Sirtaki

Meer informatie over restaurant Sirtaki

Dagelijks 12.00 - 00.00 uur

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Sirtaki

Jordy V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Ik heb hier gisteren met studiegenoten gegeten en het was voortreffelijk. Ik had zelf de konijnenstifado en die was zo mals dat het van het bot afviel :) de wijnen die zij schonken vielen ook heel erg in de smaak. Na het eten nog lang nagetafeld zonder enige vorm van druk dat we weg moesten. Als afsluiter een metaxa private reserve gedronken, dat maakte zeker een mooi einde aan de avond. Top restaurant, echt een aanrader. Ik weet in ieder geval dat ik zeker nog is terug kom!
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Sirtaki is een restaurant dat al tientallen jaren hoog op mijn lijstje van favoriete restaurants staat. De kwaliteit is al die tijd niet veranderd. Iedereen wordt nog steeds ontvangen met een gratis glaasje Ouzo en het is nog steeds een echt Grieks restaurant met Griekse muziek, Griekse bediening en heerlijk Grieks eten. Nu zelfs ook met vegetarische opties. Dit restaurant is een echte Utrechtse klassieker!
Ed G.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Meer dan twintig jaar voor ons een goede uitgaansgelegeheid. Met altijd prettig vriendelijk personeel. Des te meer valt het ons dan tegen dat er andere, duurdere, gerechten geserveerd worden dan is besteld en dat dat dan pas blijkt bij het afrekenen. Als hierover wordt gereclameerd is het antwoord dat het gerecht is genuttigd en derhalve op de rekening komt. Wij vinden dat een vorm van oplichting. Wij weten immers niet goed waaruit een gerecht nu precies bestaat. Het zijn voor ons immers vreemde gerechten. Er over praten /reclameren wordt nu niet bepaalt gewaardeerd of geaccepteerd. Integendeel zelfs. Later wordt ons nl. geadviseerd om vanwege de drukte naar een ander Grieks restaurant te gebgaan. Dat advies nemen wij dan ook ter harte. Hoezeer het ons ook spijt wij komen echt nooit meer bij Sirtaki...
Kok K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Heerlijk gegeten hier perfecte bediening.
Ina K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Al enige jaren eten wij met regelmaat bij Sirtaki en steeds is het eten heel goed. Heerlijk eten, goede bediening en een gezellige omgeving. Wij blijven terugkomen hoewel wij helemaal niet in Utrecht wonen.
Heidy V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
We hadden het thuis laten bezorgen.
Ik had gevraagd om geen zout op de patat te doen en dat zat er wel op.
Ik had mixed grill met worst, spie, vlees en gyros.
Bij mijn gyros zat iets in wat er niet hoorde, ik heb het weg gegooid.
Mijn zoon zijn lamskoteletten vond hij wel lekker.
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Behoorlijk aan de prijs voor een niet al te best restaurant. Alleen over mijn eigen gerecht sprekende; ik had een soort mixed-grill, de naam van het gerecht was anders, met drie soorten vlees waaronder een lamskarbonade, giros natuurlijk, en een spies. Er zat totaal geen verschil in de smaak van de drie soorten vlees!Ik kon de spies dan ook niet determineren; was het kip, varken, rund of iets anders? Daarbij kreeg ik tzatziki. Daar ben ik erg gek op, maar het zou me niets verbazen als het gewoon uit een verpakking komt. Bij een gemiddelde snackbar smaakt de tzatziki beter. De saladebar is echt triest. Heel karig, slechts een paar komkommertjes en tomaatjes met wat smakeloze dressing. Zeer teleurstellend.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Dertien in een dozijn Grieks restaurant met de te verwachten items op de menukaart; beperkte keuze, maar zelfs als vegetariër valt er nog wel wat te kiezen. Prijzen zijn, zeker onder de schaduw van de Domtoren, erg schappelijk: voor 30 euro een schotel voor 2 personen. Mixed grill was royaal en gevarieerd (al zat er totaal geen garnituur bij, het was echt alleen maar een stapel vlees), de vegetarische schotel was zeer divers en smaakvol (boontjes in kruidige tomatensaus, feta, tzatziki, lekkere gegrilde groenten, bladerdeeghapje, en nog wat andere schoteltjes). Voor 4 personen kregen we 2 pita broodjes, dat was een beetje jammer.

