Sloterplas

Meer informatie over restaurant Sloterplas

• Per boot te bereiken , Terras
Ab E.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Heerlijke tent heel gastvrij en lekker eten!! Komen hier geregeld sinds de zomer echt een aanrader en een aanwinst voor Amsterdam Nieuw-west!
Smaakvol9 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk met een vriendin gegeten. Clubsandwich carpaccio en de kipsate, beide een aanrader. Mooi uitzicht aan de plas, ontspannen sfeer en leuke bediening. Hier komen we zeker terug!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Een prima plek om te eten als je aansluitend naar de Meervaart wil, maar ook bij mooi weer natuurlijk heerlijk bij de Sloterplas. Het is een compact restaurant met een net interieur. De bediening is uitermate vriendelijk. Vooraf hadden we een schaaltje brood, beetje simpel en 2 verschillende soepen en de carpaccio. Soepen waren goed, maar de carpaccio smakelijk maar niets speciaals. De Black Angus burgers was absoluut goed vlees maar zouden wat meer smaak mogen hebben, daarbij zou ook de salade wat meer dressing mogen hebben. Volgende keer proberen we gewoon iets anders.
Mohamed E.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Wat een mooie warme sfeer sinds de verbouwing.. en de bediening is zo vriendelijk dat ik me meteen thuis voelde . lekker club zalm genomen.. heerlijke zachte gerookte zalm en de sla lekker knapperig vers.. koffie is heerlijk alleen jammer dat ik er geen glaasje water bij krijg..
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Grand Café Restaurant Sloterdijk is een peut petit. Het was vol en dan zijn er wel heel erg veel personen per m2 en móet je het gesprek aan de tafeltjes naast je wel horen, zeker aan de tweepersoonstafeltjes.
Ik had de Zeebaars die uitstekend op de huid gebakken was met prima begeleidende groenten. De gebakken aardappeltjes waren te vet en niet krokant, jammer. Ook jammer dat we geen kraanwater naast de wijn konden krijgen.
Mijn partner had een prima kip saté met lekkere frites.
Als dessert had ik een Crème Brulé, lekker, maar wat mij betreft een wat te grote portie en de vla had iets zachter gemogen. Mijn partner had de sinaasappelcake met kaneelijs die ze heerlijk vond. Al met al best een goede prijs/kwaliteit verhouding met alle hoofdgerechten ruim onder de 20 euro.
Een dubbele espresso om het af te maken. Tip: serveer er een glaasje water bij. Ligging aan Sloterplas en aan de overkant van de Meervaart is heel goed. Het personeel houdt goed rekening met aanvangstijd van de voorstelling.
Marjolijn K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
We hebben hier gisteravond een vroeg diner gehad. Misschien kwam het omdat we zo vroeg waren, maar wij herkenden de slechte recensies niet. Er stonden twee dames in de bediening (misschien hebben ze dat n.a.v. de eerdere feedback gedaan, goede set) die heel vriendelijk en behulpzaam waren. Het eten was heerlijk (vegetarische pasta en hamburger) en het uitzicht blijft fenomenaal.
IK86 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
We hebben hier gegeten voor een voorstelling in de Meervaart. Eten werd in principe snel genoeg gebracht, maar was vooral heel erg 'meh'. Carpaccio had een lading niet-verse pesto erop. De hamburger was de meest basic en smaakloze hamburger ooit. Volgende keer als we naar de Meervaart gaan, eten we wel bij de Mac. Dat zegt genoeg, denk ik.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
We kwamen laat binnen en wilden de voorstelling in de Meervaart nog bezoeken. De zaak zat bijna vol en het was er ook erg rumoerig. Dat ligt aan de matige akoestiek. Een charmante dame overlegde met de keuken en garandeerde ons bij enkel een hoofdgerecht toch op tijd weer te kunnen vertrekken. Zo gezegd, zo gedaan. Al snel stonden de glazen wijn op tafel en werd onze bestelling opgenomen. Direct meldde ze al dat de Parelhoenders en de Quice al op waren. We kozen voor de canneloni en entrecot. Voor het wachten werd ongevraagd een mandje brood neergezet met heerlijke kruidenboter.
