SLA (Ceintuurbaan)

Ceintuurbaan 149 1072 GB Amsterdam Nederland Kaart
31-207893080

Meer informatie over restaurant SLA (Ceintuurbaan)

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,5
6,6
7,1
Caat90 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
SLA Ceintuurbaan blijft een van mijn favorieten tenten om te eten in Amsterdam. Je kan er heerlijk zitten met vriendinnen met een wijntje erbij, maar zelf kom ik er vaker tijdens de lunch, dan kan ik daar heerlijk met mijn laptop zitten. Kwaliteit van het eten is altijd goed en ik vind het ook een fijn idee dat het meeste biologisch is. De Vegan Rainbow salade is in mijn ogen een van de lekkerste salades die ik ooit heb gegeten!! Daarbij vind ik de inrichting echt fantastisch, er hangen overal leuke plantjes en in de WC is er zelfs een mos wand.
Top tent dus gewoon!!
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
De salade was gewoon niet lekker, leek oud en smaakte muf. De falafelballetjes in de salade waren droog. Voor n restaurant dat sla heet nogal vreemd... Leuke setting, alhoewel een beetje te hyperig.
DavidNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Het is meer een winkel met een zitje dan een restaurant. Weinig sfeer.
Geen service. Afhalen ad balie en zelf naar je tafel brengen. Afwas zelf opruimen.
Linzensoep was erg lekker. Salades nogal mager. Bij ons zijn twee salades tegelijk klaar gemaakt maar de ingredienten volledig verwisseld. Salades onherkenbaar.
Mijn advies: koop het boek (Sla) en lekker thuis kokkerellen.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Bij Sla stel je je salade zelf samen, er zijn ook wat voorbedachte menu's. Begin deze eeuw razend hip in New York city, tegenwoordig op diverse plaatsen in Amsterdam.
Wij bezochten Sla aan de ceintuurbaan in Amsterdam. Een mooie open, lichte ruimte. Je komt binnen bij de saladbar waar je maaltijd, drankjes en bestek ophaalt. Eten doe je bovenop de ruime tuinkamerachtige entresol. De kwaliteit van de salades was goed, alles vers, smaakvol met goede porties.
Het concept is zelfbediening aan de bar, afruimen kun je zelf in bakken bij de trap. Prima concept. Het is alleen jammer dat het personeel geen enkele aandacht heeft voor de klanten. Bij het binnenkomen geen enkele begroeting, geen tot ziens, werkelijk geen enkel contactmoment. Hier moeten we het jonge onervaren personeel niet te hard op aanvallen, maar het voelde voor ons ongemakkelijk en maakte het bestelproces onnodig tijdrovend (lang in een korte rij staan).
Suzyy .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Van de week geborreld met vriendinnen met wijn en pompoen hummus. Vriendelijk geholpen door het personeel. Alles op de kaart is vers, gezond en biologisch. Een super leuk concept, goede prijs/kwaliteit verhouding en het interieur is te gek. Tevreden liepen wij de deur uit. Ik kom hier zeker nog een keer terug!
Fred1000 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Voor een snelle hap is dit een prima zaak. voor ieder wat wils, maar kan wat uitgebreid worden qua keuzes.
Wij werden snel geholpen wat prettig is als je trek hebt. Verder ziet het er netjes uit, maar wel eenvoudig.
Willemduplus .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Zo nu en dan stap ik hier binnen om even wat te halen. Is een aardige zaak met uiteraard veel sla maar m.i. een beperkt aanbod qua variatie. Service is oke maar zou wat vriendelijker kunnen( of dit was een moment opname door het einde van de dag). Decor is wat simpel zou wat beter aangekleed kunnen worden
BVoorman88 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Een smakeloze bak sla helaas was de quinoa niet helemaal gaar, de sla was de grof gesneden waardoor het moeilijk eten is. Service wel ok.
Mette68 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Doorgaans kom ik bij SLA op de Zuidas, en meestal zijn mijn ervaringen daar goed tot heel goed. Echter bij SLA aan de Ceintuurbaan heb ik afgelopen zaterdagavond een bijzonder slechte ervaring gehad. Er stonden op dat moment twee dames achter de counter.
