Smaak en Beleving

Van Voorst tot Voorststraat 44 4815 GP Breda Nederland Kaart

Over restaurant Smaak en Beleving

Wat een Smaak, wat een Beleving

Gevestigd in een voormalige Bakkerswinkel vind je Smaak en Beleving. Vers, veelzijdig en smaakvol genieten, daar draait het allemaal om. Alles wordt hier met veel passie en liefde klaargemaakt. Uit de opmaak en verfijning spreekt duidelijk de ervaring van een superkok, die met plezier zijn gasten omver blaast met zijn kookkunsten.

Meer informatie over restaurant Smaak en Beleving

Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Suzan V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Met een aantal collega's hebben we heerlijk gegeten bij Smaak en Beleving. Aan de borreltafel werden de drankjes geserveerd en kregen we heerlijke hapjes. Ook aan de vegetariërs werd gedacht. De gastheer zorgde ervoor dat onze wensen gehonoreerd werden.
Het eten is werkelijk voortreffelijk! Iedereen heeft gesmuld van het drie gangen menu. De wijnen die geserveerd werden, pasten prima bij de gerechten.
Als je naar het toilet gaat, kun je zwaaien naar de koks! Niet vergeten om ze te complimenteren met hun excellente kookkunsten!
ClubvV .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
gisteren met zes vrouwen geluncht bij Smaak & beleving.
We werden hartelijk ontvangen en omdat we wat te vieren hadden werd gevraagd of we zin hadden in een glaasje bubbels. Zonder overleg werd er een fles opengetrokken en leeggeschonken. Toen we later de rekening kregen, schrokken we ons een hoedje. Het was wel net zo netjes geweest om even te vermelden om wat voor bedrag het ging. we kregen wel een bordje met lekkere ham en nootjes erbij geserveerd. Hoewel de bediening wist dat we kwamen lunchen, moesten we wel om de kaart vragen. We hebben allemaal een salade besteld, die was heerlijk. Naar het toilet gaan is inderdaad een beleving.
Magda234 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
heerlijk vissoep,hertenvlees en frietjes gegeten in deze restaurant.
De vissoep is zeker aan te raden, ik had eerder nooit hertenvlees gegeten,naar mijn idee smaakte het goed.

Service is goed en vriendelijk.
Decor vraagt wel aandacht
Zjusten .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Smaak & Beleving is een klein restaurantje in een rustige woonwijk. Wat direct opvalt is dat er weinig aandacht is besteed aan de inrichting. Het decor heeft iets weg van een cafetaria. Wat wel leuk is, is dat je door de keuken heen moet lopen om bij de wc te komen. De koks hebben dus blijkbaar weinig geheimen!

Het eten was erg goed. Ik had zelf een vispalet met een lekkere pestosaus. Verder vielen de andere gerechten aan mijn tafel ook erg in de smaak.

De service vond ik matig. Het personeel was wel heel vriendelijk, en ook de koks kwamen af en toe hun gezicht laten zien. De bediening was echter niet erg snel, ook al waren er maar weinig mensen in de zaak. Verder was er wat onduidelijkheid over de prijzen van de gerechten; er stonden geen prijzen van losse gerechten op de kaart, waardoor onze rekening uiteindelijk tegenviel. Ook het aperitief wat ons aan het begin werd aangeboden was voor een flink bedrag in rekening gebracht.

