Sloop

Dinsdag t/m Zondag 07:30 - 23:00
- Ontbijt 07:30 - 10:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Sloop

Mar S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
We hebben hier met z'n 4-en gegeten. Het was niet bijzonder druk, maar het duurde eindeloos voordat we de bestelde gerechtjes kregen. Ook tussen de gerechten door zaten we ruim 3 kwartier te wachten op een volgend gerecht.
De gerechten waren lekker, mooi verzorgd, maar de ontzettend trage keuken was een grote domper op ons eetplezier.
We zaten binnen, omdat het een heel klein beetje regende. De ruimte waar we zaten had een erg slechte akoestiek, waardoor je vooral heel veel geroezemoes hoort, maar zelfs jezelf niet kon verstaan. Iedereen ging steeds harder praten waardoor iedereen nog slechter te verstaan was. Erg ongezellig om zo lang te wachten zonder een normaal gesprek te kunnen voeren met vrienden. Zonde van de avond.
Wim L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Wij hebben de maaltijd als bijzonder smakelijk ervaren. goed eten, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. fish en chips, zalm met spinazie een feestje. Mooi glas wijn en charmante, leuke bediening. komen zeker terug. w en E
Ma V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Al eens eerder geweest, maar dit maar buiten gezeten op het knusse tuinterras. Lekker eten, leuk concept met kleine hapjes en bijpassende wijnen. Attente en vriendelijke bediening.
Paddy W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
De service was niet helemaal wat we gewend zijn van Sloop. Eten was weer heerlijk daarentegen. Komen zeker weer terug heel snel.
mart033 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Een zeer teleurstellende Valentijnsavond. Wij beiden hebben 3 gerechtjes op, dus 6 in totaal. Alles met bijpassende wijnen van de kaart. Wij waren altijd zeer enthousiast over Sloop, doch we herkennen het niet meer terug. Wij zijn gewend aan vrij snelle personeelswisselingen, ook vanavond was er een startend meisje in de bediening, doch dit is merkbaar in efficiency. Wel vriendelijk en meedenkend. Van de 6 gerechten was er slechts 1 echt lekker (rund), 2 waren redelijk smakelijk (pate van eend en de varkensnek) en 3 waren ronduit ondermaats (bijv. konijnrouleau vrij laf van smaak;de schelvis in bouillon was vies: de vis zelf smakeloos, bouillon veel te zout en overheersend eendimensionaal) , een flinke schok. Wijnen wel redelijk ok. Onze klacht werd serieus genomen, compliment daarvoor, en de koffie en thee waren daarom gratis. Is er een nieuwe kok? De kaart is wel onlangs vernieuwd maar voorheen leverde dat nooit een drama op: altijd mooi en lekker eten. Is er geen kwaliteit meer te leveren voor de huidige zeer schappelijke prijs? Het verschil met voorheen is enorm - wij keren niet meer terug voorlopig. Heel erg spijtig!
Ma V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Bij binnenkomst ruikt het restaurant niet zo fris. Doorlopend naar achteren (waar de tafels zijn) hier geen last meer van. Leuk wegkijken uit de ramen naast de tafeltjes. Niet gereserveerd maar nog genoeg plek op een dinsdag. Echter niet leeg, wel genoeg gasten zodat het leuk eten was. Leuke kaart met kleine gerechten. Eten was lekker en werd aandacht besteed aan de garnering/opdienen. Personeel was uiterst vriendelijk en zorgvuldig, had goede kennis van wijn.
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Er werd ons gevraagd om 20.00u te komen, dan hadden ze meer tijd voor ons, dan als we eerder op de avond kwamen. Echter viel dit erg tegen. We moesten lang wachten tot we drinken konden bestellen en het eten konden bestellen. Daarna werd ons niet meer gevraagd of we nog wat wilden drinken, dus allemaal lege glazen op tafel. Vervolgens op het eind nog een half uur op de koffie moeten wachten. We hebben wel twee keer moeten benoemen, wat we wilden drinken. Eten was oke, bediening rond uit slecht...mensen zonder ervaring.
Frans36 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Tijdens het jazzfestival op zaterdagavond bezocht. Het restaurant was goeddeels leeg; het terras vol vanwege het mooie weer. Ondanks enige drukte is vijf kwartier wachten op het eerste gerechtje echt te lang. Op een paar stukjes brood na dan. Het wachten kwam de wijnconsumptie en -omzet ten goede.
Toen de gerechten doorkwamen, bleken een paar gerechten niet conform de beschrijving. Navraag leerde dat de kok e.e.a.vergeten was. Werd prima opgelost door gratis bijgerechten.
De gerechten zijn smakelijk maar (te) klein.
Ingrid T.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Lekker gegeten op toplocatie. We zaten buiten aan de achterkant aan het water op een zomerse avond heel sfeervol. Er was een nieuw meisje in de bediening (haar eerste dag), zij is echt goed, heeft verstand van wijn en deed er alles aan om ons een topervaring te geven. Eten was lekker, keuze uit verschillende kleine gerechten, porties zouden iets groter mogen. Aanrader, zeker als je buiten kunt eten.
Willemien R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Super lekker gegeten. Goede service en aandacht voor de klant. Goed glutenvrij! Heel vriendelijk personeel.
Glutenvrij duurde iets langer maar dat werd keurig van te voren aangegeven
Bertine G.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Echt een toptent!
Leuk interieur, leuke ligging en vriendelijk personeel.
SUPERLEKKER gegeten!! Fijne service en prima prijs.