De gerechten kwamen inderdaad mooi snel door. Een loei heet bord pasta. Mooi hoog op smaak en smeuïg. Het vlees was niet de allermalste, maar uitstekend gebraden. Mooi rosé. Vooral de groentengarnituur met champignons en voorjaarsgroenten was super lekker. De pepersaus ook goed pittig.
Na 40 minuten stonden wij weer tevreden buiten. We hadden zelfs nog tijd voor een lekkere cappuccino met likeur en een thee.
Daisy C.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
We zijn hier al een paar keer geweest voor de lunch en diner en vaak met het eerste of laatste zonnetje van het seizoen, wij dachten dan ook dat gebrek aan personeel daaraan lag. Voor het schrijven hieronder een paar recencies gelezen maar blijkbaar is dit een consequent probleem. Hopelijk doen ze hier iets aan, de dame die dan vaak alleen staat doet erg haar best maar kan het gewoon niet bijhouden, heb bij meerdere bezoeken ook meerdere gasten na het zitten weer zien weg gaan.
Het is dat het (volgens mij) de enige grand cafe in de buurt is, maar ik denk dat we voortaan toch iets verder zullen reizen, het eten is naar mijn mening ook maar zo zo. Zowel bij lunch en diner steeds verschillende dingen geprobeerd en het was allemaal wel okay, maar heb zeker beter gehad als je het vergelijkt met andere eetcafe's in Amsterdam.
Berdini .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Op een zonnige donderdagavond hier een malse saté gegeten. De dame in de bediening stond er helemaal alleen voor en rende de benen uit haar lijf. Wij zijn niets te kort gekomen! Heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht op de Sloterplas.
Pelotero .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Op een mooie zonnige avond op het terras gegeten. Service was vriendelijk, maar beter als er twee personen in de bediening aanwezig zouden zijn. Een paar gerechten op de kaart waren niet verkrijgbaar (kaart is al niet zo uitgebreid). Wijn, helaas slechts één soort te verkrijgen die ook nog eens veel te duur is voor de kwaliteit. Uitzicht over de sloterplas is adembenemend. Kwaliteit is erg afgenomen in dit Grand Café wat erg jammer is.
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Na het zwemmen gegeten bij het Grand cafe Sloterplas. De uitsmijter was prima, de salade was ok en de tomaat en komkommer waren relatief vers. De jus d'orange was 's ochtends vers geperst. En de cappucino smaakte goed. Daarnaast uitzicht op de sloterplas en in het eerste voorjaars zonnetje, het terras zat behoorlijk vol, maar de bediening was snel en vriendelijk.
Femke J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Op een zondag voor aanvang van een voorstelling om 20:15 in de Meervaart bij Grand café Sloterplas gegeten met 2 personen. Bij het reserveren aangegeven dat wij een voorstelling hadden en daar uiterlijk om 19:45 aanwezig moesten zijn om de kaarten op te halen. Om 18:00 reserveren was dan ruim op tijd werd aangegeven. We kwamen iets eerder aan, rond 17:45. Restaurant zat toen al bijna vol. Zeer onvriendelijke ontvangst, werden naar een tafel ergens in de hoek gewezen waar we konden zitten. Bestelling voor het hoofdgerecht (we namen geen voorgerecht) werd vrij snel opgenomen. Om 19:15 nog steeds geen hoofdgerecht. Toen de bediening gevraagd hoe ver het er mee stond, kregen als antwoord: jullie voorstelling begint toch pas over een uur?! Dit terwijl mensen die later binnen kwamen, hun voorgerecht EN hoofdgerecht al op hadden! Wel kregen we een drankje van het huis aangeboden. Uiteindelijk kregen we 10 minuten later het eten, dat we snel naar binnen hebben gewerkt. Het eten was van matige kwaliteit, gamba’s (leken niet vers) met wat groenten (broccoli met veel te lange steel) en droge rijst. Na 1,5 uur wachten verwacht je wel iets beters. Al met al een slechte ervaring en ik kan dit restaurant dan ook zeker niet aanraden.
Terencew47 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2013
Voor de lunch hier neergestreken. Het duurt lang voordat we geholpen worden, de kaart wordt gebracht, de bestelling weer wordt opgenomen. Het eten is van mooie kwaliteit, verzorgde lunchgerechten. De gegrilde kip was wat weinig, maar de brie met pastrami en pesto weer precies goed. Producten zijn van zeer goede kwaliteit. Je moet geen haast hier hebben, maar verder zeer vriendelijke bediening. Prima keuze voor een lekkere lunch.
