Smaak Eten & Drinken

Zakkendragerssteeg 42 3511 AA Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Smaak Eten & Drinken

Smaakvol!

Verstopt achter een eeuwenoude, karakteristieke gevel in het hart van de historische Domstad ligt Smaak verborgen. Het interieur is lekker eigentijds en je geniet er van heerlijke gerechten met een goed glas wijn. Echt een knus eethuis met een vriendelijke en alerte bediening. Smaak is een smaakvolle en heerlijke plek voor lunch en diner, waar chef-kok Rajah Ponnar aan het culinaire roer staat. Smaak smaakt naar meer!

Meer informatie over restaurant Smaak Eten & Drinken

6,7
6,9
Voordelig
Milou D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Vrij matig. Binnen ziet het er wel leuk uit, al doet de layout van de menukaart vermoeden dat je in een snackbar zit. Evenals de behoorlijk vies ruikende en oude toilet boven. Bediening is wel heel aardig en oplettend! Maar toen het eten... tja.:. Ik bestelde kaasfondue. Ik kreeg er welgeteld 1 gehalveerde rauwe (?!) champignon, 2 kleine stukjes paprika en 6 miniworteltjes bij, naast een hoopje sla en een pistoletje. Ik vond het al met al wat karig.
An A.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Vanmiddag een kopje koffie gedronken bij Smaak. Goede koffie, leuke en aardige bediening. De high tea die veel geserveerd werd zag er ook goed uit. De sfeer en de kaart beviel goed dus zijn wij terug gegaan met het avond eten. Wij hebben een mandje brood,de mixed grill en een salade geitenkaas inclusief heerlijke friet gehad en dit alles viel erg in de smaak. Ook de grand desser van smaak was erg lekker. Alles bij elkaar voor een kleine prijs voor de kwaliteit. Kort om erg tevreden, wij komen terug.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
We hebben hier een high tea gedaan en deze is ons prima bevallen. Hoeveelheid en variatie was goed. Service was goed maar misschien net iets te overdreven vriendelijk. Maar goed, beter te vriendelijk dan onvriendelijk. Het was buiten best warm maar binnen nog warmer. Ik vond het ook best klein maar ziet er best gezellig uit.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vandaag heb ik samen met mijn moeder geluncht. De kaart zag er op de website goed uit! Het viel mij er tegen. Het was geen feestje op het bord. Broodje gerookte kip met guacamole . Volgens mij was de guacamole niet vers. De cappuccino viel ook tegen. Jammer voor mij een nieuw leuk plekje maar niet voor herhaling vatbaar. Jammer. Bediening was prima!
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Leuk pand in het centrum, binnen ook wel aardig ingericht. Lagere prijsklasse. Naast ons tafeltje waren er zaterdagmiddag nog drie/vier tafeltjes bezet.
Bediening vlot en correct. Partner had slibtongetjes met daarbij courgette, Paprika en een soort van gebakken aardappels. De tongetjes waren niet echt super bereid. Ik had steak en die was goed mals. Ook met courgette, paprika en gebakken aardappels. Alleen jammer dat de kok de saus er over heen had gedaan.
Gezien de prijs toch een goede keuze
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Op stap met 4 vriendinnen waarvan 1 allergisch voor knoflook, maakt dat je even de kaart bestudeert voordat je naar binnen gaat. Wij werden vriendelijk gevraagd of ze kon helpen, toen de bediening ons zag staan. Na uitleg, zei ze dat er zeker gerechten zonder knoflook waren en bij twijfel zou ze het vragen. We bestelden sliptongen , vleesspiezen en voor de allergische vriendin varkensmedaillons. Erbij aardappeltjes uit de oven en patat en op de borden nog wat groenten.
De patat van vriendin werd apart klaargemaakt zonder de normale kruiden mix. Het eten kwam vlot, de drankjes ook. Het eten was warm en smaakvol, het vlees was mals, de vis lekker en de frites echt heerlijk!
Het was rustig binnen, door t mooie weer zaten de meeste mensen buiten op terrassen te eten, maar wij hadden het hier prima naar onze zin.
Vind de prijs- kwaliteitsverhouding goed en de vriendelijke dame in de bediening verdient een extra pluim voor de gastvrijheid.
Kortom, de lage cijfers die ik hier af en toe lees kan ik niet plaatsen. Wij hebben alle vijf prima gegeten voor nog geen 100 euro!
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
De bediening in dit Griekse, eh, Argentijnse restaurant is zeer gesteld op de Griekse cultuur en traditie. Het glas vliegt je om de oren en het ene na het andere bord klettert tot ieders plezier op de grond. Het eten was goed en het bij het personeel kan er ook zeker een lachje af. Er wordt hier begonnen met het hoofdgerecht, of het voorgerecht daarna wordt genuttigd is ons nog onduidelijk. De kosten van het gebroken glas worden gedekt door vier extra drankjes te rekenen op het bonnetje. Geen saaie avond bij Smaak!

