met ietwat onhandige tafeltjes is de service prima. Ze denken goed mee met onze wensen, zijn hartelijk en waren desgevraagd in verband met vermoeide jonge kinderen zeer snel met het eten.
Dat eten was de grootste verassing hier. Zowel de mosselen die de kinderen aten, met frietjes geserveerd in een grappig klein emmertje als mijn pasta met zalm waren heel erg lekker. Lekker gekruid, prima substantie, het zag er lekker uit en niks in het eten was overdreven. Ook mijn partner was zeer tevreden over haar maaltijdsalade.
Kortom erg lekker en zeker een plek waar ik nog wel een keer wil komen.
TimdeJong .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
SmaaQt is een mooi restaurant met heerlijke stoelen, een goede sfeer, erg lekker eten, goede prijs én fantastisch personeel. Toptent!

Ow, en ze hebben een fantastische achtertuin. Daar wil je niet meer weg...
Joep-K .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
prima tent waar we graag komen
Vriendelijke bediening
Eten is to the point.
Goede prijs-prestatieverhouding.
Mijn favoriet is de saté
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Bescheiden maar atractief restaurant in Amsterdam Noord.De short rib was uitstekend gegaard.De puree bij dit gerecht was geen verbetering, kan beter worden weg gelaten.De uitleg over de bereiding was een prima service.Zoals helaas in veel restaurants werd de rode wijn te warm geschonken. Als je per glas bestelt is daar niets meer aan te doen.