Vleesje .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Eetcafe waar vooral op zomerse dagen veel te genieten valt op het zeer ruime terras. Fraaie lokatie ook zo direct aan het meer.
Tafeltjes staan wel erg dicht opelkaar zodat je bijna op schoot zit bij de buurman/buurvrouw. Lunch was prima. Broodje tonijn en garnituur de kaastengels smaakten goed.
Joris K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Met een aanzienlijke groep hier uit eten geweest. Mooie locatie en ook binnen ziet het er mooi uit. Bediening was vriendelijk maar het was wel te merken dat de grote groep een uitdaging was voor de keuken. Het geheel duurde dus vrij lang. Het menu is niet erg origineel. Ook de uitvoering was verre van perfect. De vitello tonnato was bijna een centimeter dik gesneden en de warme geitenkaas was koud. De "medium" varkenshaas kwam doorbakken op tafel maar was dankzij de knapperige patatjes en de smaakvolle saus toch redelijk te noemen. Al met al een goede plek voor een snelle hap maar zeker niet het afreizen naar West waard.
Inge P.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
Eten was redelijk,maar niet speciaal.frietjes erg zout,saus weinig smaak.Echter de bediening was nog veel erger.we hadden duidelijk een eindtijd aangegeven,maar die is niet gehaald.waren er om 17:15 en moesten rond 19:45 weg.eten kwam uiteindelijk om 19:55.meer tafels waren aan het klagen.verder was het van het begin af aan al teveel gevraagd als je een drankje wilde en vieze glazen werden niet meegenomen.heb ze uiteindelijk maar zelf op de bar gezet,want kon mijn handen niet meer kwijt.de serveerster pakte het glaswerk overigens ook aan de binnenkant vast bij het uitserveren,niet heel schoon...al met al dus een tegenvaller!
Dutch K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Mijn vrouw en ik komen hier regelmatig en je zit er heerlijk vooral op de banken tegen de achterwand. Lekkere koffie, goede wijn, goed eten en geweldige bediening ondanks dat ik hier veel andere reacties leeg. De meiden zijn vriendelijk, vrolijk en attent en maken deze zaak aan de Sloterplas met bij mooi weer een heerlijk terras tot één van onze favoriete plekjes in Amsterdam en dat zo'n 400 meter van ons huis!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Grandcafe Sloterplas ligt op een fraaie locatie aan de Sloterplas. Het heeft een groot terras en een vrij kleine ruimte binnen. De menukaart is eenvoudig met een goede variatie aan gerechten, ook vegetarische.
Het decor is modern en wat je bij een Grandcafe verwacht. De bediening is vriendelijk.
Het eten is er echter matig, de vegetarische quiche was te zout en gaar gekookt. De quichepunt was ook best weinig voor een hoofdmenu. De vegetarische cannelloni was beter, maar met vrij fantasieloze standaard smaak, alsof hij in een supermarkt was gekocht. De vlees/vis gerechten smaakte goed, maar wat meer groente had wel gemogen.
De toetjes (Choco Truffeltaart) was wel lekker, een positieve afsluiter dus.
Grubneok .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Wij kwamen om 6 uur aan, zodat we op tijd naar onze voorstelling in de Meervaart konden. Hebben dit ook aan de bediening gemeld. Toch heeft e.e.a. zo lang geduurd dat we haastig ons hoofdgerecht naar binnen moesten werken en geen tijd meer hadden voor een nagerecht.
De uitleg van de bediening: "Alle mensen hier moeten naar de Meervaart, dus u kunt toch wel begrijpen dat dat erg druk is voor onze kok?" Erg onbeleefd en ik kan me ook niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat er mensen komen eten die naar de Meervaart gaan. Als je dan ruim 2 uur van tevoren aankomt vind ik dat je redelijkerwijs mag verwachten op tijd klaar te zijn met eten.
Over het eten zelf, de voorgerechten waren lekker (toen was het nog niet druk), maar de hoofdgerechten waren duidelijk afgeraffeld. De kipsate was erg gepeperd en zag er bijna aangebrand uit. Bij de entrecote werden alleen een paar sperziebonen geserveerd, maar geen friet of rijst. Er was echter geen tijd meer om hierover te klagen, omdat de bereiding zo ontzettend lang had geduurd.