Meer informatie over restaurant Sjoerd

Woensdag t/m zondag
- Diner vanaf 17:30

Betty D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik had me erg verheugd op dit bezoek, tenslotte kwam ik laren lang bij de Buren van Nes, maar het werd een teleurstelling.
Van buiten ziet het er schitterend uit, maar wat een sfeerloos interieur. En in een strandpaviljoen mag het personeel informeel gekleed zijn, ik zit niet te wachten op ''inkijk'' door een erg laag hangende broek.
En toen was er die lange strip plastic in mijn broodje... er werd sorry gemompeld, maar ik had toch iets meer verwacht. Een kopje koffie van het huis, bijvoorbeeld?
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Om half vijf met man en 2 kinderen neergestreken bij Sjoerd. Er kwam net een zonnig tafeltje vrij met aan een kant een mooie stoere bank. Bediening was vlot en vriendelijk. We vonden het eerst wat jammer dat je pas om half zes van de "dinerkaart" konden bestellen maar konden ook een goede keuze maken van de lunchkaart. Salade met vis en carpacio Japanse stijl waren heerlijk. Lekkere verse sla met respectievelijk vis en natuurlijk carpacio. Die was aangemaakt met sesam/wasabi dressing. Daarbij nacho's met kaas besteld en de lekkerste mostersoep ooit! (Sjoerd kunnen we het recept krijgen?) de kinderen waren blij met poffertjes (lekkere boter mam) en patat. De patat was lekker maar ik zou toch aanraden om die in een emmertje/bakje/zakje te serveren want ze koelen op een plat bord supersnel af. Eten kwam vlot genoeg. Omdat je er zo heerlijk zit wat langer gebleven en nog de pizza Mozarella/rucola besteld. Ook prima! Kortom een aanrader!
Hartelijk bedankt voor deze recensie. Het is inderdaad jammer dat er pas vanaf half 6 van de grote kaart besteld kan worden, helaas heeft Sjoerd hierin geen keus. Sjoerd heeft ontzettend veel zitplaatsen en het is vaak dusdanig druk dat de keuken even tijd nodig heeft om om te kunnen schakelen van lunch naar diner. Gelukkig heeft u een goede keus kunnen maken van de lunchkaart en bent u lang genoeg blijven zitten om Sjoerds verse pizza te proeven. Bedankt voor de tip m.b.t. de patat, we zullen het in beraad nemen. Sjoerd hoopt u nog eens te mogen verwelkomen op zijn paviljoen.
I-G .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Tijdens onze vakantie heerlijk gegeten! De kippendij saté was heerlijk, de bediening vriendelijk en wat een mooi en gezellig terras! Erg van genoten, zullen zeker nog eens terug komen!
Hartelijk bedankt voor deze recensie, fijn te horen dat alles naar wens was. Sjoerd ziet je graag nog eens terug op zijn paviljoen!
NBD .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Sfeervolle, mooie, nieuwe strandtent op Ameland met vriendelijke bediening! We waren met de kinderen een hapje eten en vroegen voor hen spaghetti met saus apart geserveerd (lastige eters ;-) Helaas ging dit fout, maar werd meteen hersteld door serveerster. Diegene die onze bestelling had opgenomen, kwam gelijk haar excuses aanbieden. Kan gebeuren en haar oprechtheid maakte dit goed! Gerechten: kipsaté (satésaus was erg smaakvol) en schnitzel waren heerlijk en ook de kindertoetjes en het kokos-ananas dessert waren genieten. Voor ons voor herhaling vatbaar!
Hartelijk bedankt voor uw recensie. Goed om te horen dat u tevreden bent over het eten en de service. Sjoerd ziet jullie graag een keer terug in zijn paviljoen.
MaddyMadley .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Eenvoudig (schnitzel) maar lekker gegeten. Bediening duurde wat lang en er werden veel foutjes gemaakt. Ligging is prachtig met uitzicht op zee.
Hartelijk bedankt voor deze recensie. Sjoerd is sinds dit jaar open en helaas loopt nog niet alles op rolletjes. Sjeord doet uiteraard ons best dit op te lossen. Sjoerd hoopt jullie weer terug te zien op zijn terras.
NR01046 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
2 maal tijdens ons verblijf bij Sjoerd geweest. De eerste dag voor koffie met gebak. Dit was prima! Lekkere cappuccino en machiato en heerlijke kwarktaart! De tweede dag heen gegaan om te lunchen. Dit was echt een flinke tegenvaller. 1 maal broodje carpacio en 1 x een broodje hamburger. Het broodje vd carpacio was erg droog en verder ook vrij smakeloos. De hamburger á €9,50 was puur en alleen een burger met wat tomaat en andere groente ertussen. Geen frietje, chipje of niks erbij. Zeeer sumier dus voor 9,50! Dit ook aangeven bij de bediening en die gaf zelf toe dat ze het herkende en de porties ook niet in verhouding vind als je kijkt naar de prijs. Schijnen meer klachten over binnen te komen en wordt ook wel besproken met de leidinggevende maar tot dusver niks mee gedaan. Locatie is prachtig en voorzieningen zoals toiletten ook erg netjes en schoon. Helaas zullen wij niet snel weer langskomen ondanks de mooie locatie.
Hartelijk bedankt voor uw recensie. Wij betreuren het ten zeerste dat de lunch bij Sjoerd tegengevallen is, dit is uiteraard nooit onze bedoeling geweest. Het verhaal komt ons helaas niet bekend voor, dus graag zouden we met u in contact willen komen om uitgebreider uitleg te krijgen en het op te lossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn contact met ons op te nemen via info@sjoerd-ameland.nl. Dan gaan wij graag een gesprek met u aan. Alvast bedankt.
Liesbeth R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Lieve bediening en heerlijk gegeten. Met ook nog een prachtig uitzicht ook. We hadden een mooie plek met ruim zeezicht.
Heerlijk schnitzel gegeten. Krokant en goed van smaak. Sla vind ik meestal een bijproduct waar ik amper van eet maar deze ging op! Heerlijk
Zeker een aanrader om te gaan!