Ps: Heerlijk gegeten en kostelijk gelachen.
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ik eet glutenvrij en daar werd bij het visgerecht goed rekening mee gehouden door er een andere saus bij te doen. Ruimte is wel krap, tafels staan dicht op elkaar. Vlotte, correcte bediening, muziek prettig en zacht. Weinig te kiezen voor vegetariërs. Porties waren prima, het zag er mooi uit en smaakte heerlijk. Tip: wil je de tonijn niet doorbakken, vraag dat dan van tevoren even.
La_Fem .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Vanavond bij het schattige Eethuis Smaak gegeten. Het is er heel huiselijk en de vrolijke bediening doet dat ook eer aan. Het eten is heel goed betaalbaar en met de prijs ook zeer goed in verhouding. Heb als toetje een overheerlijke huisgemaakte tiramisu gegeten en ook de frietjes bij het hoofdgerecht waren super. Al met al een aanrader.
Ikbenwieikben .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Net als bij mijn eerdere bezoeken deed restaurant Smaak zijn naam eer aan. De black angus steak was botermals en goed op smaak, evenals het vistrio van mijn tafelgenote. Ook ons nagerecht, de huisgemaakte tiramisu smaakte ons prima. Tel daarbij op de vriendelijke en attente bediening, de knusse locatie en de schappelijke prijzen en je hebt alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Ik kom zeker weer terug!
BenYAnja .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Hadden de salade du mer en de salade chevre. Beide heel veel ijsbergsla, onopgemaakt. Daarnaast was de kwaliteit van de vis erg laag: garnalen geen smaak, mosseltjes smaakten naar boerenkool, de makreel was ok, de paling had weinig smaak en de zalm was waterig. Leek of alle ingrediënten uit het budget assortiment van de supermarkt kwamen. Bij de salade met geitenkaas was de kaas zelf lekker, maar was wel veel te veel: twee dikke plakken, terwijl de rest van de salade alleen ijsbergsla en wat komkommer en tomaat was. Het brood wat bij de salades werd geserveerd was wel lekker, net als de koffie en thee.
De prijs per salade was 13.50, wat wel echt veel en veel teveel was voor een dergelijk product. Wij zullen hier niet nog een keer komen helaas.
Eetliefhebber267 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Eethuis Smaak is een leuk en simpel eethuis in het centrum van Utrecht. Ik was hier met een groep en we hadden verschillende gerechten; fajitas, geitenkaassalade, de argentijnse steak en de gebakken zalm. Lekkere hoofdgerechten met voldoende frietjes en groente/salade. Goede prijs/kwaliteit verhouding, want voor ongeveer €15,- heb je een prima gerecht. Daarnaast is er een gezellige sfeer en leuke bediening! Kom er graag nog een keertje terug.
Heidiii .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij restaurant smaak. En er was een vrolijke vlotte bediening. Erg geslaagde avond en een echte aanrader!
Marc .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Vanmiddag in dit restaurantje een high tea gehad via Groupon, samen met mijn vriendin. Restaurant ligt aan de Zakkendragerssteeg te Utrecht. Een smalle, ludieke steeg. We kwamen binnen. We hadden een tijd gereserveerd. Twee uur. Restaurantje zat bom en bom vol! Ook tafel aan tafel. Zeer dicht op elkaar. Ook maar één dame in de bediening. Er was één tafel waar wat meer ruimte was. Kwam 'n dame op ons af. High tea? vroeg ze kortaf. Niet van: welkom of goedemiddag. Kunnen we daar zitten? vroegen we. Wijzend op de wat ruimere plek. Nee dat kon niet want dat is 'n plek voor vier personen zei ze (waar niemand verder kwam zitten). Dus werden we tussen de tweepersoons tafels geperst letterlijk. Buurman zat tegen me aan ter linker en ter rechter zijde. Erg onprettig! Geen privacy. Voor ondernemers veel omzet draaien. Voor de klant erg onprettig zo vlak op de buren zitten. Dame vd bediening griste de Groupon-bon mee. Ze zei weer niks. Niet van goedemiddag of leuk dat jullie er zijn. Ik ging naar het toilet. Hing een vieze lucht. Ook een oud toilet. Ik liep de kok tegen het lijf. Ik zei; goedemiddag.