Het was mijn bedoeling de salade daar op te eten. Ik stond in de rij om te bestellen en op een gegeven moment bleek de voor mij bedoelde salade al bijna klaar te zijn, wat ik pas laat doorhad. Want weliswaar had ik gezegd welke salade ik graag wilde, maar ik was nog niet aan de beurt en bovendien werd de betreffende salade in een plastic meeneembak gedaan terwijl ik 'm niet wilde meenemen maar graag ter plekke wilde eten. Vervolgens werd er gestopt met het klaarmaken van de salade en werden eerst de klanten die aan de beurt waren geholpen (op zich logisch).
Een poosje later wilde een collega de betreffende salade gaan afmaken. Toen ik aangaf dat het mijn bedoeling was het daar op te eten, werd direct de salade (die dus al bijna klaar was) vanuit de plastic bak op de kop in een bord gekiept. Gevolg: groenten, linzen etc. onder en alle slablaadjes en spinazie bovenop. Ik gaf aan dat ik dat toch wel wat vervelend vond, waarop de reactie was: "ja, er is nu niets meer aan te doen hè". Ik zei vervolgens dat het me ook wel onhandig leek om het zo te eten, waarop volgde: "het is alleen esthetisch". En dan had ik het maar uit de plastic bak moeten eten. Overigens zou ik dat laatste met alle plezier hebben gedaan als ze het me zou hebben gevraagd en niet direct al ongeïnteresseerd de bak op de kop zou hebben gehouden boven het bord. Bovendien zou ik een sorry wel hebben gewaardeerd, want ook al is het wellicht per ongeluk gebeurd, het lag wel aan hen dat de salade in eerste instantie in een meeneembak was gedaan.
Uiteindelijk heb ik maar afgerekend, want er zat iemand op me te wachten met wie ik zou gaan eten. Maar nog steeds ben ik verbaasd over zoveel klantonvriendelijkheid.
En dat het niet alleen een "esthetisch" punt was bleek toen ik de salade probeerde op te eten. Noodgedwongen moest ik eerst wel het grootste deel van de berg slablaadjes opeten (zonder iets erbij) omdat anders alles naast het bord zou belanden.
Al met al een zeer teleurstellende ervaring, zoals ik het eerlijk gezegd nog nooit elders heb meegemaakt.
Ilovefoodd .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
De sla is simpelweg niet op smaak, omdat het niet gehusseld wordt. Je krijgt een mooie kom gepresenteerd, maar het smaakt werkelijk nergens naar. Wel prima service en mooi decor!
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Koude sla, stukjes verlepte sla, ongare linzen, ongare zoutloze sperziebonen, alles ongemengd in een kom. Ook niet bepaald hele vriendelijke bediening. Nee, dit was eens maar nooit meer. Alles wordt duidelijk overdag voorbereid en dat gebeurd niet erg deskundig. Jammer want ik vind het concept leuk, maar het eten is waardeloos. Het zit op zich wel leuk op de entresol.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Aardige dame achter de balie. Stond er helaas alleen voor waardoor, lange wachtrij, volle afwas bak en tafels die niet waren afgenomen. De sla was saai, een salade op smaak krijgen is een kunst en krijg je niet voor elkaar door alleen wat zaden en sla door elkaar te mengen. Ook de forel was smaakloos. Jammer, het is een leuk concept, maar ik zou meer aandacht aan smaken en service verlenen. Trek daar wat meer geld voor uit :). Ook voor de kas achter in de tuin, je wilt daar tomaten, aubergines, courgettes e.d. zien... er staan nu wat treurige kruiden oid.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Het concept sprak ons wel aan. Gezond en biologisch eten. Helaas viel het wat tegen. Het meisje achter de balie was heel vriendelijk maar ze stond er alleen voor en het was veel te druk. We hadden de salade met kip en kregen een enorme kom met wat droge kip en salade met bonen en kruiden. Helaas waren de smaken vrij vlak en was de combinatie nogal saai. De inrichting is op zich wel leuk maar vrij kaal. Het is de bedoeling dat je zelf je spullen opruimt en in een bak zet. Deze was zo vol dat dat helaas niet meer lukte.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Heerlijke salade én soep gegeten bij SLA. Ik had de salade & dressing van de maand en mijn vriendin had de biologische kip salade. We hebben samen de Indiase Dahl soep gedeeld. De salades én de soep vonden we erg lekker. De porties zijn erg groot en aan een salade of soep heb je eigenlijk wel voldoende. Je kunt er lekker zitten, maar qua service valt er wel wat te verbeteren. Er stond gisteravond één medewerkster die bestellingen moest opnemen, het eten en drinken klaar maken en afrekenen, wat leidt tot lange wachttijden. Een ander nadeel is dat je niet kunt reserveren en dat de zaak niet heel erg groot is, dus dat je het risico loopt dat je niet kunt zitten. Ik vond het eten echter erg de moeite waard, dus denk wel dat ik er terug kom. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed.
