SLA (Ceintuurbaan)

Ceintuurbaan 149 1072 GB Amsterdam Nederland Kaart
31-207893080

Meer informatie over restaurant SLA (Ceintuurbaan)

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
6,8
7,2
Kan beter
Lang

Jouw recensie over het restaurant SLA (Ceintuurbaan)

merula1234 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Het is nu al de zoveelste keer dat er weer eens iets op is. Je bestelt een salade geitenkaas en als de salade al gemaakt wordt, blijkt de geitenkaas op waardoor een andere salade niet meer te kiezen valt. Met dit weer, wanneer iedereen een salade gaat halen, kan dat echt niet en moet je gewoon je voorraad op orde hebben. Verder zijn de porties enorm klein geworden en heb je na deze salade nog steeds honger.
Josje H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Te slechte service. De 3 belangrijkste ingrediënten waren op, dit werd verteld toen ze al halverwege was. Niet meteen vooraf, anders had ik namelijk iets anders kunnen kiezen. Wat ik kreeg, was ook nog eens heel erg weinig. Maak het dan goed door net iets extra's te geven! Je moet hier echt geluk hebben met wie je helpt. Persoon na mij kreeg met dezelfde salade 2 x zo veel. Toen ik vroeg of ik ook iets meer mocht, aangezien de bak half leeg was, kreeg ik het antwoord dat hij zo hoort en dat er bijna niets anders aan was dan met de originele ingrediënten. Volgens mij heeft dit meisje de klant vriendelijkheid training gemist. Prima als het einde van je shift nadert, en je geen zin meer hebt, maar volgens mij is de klant nog altijd koning..ik kom hier wekelijks maar ga nu wel voortaan naar sushito om de hoek.
Claire U.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Kwam hier al in 2016 maar sinds 2017 enorm achteruit gegaan. 2 keer geweest deze week en hoeveelheid is enorm verminderd. Belachelijk om 10 euro te vragen voor zo'n kleine salade. Bediening ongeïnteresseerd, tafels niet afgeruimd en/of doekje over gedaan. Kortom erg achteruit gegaan.
Nancy U.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Kom altijd bij sla maar nu anno 2017 viel het mij erg tegen. Bediening suf weinig sla dat doet de naam geen eer aan :-( vond de dressing waterig. Weet niet of ik nog ga.
Cathelijn V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
SLA Ceintuurbaan blijft een van mijn favorieten tenten om te eten in Amsterdam. Je kan er heerlijk zitten met vriendinnen met een wijntje erbij, maar zelf kom ik er vaker tijdens de lunch, dan kan ik daar heerlijk met mijn laptop zitten. Kwaliteit van het eten is altijd goed en ik vind het ook een fijn idee dat het meeste biologisch is. De Vegan Rainbow salade is in mijn ogen een van de lekkerste salades die ik ooit heb gegeten!! Daarbij vind ik de inrichting echt fantastisch, er hangen overal leuke plantjes en in de WC is er zelfs een mos wand.
Top tent dus gewoon!!
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
De salade was gewoon niet lekker, leek oud en smaakte muf. De falafelballetjes in de salade waren droog. Voor n restaurant dat sla heet nogal vreemd... Leuke setting, alhoewel een beetje te hyperig.
DavidNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Het is meer een winkel met een zitje dan een restaurant. Weinig sfeer.
Geen service. Afhalen ad balie en zelf naar je tafel brengen. Afwas zelf opruimen.
Linzensoep was erg lekker. Salades nogal mager. Bij ons zijn twee salades tegelijk klaar gemaakt maar de ingredienten volledig verwisseld. Salades onherkenbaar.
Mijn advies: koop het boek (Sla) en lekker thuis kokkerellen.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Bij Sla stel je je salade zelf samen, er zijn ook wat voorbedachte menu's. Begin deze eeuw razend hip in New York city, tegenwoordig op diverse plaatsen in Amsterdam.
Wij bezochten Sla aan de ceintuurbaan in Amsterdam. Een mooie open, lichte ruimte. Je komt binnen bij de saladbar waar je maaltijd, drankjes en bestek ophaalt. Eten doe je bovenop de ruime tuinkamerachtige entresol. De kwaliteit van de salades was goed, alles vers, smaakvol met goede porties.