Hartelijk dank voor uw recensie. Fijn om te horen dat alles naar wens is geweest. Sjoerd vindt de sla-dressing zelf ook niet te versmaden en zo'n mooi uitzicht op zee maakt het natuurlijk compleet. Graag tot ziens bij Sjoerd.
UMCG .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Mooie zaak en wel goed gegeten niet bijzonder, vlees erg bleek en niet lekker krokant. Wel 21 euro voor moeten betalen, nauwelijks groenten en diepvries frieten. Zo'n mooie lokatie, dit moet toch beter kunnen. Succes Sjoerd!
Bedankt voor uw recensie. Jammer dat uw bezoek niet helemaal naar uw zin is geweest. Sjoerd heeft sinds een tijdje zijn deuren geopend. Alles is nieuw voor Sjeord, hierdoor blijkt het nog niet vlekkeloos te verlopen. Ik kan u wel verzekeren dat Sjoerd altijd gebruik maakt van verse frites en niet van diepvriesfriet. Ik hoop dat u tijdens uw bezoek aangegeven hebt dat het vlees te bleek was, zodat het team mogelijkheid heeft gehad de fout te herstellen en de service te verbeteren. Sjoerd hoopt u in het vervolg nog eens te mogen verwelkomen, om te laten zien dat het beter kan als uw ervaring.
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Twee kroketten met brood gegeten als lunch. Lekker brood en de kroketten waren goed. Kwam met roomboter en gemengde salade.
De Spa rood die ik er bij dronk kwam uit een gezinsfles en leek meer Spa blauw. Het glas was zeer matig gevuld.
Bedankt voor uw recensie. Fijn dat het eten goed gesmaakt heeft. Jammer dat de spa rood zijn kleur een beetje verloren had, dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik hoop dat u het gemeld heeft tijdens uw bezoek, zodat Sjoerd zijn fout heeft kunnen herstellen. Wij zullen in het vervolg rekening houden dat dit niet meer gebeurd.

Reactie van proever:

We hebben dit gemeld bij de bediening, maar er kwam een matige, nietszeggende reactie.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Hier lekker geluncht tijdens ons tripje Ameland. Heerlijke lamsburger op een goed lekker broodje. Prima! Uitstekende service die het ook uitstraalt dat ze er plezier in hebben, dat zie je nog wel eens anders . Hier ploffen we vast nog wel een keer neer!
Hartelijk dank voor uw recensie, daar wordt Sjoerd blij van! Graag tot ziens bij Sjoerd.
Eke K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Vriendelijk personeel die graag met je meedenkt over gerechten en zonder enige moeite iets voor je wil aanpassen. Mooi ingericht, je kan heerlijk genieten van de zee en wordt daarbij niet afgeleid met keiharde muziek. Het is modern, klantvriendelijk en een mooie toevoeging aan het strand.
Bedankt voor uw recensie. Uiteraard doet Sjoerd erg zijn best het zijn gasten naar de zin te maken! Graag tot ziens.
Mark E.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Vanavond gegeten bij 'De Buren van Nes'. We besloten allebei voor de surf en turf te kiezen. Met ruim €23 p.p. zeker niet het goedkoopste gerecht van de kaart... maar wat een deceptie! De entrecôte was niet constant gebakken (medium was half rauw), de saus veels te zoet, de gebakken aardappelen te lang gekookt en te kort gebakken en de geserveerde groenten waren niet meer dan een kom gesneden wortelen. Als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl waren de bijgeserveerde gamba's ongepeld en bovendien niet schoongemaakt (het darmkanaal was bij geen van allen verwijderd). Wij komen hier niet meer terug.
Bedankt voor uw recensie. We vinden het vervelend dat uw bezoek aan ons strandpaviljoen niet naar uw zin is geweest. Tot onze spijt moeten we helaas toegeven dat we een aantal steken hebben laten vallen tijdens uw diner. Wij vinden kwaliteit en professionaliteit erg belangrijk en dat is bij uw afgelopen bezoek niet zo gebleken. De afhandeling van uw klacht had ook anders gemoeten. We hopen u toch een keer terug te mogen zien (wellicht in ons nieuwe paviljoen) om te laten zien dat het ook anders kan. Nogmaals oprechte excuses en hopelijk tot ziens in ons paviljoen.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij de Buren van Nes op onze laatste avond op Ameland.
We komen zeker terug!
Een prachtige locatie....vriendelijke bediening en heerlijk eten. Een goede afsluiting van de vakantie.
Bedankt voor de recensie!
AHLE .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Amelander meerval:heerlijk, laatst bij Buren van Nes gegeten met uitzicht op zee en fijne muziek erbij wat wil een mens nog meer....
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Voordat de boot ons weer naar het vasteland brengt, moeten we nog even uitwaaien. Metz, heeft de koffers opgehaald en wacht ons straks op op de pier waar we de fietsen inleveren. We kennen dit plekje al wat langer, grappige vondst "de Buren van Nes" en in de naam ook de creativiteit. Dit is meer dan een strandtent, niet een producent van "junkfood" , afval en de snelle hap, maar de zorg voor het kwetsbare milieu, loopt als een rode draad door de onderneming.
Persoonlijk heb ik liever een huisgemaakte kroket van draadjesvlees, maar die heeft kennelijk moeten wijken voor VanD.; smaakt ook wel al vraag ik me altijd weer af waar dat rundvlees dan zit?
Het aanbod van strandlocaties is beperkt op Ameland en vaak denk je er alleen aan overdag hier naartoe te gaan, maar ook voor diner kun je hier goed terecht.
Leandra D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Voor het eerst op Ameland en dus ook voor het eerst bij De Buren van Nes, maar zeker niet voor het laatst. De locatie is zo ontzettend mooi, de sfeer heerlijk, het personeel vriendelijk en het eten.......... ik kan niet anders zeggen dan voortreffelijk (de Amelandse Meerval).

Ook voor gewoon een kopje koffie met een Nobeltje zit je er helemaal goed.

Ik kom zeker een keer terug.
Bedankt voor de complimenten! Graag tot ziens bij De Buren van Nes.
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Het uitzicht vanaf het terras is adembenemend en binnen heb je ook op een regenachtige dag die gezellig strandsfeer. Als kind at ik hier graag een frietje voor de lunch maar inmiddels ben ik ook helemaal weg van de nacho's die ze op de menukaart hebben staan.
Paul8888 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
mooie locatie zo aan het strand bij nes en een prima kaart, ook voor de kleintjes.mosterdsoep gehad met broodplankje. we zijn hier twee keer wezen lunchen.
Pepper88 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
We hebben hier een aantal keren gezeten en kleine hapjes gehad.
Vorig jaar was alles nog top, goede producten en het uitzicht natuurlijk prachtig!
Maar dit keer hadden we zin in een luxe bittergarnituur. Voor 8 piepkleine snackjes met 1 sausje moest er rond de 6,25 betaald worden.
Het enige wat te eten was waren twee bitterballen. Erg zonde want het hoeft niet. De andere snacks hadden of een superharde korst of het was taai.
Dus voor ons geen luxe bittergarnituur meer
Gerard-Thijs J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
In augustus een heerlijke salade van gerookte zalm en meerval gegeten bij de Buren van Nes. Heerlijk!! En fijne bediening!!! Wat het restaurant (helaas) niet in de hand heeft, is het weer. Dat was wat minder. Maar alle andere zaken waren uitstekend!!