Sjiek aan de Amstel

31-297520199

Meer informatie over restaurant Sjiek aan de Amstel

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,1
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een aanwinst voor Uithoorn gelegen op een mooie locatie en smaakvol ingericht. Zeer net ontvangst en nette bediening, er werd de tijd genomen om wat meer te vertellen over het eten en de wijnen. Vooraf de vers afgebakken ciabatta met tapenade en knoflookmayonaise, als hoofdgerecht de tournedos met Oerfriet. Gewoon smullen! Er was helaas geen ruimte meer voor een dessert... Tip, ze hebben een heerlijke Franse rosé (droog). Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken bij Sjiek aan de Amstel, voor herhaling vatbaar.
Elisabeth S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Geluncht met zijn vijfen, drie de toast met zalm en paling van Eveleens en twee een oosterse salade. Allemaal goed van smaak.
Niet super spannend, maar dat hoeft ook niet. Als de ingrediënten maar goed zijn.
Nigel_ .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Bediening is slecht/ongeorganiseerd en amateuristisch.

Ik had gereserveerd voor twee personen en wij werden bij aanvangst al niet goed behandeld, aangezien wij geen menukaart kregen en zij dachten dat wij maar "iets gingen drinken". Ons werd verteld dat er een menukaart bij een tafel naast ons lag. Deze menukaart was plakkerig van de cola.

Voor het voorgerecht hadden wij ontzettend lang moeten wachten. Eenmaal toen ik het voorgerecht kreeg, moest die van mijn vriendin nog komen. Ik vroeg of dit nog eraan kwam, vervolgens was de reactie hierop: "Sorry, dat hebben wij niet erbij staan"

Het hoofdgerecht (hamburger) was rauw/roze van binnen. De patat was droog en slap.

Het enige wat goed te doen was, is de frisdrank, witte wijn en rosé.
Patricia W.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Onlangs genoten van de high wine, echt een aanrader. Goed geselecteerde wijnen, met zeer smakelijke kleine hapjes per glas wijn. Ook geen enkel probleem dat mijn partner de port ( de laatste op rij naast een passend kaasplankje) willen ruilen voor een mooi glas rode wijn.
Service vond ik zeer goed, genoten!
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
We werden vriendelijk ontvangen.
De ene of andere in de bediening was een groot verschil. Maar allemaal vriendelijk.
Eten was goed alleen voor ons aan de pittige kant. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat juist lekker vinden. Wij houden van proeven van diversiteit en ingrediënten.
Lokatie is leuk maar toen wij er waren zag het er wel gezellig maar rommelig uit.
Oraini .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
W hebben hier vaker gegeten. Lekker om de hoek en we kunnen altijd wel terecht. Het is altijd gezellig druk. Het achterste gedeelte van het restaurant is wat groot waardoor het iets kouder is. En iets minder knusser gevoel hebt dan het andere gedeelte van het restaurant.
De bediening is altijd erg aardig. Ze hebben altijd een aparte kaart voor de kinderen wat tevens een kleurplaat is.
Eten is altijd lekker.
Rian .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Wij hebben zaterdag 19 dec. 2015 een 40-jarig huwelijksjubileum van mijn ouders gevierd. Bij aankomst was niet alles in gereedheid gebracht, een foutief tijdstip in de agenda. Dit gaf bij het personeel een lichte vorm van stress, echter dit is door het personeel snel en accuraat opgelost zonder dat de aankomende gasten hiervan hinder hebben ondervonden.

Koffie/thee met zeer smakelijke peti-fours bij ontvangst, ruim voldoende voor de 70 gasten. Tot aan het buffet is een aantal keer een gevarieerd bittergarnituur, wederom voldoende.

Het buffet was zeer uitgebreid in een overzichtelijke opstelling. Vooraf keuze uit o.a. zalm, garnalen, carpaccio, diverse salades, broodjes etc. Zeer smaakvol en variërend, voor elke eter wat.

Als hoofdgerecht was er keuze uit zalm, saté van kippendij, stoofvlees, hete bliksem, frites, kleine broodjes hamburger, groente, (pasta)salades.
Eveneens zeer smaakvol, vooral de saté, het stoofvlees en de zalmmoot smaakte erg goed. Heerlijk gegaard en vol van smaak, iedereen heeft hiervan genoten. Tevens voor iedere eter voldoende keuze. Er was ook rekening gehouden met o.a. glutenvrije gerechten.