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
De salades die ik tot nu toe bij SLA heb gegeten, waren allemaal heerlijk: Voor een bescheiden bedrag heb je een gezonde maaltijd. Service wordt er niet echt verleend want je moet alles zelf doen. Wel fijn dat je gewoon een glaasje water kan pakken en je kan er prima zitten.
FoodieinAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Een erg 'hippe' tent met een leuk concept. Je haalt zelf je salade af bij de salade bar en kan vervolgens gaan zitten. Het ziet er lekker fris uit binnen. Op de menukaart staan een aantal salade mogelijkheden maar je mag zelf ook eentje samenstellen. Ik had de gegrilde biologische kipfilet salade. Heerlijk en ik zat er goed vol van. En dat terwijl ik totaal geen 'salade-mens' ben. Wel had ik verwacht dat er stukjes kip in de vorm van stukjes kip op deze salade kwamen, maar het zag er een beetje uit als fabrieksblokjes. Maar niet minder lekker.
Rsanders .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier serieus 's avonds gaan dineren, maar voor de lunch is het een prima stek. De Indiase dahlsoep en de biologische gegrilde kipsalade vond ik wat vlak qua smaak, maar op de een of ander manier smaakt het wel 'gezond'. De raw salted caramel cheese cake daarentegen was een topper. Heerlijk! Leuke, vriendelijke bediening en het interieur vind ik te gek. Sober, strak, maar toch gezellig.
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Tsja, het blijft sla he. Ik vind gezond eten heel lekker maar dit is wel een uiterste. Maar het past natuurlijk heel goed bij deze tijd, en voor sommige mensen zal dit dan ook een schot in de roos zijn. Het is niet slecht, het is gewoon niet heel spannend. Mensen die er werken zijn vriendelijk maar veel interactie is er niet nadat je je sla hebt besteld. Tent ziet er wel mooi uit!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Gezond? Dat wel. Maar smaak? Nee dus! Ik had me enorm op SLA verheugd maar het viel erg tegen. Ik had de geroosterde aardpeersoep met bloemkool en knolselderij. Ergens in de verte kon ik de smaak van bloemkool ontwaren maar daar hield het dan ook mee op. De soep was flauw en erg vlak van smaak. Het erbij behorende haverbrood behoort ook al niet tot mijn favorieten omdat het erg droog smaakt (het stoft nog net niet als je erin bijt). Maar er was nog hoop! Ik had nog een salade met rookworst gemaakt van Baambrugse biggetjes. De meeste sla in de salade bestond uit palmkool en deze was ontzettend bitter en de dressing was niet in staat deze wrange smaak ook maar enigszins op te vrolijken. Treurnis alom! De zuurkool smaakte niet naar zuurkool, de spruitjes waren hooguit even geblancheerd maar eigenlijk gewoon rauw en de andere componenten van de salade (boterbonen en geroosterde paddestoelen) waren te koud waardoor ze geen smaak ontwikkelden. Zelfs de rookworst had weinig smaak. Er werd tweemaal een dressing toegevoegd tijdens het samenstellen van de salade maar ik heb ze niet kunnen thuisbrengen. De cornichons echter, smaakten naar cornichons. Bravo! Samengevat, een smakeloze soep en een bak konijnenvoer. Meer kan ik er niet van maken, sorry. Misschien dat ik wel tevreden was geweest als ik een andere keuze had gemaakt. Maar ja ... De gerechten bestel je beneden aan de toonbank. Het wordt opgeschept of samengesteld, je rekent af, en daarna loop je met je maal het trappetje op om het aan een tafel te nuttigen. Maar boven ligt geen bestek. Dat ligt beneden achter de rug van de bestellende klant tegen de muur. Je zou toch mogen verwachten dat het personeel je daar bij het afrekenen op attendeert. IJdele hoop ben ik bang.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Een saladebar waar je zelf niet mag opscheppen: dat is het eigenlijk. Verder is alles hier 'gezond' (hummus, raw chocolate, quinoa, haverbrood, chiazaad, groentesappen).