Het concept is zelfbediening aan de bar, afruimen kun je zelf in bakken bij de trap. Prima concept. Het is alleen jammer dat het personeel geen enkele aandacht heeft voor de klanten. Bij het binnenkomen geen enkele begroeting, geen tot ziens, werkelijk geen enkel contactmoment. Hier moeten we het jonge onervaren personeel niet te hard op aanvallen, maar het voelde voor ons ongemakkelijk en maakte het bestelproces onnodig tijdrovend (lang in een korte rij staan).
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Van de week geborreld met vriendinnen met wijn en pompoen hummus. Vriendelijk geholpen door het personeel. Alles op de kaart is vers, gezond en biologisch. Een super leuk concept, goede prijs/kwaliteit verhouding en het interieur is te gek. Tevreden liepen wij de deur uit. Ik kom hier zeker nog een keer terug!
BVoorman88 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Een smakeloze bak sla helaas was de quinoa niet helemaal gaar, de sla was de grof gesneden waardoor het moeilijk eten is. Service wel ok.
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Koude sla, stukjes verlepte sla, ongare linzen, ongare zoutloze sperziebonen, alles ongemengd in een kom. Ook niet bepaald hele vriendelijke bediening. Nee, dit was eens maar nooit meer. Alles wordt duidelijk overdag voorbereid en dat gebeurd niet erg deskundig. Jammer want ik vind het concept leuk, maar het eten is waardeloos. Het zit op zich wel leuk op de entresol.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Aardige dame achter de balie. Stond er helaas alleen voor waardoor, lange wachtrij, volle afwas bak en tafels die niet waren afgenomen. De sla was saai, een salade op smaak krijgen is een kunst en krijg je niet voor elkaar door alleen wat zaden en sla door elkaar te mengen. Ook de forel was smaakloos. Jammer, het is een leuk concept, maar ik zou meer aandacht aan smaken en service verlenen. Trek daar wat meer geld voor uit :). Ook voor de kas achter in de tuin, je wilt daar tomaten, aubergines, courgettes e.d. zien... er staan nu wat treurige kruiden oid.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Het concept sprak ons wel aan. Gezond en biologisch eten. Helaas viel het wat tegen. Het meisje achter de balie was heel vriendelijk maar ze stond er alleen voor en het was veel te druk. We hadden de salade met kip en kregen een enorme kom met wat droge kip en salade met bonen en kruiden. Helaas waren de smaken vrij vlak en was de combinatie nogal saai. De inrichting is op zich wel leuk maar vrij kaal. Het is de bedoeling dat je zelf je spullen opruimt en in een bak zet. Deze was zo vol dat dat helaas niet meer lukte.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Heerlijke salade én soep gegeten bij SLA. Ik had de salade & dressing van de maand en mijn vriendin had de biologische kip salade. We hebben samen de Indiase Dahl soep gedeeld. De salades én de soep vonden we erg lekker. De porties zijn erg groot en aan een salade of soep heb je eigenlijk wel voldoende. Je kunt er lekker zitten, maar qua service valt er wel wat te verbeteren. Er stond gisteravond één medewerkster die bestellingen moest opnemen, het eten en drinken klaar maken en afrekenen, wat leidt tot lange wachttijden. Een ander nadeel is dat je niet kunt reserveren en dat de zaak niet heel erg groot is, dus dat je het risico loopt dat je niet kunt zitten. Ik vond het eten echter erg de moeite waard, dus denk wel dat ik er terug kom. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed.