Kortom: alles prima van smaak, voldoende porties, en de schotel is een enorme value deal. Niets origineels, maar wel goed bereid en van voldoende kwaliteit.

Interieur is een gezellig eetcafé, beetje krap maar wel schoon.

De bediening is echter een drama: lang wachten op bestellen, nooit meer om een tweede drankje gevraagd, niemand bekommerde zich meer om ons nadat het eten was uitgeserveerd. Kraanwater werd niet geserveerd, in plaats daarvan werd ongevraagd spa blauw gebracht.
Sharon R.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Top bediening, goede kwaliteit van eten en super leuke sfeer! Top avond gehad!
Ik ben hier vorige week wezen eten met mijn vriendje. We werden hartelijke begroet toen we binnen kwamen en de bediening bleef gedurende de hele avond attent. Ik had vlees, hij had vis, beide genoten van het eten. Daarnaast lekkere wijn. Ga zo door!
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Op eerste oog ziet het er leuk uit, eenmaal binnen valt de muziek en algemene drukte wel op. Eenmaal binnen hebben wij hebben met vier personen 2x een twee persoonschotel besteld. We kregen 1 schotel die vervolgens volgens het persooneel 2x zo vol zou zitten. Allemaal prima maar de patat en de pita's waren dit niet. Engels sprekend personeel helpt ook niet met dit soort dingen. Eten was prima maar zeker geen 80euro waard, ik kom niet meer terug.
Iris W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met twee vriendinnen gegeten. We werden hartelijk begroet door een vriendelijke ober en konden zonder reservering aan tafel. Veel van het personeel spreekt alleen Engels. De menukaart is erg groot wat het lastig maakt een keuze te maken. We hebben heerlijk gegeten en van een wijntje genoten. Totdat wij klaar waren met eten en geen dessert meer wilde, vanaf toen werden wij vrijwel genegeerd door het personeel terwijl we eigenlijk nog wel een flesje wijn wilde bestellen (Tja, ook een manier om je gasten uit het restaurant te kijken.) Wij voelde ons niet meer welkom en dat heeft bittere nasmaak geleverd op ons gezellige avondje. Daarbij kwam ook nog eens dat vrijwel direct nadat we het restaurant verlaten hebben mijn vriendin onwijs ziek is geworden en alles er weer uit heeft gegooid. Zij had de tonijnsteak gegeten die al wat bitterder smaakt dan normaal gesproken. Vervelend eind van wat een leuke avond had moeten worden.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Voor de tweede keer hier geweest. Echt lekker Grieks eten onder de Dom. Koks en eigenaren die weten waar ze mee bezig zijn. Één van de weinige Griekse restaurants die niet mee doet met de 'race to the bottom' en daardoor lekker eten kan serveren voor een redelijke prijs. Een goede reden om naar Utrecht te reizen. Opvallend veel Griekse en Grieks sprekende gasten. Gezellig interieur. Kritiek wordt met een welwillend oor aangehoord en er wordt waarschijnlijk ook iets mee gedaan. Wil je goedkoper dan hebben ze overdag aan de overkant Dimitri's Petit Grieks fastfood. Wil ik nog een keer eten.
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Op bezoek in Utrecht werd ik meegenomen naar Grieks Restaurant Sirtaki. Het restaurant zat redelijk vol, waardoor het bewegen door het restaurant wat lastig was. gelukkig kregen we snel een plekje toegewezen en konden we ons storten op het menu. We kregen van de bediening direct een glaasje Ouzo om op te warmen van de barrel Hollandse zomer.

Vooraf kozen we een stokbrood met smeersels en ui. De losse ui was een beetje vreemd bij het gerecht en lastig te eten. Het brood en de smeersels smaakten echter erg prima. Het restaurant heeft een saladebar waar je kan kiezen uit een vijftal diverse salades. De liefhebber kan zo wat meer sla eten, terwijl de vleesliefhebber zich kan focussen op het menu. De plek van de saladebar en de bereikbaarheid waren echter lastig en ondanks dat het restaurant niet bol zat, was het zo nu en dan lastig bewegen.

Als hoofdgerecht had ik een mixed grill, waar alle bekende Griekse gerechten in zaten. dit was allemaal prima, maar niks bijzonder. Zowel vlees als de bijgekomen aardappelen hadden nog wel een beetje zout nodig, maar waren goed gemaakt en lekker. Met name de Gyros was erg lekker. Voor de liefhebbers van warme groente en de Griekse rijst zijn dit niet de gerechten: het is vooral vlees dat het bord vult.

