Sluiszicht

Meer informatie over restaurant Sluiszicht

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 16:00 - 21:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 21:00

• Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
Iselmar1967 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij werden hier ontvangen met een opsomming van de gerechten die er niet meer waren, alternatieven werden geboden en daar een keuze uit gemaakt.
We waren met 4 personen, waarvan de 4 e persoon heeft moeten na-eten!! Ongenoegen geuit tegen de serveerster, ze ging eens even navragen, de kok had het briefje niet gezien, waarop ik mijn ongenoegen kenbaar maakte. 10 minuten later bracht de kok/ eigenaar zelf de biefstuk en schoffeerde mij( anders kan ik het niet noemen), alsof ik degene was die een fout had gemaakt en niet hij! Een zeer onprofessionele houding,goed , het was druk, maar daar had men kennelijk niet goed op ingespeeld! Na deze ellende ons nog een beetje verheugend op de crème brulee( onderdeel van het menu), u raad het al, bleek deze ook niet meer voorradig! Van ons zullen ze geen last meer hebben!
Jetze V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij als groep van 34 personen hadden een jubileum dag georganiseerd o.a Workum als bezoek. We hadden ruim een maand of 5 van te voren een koffiemaaltijd met wat warms etc afgesproken voor een redelijk tarief, zoals we het ook bij collega,s van Sluiszicht eerder hadden ontvangen.
Maar onze verbazing was dat bij een koffie tafel dus geen koffie een dus een koffie tafel was ingedeeld, maar een soort lopend buffet met eenvoudige sandwiche,s . en een kopje{groot koffie kopje} soep erbij. als drinken een glas melk of jus de orange als keuze.
Bij een restaurant wat volgens zijn side pretendeert als ???? komt dit als bijzonder karig over.
Helaas als uitleg van de eigenaar was dit een friese koffietafel.en daar behoorde geen koffie etc en kroketje bij .laat staan gedekte tafels.
Al met al was de aangeboden kwaliteit goed van smaak, maar ja zo moeilijk was dit ook niet. Volgens ons was het een kleine teleurstelling van opzet, en hebben ze de plank mis geslagen.
het kwam ons ook wat gehaast over betreft het geheel, en zeker kan de vriendelijkheid van enkele rondlopende personeelsleden wel worden verbeterd.

Als service een 6 als bediening 5 en als kwaliteit van eten 7 en rest laten we zo maar.
Vraag is het voor herhaling vatbaar, moeten we helaas dus nee zeggen........
Oprechtmeisje .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Een slechte avond!

Mijn sukade met Bleu de Wolvegasaus was ver beneden mijn verwachting de saus smaakte als een gewone kaassaus uit een pakje toen ik hiervan aan -de overigens aardige bediening- melding van maakte kreeg ik via haar namens de keuken te horen dat men dit expres zo maakt omdat sommige mensen de saus te pittig vinden???? laat ik nou precies weten hoe lekker Bleu de Wolvega is en er daarom speciaal voor kiezen na het lezen van de kaart met de omschrijving : sukade lapje met Bleu de Wolvega saus...... Vreemd toch?? Kortom slechte saus nog minder goed antwoord en ja wanneer je dan een kopje koffie aanbied en anders kan ik er niet van maken dan ik het eens en nooit weer Sluiszicht! De rekening was overigens compleet zelfs het vingerhoedje mayo stond er op..... Ps en de recensie hiervoor is niet over Sluiszicht want de omschrijving van locatie en terras komt niet overeen en behoord bij een ander restaurant ter plaatse en daar gaan wij graag de volgende keer naar toe!
Motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Het kan zijn dat er een invaller in de keuken stond, maar wij hadden in ieder geval minder geluk dan sommige andere recensenten. Wij begonnen met garnalenkroketten, die wel lekker waren, maar met 9,75 euro voor 2 hele kleintjes, stevig aan de prijs. Daarna bij het hoofdgerecht uitgedroogde gebakken aardappeltjes, een smakeloos scholletje en bij de biefstuk zat een sausje dat smaakte alsof het uit een pakje kwam.
Het meisje dat bediende was uitermate vriendelijk en deed haar best.Ze maakte echter 1 grote fout: ik had bij de biefstuk een glas rode wijn besteld en die bleek kurk te hebben.Toen ik dat zei ging ze in de verdediging, van dat de wijn een schroefdop had ( We nemen haar uiteraard niet kwalijk dat ze niet weet dat ook wijnen met een schroefdop kurk kunnen hebben) dat de fles nog maar net open was e.d.
Een van de eerste dingen die je op iedere hotelvakschool leert is: ga nooit in discussie over de wijn!! In betere restaurants zul je dat doorgaans ook niet meemaken.
Afijn ik heb het muffe glas wijn laten staan in de hoop dat het niet zou worden gefactureerd. Dat was echter wel het geval:4 euro 50.een onbegrijpelijk korte termijn winstje. Vermoedelijk had ik hetzelfde eindbedrag betaald als de wijn er niet op had gestaan en dan hadden we dit restaurant nog wel een keer in de herkansing gedaan.
Nu niet, er zijn voldoende alternatieven in Workum

