Sjans

Meer informatie over restaurant Sjans

Voordelig
76Dennis .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Na een fikse wandeling hier heerlijk gegeten.
We hadden een entrecote en tournedos. De cuison was uitstekend precies zoals wij dit wilden. Hier kan mening restaurant nog van leren. Ook de huis wijn was goed en we kregen er direct een karaf water bij.
Kortom een aanrader.
Barbara W.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Voor zowel eten als een drankje in de avond is de Sjans echt 'the-place-to-be'. Onlangs met een grote groep heerlijk de hamburger gegeten. Goede hoeveelheid en helemaal top! In de avond transformeert de Sjans in een echte uitgaans-fenomeen. Zeer vriendelijke bediening. Echt een aanrader!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Lekkere rundersteak gegeten. Was goed bereid. En Al in plakjes gesneden. Wel wat jammer was is dat om 21uur de tafels aan de kant ging en de lampen gingen van het plafond om savonds er een café van te maken. Dit geeft toch onrust aan tafel.
Carel B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Redelijke kwaliteit eten, Aziatische roerbak gerechten op die goed op smaak waren tegen een goed prijs. Kinderspaghetti leek wel vermicelli, groenten uit eigen gerechten erbij gedaan om eea toch nog een beetje substantie te geven.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Afgelopen vrijdag lekker wezen eten. Sjans zit in een straat met veel restaurantjes maar zij steken er qua gezelligheid en kwalitiet van eten zeker bovenuit. Restaurant heeft wat weg van een donkerbruine kroeg, gewoon gezellig en niet ingewikkeld. Zo is ook de bediening en de kaart. Prijzen zijn er vriendelijk en de kwaliteit van eten is er goed. Als je er geweest bent heb je voorlopig geen trek meer gezien de hoeveelheden die je er krijgt. Wij durven dit restaurant zeker aan te raden
en gaan er zeker de volgende keer weer terug.
In G.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Afgelopen zaterdag tijdens een weekendje weg Texel hier lekker gegeten. Vergeleken bij de andere restaurants in de straat zag sjans er heel normaal uit. Goed maar simpel eten. Veel vlees en niet te moeilijk. Ik had zelf een lamsburger en mijn vriend de xl hamburger. Fijn dat je er zoveel verschillende sausje bij krijgt. Porties zijn groot!
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Tussen alle schreeuwerige eettentjes op de Koog kozen wij voor Sjans. Bij binnenkomst wordt je direct hartelijk welkom geheten en konden wij zelf een plekje uitzoeken. Bruin eetcafé met een erg goede sfeer. Ruime keus op de menukaart. De kok mag ook graag Thaise gerechten maken. Alles ziet er even smakelijk uit. Wij kozen voor de Tom Kha Kai soep. Overheerlijk, lekker gevuld, alleen jammer dat de Sereh een beetje taai was. Daarna overheerlijk steaks, botermals en ruim voorzien van gepofte aardappel, roerbakgroente en frites. Koffie en een juttertje na. Goede sfeer, en heerlijk eten voor een schappelijke prijs
Joyce P.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Een erg vriendelijke en goed oplettende bediening, een ruime keuze op de menukaart en een ongedwongen inrichting. De lamsburger is hier echt fantastisch!
Pennetje .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en kregen wij een leuke plek toegewezen. De sfeer was prettig, ongedwongen de bediening vriendelijk. Zij sjouwden hun benen uit hun lijf (2 personen in bediening en bijna alle tafels bezet) Het eten was geweldig! Het vlees super mals, de gamba's voortreffelijk! Naast de wijn werd er "gewoon"een kan met water op tafel gezet! Zo hoort het ook! Een echte aanrader.
LoveFoodDrinks .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
reeds vele zomers komen wij (groep vrienden) op Texel. We waren al vaak in de cocktailbar van Sjans geweest, afgelopen zomer ook eens te eten geraakt. De sfeer is eetcafe achtig, de gerechten gerust van restaurant niveau te noemen. Weliswaar eenvoudig, geen culinaire verrassingen, maar een uitstekende value for money. Top tent, goed eten en geweldige cocktails.
Wstoter .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Bij Sjans in De Koog is het eten fantastisch en de service is goed. Maar er is volgens mij wel iets aan de hand. Nog niet zolang geleden, een jaar of drie, zat Sjans steevast vol en kon je bijna niet onaangekondigd aanschuiven. Zelfs aan de bar werd eten opgediend. Voor een mooie prijs kon je er een geweldige saté, ongelooflijk malse spare-ribs en tal van ander lekkers eten. Voor ons was het the place to be. Tot ergens vorig jaar (wij komen jaarlijks, soms twee keer, op Texel). Het viel op dat de prijzen behoorlijke hoger lagen dan we van Sjans gewend waren. Op zich niet erg maar vanavond lazen we dat een sateetje inmiddels €18,50 moet kosten. En als ik eerlijk ben vind ik dat een prijs die beter bij een hele flinke steak hoort. Mede om die reden (maar ook omdat ik er zin in had) koos ik voor de spaghetti carbonara. Ik kreeg een groot bord met een wel heel karig bodempje spaghetti. Toen ik aangaf dat het heerlijk smaakte maar wel wat weinig was kreeg ik een tweede portie. Dit keer een bord zoals ik de eerste keer verwacht had.