(misschien niet voor grote eters)
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Te duur sommige gerechten leken n amuse hapje. Fles wijn inkooo 3,50. Prijs bij deze zaak 25,50 Stielen met vlekken Leuke ligging maar nogmaals prijzig voor wat je krijgt. Groente los erbij te bestellen en aardappeltjes 22 euro
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Eten wederom erg goed, service/bediening matig. Vergeten drankjes, lepel bij soep serveren en niet helemaal scherp erboven op.. als men dit weet te verbeteren top tent!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Al even terug maar heerlijk aan het water 'op het muurtje' gegeten. Eten en de wijn waren prima. Ene gerecht iets specialer dan de andere maar overal niks om over te klagen. Wachttijden soms wat lang maar met goed gezelschap en een wijntje is dat geen straf.
Robert Z.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
de 5 minuten regel is binnenkomen, jas aannemen, tafel wijzen, drank opnemen en drank leveren . Wij hebben meer dan 20 minuten moeten wachten voordat iemand ons te woord stond aan tafel terwijl andere gasten wel al drank en stokbrood hadden terwijl deze later zijn binnengekomen,dit is niet de leukste ervaring op een verjaardag.
De cesar salade werd op een leistenen bordje geserverd waar het almaar afviel omdat het te smal was en ik miste de uitgesproken ansjovis knoflook smaak die cesar salade zo lekker maakt, de sambal ratatouille had geen lepel dus de saus bleef in de schaal omdat het door de vork liep bovendien waren de groenten nagenoeg rauw en ik weet niet waarom er sambal bij staat want het koekje was gewoon een zoet koekje dat je net zo goed bij de koffie had kunnen geven. oh en beide gerechten waren ongekruid, zeer flauw. de andere twee gerechten die ik had waren ok. al met al 50/50 voor het eten. voor 8,50 per persoon had ik tevens het problem dat ik 's avonds laat nog honger had ondanks 3 gerechtjes en een toetje dan is de prijs portie verhouding niet goed.
als laatste de tijd tussen de gangen was ook veel langer dan normaal.
Chrissy V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vanavond voor het eerst bij Sloop geweest; aangeraden door de mede eigenaar bij restaurant Diner, net aan de overkant. Ik moet zeggen; we hadden hoge verwachtingen en die zijn helaas niet allemaal zoals gehoopt uitgekomen.
We werden naar een tafeltje geleid, maar het duurde bijna 20 minuten voor we gevraagd werden of we misschien ook wat wilden drinken (nadat we zelf gewenkt hebben) - dat hoort binnen 5 minuten geregeld te zijn. Vervolgens moesten we ook nog op de kaart wachten: schijnbaar zijn er niet voldoende van in huis.
Maar, uiteindelijk hebben we onze gerechtjes gekozen en kwam er ook wat brood op tafel, met een zoetige boter die bij ons niet zo in de smaak viel. Iets hartigs was met het bijgeserveerde zuurtje beter op zijn plaats geweest.
In ons gezelschap vonden we de buikspek, ratatouille erg flauw en ongekruid: het leek wel of zelfs een beetje zout vergeten was. In de ratatouille zaten keiharde wortelen, en het gepekelde rundergerechtje met borsjt viel dubbel tegen. Het vlees leek meer op een flauwe carpaccio - niets gepekelds aan, en de borsjt werd in een limonadeglas, warm geserveerd, met een centimeter olie bovenop om warm op te lepelen. De smaak van de bieten zat er wel in maar de olie verpeste alles.
De dressing van de caesar salade was bijzonder flauw (dit hoort met ansjovis, maar dat zat er schijnbaar niet in), en geserveerd op een rechthoekig leisteentje eet dit niet handig; de sla schuift er zo af op tafel.