David B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Een restaurant waar alles tot in de puntjes verzorgd is. Van aankleding tot bediening, van menukaart tot uitservering, van bijzondere huiswijnen (Portuguees) tot originele gerechten met eerlijke ingrediënten.
Met z’n vieren hebben we genoten van alle aandacht op een rustige zondagavond. Uiteindelijk hebben we allemaal de voortreffelijke mosterdsoep gekozen, gevolgd door de groentenkroket en de ‘Workummer toert’ (aangevuld door royale bakken gemengde groeten, aardappeltjes en sla). Een van de groep heeft de slim bedachte ‘proeverij van drie soepen’ genomen: drie kommetjes, met mosterd-, uien- en tomatensoep. De soep wordt geserveerd met aantrekkelijk ogend en heel smakelijk brood, een recept bedacht door de kok zelf.
Er is bij Johan (de netjes in fris wit gestoken kok/eigenaar) duidelijk sprake van trots en jarenlage toewijding aan z’n vak. Hij en z’n vrouw hebben een snoepje van een locatie in hartje Workum en genieten volop van het uitvoeren van hun vak.
Dit is een plek voor zowel een ‘gewoon goede maaltijd’ als om iets speciaals te vieren.
Over de achtergrondmuziek: er werd positief en snel ingegaan op ons verzoek om het schallen van de muziek (schreeuwerig gezang in plaats van rustige, sfeervolle muziek zónder stemmen) te dempen. Wat ik terdege als minpunt (zowel hier als in véél restaurants) ervaar, is hoe ongepast de muziekkeuze sowieso is, in plaats van dat het doordacht ingezet wordt om de verfijnde sfeer aan te vullen.
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Op eerste kerstdag hier gegeten met kinderen, (schoon-)ouders en tante. Mooi kerstmenu. Op de bijzondere wensen van tante werd uitstekend gereageerd (zooo jammer dat tante al die dingetjes niet lekker vindt...), terwijl ze het de bediening niet makkelijk maakte. Prachtige tonijncarpaccio vooraf; ook heerlijke pate; mooie konijnenbout met toebehoren en fijn dat bijgerechten apart kwamen; veel keus en alles even lekker. Dessert (chocoladetaartpunt met ijs e.d.) was voor mij te veel. Van tante weet ik het niet, maar de rest van het familie komt graag weer!
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Genoten van een zonnig terras met zicht op een ophaalbrug. Mooie boten zien passeren.
Gekozen voor twee menu's van de chef. Voorgerecht uiensoep van redelijke kwaliteit.
Hoofdgerecht varkenshaas. Beetje droog, wel smakelijk. Garnituur doorsnee.
Dessert ijs met chocoladekoek. Harde korst. Al met al redelijk gegeten. De moeite waard vanwege het terras! Bediening vriendelijk.
Westgat .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
vandaag tussen de middag iets gegeten. duurde een half uur voordat de twee plates op tafel kwamen. frites waren doordrenkt van de bakolie. sla droop van de olie. dit gemeld bij afrekenen. men gaf aan dat de stagiaire in de fout was gegaan en reduceerde de nota met 1 gerecht. geen excuses. wel vriendelijke bediening. wij komen niet terug.
Frits G.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Zeer goede service en eten! Hele vriendelijke bediening waarbij de klant duidelijk op de eerste plaats komt. Het eten wordt snel geleverd en zowel de presentatie op het bord als de smaken zijn uitstekend.
Rene A.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Gisteren hier gegeten, samen met mijn partner, ouders en dochtertje van 3 jaar. 0p het terras gegeten, was een leuke plek.
Eten was goed, niet spectaculair maar gewoon lekker. Prijs aan de hoge kant, vooral het kindermenu (patat, frikadel met appelmoes en mayonaise) van €10,50 vonden wij erg duur.