Maar, ondanks dat, een gezellige avond gehad en lekker gegeten!
Sakko .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2014
Je komt er niet toevallig langs en dan nog is het even goed opletten: midden in een woonwijkstraat, op een hoek, in een voormalige bakkerij gevestigd. Als je voorbereid bent op eten in de etalage, onder de TL verlichting, dan valt de ambiance eigenlijk erg mee. Doordeweeks moet je niet te laat komen omdat men dan graag wat vroeger sluit, dat was het geval tijdens ons bezoek en de druk om snel af te ronden was erg duidelijk. Een kleine kaart: maar het eten ervan was echt fantastisch en overdadig! Vooraf pompoen- en uiensoep: smaakvol, groot en weldadig. Hoofdgerecht pasta met gamba's en pesto en (niet op de kaart) beef-zuurvlees, elk hoofdgrecht wordt begeleid met frites. Alles mooi opgediend, precies goed gegaard en heerlijk! Absoluut iets om vaker te doen (ook doordeweeks). En als je niet persé romantisch in schemerlicht maar wel met smaak wil eten: aanrader! En het toiletbezoek is daarbij ook een beleving!
Just K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Een geweldige prijs-kwaliteit verhouding. En charmante bediening. Kortom, een fijne plek voor een betaalbare hap van restaurantkwaliteit. De vissoep was goed gevuld, de carpaccio ruim in afmeting. het hoofdgerecht was een combinatie van hert en haas. Stoof met een stevige bite en enkele mooie plakken vlees. De wijnen sloten goed aan, de vrolijke en vriendelijke bediening maakte ook een witte wijnruil mogelijk. Gulle glazen! Voor 65 euro gingen we smakelijk gevuld en vrolijk de deur weer uit. De inrichting nodigt niet uit tot binnen lopen. Dat het ook deze avond volgeboekt was moet dus komen door de keukenkwaliteit. En die kun je live aanschouwen op weg naar het toilet achterin.
JT1 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Op zondagavond rond 18:00 hier met 5 gegeten. Bij binnenkomst waren nog 2 tafels bezet, maar al snel waren wij de enigen. De recensies die ik had gelezen waren al zeer goed, en we zijn niet teleurgesteld. Het eten was echt lekker, duidelijk met passie en liefde bereid met eigen producten. Minpuntjes waren wel dat de vissoep er niet meer was en van het hert/haas gerecht slechts uit hert bestond omdat ook haas op was. Met de beperkte kaart werd de keuze nog wat minder. En de 2e ronde frietjes (goed en snel aangevuld door de gastheer) waren niet zelfgemaakte friet zoals de eerste ronde.
Maar verder heerlijk gegeten, aardige gastheer die wel een beetje slordig was, en prima prijs/kwaliteit verhouding. Echt een aanrader!
Justin B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Voor het eerst wezen eten bij Smaak en Beleving. Toen we de auto parkeerde, was ik er niet van overtuigd dat ik goed zat. Een oud hoekbakkertje midden in een woonwijk heeft plaats gemaakt voor een restaurant met de allure van een luxe snackbar. Bij binnenkomst bleken wij samen met een stel de enigen te zijn. We waren blijkbaar na de drukte gekomen, legde de vriendelijke patron ons uit. Een kleine kaart qua eten en wijn, maar wel een interessante kaart. Wij kozen voor het driegangen menu. De bereidingen waren goed op smaak en werden vergezeld door mooie wijnen. De gastheer weet waar hij het over heeft en probeert de gast optimaal in zijn/haar smaak tegemoet te komen. Wij waren zeer positief verrast, zeker nadat wij de eindafrekening krijgen. Bijzonder hoge prijs/kwaliteit verhouding bij Smaak en Beleving. Wij komen graag nog een keer terug.
LK93 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Bij binnenkomst schrik je van het decor en zakt de moed in de schoenen, totdat de gastheer langskomt met een gezellig praatje en enorm vriendelijke service. Daarnaast was het eten er fantastisch. Het kost er bijna niks en het eten zag er ster-waardig uit en je proeft dat alles vers is bereid en het verse producten zijn. Kortom ben ik erg te loven over de bediening(na afloop een cadeautje mee gekregen voor mijn verjaardag) en het eten was zo lekker dat je het voor die prijs niet gaat proberen(deze kwaliteit producten zijn ook niet te verkrijgen bij de supermarkt) in je eigen keuken.
Alexxxxx .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Eten bij Smaak en Beleving is een feestje. De beide heren doen alles om het je naar de zin te maken en hebben duidelijk plezier in het verwennen van hun klanten. De gerechten zijn werkelijk top en dan ook zeer smaakvol. Ook niet vergeten de heerlijke wijnen die men voorradig heeft. Dat dit alles mogelijk is midden in een woonwijk is werkelijk uniek te noemen. Heb je zin in een "beleving met veel smaak" dan zeker hier een avondje voor uittrekken. Het prijsniveau is zeer interessant voor hetgeen ze opdienen en uitschenken. TOP
Joris800 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Zonder twijfel, is Smaak en Beleving dé nummer 1 van alle restaurants in Breda die bezorgen. Geweldig goed eten, top service, snelle bezorging en veel gezonde gerechten.