De paling, paeilla, risotto, cordon bleu en ook het dessert was wel erg geslaagd, net als de kaasplankjes. Jammer dat er ook weer erg zoete mayonaise bij het aardappels op 5 manieren gerecht zat, dat combineert niet met de door uitgekozen gerechten.
Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar waar je bij collega Diner volledig in de watten wordt gelegd en de bediening perfect is, valt bij Sloop zoals gezegd nog wel wat te verbeteren. De tafels worden wel steeds leeggemaakt van gebruikt servies, maar neem dan ook dat laatste glas of dat gebruikte bestek mee. Als je beloofd de kaart of een opscheplepel te halen, doe dat dan ook prompt, want het aanbieden van lepels bij soepjes en het schaaltje aardappelen op 5 manieren bleek een probleem: zelfs na vragen nog vergeten is gewoon niet goed.

Het eten was niet echt slecht, maar voldeed ook niet aan onze (hoge) verwachtingen. Als ik mag kiezen als ik ga eten in Amersfoort doe ik dat toch liever bij Diner... voor hetzelfde geld wordt je dan ook nog in de watten gelegd.
Lucien V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Niet mogelijk om een tafel aan de achterzijde aan het water te reserveren, maar gelukkig was deze wel vrij. Helaas valt deze net buiten het zonnetje. Ze hebben een uitgebreide wijnkaart met wijnen tussen de 20 en 40 Euro. Helaas worden de flessen wijn niet geserveerd met een fles water, daarvoor moest nog 5 Euro worden betaald.

Het concept van het menu vond ik erg leuk. Ieder gerecht heeft dezelfde prijs waarbij een bijgerecht of supplement is te bestellen. Ook is daarbij een wijnaarader te bestellen. Wij bestelden koud vooraf de GEROOKTE PALING en de VIS CHORIZO. Veel verschillende smaaksensaties met voorkeur de PALING. Warm hadden we PIZZA CALZONE en KALF CORDON BLUE. Ook hierin heerlijke gecombineerde smaken. Ieder gerecht werd goed uitgelegd door de serveerster. Prima restaurant met een leuk concept. Aanradar!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Onbekend zijnde in Amersfoort tipte de B&B gastheer ons Sloop.
Kaarttechnisch zag het er spannend uit. Vooruit, deze gaan we doen dus.
Een spannend avondje volgde.
Bizonder fraai opgemaakte borden vielen ons ten deel. Echte Visuele kunstwerkjes.
Qua eten wat diverse ervaringen. Van prima (buikspek, parelhoen) tot stevig teleurstellend (eend met eendenlever).
Bediening bestond uit attente zeer jonge dames die hun best deden maar ons bekroop niet het gevoel hier met professionals te maken te hebben. Supplementen worden zonder overleg door betreffende gang 'gedraaid'. Wat een bizondere combinatie opleverde van octopus/tagliatelle met eendenlever.
Al met al een bizondere ervaring die misschien nog tijd nodig heeft om echt te rijpen. We hebben een mooie avond gehad voor een schappelijke prijs.
Woonde ik in de buurt kwam ik graag nog eens terug om te zien hoe dze ruwe diamant zich ontwikkelt.

Hugo T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Echt geweldig, de gerechtjes zijn in creatief opzicht en qua smaak echt meesterwerkjes. De toppers waren voor mij de vischorizo, de zwaardvis tataki en de spareribs zonder bot. Ik wil dit restaurant nogmaals bedanken voor een geweldige afsluiting van een prachtige dag in Amersfoort en dit restaurant iedereen ten zeerste aanraden!
jpbovenkamp .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Goede gerechten met veel smaak. Bereiding was goed en de presentatie prima. De keuken doet ten opzichte van de bediening erg haar best en slaagt daar ook in. In de bediening hadden we vorige maand een ongemotiveerde dame die we letterlijk álles hebben moeten vragen. Erg frustrerend. Vandaag een leuke meid die helaas zeer onkundig was en ons, en de rest van het terras, geen aandacht gaf. Tafels ook niet afgeruimd. Bestellingen aannemen en daarna serveren bleek ook een uitdaging.
Een tip voor de ondernemer: train je personeel en zorg voor management en sturing.