Als dessert keuze uit diverse soorten ijs, taartjes, soesjes, allemaal erg leuk gepresenteerd.

Per tafel werd het buffet beschikbaar gesteld, zo bleef er rust en overzicht in de zaal. Tip: het zou netjes zijn als de hoofdgasten (jubileumpaar) als eerste hun gerecht zouden mogen uitkiezen.

De bediening was de gehele middag erg vriendelijk, kundig en kwam zeer regelmatig langs om drank aan te vullen.

Tip: de geluidsverdeling van muziek kan beter, wellicht vanuit het midden van de zaal. Achterin de zaal was alles goed hoorbaar, voorin de zaal aanzienlijk minder. Dit geldt zeker voor de achtergrondmuziek, de ingehuurde zanger was goed hoorbaar.

Over-all zeer tevreden, de gasten hebben een fijne middag gehad en zijn met een zeer voldaan gevoel huiswaarts gegaan.

Echt een aanrader!
Paula B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Vanavond bij Sjiek de kaasfondue gegeten voor vier personen. De fondue was smakelijk, zeker gezien prijs/kwaliteit. De service was echt gewijzigd! Toen onze kaasfondue op was werd het probleemloos aangevuld. Ze letten ook goed op of de fondue niet te hard pruttelde. Wij hebben een top-avond gehad: heerlijk gegeten in een super gezellige tent met een uitstekende service!
M J.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Bij binnen komst zag het er zeer aannemelijk uit. Leuk voor het oog.
Helaas was onze tafel in het achter gedeelte van het restauant voorbij de schuifdeuren.De tapijt matten die op de muren zouden moeten bevestigd zitten om het holle geluid te dempen was een totale aanfluiting. Zo ontbraken er diverse matten,waardoor de de tape op de muren zichtbaar is. Tevens lag er zelf nog een tapijt gedeeltje op het "podium"' met een verdwaalde zakdoen van de vorige keer.
Het eten was goed.het enige aandachts puntje persoonlijk vind ik bij de hamburger die er ontzettend goed uit zag er bij het opnemen gevraagd word hoe de gast die gebakken wil hebben. De burger was namelijk nog rauw van binnen.
Qua service kan het zeker wat beter, in ons gezelschap was er een persoon die alleen vloeibaar kan eten. Dus vroegen wij vriendelijk of het mogenlijk was om de tomatensoep te pureren, helaas was de lange blik van de gastvrouw niet echt bepaald netjes naar deze persoon.
Er is geen enkele keer in de genomen 3 gangen een moment geweest dat er aan ons gevraagd is of alles naar wens is. Tevens een gemiste kans om een beetje extra up sale te doen.

Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Een beetje gemengde gevoelens, eigenlijk is hier al veel aanwezig om het een stuk beter te maken.

Wat er uit de keuken komt is van een prima niveau, echter als je naar de portionering kijkt, is die raar verschillend.
Bijvoorbeeld gerookte zalm/paling als voorgerecht afgezet tegen de coquilles. Bij de één heb je zoiets van ik hoop dat het even duurt voor dat het hoofdgerecht komt en bij de ander(coquilles) heb je zoiets van, laat het hoofdgerecht maar komen want ik heb trek.

Hoofdgerechten allen prima in orde.

De bediening bestaat voornamelijk uit jonge meiden, die wel vriendelijk zijn, maar zich nog niet zo zeker voelen; met als gevolg dat hun beleefdheidsvragen niet als ‘echt geïnteresseerd’ overkomen.
Dit in tegen stelling tot ik denk de bazin, die weet echt waar het over gaat, vriendelijk, goede vakkennis, dit zijn mensen die dit vak tot een professie maken.

Mijn stoel zat onder de vlekken, wordt tijd voor een shamponeerrondje.