Absoluut een aanrader om te bestellen!
Astrid67 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2013
Via de goede recensies op IENS en de praktische plek + gratis parkeren bij Smaak en Beleving gekomen. Wat een verrassing! Alsof je bij een sterrenrestaurant eet maar dan tegen de prijs en het decor van de plaatselijke bistro.

De vriendin die er als eerste binnen kwam en nog ruim op mij moest wachten werd door de gastheer/ober aller hartelijkst ontvangen en 'vermaakt'. Dezelfde heer was gedurende de avond allervriendelijkst en service-gericht zonder al te nadrukkelijk aanwezig te zijn.

Dan het menu:
Bijna niet te kiezen tussen de heerlijke gerechten. Wij kozen voor het 3 gangen menu van EUR 22,50 (!).

Wat een SMAAK en wat een BELEVING! Uit de opmaak en verfijning spreekt duidelijk de ervaring van een super kok die het plezier heeft om na een restaurant met 180 plaatsen nu maximaal 16 mensen (binnen, in de zomer tevens terras aan de voorkant) omver te blazen met zijn kookkunsten.

Een echte aanrader voor mensen die helemaal blij worden als er weer zo'n mooi bord gepresenteerd wordt en het eigenlijk wel heel grappig vinden dat dit blijkbaar ook kan zonder tafellinnen, zilver bestek en kristallen glazen. Gewoon met beide voeten op een (mijns inziens lelijke) plavuizen vloer, midden in een levendige woonwijk. TOP!

MarjaKouwenberg .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Een heel hartelijk welkom door Ben, eigenaar van "Smaak en Beleving"".We wonnen een diner voor 2, waren de 100e " liker ". Dat liken was geen moeite , we hadden afgelopen zomer heerlijk gegeten op het terras. Werden toen al in de watten gelegd . Heerlijk eten, prettig qua prijs .Met net dat beetje "sjeu" in bediening , uitleg van gerechten en het enthousiasme van Ben zelf en zijn team, dat aangeeft dat werkelijk alles met Passie en Liefde wordt klaargemaakt ! Verse ingrediënten en wanneer je een kijkje in de keuken neemt vindt men dat alleen maar prettig. Heerlijke Amuse met een Prosecco, zowel het voorgerecht ( witlof met van alles gevuld en opgesierd) als het hoofdgerecht, (zeebaars met o.a.pompoenpuree )waren prima, heerlijk! Zalig afgesloten met het toetje, een "boswandeling". Het viel ons op dat gerechten mooi afgewisseld worden in smaak. Van fris naar pittig naar zacht of juist een stevige bite! Gewoon "echt lekker". Leuke attente bediening . Wij verwachten dat het "huiskamer restaurant "vast nog eens uitgebreid gaat worden, dat verdient het hardwerkende team en het publiek De sfeer mag blijven die hij is, persoonlijk, attent , gelardeerd met een scheutje humor.! Met onze hartelijke dank en aanbeveling. Theo en Marja van Aert-Kouwenberg.Bavel.
Linda_w .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Het eten was ontzettend goed! Heel lekker, zowel voor de minder makkelijke eter als de avontuurlijkere. Je krijgt wel erg grote porties. Verder is de service erg goed. Hij komt bij elk gerecht precies vertellen wat het is, erg leuk.
Het restaurant is mooi ingericht, maar er komen ook af en toe mensen binnen om iets af te halen, wat jammer is. Echt een aanrader!
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Grappig compact restaurantje in een voormalige bakkerswinkel in een vooroorlogse straat. De keuken is m.i. een stuk groter dan het restaurant. Hier worden kwalitatief goede (afhaal/ bezorging en voor het rest.) maaltijden gemaakt (is mijn indruk).
We hebben er geluncht. Vissoepje was goed en prima gevuld. Wel grote kom. Die ging bij niemand leeg. Daarna een uitstekende sandwich (ook voor de grote eter). Jammer alleen dat ze op dat moment even geen (verse?) jus d'orange hadden.
Ben, de maître, verzorgd de bediening op een prettig /professionele wijze. Kom zeker terug maar dan voor het diner.