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Tsja, het blijft sla he. Ik vind gezond eten heel lekker maar dit is wel een uiterste. Maar het past natuurlijk heel goed bij deze tijd, en voor sommige mensen zal dit dan ook een schot in de roos zijn. Het is niet slecht, het is gewoon niet heel spannend. Mensen die er werken zijn vriendelijk maar veel interactie is er niet nadat je je sla hebt besteld. Tent ziet er wel mooi uit!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Gezond? Dat wel. Maar smaak? Nee dus! Ik had me enorm op SLA verheugd maar het viel erg tegen. Ik had de geroosterde aardpeersoep met bloemkool en knolselderij. Ergens in de verte kon ik de smaak van bloemkool ontwaren maar daar hield het dan ook mee op. De soep was flauw en erg vlak van smaak. Het erbij behorende haverbrood behoort ook al niet tot mijn favorieten omdat het erg droog smaakt (het stoft nog net niet als je erin bijt). Maar er was nog hoop! Ik had nog een salade met rookworst gemaakt van Baambrugse biggetjes. De meeste sla in de salade bestond uit palmkool en deze was ontzettend bitter en de dressing was niet in staat deze wrange smaak ook maar enigszins op te vrolijken. Treurnis alom! De zuurkool smaakte niet naar zuurkool, de spruitjes waren hooguit even geblancheerd maar eigenlijk gewoon rauw en de andere componenten van de salade (boterbonen en geroosterde paddestoelen) waren te koud waardoor ze geen smaak ontwikkelden. Zelfs de rookworst had weinig smaak. Er werd tweemaal een dressing toegevoegd tijdens het samenstellen van de salade maar ik heb ze niet kunnen thuisbrengen. De cornichons echter, smaakten naar cornichons. Bravo! Samengevat, een smakeloze soep en een bak konijnenvoer. Meer kan ik er niet van maken, sorry. Misschien dat ik wel tevreden was geweest als ik een andere keuze had gemaakt. Maar ja ... De gerechten bestel je beneden aan de toonbank. Het wordt opgeschept of samengesteld, je rekent af, en daarna loop je met je maal het trappetje op om het aan een tafel te nuttigen. Maar boven ligt geen bestek. Dat ligt beneden achter de rug van de bestellende klant tegen de muur. Je zou toch mogen verwachten dat het personeel je daar bij het afrekenen op attendeert. IJdele hoop ben ik bang.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Een saladebar waar je zelf niet mag opscheppen: dat is het eigenlijk. Verder is alles hier 'gezond' (hummus, raw chocolate, quinoa, haverbrood, chiazaad, groentesappen).
Laurenske S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Ik kon mij niet voorstellen dat het fijn kan zijn om een salade te eten als avond eten. Maar omdat het gezelschap prima was, mij laten verleiden het uit te proberen. Zij ging later naar een meditatie-cursus, ik nog naar een vergadering. Ik was verrast door de inrichting, licht, groen, easy, het heeft iets. Een grote kom sla gegeten, met kip en curry. Tja. Lekker, lekkere ingrediënten, maar zo halverwege... sla. Niet meer zo'n trek om verder te eten (wel gedaan), maar zin in een hoofdgerecht, in iets anders. Gezellig was het wel en later bij de vergadering nog heerlijke pizza besteld. Ik kan mij best voorstellen toch terug te komen. Maar dan niet als ik nog een flink avond programma heb. Maar als ik zin heb in een lichte gezonde maaltijd, vooraf aan yoga bijvoorbeeld.
David .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Een tien voor het eten, niet omdat er geen betere restaurants bestaan, maar omdat ik geen plekken ken waar ze zulke lekkere salades serveren. Vooral de Aziatische met kip, koriander en rode curry.

De inrichting is zoals een restaurantje als Sla hoort te zijn, eenvoudig maar hip. De kritiek over de bediening herken ik helemaal niet, misschien mede omdat Nederland was uitgestorven wegens de voetbal, maar de zeer vriendelijke bediening kwam uitgebreid vragen hoe we het eten en het restaurantje vonden. Top dus!
John888 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Erg basic ingericht, maar wellicht de lekkerste salade die ik ooit gegeten heb (Koreaanse stijl, zoetpittige gamba's). Hartige salades voor onder een tientje, met verse ingrediënten en eindelijk een veel meer gevarieerde keuze dan die standaard 2 a 3 soorten maaltijdsalades die je overal tegenkomt in de Nederlandse horeca! Wij zijn 's avonds met z'n 3-en in de locatie Ceintuurbaan geweest, het was tjok a blok vol, er zijn te weinig zitplaatsen, meer gericht op takeaway (de open keuken beneden is groter dan het zitgedeelte boven). Zeker een aanrader, wil gauw de locatie Westerstraat proberen en wat mij betreft mogen ze snel meer locaties openen!