Smaakatelier Zoet & Zout

Meer informatie over restaurant Smaakatelier Zoet & Zout

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 18:00
Léon V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Leuk en klein tentje om te lunchen. Eenvoudig ingericht en dat pas prima. Wordt op heerlijke, eerlijke wijze met passie gewerkt. Je hebt idee dat je bij "di Mama" thuis komt eten. Heerlijk brood met parmaham op. Mijn tafelgenoot had brood met kiprollade dat is ook een aanrader voor een warme lunch. Kortom ben je in de buurt en trek in een eerlijke verse lunch loop er even binnen.
Christine L.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
knus zaakje waar er maar 1 iemand werkt. Had graag taart gewild, maar die had ze vandaag (vrijdagmiddag) niet. Toen maar broodje met zalm en broodje met kip besteld. Prima eten, verwacht geen culinair hoogstandje. Doordat er maar 1 iemand werkt, duurde alles wat langer
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Zo'n tentje waar wij al sinds ze open zijn komen maar nog geen recensie van hebben geplaatst. Zonde, zeker als ik zie dat ze te weinig krijgen. Vandaag weer heerlijk geluncht. De pulled chicken broodjes (brioche). Ik kan me weinig lekkerdere broodjes voorstellen. Letterlijk zoet en zout.

Ik lees over de service, maar bereid je er op voor en het is prima. Het is een echte Italiaanse vrouw die hier staat te koken en ach ja ze rookt, wat maakt het uit, het is er verre van onhygiënisch. Het duurt soms wat langer, maar dat begrijp je meteen als je ziet wat ze allemaal maakt in dat kleine keukentje.

Nee, wij komen er graag, voor de fantastische broodjes, de heerlijke koffie, de geweldige taarten en de gastvrijheid die er heerst!
Jonneke V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Op een koude zaterdag hier geluncht. We werden buiten bij de voordeur ‘welkom’ geheten door de rokende eigenaresse die meer aandacht had voor haar sigaret dan voor haar nieuwe (en enige) klanten. De menukaart lag al op tafel, en we bestelden meteen wat te drinken. Dat duurde best lang voor het kwam. En het duurde nog langer voor we onze lunch kregen geserveerd: 2 boterhammen met zalm en een salade erbij. Bord was duidelijk aandacht aan besteed, de salade was erg mooi opgemaakt en het zag er smakelijk uit. De citroenmayonaise vond ik net te zuur, maar voor 7 euro heb ik heerlijk gegeten! Jammer van de sfeer: er kwamen later nog wat klanten, maar ik vond de sfeer niet gezellig. Ik begrijp ook niet zo goed waarom het allemaal zo lang duurde, aangezien er nauwelijks klanten waren. De eigenaresse het vooral erg druk met gezellig buurten met de andere ondernemers, dan haar klanten aandacht geven.
Kiri90 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Gistermiddag geluncht met een vriendin bij dit leuke zaakje. Klein, lief, intiem en knus met heerlijke gerechten. De gerechten worden voor je neus vers bereid in een kleine keuken door de eigenaresse. Je moet hier geen echte vak service verwachten, maar vooral niet willen in zon'authentiek zaakje met een super lieve vrouw die daar in haar eentje staat en alles doet. Een echte aanrader dus. De kipburger op brioche brood was fantastisch.
Sabah E.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Bij het overdenken van sommige tenten waar ik heb gegeten wil ik nog weleens wegkwijlen bij de gedachte aan dat ene broodje. Zoet en Zout is zo een plek. De minimalistische, robuuste en toch warme interieur zorgt ervoor dat je niet vergeet dat je in Rotterdam bent. Door de heerlijke geur van Italiaanse kruiden waan je je in 'Bella Italia'. Op loopafstand van mijn werk dus ik lunch er graag en verheug me na een drukke ochtend op de heerlijke broodjes. Perfecte koffie. En altijd chille sfeer.
Ik hoefde dan ook niet lang na te denken over de cateraar voor het afscheidsfeestje van mijn BFF. Oriana Ferri zou en moest het eten verzorgen. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om ook het feestje in Zoet&Zout te laten plaatsvinden. De locatie oogt klein, maar de mogelijkheden waren groot. Met een twintigtal meiden hebben we de avond van ons leven gehad. Dank je wel Oriana (en dochter Maria)!
Mireille1980 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Smaakatelier Zoet & Zout is voor mij een wekelijkse “spot to be”! Een leuk ingerichte zaak op een gezellige locatie in de Pannekoekstraat. Oriana, de eigenaresse, maakt er heerlijke broodjes, pasta’s en salades voor je klaar. De huisgemaakte pompoensoep met maiskoekjes is een favoriet. En de dan de taarten… De frambozentaart en de mangotaart zijn té lekker! Oriana organiseert regelmatig diners in de zaak. Ikzelf heb in juni heerlijk 4 gangen gedineerd tijdens het “start van de zomer diner”. Oriana heeft er een culinair feestje van gemaakt. Aanmelden voor een diner is echt een aanrader!
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
De eerste keer dat ik bij Zoet&Zout kwam heb ik genoten van hun heerlijke high tea. We kregen een uitgebreide variatie van huisgemaakte taart & andere zoetigheid en Italiaanse hapjes (wat we niet opkregen, gaf de eigenaresse mee!). De verrukkelijke taart en goede service was me zo bijgebleven dat ik Zoet&Zout heb afgehuurd voor mijn verjaardagsfeestje en ik heb geen seconde spijt. Het eten (buffet voor diner) was heerlijk. Van de salades tot de lasagne en natuurlijk weer die taart! Bovendien viel de rekening me reuze mee, ze vragen namelijk niets voor de afhuur zelf. Echt een aanrader!
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Regelmatig kom ik bij Zoet & Zout. De eigenaresse is ontzettend vriendelijk en maakt je bezoek aan Zoet & Zout echt naar jouw wens. Wanneer het drukker is, heeft zij wat minder tijd maar besteed absoluut de nodige aandacht aan haar gasten - en vooral aan het eten.

De taarten kom ik telkens weer voor terug, en ik ben niet de enige naar het schijnt. Heerlijke frambozen-, mango-, en aardbeientaart, vol romig met nog de echte smaak van het fruit! Ook het terras ziet er goed uit, met uitstekende vriendelijke bediening. Een plek waar je je snel thuis voelt.
Diederik S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Grappig klein tentje waar het snel vol zit (letterlijk en figuurlijk) Het keukentje en de bediening is er niet op voorbereid als alle 6 tafeltjes vol zitten waardoor het wachten op zowel je drankje als je lunch heel erg lang duurt. Jammer want het eten is er verder erg prima (lunch)
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Soep van de dag: pompoensoep, kaart geeft hierbij aan met brood en hummus. Dit was echter geroosterd brood met kaas, op zich ook prima, maar het zou fijn zijn als dat vooraf wordt aangegeven. Pompoensoep was verder goed, maar niet bijzonder.
Broodje Della Nonna (Mozzarella, avocado, verse pesto& gesmoorde tomaten) was een goede combinatie, alleen jammer dat het vocht van de mozzarella doorlekte naar het broodje, waardoor het broodje erg 'soppig' wordt en zijn crunchyness verliest.
Lijkt ons een goede kaart, eten eigenlijk net geen 7 waard.

Leuke lokatie, 'gezellig-knus' interieur/uitstraling, maar dit wordt helaas een beetje teniet gedaan, doordat de service erg onoplettend is en geen aandacht heeft voor de klanten.