Sluiszicht

Zuiderstraat 2 8356 EA Blokzijl Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sluiszicht

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Jouw recensie over het restaurant Sluiszicht

Jacqueline G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Prima gegeten. Erg attente en aardige bediening
Adriaan V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
De vis en friet was goed alleen de sperziebonen, daar zat verder niks bij of op, gewoon kaal, flauw, gekookt.... Dat kan ik thuis beter doen.. of beter thuis maar doen dan..
Ria M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het eten was lekker, maar wat weinig. Je kunt salade en friet wel bij bestellen, maar krijgt dat in erg kleine porties.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Als we vanaf 1967 op het water zitten, was het 50 jaar geleden dat we Sluiszicht voor het eerst bezochten. Al die jaren aantrekkelijk vanwege gevarieerde keuze en samenstelling menu. De rabarber smaakt nog even heerlijk als vijftig jaar geleden. En ook de smaak van het eten dat opgediend wordt is goed. Maar de aantrekkelijkheid, waarom we Sluiszicht jaarlijks op ons lijstje hebben, is er niet meer. Geen twee soorten aardappelen, minder groente en prijs is niet lager geworden. We moesten altijd kiezen uit Sluiszicht of een collega in Giethoorn. Dat is nu voor ons duidelijk geworden: Giethoorn.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Het eten en de bediening in een woord: Fantastisch!!!

Het restaurant lig meteen tegen over de sluis, genieten in de zomer, alle boten komen voorbij en iedereen, wij ook, mogen dan laten zien of je het aanmeren ook in pacht hebt.

Wij hadden een vooroordeel en twijfelden over de kwaliteit van het eten. Was het zo druk omdat de kwaliteit en vriendelijkheid zo goed zou zijn of alleen voor het uitzicht. Conclusie: Zeer goede kwaliteit, goede prijs, top bediening en super uitzicht!!
Ellie D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Op Iens gelezen dat de rabarber er heel goed smaakte. We namen dan ook een gerecht waar dit bij zat. Heerlijk. Het mooie weer hielp ook mee. We konden buiten zitten met uitzicht op de sluis. Vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug.
Lindy K.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Zeer vriendelijk en vlot personeel! Prijs en kwaliteit prima in balans
Sylvia T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Super gegeten bij dit gezellige restaurant in Blokzijl. Eten was heerlijk en met zoveel bijgerechten (waaronder hun geroemde rabarber) ga je hier met een goed gevulde buik weer weg. Gezellige bediening geeft een super sfeer. Wij komen hier zeker weer!
Jetschilleman S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
voor de 2e keer in een week hier gaan eten. het was uitstekend. meer dan genoeg. lekker en goede presentatie. de rabarber is delicious
Jetschilleman S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heel prettige bediening. Uitstekende chef. Heerlijk eten op onze vakantie. We komen zeker later in de week weer terug.
Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Al jarenlang een vast adres als we afmeren in Blokzijl. De Uiensoep smaakte goed, evenals het Visfuikje (drie soorten vis). Pluspunt blijf ik hier de meerdere soorten groenten en de heerlijke rabarber vinden. Eten doen we hier al jarenlang met plezier.
E A.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
We zijn hier geweest voor een lunch. Achter terras was vol. Voor terras was alles vrij. We hebben gevraagd of we voor plaats mochten nemen. Er kwam een zeer nors en onvriendelijk NEE. Met 25 graden moesten we binnen plaats nemen. We hebben binnen een broodje gegeten en kregen volop mee hoe het personeel roddelde/mopperde over de klanten die buiten zaten. Dit is erg ongepast. Wil je roddelen/mopperen, doe dat dan achter de schermen en niet waar andere klanten bij zitten.
Eindconclusie: de klant is hier GEEN koning.
gerdapostreitsema68 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een gezellige restaurant met de tafels rondom de bar. De tafels stonden zo opgesteld dat je niet op elkaars bord kon kijken. Het eten, een mix van 4 stukjes vlees en schnitzel op een bord met aparte schaaltjes met groente, patat, rabarber en rauwkostsalade, het zag er goed uit.
De bediening, netjes en correct.
We hoorden van een arrangement, nu nog vanaf Giethoorn, met een boot naar Blokzijl eten bij Sluiszicht en weer met de boot terug naar Giethoorn, deze arrangement gaat straks ook anders om en dan een restaurant in Giethoorn.
Het restaurant Sluiszicht is voor herhaling vatbaar.
shirleyvdg .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het eten was erg lekker!
Je kreeg voldoende eten.
De sfeer was super gezellig, muziekje erbij die niet te hard stond.
Ook de temperatuur was goed!
wittmarschen .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We hebben allebei een mixed grill genomen. De sfeer was prima en het eten was heerlijk. Leuke persoonlijke bediening! We komen zeker nog eens terug.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Het zal meer dan 45 jaar zijn dat we deze zaak bezoeken als we afmeren in Blokzijl. Opvallend is, dat in al die jaren de formule nauwelijks verandert is. Meerdere soorten groente (waarvan rabarber of peertjes vaak onderdeel zijn, meerdere soorten aardappelen, waarvan vandaag frites en gepofte aardappel en gemengde salade. Kwaliteit goed, prijs vriendelijk. Bij uitzondering was de bediening deze keer weinig sprankelend en kan de aankleding een opfrisser gebruiken. Maar zeker weer reden om hier weer af te meren.
Sonja L.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Vrijdag de 11e sept.2015 heerlijk op het terras met een biertje en een wijntje, daarna heerlijk gegeten, een vis en de ander vlees, met heel goede garnituur, zoals frietjes en gebakken aardappeltjes, verse groente, salade en rabarber.
De bediening is perfect, kwam regelmatig informeren of er nog iets bij moest.
Loloo .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
De mixed grill was voortreffelijk. Alles wat er bij hoorde ook. Toetje was ook heerlijk. Vers fruit, geen natte appeltaart en de slagroom was niet uit een spuitbusje! Kortom alles top! Leuke bediening en het uitzicht over de sluis was perfect!!
Leen K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Prachtige locatie. Helaas t eten minder. Besteld de dagschotel en een boerenomelet. Tip voor de kok: kijk eens op omelet.eu om te zien hoe een omelet eruit ziet. Deze was grauw. Een platte pannenkoek met wat groente en aardappelblokjes. Niet goudgeel zoals het hoort. Niet op smaak gebracht. Moest kwistig met zout en peper te werk.
Partner had de dagschotel, kipspiesjes met friet en groente. Bleek 2 sate stokjes met kip te zijn - zonder saus-Friet was ok. Moest wel extra mayo bestellen. Groente was slap, te lang gekookt of uit de dieovries. 2 tonic erbij € 25,00. Te veel geld voor onvoldoende kwaliteit. Jammer. Bedienend meisje was aardig
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Wat een afknapper was dit restaurant! Prijs/kwaliteitverhouding is ver te zoeken. De kinderen namen een puntzakje friet en een frikadel (samen delen). Dat kostte 6,95. De mayonaise moet je los erbij bestellen, voor 1 euro per zakje (formaat eetlepel). Zelf hadden we soep. De een een uiensoep met een kledderige boterham met kaas erin gelegd, de ander groentesoep. De soep werd geserveerd in een kommetje, dat zeker niet groter was dan een dessertschaaltje. 7 happen en het was op. Geen brood erbij geserveerd. De soepjes kostten 4,25/4,50 euro. Belachelijk! Toen we er wat van zeiden, kregen we als antwoord: "Ja, dat is onze standaard, zo zijn we dat gewend." Hier komen we nooit meer terug.