SLA (Voorstraat)

Voorstraat 52 3512 AR Utrecht Nederland Kaart
31-202337705

Meer informatie over restaurant SLA (Voorstraat)

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
7,2
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijke, betaalbare salades. Onze saladekommen waren erg goed gevuld en echt vullend. We hadden de Detox bowl en de Rainbow bowl, beide echt aanraders! Je proefde de heerlijk verse ingrediënten. Ook hebben ze veel verschillende sapjes en juices. Een walhalla voor vegetariërs en vegans! Door de drukte moesten we redelijk lang wachten om te kunnen betalen en het is niet geheel duidelijk of je je eten aan de bar moet bestellen of dat je bediend wordt.
Bonvivant6 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Ik ben absoluut fan van Sla en haal er al maanden regelmatig salades, maar ik vind het wel erg jammer om te zien dat de prijzen iedere keer stijgen. Een halfjaar geleden waren de salades nog 8-10 euro en nu staan er veel salades van 12-13 euro op de nieuwe kaart. Dat vind ik jammer om te zien, want dan ben ik toch sneller geneigd om zelf een salade te maken (evt met behulp van het sla kookboek). Ik hoop dat de prijzen op de volgende menukaart weer wat redelijker zijn. De service heb ik daarom een 5 gegeven, niet omdat de mensen niet vriendelijk zijn, want dat zijn ze altijd.
Super leuk om te horen dat je fan bent van onze salades! We vinden het juist super belangrijk om voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te blijven, we hebben de prijzen daarom ook niet verhoogd; onze salades variëren nog steeds van 8.50 tot 11 euro, zie het menu op onze website! Ik denk dat je misschien bij Deliveroo of Foodora hebt gekeken, de partijen die onze salades bezorgen. Zij rekenen een extra fee waardoor de kosten hoger liggen dan in onze winkels zelf.

We hopen je snel weer te zien bij SLA!

Reactie van proever:

Goed om te horen, bedankt!
Tienus .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Lekker geluncht vandaag!
Het eten is overduidelijk vers, de sla is knapperig en niets van de ingrediënten is zacht/slap/verlept. De salades zijn smaakvol samengesteld, en de wijnglazen worden goed gevuld.
De inrichting is met gevoel samengesteld, okay de tafel wiebelde een beetje, en het personeel vriendelijk.

Minpuntje? Misschien dat in "oranje" iets te overheersend veel kaneel zit en dat de hoeveelheid witte boontjes in de salade zelfs voor een grote eter wat minder mocht zijn. Ach kleine dingen die een terugkeer niet in de weg staan :-)
Sigrid B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Heerlijke salades en wat een mogelijkheden. Ik kon al niet kiezen tussen de door SLA samengestelde combi's laat staan als je zelf aan de slag mag. Top lunch tent erbij. Smaakt allemaal heerlijk en supervers. Wij komen terug! Aardige meiden in de bediening ook.
D_Utrecht .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Na even twijfelen heb ik toch maar besloten om een recensie te plaatsen. Ik heb hier vorige week gegeten met in totaal 5 personen. Op zich is de inrichting sfeervol en het personeel vriendelijk.
Helaas zat er in 1 van onze salades een grote (levende) rups. Dit uiteraard aangegeven, waarop persoon in kwestie netjes een kommetje soep van het huis kreeg aangeboden. Jammer genoeg werd als reden aangevoerd dat alle producten 'biologisch' zijn, dat is voor mij echter geen excuus om je producten niet goed te wassen. Ik had het op prijs gesteld als de rest van de tafel ook een ander gerecht was aangeboden. Geen van ons had nog erg veel zin in sla, vooral diegene met dezelfde slasoort (een kronkelende aangeprikte rups op een vork is nou eenmaal niet echt een fijn gezicht), helaas is dit niet gebeurd. Voor mij geen bezoekje meer aan SLA.
Dank voor je feedback! Uiteraard wordt alle bladsla zorgvuldig gewassen (2X!) en het is ook niet eerder voorgekomen. Heel vervelend om te horen dat het deze keer wel fout is gegaan, allereerst nogmaals onze excuses.

Onze producten zijn inderdaad biologisch, de kans op een soortgelijk voorval is dan groter dan bij reguliere groenten en fruit. Het risico weegt voor ons echter niet op tegen alle voordelen van biologische producten, we kiezen hier dan ook heel bewust voor. We proberen op deze manier absoluut niks mee goed te praten en doen onze uiterste best voor de beste kwaliteit salades, maar het is helaas niet geheel uit te sluiten dat het een enkele keer mis kan gaan. Gelukkig is de kans zeer klein en zoals we eerder noemden hebben we hier gelukkig nog geen ervaring mee. Uiteraard gaan we er intern mee aan de slag en zullen we iedereen attenderen op het voorval en vragen voortaan extra scherp te zijn.

Onze medewerkster heeft op de betreffende dag uiteraard onze excuses aangeboden en dacht een passende oplossing te hebben gevonden met het aanbieden van een ander gerecht. Voor haar gevoel werd dat gewaardeerd en is de lunch verder positief verlopen, de bordjes waren leeg en er is op een prettige manier afgerekend etc. Vervelend om nu te horen dat dit niet het geval was, dat hadden we graag eerder gehoord zodat we ook voor de andere gasten een passende oplossing hadden kunnen bieden en het al met al toch een positief bezoek was geweest.

