Sluiszicht

Zuiderstraat 2 8356 EA Blokzijl Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sluiszicht

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Sylvia T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Super gegeten bij dit gezellige restaurant in Blokzijl. Eten was heerlijk en met zoveel bijgerechten (waaronder hun geroemde rabarber) ga je hier met een goed gevulde buik weer weg. Gezellige bediening geeft een super sfeer. Wij komen hier zeker weer!
Jetschilleman S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
voor de 2e keer in een week hier gaan eten. het was uitstekend. meer dan genoeg. lekker en goede presentatie. de rabarber is delicious
Jetschilleman S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heel prettige bediening. Uitstekende chef. Heerlijk eten op onze vakantie. We komen zeker later in de week weer terug.
Aanrader!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Al jarenlang een vast adres als we afmeren in Blokzijl. De Uiensoep smaakte goed, evenals het Visfuikje (drie soorten vis). Pluspunt blijf ik hier de meerdere soorten groenten en de heerlijke rabarber vinden. Eten doen we hier al jarenlang met plezier.
E A.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
We zijn hier geweest voor een lunch. Achter terras was vol. Voor terras was alles vrij. We hebben gevraagd of we voor plaats mochten nemen. Er kwam een zeer nors en onvriendelijk NEE. Met 25 graden moesten we binnen plaats nemen. We hebben binnen een broodje gegeten en kregen volop mee hoe het personeel roddelde/mopperde over de klanten die buiten zaten. Dit is erg ongepast. Wil je roddelen/mopperen, doe dat dan achter de schermen en niet waar andere klanten bij zitten.
Eindconclusie: de klant is hier GEEN koning.
Gerdapostreitsema68 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een gezellige restaurant met de tafels rondom de bar. De tafels stonden zo opgesteld dat je niet op elkaars bord kon kijken. Het eten, een mix van 4 stukjes vlees en schnitzel op een bord met aparte schaaltjes met groente, patat, rabarber en rauwkostsalade, het zag er goed uit.
De bediening, netjes en correct.
We hoorden van een arrangement, nu nog vanaf Giethoorn, met een boot naar Blokzijl eten bij Sluiszicht en weer met de boot terug naar Giethoorn, deze arrangement gaat straks ook anders om en dan een restaurant in Giethoorn.
Het restaurant Sluiszicht is voor herhaling vatbaar.
Shirleyvdg .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het eten was erg lekker!
Je kreeg voldoende eten.
De sfeer was super gezellig, muziekje erbij die niet te hard stond.
Ook de temperatuur was goed!
Wittmarschen .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We hebben allebei een mixed grill genomen. De sfeer was prima en het eten was heerlijk. Leuke persoonlijke bediening! We komen zeker nog eens terug.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Het zal meer dan 45 jaar zijn dat we deze zaak bezoeken als we afmeren in Blokzijl. Opvallend is, dat in al die jaren de formule nauwelijks verandert is. Meerdere soorten groente (waarvan rabarber of peertjes vaak onderdeel zijn, meerdere soorten aardappelen, waarvan vandaag frites en gepofte aardappel en gemengde salade. Kwaliteit goed, prijs vriendelijk. Bij uitzondering was de bediening deze keer weinig sprankelend en kan de aankleding een opfrisser gebruiken. Maar zeker weer reden om hier weer af te meren.
Sonja L.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Vrijdag de 11e sept.2015 heerlijk op het terras met een biertje en een wijntje, daarna heerlijk gegeten, een vis en de ander vlees, met heel goede garnituur, zoals frietjes en gebakken aardappeltjes, verse groente, salade en rabarber.
De bediening is perfect, kwam regelmatig informeren of er nog iets bij moest.
Loloo .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
De mixed grill was voortreffelijk. Alles wat er bij hoorde ook. Toetje was ook heerlijk. Vers fruit, geen natte appeltaart en de slagroom was niet uit een spuitbusje! Kortom alles top! Leuke bediening en het uitzicht over de sluis was perfect!!
Leen K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Prachtige locatie. Helaas t eten minder. Besteld de dagschotel en een boerenomelet. Tip voor de kok: kijk eens op omelet.eu om te zien hoe een omelet eruit ziet. Deze was grauw. Een platte pannenkoek met wat groente en aardappelblokjes. Niet goudgeel zoals het hoort. Niet op smaak gebracht. Moest kwistig met zout en peper te werk.
