Meer informatie over restaurant Sloop

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Kan beter
Frans36 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Tijdens het jazzfestival op zaterdagavond bezocht. Het restaurant was goeddeels leeg; het terras vol vanwege het mooie weer. Ondanks enige drukte is vijf kwartier wachten op het eerste gerechtje echt te lang. Op een paar stukjes brood na dan. Het wachten kwam de wijnconsumptie en -omzet ten goede.
Toen de gerechten doorkwamen, bleken een paar gerechten niet conform de beschrijving. Navraag leerde dat de kok e.e.a.vergeten was. Werd prima opgelost door gratis bijgerechten.
De gerechten zijn smakelijk maar (te) klein.
Ingrid U.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Lekker gegeten op toplocatie. We zaten buiten aan de achterkant aan het water op een zomerse avond heel sfeervol. Er was een nieuw meisje in de bediening (haar eerste dag), zij is echt goed, heeft verstand van wijn en deed er alles aan om ons een topervaring te geven. Eten was lekker, keuze uit verschillende kleine gerechten, porties zouden iets groter mogen. Aanrader, zeker als je buiten kunt eten.
willemien.ranke .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Super lekker gegeten. Goede service en aandacht voor de klant. Goed glutenvrij! Heel vriendelijk personeel.
Glutenvrij duurde iets langer maar dat werd keurig van te voren aangegeven
Bertine G.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Echt een toptent!
Leuk interieur, leuke ligging en vriendelijk personeel.
SUPERLEKKER gegeten!! Fijne service en prima prijs.

(misschien niet voor grote eters)
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Te duur sommige gerechten leken n amuse hapje. Fles wijn inkooo 3,50. Prijs bij deze zaak 25,50 Stielen met vlekken Leuke ligging maar nogmaals prijzig voor wat je krijgt. Groente los erbij te bestellen en aardappeltjes 22 euro
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Eten wederom erg goed, service/bediening matig. Vergeten drankjes, lepel bij soep serveren en niet helemaal scherp erboven op.. als men dit weet te verbeteren top tent!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Al even terug maar heerlijk aan het water 'op het muurtje' gegeten. Eten en de wijn waren prima. Ene gerecht iets specialer dan de andere maar overal niks om over te klagen. Wachttijden soms wat lang maar met goed gezelschap en een wijntje is dat geen straf.
Robert Z.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
de 5 minuten regel is binnenkomen, jas aannemen, tafel wijzen, drank opnemen en drank leveren . Wij hebben meer dan 20 minuten moeten wachten voordat iemand ons te woord stond aan tafel terwijl andere gasten wel al drank en stokbrood hadden terwijl deze later zijn binnengekomen,dit is niet de leukste ervaring op een verjaardag.
De cesar salade werd op een leistenen bordje geserverd waar het almaar afviel omdat het te smal was en ik miste de uitgesproken ansjovis knoflook smaak die cesar salade zo lekker maakt, de sambal ratatouille had geen lepel dus de saus bleef in de schaal omdat het door de vork liep bovendien waren de groenten nagenoeg rauw en ik weet niet waarom er sambal bij staat want het koekje was gewoon een zoet koekje dat je net zo goed bij de koffie had kunnen geven. oh en beide gerechten waren ongekruid, zeer flauw. de andere twee gerechten die ik had waren ok. al met al 50/50 voor het eten. voor 8,50 per persoon had ik tevens het problem dat ik 's avonds laat nog honger had ondanks 3 gerechtjes en een toetje dan is de prijs portie verhouding niet goed.
als laatste de tijd tussen de gangen was ook veel langer dan normaal.
Chrissy V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vanavond voor het eerst bij Sloop geweest; aangeraden door de mede eigenaar bij restaurant Diner, net aan de overkant. Ik moet zeggen; we hadden hoge verwachtingen en die zijn helaas niet allemaal zoals gehoopt uitgekomen.
We werden naar een tafeltje geleid, maar het duurde bijna 20 minuten voor we gevraagd werden of we misschien ook wat wilden drinken (nadat we zelf gewenkt hebben) - dat hoort binnen 5 minuten geregeld te zijn. Vervolgens moesten we ook nog op de kaart wachten: schijnbaar zijn er niet voldoende van in huis.
Maar, uiteindelijk hebben we onze gerechtjes gekozen en kwam er ook wat brood op tafel, met een zoetige boter die bij ons niet zo in de smaak viel. Iets hartigs was met het bijgeserveerde zuurtje beter op zijn plaats geweest.
In ons gezelschap vonden we de buikspek, ratatouille erg flauw en ongekruid: het leek wel of zelfs een beetje zout vergeten was. In de ratatouille zaten keiharde wortelen, en het gepekelde rundergerechtje met borsjt viel dubbel tegen. Het vlees leek meer op een flauwe carpaccio - niets gepekelds aan, en de borsjt werd in een limonadeglas, warm geserveerd, met een centimeter olie bovenop om warm op te lepelen. De smaak van de bieten zat er wel in maar de olie verpeste alles.
De dressing van de caesar salade was bijzonder flauw (dit hoort met ansjovis, maar dat zat er schijnbaar niet in), en geserveerd op een rechthoekig leisteentje eet dit niet handig; de sla schuift er zo af op tafel.