De Nederlandse horeca is prijzig geworden, een trend die overal merkbaar is. Sjans doet daar helaas ook vol enthousiasme aan mee. Heerlijk eten waar ik voor wil betalen maar een sateetje voor €18,50 en een eenvoudig tapbiertje in een fluitje voor €2,50? Het schiet een beetje door. En in vergelijking met een aantal jaren geleden is dat ook te merken aan de drukte. Terwijl andere restaurants in De Koog nagenoeg vol zitten kan een groep bestaande uit twee complete gezinnen zonder reserveren zo aanschuiven, en dan nog is er nog voldoende ruimte in de zaak aanwezig.
Omdat er naast de eigenaar slechts één serveerster rondliep krijg ik het idee dat men ook geen drukte (meer?) verwacht en dat is jammer. Sjans is een top-tent met echt een klasse kok achter het fornuis en zo'n tent hoort lekker vol te zitten.

Mijn tip aan Sjans is dan ook: prijsjes iets naar beneden, scheutje extra bier voor die €2,50 want zo'n klein fluitje is echt weinig en dan zit de winkel zo weer lekker vol. Het is er te goed en gezellig voor zoveel lege tafels.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Om de varjaardag van onze dochter te vieren hebben we hier gegeten, Heerlijk, zowel het voor- als het hoofdgerecht. Sparerib goed gekruid en goed gaar. Entrecot lekker mals.
Personeel is klantvriendelijk en heeft oog voor wat onze wensen zijn. Water komt zonder te vragen door en is door de cotroen lekker fris.
Al met al fijne avond gehad en lekker gegeten.
Peggy R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Na een aantal recensies op Iens zijn wij hier terechtgekomen. Wat hebben wij hier heerlijk gegeten! Gezelschap van 2 volwassenen en 3 kinderen. Heel gevarieerde kaart Wij hebben gekozen voor Spareribs (heerlijk mals, leuk opgemaakt en geserveerd) en een Thaise pittige curry (záálig!) en een wiedergutmachungs schnitzel ( ook heel goed bereid en heel smakelijk). Goede porties, leuke enthousiaste bediening en de prijs/kwaliteit zeer goed! Enige minpuntje was de crème brulee. De krokante suikertopping was matig. Mag dikker en de crème hierdoor lauwwarm. Dat was helaas niet zo. Maar het gehele diner, sfeer en bediening maakte alles goed! Iedereen om ons heen zat te genieten. Dat is echt heerlijk.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Bij Sjans terecht gekomen vanwege de vele goede recensies en dit bleek niet voor niets.

We hadden een mooie plaats voor in het restaurant waarbij we op de weg konden uit kijken. Hierbij meteen geholpen door zeer vrolijke bediening die graag wilden helpen. Begonnen met wat broodjes met aioli, pesto en kruidenboter. Daarna als voorgerecht gekozen voor de carpaccio en de zalm. Beide mooi van portionering en smaak. Ook hierbij kregen we weer broodjes.

Als hoofdgerecht beide spareribs genomen waarbij het vlees van het bot viel. Hierbij al ruime porties en we kregen ook nog eens een rib extra omdat de porties niet helemaal gelijk waren.
Vervolgens nog gekozen voor 1 portie van het grand dessert en dit was meer dan genoeg voor 2 personen, met 2 quenelles chocolademousse (wit en bruin), 4 bollen ijs en een glaasje met een soort vanille panna cotta.