Partner had de dagschotel, kipspiesjes met friet en groente. Bleek 2 sate stokjes met kip te zijn - zonder saus-Friet was ok. Moest wel extra mayo bestellen. Groente was slap, te lang gekookt of uit de dieovries. 2 tonic erbij € 25,00. Te veel geld voor onvoldoende kwaliteit. Jammer. Bedienend meisje was aardig
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Wat een afknapper was dit restaurant! Prijs/kwaliteitverhouding is ver te zoeken. De kinderen namen een puntzakje friet en een frikadel (samen delen). Dat kostte 6,95. De mayonaise moet je los erbij bestellen, voor 1 euro per zakje (formaat eetlepel). Zelf hadden we soep. De een een uiensoep met een kledderige boterham met kaas erin gelegd, de ander groentesoep. De soep werd geserveerd in een kommetje, dat zeker niet groter was dan een dessertschaaltje. 7 happen en het was op. Geen brood erbij geserveerd. De soepjes kostten 4,25/4,50 euro. Belachelijk! Toen we er wat van zeiden, kregen we als antwoord: "Ja, dat is onze standaard, zo zijn we dat gewend." Hier komen we nooit meer terug.
Adri .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Op een mooie lokatie naast de sluizen goed gegeten. Bediening was vriendelijk en attent. Wij hadden als hoofdgerecht een schnitzel met daarbij een sausje. Schnitzel was goed bereid en op smaak. Patatjes goed en salade eveneens goed op smaak gebracht. Prima eten dus daar hoeven we geen lang verhaal over te maken.
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Bij de beoordeling van een restaurant is de prijs/kwaliteit verhouding mi. van groot belang. Bij Sluiszicht is dit goed. Voor een schappelijke prijs een heerlijk vismandje en sliptongetjes gegeten. Zeer aardige bediening en op mijn verzoek was extra advocaat bij het ijsje geen probleem. De Chileense chardonay is prima te drinken.
Kortom een aanrader voor even een lekkere maaltijd
Babbelblok .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
In onze vakantie hebben we heerlijk gegeten bij Sluiszicht. We hebben de keuken en het personeel behoorlijk op de proef gesteld met mijn bijna onmogelijke dieet. Het is gelukt een heerlijke maaltijd te serveren met verse vis en groenten. Het personeel was erg vriendelijk. We komen graag weer langs als we in de buurt zijn.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Gastvrij,leuke locatie,heerlijk eten,zo zie ik restaurant "Sluiszicht".Het vispalet was heerlijk vers evenals de mosselen.Het speciaalbier"de Brugse Zot" vloeide rijkelijk en de huiswijn was goed gekozen.Niets was te veel voor het personeel en het was druk!!!!Mijn gasten waren ook dik tevreden en ik heb direkt gereserveerd voor de week erna voor mijn volgende gasten,dat zegt wel wat.Mocht je een dieet hebben dan kan je ook goed bij hen terecht.Petje af.
Tineke.
Machteld V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Prima plek voor een hapje en een drankje. De gerookte vis had een heerlijk sausje en de varkenshaasspies was lekker mals. We komen snel weer!
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Leuk ! We hebben hier heerlijk op het terras gezeten met zicht op het hele gebeuren in de sluis.
Daarbij een lekker biertje en glaasje wijn en een broodje met rund carpaccio en voor mijn man kippenlevertjes met brood.
Het is recht toe recht aan zonder poespas maar heel smakelijk en leuke en vlotte bediening, wij hebben ons vermaakt en heerlijk gezeten. En dit alles voor een redelijke prijs.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Wij hebben hier lekker geluncht. Niets bijzonders, gewoon lekker, zonder poespas.
Ik had brood met kippenlevertjes, en aan de overkant van de tafel werd een broodje opgewarmde beenham genuttigd. Alles goed, en tegen schappelijke prijzen. Lekker tapbiertje erbij (Brugse Zot), en aan de andere kant een uitstekende, Italiaanse Rosé.
Enig minpunt was dat de bediening kennelijke meer oog voor elkaar had dan voor de gasten.