De paling, paeilla, risotto, cordon bleu en ook het dessert was wel erg geslaagd, net als de kaasplankjes. Jammer dat er ook weer erg zoete mayonaise bij het aardappels op 5 manieren gerecht zat, dat combineert niet met de door uitgekozen gerechten.
Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar waar je bij collega Diner volledig in de watten wordt gelegd en de bediening perfect is, valt bij Sloop zoals gezegd nog wel wat te verbeteren. De tafels worden wel steeds leeggemaakt van gebruikt servies, maar neem dan ook dat laatste glas of dat gebruikte bestek mee. Als je beloofd de kaart of een opscheplepel te halen, doe dat dan ook prompt, want het aanbieden van lepels bij soepjes en het schaaltje aardappelen op 5 manieren bleek een probleem: zelfs na vragen nog vergeten is gewoon niet goed.

Het eten was niet echt slecht, maar voldeed ook niet aan onze (hoge) verwachtingen. Als ik mag kiezen als ik ga eten in Amersfoort doe ik dat toch liever bij Diner... voor hetzelfde geld wordt je dan ook nog in de watten gelegd.
Lucien V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Niet mogelijk om een tafel aan de achterzijde aan het water te reserveren, maar gelukkig was deze wel vrij. Helaas valt deze net buiten het zonnetje. Ze hebben een uitgebreide wijnkaart met wijnen tussen de 20 en 40 Euro. Helaas worden de flessen wijn niet geserveerd met een fles water, daarvoor moest nog 5 Euro worden betaald.

Het concept van het menu vond ik erg leuk. Ieder gerecht heeft dezelfde prijs waarbij een bijgerecht of supplement is te bestellen. Ook is daarbij een wijnaarader te bestellen. Wij bestelden koud vooraf de GEROOKTE PALING en de VIS CHORIZO. Veel verschillende smaaksensaties met voorkeur de PALING. Warm hadden we PIZZA CALZONE en KALF CORDON BLUE. Ook hierin heerlijke gecombineerde smaken. Ieder gerecht werd goed uitgelegd door de serveerster. Prima restaurant met een leuk concept. Aanradar!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Onbekend zijnde in Amersfoort tipte de B&B gastheer ons Sloop.
Kaarttechnisch zag het er spannend uit. Vooruit, deze gaan we doen dus.
Een spannend avondje volgde.
Bizonder fraai opgemaakte borden vielen ons ten deel. Echte Visuele kunstwerkjes.
Qua eten wat diverse ervaringen. Van prima (buikspek, parelhoen) tot stevig teleurstellend (eend met eendenlever).
Bediening bestond uit attente zeer jonge dames die hun best deden maar ons bekroop niet het gevoel hier met professionals te maken te hebben. Supplementen worden zonder overleg door betreffende gang 'gedraaid'. Wat een bizondere combinatie opleverde van octopus/tagliatelle met eendenlever.
Al met al een bizondere ervaring die misschien nog tijd nodig heeft om echt te rijpen. We hebben een mooie avond gehad voor een schappelijke prijs.
Woonde ik in de buurt kwam ik graag nog eens terug om te zien hoe dze ruwe diamant zich ontwikkelt.

Hugo T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Echt geweldig, de gerechtjes zijn in creatief opzicht en qua smaak echt meesterwerkjes. De toppers waren voor mij de vischorizo, de zwaardvis tataki en de spareribs zonder bot. Ik wil dit restaurant nogmaals bedanken voor een geweldige afsluiting van een prachtige dag in Amersfoort en dit restaurant iedereen ten zeerste aanraden!
jpbovenkamp .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Goede gerechten met veel smaak. Bereiding was goed en de presentatie prima. De keuken doet ten opzichte van de bediening erg haar best en slaagt daar ook in. In de bediening hadden we vorige maand een ongemotiveerde dame die we letterlijk álles hebben moeten vragen. Erg frustrerend. Vandaag een leuke meid die helaas zeer onkundig was en ons, en de rest van het terras, geen aandacht gaf. Tafels ook niet afgeruimd. Bestellingen aannemen en daarna serveren bleek ook een uitdaging.
Een tip voor de ondernemer: train je personeel en zorg voor management en sturing.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Sloop zit in een prachtig pand en ook de bediening doet zijn best. Het eten viel tegen. Mijn tafelgenoot en ik besloten allebei de eendenlever als voorgerecht, de risotto als hoofd en de groenten als bijgerecht te bestellen. Alle drie de gerechten waren bremzout en vettig. De eendenlever werd geserveerd als een grote plak korrelige pate met kleine drupjes compote en twee toastjes van het formaat postzegel. De risotto was zo zout dat alle andere smaken verloren gingen. De zoute groentjes dreven in de boter.

