SLA (Utrechtsestraat)

Utrechtsestraat 10HS 1017 VN Amsterdam Nederland Kaart
31-207893019

Meer informatie over restaurant SLA (Utrechtsestraat)

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,9
Caat90 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Wat blijft SLA toch een leuke tent! Ik zit hier altijd heerlijk. De Utrechtsestraat is wat kleiner als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de Ceintuurbaan, maar daarom misschien nog wel gezelliger. Ik heb altijd leuk contact hier met het personeel. Wat een aardige meisjes allemaal!
En daarbij vind ik het eten gewoon super! Ik ben zo blij dat er een gezonde salade keten is gekomen in Amsterdam en wat is die artisjokken humus lekker zeg!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Afgelopen week heerlijk bij sla op de Utrechtsestraat gegeten. We werden bij binnenkomst hartelijk ontvangen door twee aardige dames achter de bar, ze vertelde hoe het concept werkte en hielpen ons goed met de keuzes. Je kunt bij sla kiezen uit een vooraf samengestelde salade of zelf je eigen salade samen stellen. Wij kozen voor de salade met mozzarella en een met falafel. Beide salades waren erg smakelijk en het zijn enorme porties. Er hangt een gezellige, rustige sfeer. Ideaal om even te lunchen of dineren. Al met al een hele prettige ervaring, wij zullen hier zeker terug komen.
Gina J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Gisteren voor het eerst en het laatst bij SLA gegeten. Ik had de 'salade van de maand' met venkel (tenminste, denk dat dat het was), broccoli, quinoa, gerookte zalm en een mierikswortel dressing. Het was smakeloos en fantasieloos. Totaal niets bijzonders met hompen broccoli en venkel. Mijn stoel was gammel en ik vind het er vooral heel erg vies. Overal op de muren vlekken, de tafel plakte, mijn stoel was gammel enz. Je moet zelf je bestek pakken uit een bestekbak. Het eerste bestek dat ik pakte was niet schoon. Bovendien zit iedereen met zijn/haar jatten in deze bak. Op het toilet was geen handzeep. Dus lekker iedereen (ook het personeel) naar de wc zonder je handen daarna goed te kunnen wassen. En dan dus in die bestekbak... Nooit meer! Misschien ben ik hier gewoon te oud voor, want naast mij zaten hele hippe meisjes met tunnels in hun oren en gaten in hun panty's te hummen dat het echt zo lekker was.
Maikel K.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Een leuk, modern concept met seizoens menu's. Je kan zelf je salade samenstellen en de porties zijn groot. Al het eten is vers, je kan zelf gaan zitten en neemt je eigen eten mee. Fijne prijsklasse en goede kwaliteit!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Het is een mooi concept, je kunt je eten bestellen en vervolgens gaan zitten. Het wordt dan bij je tafeltje gebracht. Wat alleen jammer is en je veel tegenkomt bij deze 'gezonde' tentjes, de bediening en service is echt dramarisch. Je bestelling wordt vergeten en er wordt liever niet dan wel gewerkt. Je moet hier zelf je tafeltje schoonmaken als je wilt gaan zitten, dat behoort blijkbaar niet tot het takenpakket van het personeel. Jammer, want de salases waren heerlijk zoals verwacht. Conclusie: eten was goed, service was ontzettend slecht. Het interesseerde ze niet.
Sammygirl92 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Ik haal hier regelmatig in de middag lunchen, met name na de zware weekenden. De salades zijn altijd rijkelijk gevuld en de dressings zijn altijd smaakvol. Het nodigt uit om te zitten, maar ik neem het ook weleens mee met een lekker geperst sapje erbij
Daniella G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Gewoon een fijne plek om een gezonde lunch te genieten. Fijn dat er inmiddels meerdere vestigingen in de stad zijn. Alles is vers. De keuze aan ingrediënten is zo groot dat ik doorgaans voor één van de signature salads ga. Voor rond de 10 euro heb je een kom zo goed gevuld dat je de rest van de dag niet meer hoeft te eten. Of neem een deel mee in een doggie bag, heb je er later nog een keer lol van.
Je kunt er een heerlijke juich bij bestellen, maar dat er altijd gratis citroen/komkommer water voorhanden is, vind ik een super service en het is nog eens heel lekker ook.
SosouMiro .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Prima salade gegeten in een mooi vormgegeven decor. Wat wel jammer was, was het gevoel te hebben te gast te zijn in een afhaalzaak. Dat kwam niet door het mooi vormgegeven restaurantgedeelte, maar wel door het gedrag van één van de twee personeelsleden. De kar met gebruikt servies werd een aantal keer met zeer veel kabaal uitgeruimd (veroorzaakt grote herrie boven, misschien rekening houden met de akoestiek) en toen wij bij het weggaan vriendelijk groetten, werd dit niet beantwoord door het meisje achter het buffet. Dit ondanks het feit dat de zaak verder leeg was. Een beetje meer aandacht voor je klanten is wel prettig. Desondanks zullen we hier waarschijnlijk wel terugkomen, andere salades proberen...
Lyan V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Geweldige locatie in Amsterdam. Hip buurtje in het centrum. Een heel smal winkeltje waar ze met passie salades serveren. Beneden is voor het afhalen van salades en boven kun je best leuk zitten, lijkt op een soort binnentuintje. Jammer dat ze geen terras hebben, dat zou het compleet maken.