Ik werd weer genegeerd. Dame kwam met twee koppen thee aan. Meer kregen we die middag niet aan thee. Terwijl dit high tea was. Dame liep langs, ze zag dat onze thee op was. Ze reageerde daar niet eens op. Ze bracht de schaal met hapjes. Kleine sandwiches. Die waren best lekker. Wel vrij klein. Zalmrolletjes. Ook goed te doen. Toastje met tonijn. Ook lekker. Ook scones. Die waren te droog. Niet lekker. Slagroom was ook ingezakt. Leek meer op dikke melk. Brownie. Die waren weer te klef. Ook niet lekker. Twee cakejes. Ook niet lekker. Te droog met teveel krenten erin. Akoestiek was ook niet goed. Kleine ruimte. Veel lawaai van mensen die aan het praten waren en er stond muziek vrij hard aan. Dus wij konden niet normaal praten. Het is daar vrij klein. Te dicht op elkaar. Tafel gammel. Inrichting niet gezellig. Duidelijk alles bij elkaar gepropt om veel omzet te draaien. Vrij kale inrichting ook. Smaakvol stond er groot op de muur. Wat tafels, stoelen. That's it. Ik deed mijn arm iets te veel naar rechts. Vloog er een bord door de lucht. Dat liep nog maar net goed af. Te krap! We wilden snel weg omdat het niet beviel. We vertrokken. Dame zag ons gaan en ze zei niks. Kortom wij komen daar niet meer terug. Dat was in veel opzichten helaas een tegenvaller.
N-vandijk .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We aten met een groep van 9. Het duurde erg lang voordat ze kwamen vragen of we wat wilden drinken. Brood met smeersels prima. Varkenshaas met brie, van smaak goed, maar erg weinig brie. De groenten die erbij geserveerd werden, waren erg lekker. de dame blanche viel tegen. Chocoladesaus was niet erg warm, geserveerd fruit was niet echt vers.
Rosa-May .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Wij hebben hier een high tea gedaan via Groupon. Ondanks dat het zo goedkoop was, was het die €10 pp by far niet waard. De cakejes smaakten alsof ze uit de diepvries van de AH kwamen, de scones waren extreem droog, de broodjes waren half belegd en het geheel was vrij weinig. Toen ik na afloop aangaf dat het niet naar wens was, was de enige reactie die ik kreeg van de bediening: "oh jammer". Mijn advies, ga hier absoluut niet heen voor een high tea want dat is een enorme deceptie.
AdeW .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Geluncht bij Smaak Eten en Drinken, een rustig restaurantje aan de Zakkendragerssteeg in Utrecht. De gastvrouw hielp ons redelijk snel aan een drankje waarna een uitsmijter ham kaas en een ciabatta caprèse besteld werd. Het duurde vrij lang voor de borden voor ons stonden, de ciabatta was vrij basic maar smaakte goed. De uitsmijter (€8,50!) daarentegen leek nergens op; het kwam over als supermarktham met een gebakken ei en een flinke losliggende laag gesmolten kaas erover. Het brood wat eronder geserveerd werd was casinowit (werd niet gevraagd wat voor brood mijn voorkeur had) dat zacht en zompig was, er zat geen krokant korstje aan. De bijgeleverde salade was nog wel het beste.
Op de toiletten hing een putlucht, het was op zich schoon maar mooi was het niet. Verder was het decor niet heel bijzonder; basic groen met chesterfieldbruin.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Smaak afficheert zich als eethuis, niet als restaurant. Dat is denk ik terecht, het is een heel lief eethuisje op een schitterende locatie in Utrecht. De sfeer is heel ongedwongen en informeel, het interieur simpel. De kaart is erg toegankelijk, met alle bekende menugerechten. Men kiest hier dus voor veilig, maar dan wel voor een schappelijke prijs. Ik besloot voor de Black Angus steak met morillesaus te gaan en was intussen een beetje huiverig voor ik wat voorgeschoteld zou krijgen. Maar, dat viel mee. Het vlees was heel mooi en fijn klaargemaakt. Ik ben een medium-vleeseter en dat luistert voor mij ontzettend nauw. Dus daar werd ik heel blij van. De frietjes waren wel veuls te zout en de groenten moet je er grotendeels bij denken. Toch, alles bij elkaar, goede prijs-kwaliteit verhouding. Het eethuis pretendeert geen kek restaurant te zijn. Nee, een gezellig en betaalbaar eethuis, that's it! Twee tips: minder zout op de frites en doe eens gek: serveer lekkere groenten (het is de trend van deze tijd, het publiek is uitgekeken op alleen maar vlees, en zo ingewikkeld is het niet om groenten te bereiden). Succes!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Superleuk restaurantje, aardige bediening en zeer behulpzaam.
Een high-tea gedaan en een keer gaan lunchen, allebei de keren goed bevallen.
Ik kom hier zeker nog een keer terug.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Kleinschalig restaurant, smaakvol ingericht, goede sfeer. Vriendelijke bediening die regelmatig langs komt ( niet te vaak, net goed). De kaart is niet exclusief maar veelzijdig genoeg. De mixed grill en zalmfilet waren smakelijk.
Een klein minpuntje was de koffie....... die kan beter.