Zoals ik opende, paar stapjes erbij en dan had je probleemloos een hogere score kunnen halen.
Motormuizen .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Je kan er leuk buiten zitten. Uiteindelijk zelf de kaart maar gepakt bij een andere tafel. De tosti was erg vet. De clubsandwich was redelijk, we zijn beter gewend. De jus d'orange was wel echt vers.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Leuke tent om te dineren, of in dit geval, te lunchen.
Redelijk sfeervol c.q. hip interieur waar moeite aan besteed is, een een prachtige grote achterruimte voor groepen. Echt wel een fijne tent om te zitten.

Bovendien hele vriendelijke en leuke jonge bediening.

Goeie koffie, verse sappen en grootse luxe lunchschotels, zoals een uitgebreide en goed verzorgde carpaccio. Veel keus en diverse subopties.

Niet de goedkoopste, maar ook niet echt duur, en prima om gezellig te eten of een kop koffie te halen, al kan het hier voor sommigen misschien soms te rustig zijn.
Levina K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Leuk terras..uitzicht Amstel..prima bediening...we kregen ongevraagd èn gratis 'gemeentepils' geserveerd in een mooie fles met een leuk logo..mocht stopcontact gebruiken voor opladen telefoon..(olijfhouten)plankje tapas..prima.. Chardonnay had misschien iets meer gekoeld moeten zijn.
We komen hier zeker terug..superlocatie
Jochai V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
We hadden een kip sateh besteld met kroepoek, eigen gemaakte atjar en patat. De kip sateh was prima en de atjar heerlijk. Alleen jammer dat je maar 6 stukjes atjar kreeg en 4 stukjes kroepoek. Dat zou wat royaler mogen. De bediening was om te huilen. Een jonge jongen liep maar wat rond, en had niet door dat hij bestellingen kon opnemen, of mensen naar een tafel te verwijzen, de dame die ons eten en drinken kwam brengen gaf eerst de verkeerde wijn en met de uitdrukking "hiero" werd de wijn gebracht. Terras en uitzicht maken veel, maar niet alles, goed.
JAAP .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Biefstukken waren niet gebakken zoals gevraagd. De kok had moeite met medium en rare.
Dat was jammer. De salade behoorlijk fantasieloos en de frieten waren slap. Een teleurstelling dus temeer omdat we hier eerder hebben gegeten en toen was het prima. Het toetje de tiramisu zomerfruit was vergeven van de (ik vermoed) wodka. Het was gewoon niet lekker en het had deze overdaad aan drank niet nodig. Ik heb het amper aangeraakt. Jammer, jammer, jammer hij stond wel op de rekening. Ach.
Cees D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Heerlijk gegeten op een zeer mooie locatie, vriendelijk personeel, gezellige entourage.
Deze grande brasserie kan ik iedereen aanbevelen TOP.
Claudia_G .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Eten was saai: stuk vlees, beetje salade en frites: niks bijzonders. Het ergste was echter de bediening. Toen we klaar waren met eten, bleven de borden een kwartier op tafel liggen voordat iemand ze weghaalde. Daarna hebben we om de dessertkaart gevraagd. Die liet ook op zich wachten, terwijl het helemaal niet druk was. Conclusie: geen aanrader!
Adri K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Met ons bootje in Uithoorn neergestreken voor de lunch op het terras van Sjiek. Ik vroeg een omelet met zalm en een vleugje pesto: dat was veel pesto, weinig omelet, maar wel veel zalm; dat had ik niet verwacht, maar het was niet verkeerd. Mijn partner had een broodje Sjiek (of zoiets) een bord vol met sandwiches, met gebakken ei, bacon, salades, poeh. Veel waar voor je geld, met een prima bediening. Benieuwd hoe het 's avonds is.
Ilse_ .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Onderweg gestrand op een zonnig terras van Sjiek aan de Amstel. We hebben heerlijk gegeten (surf & turf, kabeljauw & asperges, dame blanche Sjiek), de service was beleefd en snel. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Kortom: top!
Theo150 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Slecht. We bestelden risotto met asperges. De risotto was niet gaar, dus teruggestuurd. De tweede keer nog steeds niet gaar, we hebben het maar geaccepteerd. Er lagen slechts 2 asperges op de rijst, en verder nog wat kleine stukjes asperge door de rijst. Verder geen garnituur, een kale bedoening.
Als voorgerecht garnalencocktail, weinig garnalen.