Voor nu kunnen we helaas niet meer doen dan nogmaals onze excuses aan te bieden! We gaan er mee aan de slag en hopen jullie nog een keer te mogen ontvangen voor een betere ervaring.

Groetjes,
SLA

Reactie van proever:

Beste SLA. Hartelijk dank voor de reactie, dat stel ik zeer op prijs.

Ik kan me voorstellen dat de kans op ongedierte groter is bij biologische producten. U geeft aan dat u hiermee niets wilt goed praten, maar ik moet eerlijk zeggen dat het feit dat u het 'biologisch zijn van alle producten' ook hier weer expliciet vermeldt, toch enigszins een excuus impliceert. Soit, ik ben in ieder geval blij om te horen dat alle producten twee keer gewassen worden en dat het intern wordt meegenomen.

Ter toevoeging: het ging om een diner, niet om een lunch. Ook waren de bordjes niet leeg zoals u vermeldt, 1 gerecht is in zijn geheel blijven staan. Hiermee wil ik alleen maar meegeven dat ik denk dat het erkennen van ook de andere gasten (bijv. diegenen met dezelfde slasoort) op prijs zal worden gesteld. Het is voor horecagasten vaak prettig als zo'n gelegenheid geschept wordt, de een vindt het namelijk moeilijker om spontaan iets aan te geven dan de ander.

Al met al ben ik blij dat jullie er mee aan de slag gaan, en nogmaals bedankt voor de reactie.
Zack .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Heerlijke salade met veel keuze! Ook de dressing is heerlijk, vooral de ras al hanout. Service is ontzettend vriendelijk en opgewekt. De inrichting is helaas slordig en rommelig en niet leuk, muziek iets te hard. De SLA op de ceintuurbaan in Amsterdam vind ik veel sfeervoller en mooier.
FlensofRens .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Net voor het eerst geluncht bij SLA en het is bevallen! Alles wat je niet kent mag je proeven en de vriendelijke bediening neemt de tijd voor je. Er is veel keuze en je proeft dat het vers is. Ik kom zeker terug.
Kauwgombal .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Leuke ervaring gehad bij SLA! We werden zeer behulpzaam geholpen bij het samenstellen van de salade met het vooraf proeven van de dressing en pastinaak. ik wist helemaal niet hoe dat nou proefde, nou dan probeer je het toch gewoon. Het resulteerde in een heerlijke salade. De huisgemaakte humus met zelfgebakken brood was ook heerlijk. In combinatie met het leuke interieur (check de wc, volgens mij is het echt!) echt een aanrader. Wij komen zeker terug!
Floorvdl .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Al een tijd fan van SLA en gisteren voor het eerst ook in de nieuwe winkel in Utrecht geweest. Mijn laatste bezoek was een tijdje geleden maar het nieuwe menu is echt weer heerlijk! Lastig kiezen, ik ging voor de salade met geroosterde najaarsgroenten en de smoothie met speculaaskruiden. De nieuwe winkel is prachtig en je loopt er vanaf CS zo naar toe. Ook het personeel in Utrecht is vriendelijk en ze kunnen je uitgebreid vertellen over alle ingrediënten op het menu. Fijn wanneer je een gluten- en lactose intolerantie hebt zoals ik, service dus een dikke prima. Aanrader! Nu ook een SLA in Haarlem graag!
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Vorige week met mijn vriendin bij SLA gegeten tijdens ons tripje door Utrecht. We werden vriendelijk ontvangen en de makreel salade op aanraden van het personeel was zeer goed! De volgende keer dat ik in Utrecht ben ga ik hier sowieso weer langs. Combinatie van goed eten en leuke sfeer maakt dit een goede ervaring.
Annie99 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Als enige klanten in de zaak werden we niet geholpen, maar idd moet je aan de bar bestellen. Het brengen van koffie kon er nog net vanaf... Je zou toch moe worden als medewerker van 1 meter lopen. Weinig service dus.
Wel heerlijke smoothie en koffie, dus dat zijn wel aanraders!
Daarnaast veel te veel tafels in een te kleine ruimte.
Hoogen .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Tweede poging . Bij binnenkomst geen antwoord op mijn goedemiddag ???
Na het bestellen van de salade en een water plaats genomen . Op dit moment was ik alleen samen met twee medewerkers in het restaurant . Dames waren druk aan het kletsen en opeens : je salade is klaar hoor !!! Als je klaar bent mag je het schaaltje op dat karretje zetten .
Mischien had eet smakelijk of geniet er van ook wel op zijn plaats geweest.
Er kwamen nog twee klanten binnen en doe werden op de zelfde manier niet begroet en op de regels gewezen . Gelukkig het lag niet aan mijn outfitje. De salade was dit keer beter samen gesteld lekkere kip en brocelli en dressing nog niet erg bijzonder voor 10,50 maar in ieder geval beter dan de eerste keer.
Na netjes mijn schaaltje op het karretje gezet te hebben en gedag te zeggen kreeg ik toen ik de deur dicht deed nog een OOHH DOEII . Jammer maar ondanks de verbetering van de salade Maar door de slechte bediening. Die heerlijk met zich zelf bezig is en geen interesse heeft of maar iets in de vorm van aandacht geven aan klanten doet . Is voor mij een reden om niet meer terug te komen.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Lekkere makreelsalade afgehaald bij SLA vandaag. Veel keus en goed gevuld, wellicht wel wat aan de prijzige kant (10,50 voor de salade). Het decor is gezellig met veel hout en leuke verlichting, de zaak was vrij vol rond lunchtijd.