Nu waarom de service een 2 krijgt; onze dochter zou een kinderijsje krijgen. Dit was echter een kinderijsje met als saus een mix van aardbeiensaus en een soort alcohol (!!!). Na een flink aantal happen gaf ze aan dat ze het niet lekker vond waarop ik het heb geproefd en gelijk aangaf dat de saus of gegist was, of dat het sherry was. Meisje van de bediening heeft het nagevraagd en idd bevestigd dat er een fout was gemaakt en dat het sherry was wat dus betekende dat onze dochter van 3 veel alcohol heeft gehad! Als reactie hierop kreeg ik excuses die ik bijna niet kon verstaan en het aanbod om het ijsje van de rekening te halen. Hier ging ik niet mee akkoord, ik wilde de chef spreken maar die gaf het meisje van de bediening aan dat hij geen tijd had!!! Uiteindelijk zag ik de chef toevallig en heb ik hem er toch bij geroepen waarna hij ong 10 min met mij (de klant!!) in discussie ging en niet meer wilde doen dan alleen het kinderijsje van de rekening wilde halen.

Ik vind het schandalig hoe er met ons (nogmaals, de klant!!) is omgegaan en daarom deze recensie...
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Week 44 / 2013 aten we in Workum in restaurant Sluiszicht. Einde seizoen en dus hadden we een rustig restaurant tot onze beschikking. We werden vriendelijk bediend en hebben op ons gemak kennisgemaakt.

Leuke gerechten, vaak met een Friese twist op het menu. De huisgemaakte Friese Mosterdsoep met een garnituur van Friese nagelkaas en een kaasstengel was een leuke starter.

De hoofdgerechten vielen een beetje tegen: eetcafé kwaliteit; zeker niet slecht, maar zeker ook niet om lyrisch over te schrijven. We hadden entrecote, stoofpotje en kip op het menu. Op zich goed klaargemaakt en voorzien van voldoende bijgerechten, maar niet spannend of bijzonder.

Afgezet tegen de prijs (restaurantprijzen voor eetcafé maaltijden) zijn we niet wild enthousiast over dit restaurant; de vriendelijke bediening ten spijt.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Het terras van Sluiszicht ligt op een schitterende plek, daar waar de inkomende schepen een brug moeten passeren en waar nog op de ouderwetse manier met een klomp naar het passagegeld wordt gehengeld. Veel te zien kortom. En het eten? Ik kan iedereen de snoekbaars aanraden. De Friese tomatensoep was niet slecht, maar de vis was helemaal prima. Ook de prijs (inclusief voorgerecht en twee drankjes) stond in goede verhouding tot de geboden kwaliteit, € 30,15. De vriendelijke bediening is daarbij mooi meegenomen.