Als ik een verbeterpuntje mag noemen is dit het einde. Hierbij gingen ze om ons heen alles opruimen om voor te bereiden op de avond maar hiermee waren ze ook de aandacht voor de gast kwijt. Zonde gezien de rest van de avond, maar dit restaurant is zeker een aanrader.
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Vanavond naar aanleiding van de goede beoordeling op Iens met zijn vieren bij Sjans wezen eten in De Koog. Sjans ziet er uit als een gezellige bruine kroeg/eetcafé. De tafels zijn ruim opgezet, waardoor ook honden hier prima mee naartoe genomen kunnen worden. Fijne ontvangst, ze boden direct een bak water aan voor de honden. Leuke, spontane meiden in de bediening! Vooraf namen we een stokbroodje; een lekkere grote portie met kruidenboter, pesto en aioli. Het eten was erg snel klaar. We hadden spareribs, asperges x2 en entrecote. Een paar spareribs waren erg vettig, toen we dit aangaven kregen we direct een nieuwe portie! Degenen die asperges hadden kregen 9 asperges per persoon, een flinke plak gerookte zalm, aardappelpuree, botersaus en gesmolten roomboter. Echt een heerlijke, flinke maaltijd! Alle vier heerlijk gegeten.
S V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Sjans heeft goede recensies en daarom kozen we dit uit de vele restaurants in de Koog.
Toen we kwamen om half 8 was het duidelijk erg druk. Te druk voor het bedienend personeel dat naast uitserveren ook de drankjes doet en de afwas van de glazen. De vraag is of er bezuinigd wordt op personeel of dat er iemand ziek was?
In ieder geval voelden wij ons bijna wat bezwaard om wat te bestellen. Uiteindelijk een pannenkoek genomen, ook met het idee dat we dan waarschijnlijk niet heel lang hoefden te wachten.
Ondanks de drukte netjes en vriendelijk geholpen, en ook de sfeer onderling bij de bediening maakte een goede indruk.
De pannenkoeken waren prima en de koffie is lekker. De gerechten die we langs zagen komen zagen er ook heel smakelijk uit. Al met al een reden om nog eens terug te komen.
Mark Z.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Erg lekkere spare ribs gegeten! naast de frites en salade werd een gepofte aardappel geserveerd met zure room en zelfgebakken chips. Ook dat viel goed in de smaak.
Bediening vriendelijk, maar niet erg attent. Bij het afrekenen met verschillende dingen tegelijk bezig, er moest iets opgedweild worden bij een tafeltje verderop. Geeft niet, maar geef dan aan dat je er zo aan komt en doe 1 ding tegelijk.... Nu was de pin transactie nog bezig, liep de medewerker weg en ging een dweil halen en riep nog even "doei".....toen hij met dweil langs ons liep
Geen bonnetje, fijne avond of bedankt...... jammer, niet netjes en ook niet handig....waarom zou je willen dat mensen met dat gevoel je zaak verlaten, waar ze net wel lekker hebben gegeten?
Berrie W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
In vrij korte tijd 4 x met een groep mensen wezen eten op drukke avonden, uitstraling van een eetcafe maar met gerechten waar menig restaurant jaloers op kan zijn en dan heb ik het nog niet over de kwaliteit en het uitserveren.
Arnold en Erik jullie zijn en blijven ons favorieten restaurant.
Hanskeep .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Sjans in De Koog is voor de tweede keer op rij winnaar van Texel Culinair. Voor ons is dit de bevestiging van de uitstekende keuken van dit restaurant. Het standaard bijgerecht, de gepofte aardappel voorzien van frisse zure room is zalig. De gerechten buiten de kaart om ( in ons geval slibtong en lamswrecks) waren perfekt bereid. Het menu biedt voldoende keuze en de verschillende geproefde gerechten allemaal top en voorzien van een lekkere frisse salade en zalige friet. Sjans is een pareltje op Texel en geeft De Koog culinair gezien haar glans. Aanrader!!
Hennysmorenburg .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Heerlijk gegeten voor de serre onder het zonnescherm. Prima kaart, wij kozen uiensoep, garnalencocktail en tournedos en wiener schnitzel. Rode huiswijn uit zuidafrika Avondrust pastte er prima bij. Aanrader dus als je in De Koog bent.