Persoon is zeer vriendelijk en schoon. De salades zijn groot genoeg voor een lunch en goed gevuld. Vind het persoonlijk net ietsje te duur, maar zo af en toe is het toch gewoon erg lekker. Alles is vers en gezond, dus dat mag soms een beetje duurder zijn. Een salade is gemiddeld 10 euro. Water kun je gewoon pakken en ze hebben ook veel verschillende soorten verse thee.

Leuk plekje om een lunch te halen of daar te nuttigen.
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Wij hadden zin om iets lichts en gezonds te eten en kwamen na wat googlen op SLA. Wel het filiaal aan de Utrechtsestraat, ze hebben namelijk meerdere restaurants. Ik nam de Falafel Vegan Bowl, hier zat bladspinazie, couscous, kikkererwtenhummus, rode biet, wortel, bloemkool, koriander & pompoenpitjes in. Mijn vriend nam een zelfgekozen salade uit. We waren het er beiden mee eens dat het smaakvol, vers en lekker was! Grote porties en het vult ontzettend goed. En de salade zag er zelf ook prachtig uit. Hier krijg je geen saaie salades maar heerlijke, uitgebreide en gezonde maaltijden. Gezellige, hippe sfeer en vriendelijke bediening.
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Heerlijke maaltijdsalades en soep gegeten.
Aardig personeel achter de counter, geen bediening in de zaal, daarmee goed betaalbaar.
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Het concept van Sla is dat je bij de salad bar aan de ingang je eigen salade bestelt en samenstelt uit een blad, een dressing, een graan, zaad of peul, een drietal groenten, eventueel een extra premium als avocado, biologische kipreepjes of feta etc. en tenslotte een topping. Je hebt hierbij de keuze uit zo'n veertigtal verse ingrediënten. Je forse saladekom wordt voor je gevuld door degene achter de bar en je rekent dan meteen af, pin only. Naast de vrije keuze kan je ook een van de vijf voorgecomponeerde seizoenssalades kiezen. Deze zijn origineel en erg lekker. Een grote salade kost tussen de 8 en 10 euro en is ruim voldoende voor de lunch of diner.
Deze herfst is er bijvoorbeeld de Biologische kip in oosterse five-spice-salade die bestaat uit paksoi, spelt bulghur, gepekelde wortel & pastinaak, pompoen, knolselderij, cashewnoten & koriander. Ook lekker was de rookworst van Baambrugs big-salade, bestaande uit palmkool, boterbonen, zuurkool, spruitjes, geroosterde paddenstoelen, cornichons & peterselie. De groenten waren niet te rauw maar lekker beetgaar. Salades met vlees zijn naar wens ook verkrijgbaar in een vegetarische versie met vleesvervangers van de Vegetarische slager. En als je wat warms wilt kan je een van de 3 seizoenssoepen nemen, bijvoorbeeld die van geroosterde aardpeer, bloemkool en knolselderij.
Verder zijn er nog versgeperste sappen, koffie, thee, wijn, fris en gebak, ook allemaal biologisch. De ruimte is prettig licht, de bediening is aardig en je moet zelf je bordje naar je tafel brengen en liefst ook weer afruimen.
Sla in de Utrechtsestraat is het vierde filiaal van deze groene keten. Het aantal zitplaatsen is er niet zo groot, jammer dus dat tijdens ons bezoek twee meisjes met laptops hier kantoortje speelden en daarmee 4 zitplaatsen bezet hielden. We konden gelukkig nog een tafeltje vinden, de 3 gasten die na ons binnenkwamen helaas niet meer. Meenemen is ook mogelijk.