Omdat we erg lang op ons eten moesten wachten, beloofde de bediening ons volgende drankje op hun kosten te serveren. Toen onze glazen wijn toch op de rekening stonden, haalde men alsnog een drankje van de rekening: een glas spa rood. Al met al een teleurstellende ervaring, ondanks ongetwijfeld goede bedoelingen.
Zeger K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Sloop heeft een mooie inrichting waar goed over nagedacht is, bij binnenkomst is het meteen duidelijk dat ze een behoorlijk (>20) aantal wijnen open hebben. De gerechtjes hebben een middenmaat maar uiteindelijk komt dat er toch op neer dat je een voor en een hoofd gerecht kiest. Als vegetarier is er niet een ruime keuze en een gedeelte van gerechten zou ik eerder verwachten in een foodtruck dan in een restaurant - dit in schril contrast met een aantal andere gerechten die een echte smaakbeleving zijn. Kies vooral voor de bijpassende wijnen per gerecht!

Het restaurant is behoorlijk gehorig wat ik ten koste vind gaan van de beleving.
miranda W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Prima eten, mooie gerechtjes in een leuk concept waarbij iedere gang hetzelfde kost. Mooie speelse opmaak, smakelijk en met 3 gangen heb je een mooie maaltijd. Goede wijnkaart met veel open wijnen die je per glas kan bestellen.
De bediening is vriendelijk en attent. Als het boven vol zit is de ruimte wel erg druk en het geluid van alle gesprekken is te hard. We zijn op verzoek naar beneden verhuist en dat was prima!
C D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Hier een aantal weken geleden gegeten met een goede vriendin. Vooraf even gekeken naar deze tent we waren hier namelijk nog nooit geweest en wilde weten of ze een terras hadden. Dit was het geval echter konden we niet reserveren voor buiten maar gelukkig was er een plekje toen we later weer terug kwamen. We hebben heerlijk in de zon gezeten. We werden bediend door een zeer vriendelijke en kundige kerel. Per gerecht kregen we 2 wijnen waar we van mochten proeven over de wijnen werder het een en ander verteld dit was een leuke aanvulling. Eten was erg lekker en werd mooi opgediend. Wij gaan hier zeker nog eens terug. Kortom dit is een aanrader
Francien K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op deze prachtige avond in juni heerlijk op het terras buiten kunnen zitten - wat een prachtplek aan de Lange Gracht. Warme ontvangst door de jonge brigade, vlotte bediening zonder opdringerigheid, met een persoonlijk woord en vrolijk humeur.
Het concept: allemaal kleine gerechten tegen dezelfde prijs - koud en warm - kiezen naar hartelust.
Het eten prachtig opgemaakt op diverse borden/leisteen - zorgvuldig samengesteld waardoor ook de smaken uitstekend tot hun recht kwamen. Paling, zeebaars en graslam, risotto, parelhoen waren verrukkelijk - niets op aan te merken.
Alleen de samenstelling van het chocolade dessert viel iets tegen: botsende smaken.
Entourage en de ruimte keuze op de kaart plus de gastvrije bediening doen ons zeker terugkeren naar Sloop! Een echte aanrader.
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Weinig woorden nodig voor dit mooie restaurant. Erg mooie tong en oogstrelende gerechten. Mooi concept met de kleine gerechten. Lekkere bijgerechten. Verrassende nieuwe kijk op sommige oldies. Alleen het kaas plankje was iet wat gewoontjes.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Samen met collega hier gegeten. Over het concept is inmiddels voldoende geschreven.
Alle gerechten hebben een eenheidsprijs.
Ontzettend leuke entourage en prachtige ligging aan de gracht in het historische gedeelte van Amersfoort.
Vlotte en jonge bediening.
Niet alle gerechten zijn even licht verteerbaar en aangezienje drie gerechtjes moet kiezen, dien je hier wel rekening mee te kiezen. Aparte gerechten en soms zelf met gewaagde smaakcombinaties; huzarensalade met zout bietensoepje.
Verder bieden ze een zeer gevarieerde kaart en smaakte alles voortreffelijk.
Niet goedkoop, maar zeker leuk om zo nu en dan eens te eten.