De bediening was vriendelijk en netjes, maar was niet altijd even snel. Zo nu en dan was het wachten op het eten en op de drankjes. Bij het afrekenen was het ook wachten tot één van de personeelsleden tijd vond om ons te helpen, wat vervelend is gezien de plek waar je moet wachten midden in het looppad zit.

Kijken we naar de gehele maaltijd, dan is het eten prima en de porties ruim. Voor wie nog honger heeft is er altijd nog wat extra salade. De ruimte is helaas wat krap en de bediening zou sneller kunnen, maar over het geheel gezien een prima maaltijd gehad.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Afgelopen zondag hier 3 gerechten gegeten van de mezes kaart welke op de muur staat vermeld. Smaak was prima, en porties meer dan voldoende. Wij kozen voor de kip salade, de vis spies, en de rundvlees gestoofd in Griekse kruiden. Verder kan men hier ook van de menukaart kiezen alleen vonden wij die wellicht te uitgebreid. Dit kan best wat verfijnder en kleiner. Bediening was bij ons verder prima en hartelijk. Was verder erg druk en is verder een prima plek onder de Dom van Utrecht!
Gosia V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Helaas een slechte ervaring van onbeleefd gedrag van de bediening bij Sirtaki Utrecht restaurant.
We kwamen voor een lunch en hebben 2x moussaka van'' klein gerechten menu'' genomen.
Het moest een klein gerecht zijn van €8. Helaas heeft de bediening ons verkeerd begrepen. De Griekse mevrouw kon alleen Engels praten. Op de rekening stond 2x moussaka van de ''hoofdgerecht menu'' van €18 !!! Het blijkt ook dat we een grote portie op de boord hebben gekregen. We hebben een correctie van de rekening gevraagd. Helaas was een gedrag van een Griekse bediening niet echt vriendelijk. Ze zei dat we alles op hebben gegeten en dat betekend dat we deze grotere portie nodig hadden!!! :/ Verder probeerde ze ons beschuldigen dat we het gerecht niet lekker vonden terwijl we net tegen haar zeiden dat het erg lekker was!
De bediening is niet echt beleefd en ze ging verder in discussie tot een bijna ruzie is ontstaan. We hadden geen zin in ruzie en uiteindelijk betaald en weg gegaan.
Wij gaan bijna elke week naar het restaurant maar zo slecht ervaring hadden we nog nooit gehad.
Een mooi restaurant in een prachtige plek gelegen maar helaas de bediening moet nog veel leren hoe ze met de klanten om moet gaan.
Wij gaan bij Sirtaki Utrecht niet meer eten. Erg Jammer...
Frank_Hofman .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Helaas was onze ervaring vandaag slecht. Bediening was erg traag (om te beginnen een half uur wachten op de menukaart), het eten was kouder dan lauw. Tot overmaat van ramp werd onhandig afgeruimd waardoor een vet mes op de blouse van mijn vrouw terecht kwam.
Onze indruk is dat het personeel te vaak wisselt en dat het restaurant grotendeels draait op stagiaires ut Griekenland die de drukte niet aankunnen.
Dan1el .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Lastig, ik heb er met mijn 2 dochters gegeten. Op zichzelf was het een goede ervaring, het eten wat wij hadden gekozen was echt heerlijk. Alleen vond ik persoonlijk dat de porties en dan met name wat bijgerechten iets guller mogen. En ik miste de echte griekse sallade met kool. En er zaten zure besjes overal doorheen! Niet doen, je bent druk bezig alles eruit te pulken.

Er was 1 theelepel zaziki bijgevoegd en een slablaadje met komkommertje en 1 tomaatje. Van deze economische krenterigheid houd ik zelf niet zo, je moet je gas voelen en gastvrijheid ervaren.

Vooraf de Keftedes was ook heerlijk, alleen daar zat niets bij. Bij navraag kreeg ik dan een mandje brood en die stond netjes ook niet op de rekening maar mijn inziens zijn dit dingen die vanuit een restaurant zelf moeten horen. Zeker gezien de redelijk forse prijzen voor alle gerechten.

De kinderen kregen geen zaziki noch mayonaise dus op vraag ook geserveerd. Stond niet op de nota dat is netjes, maar ik vind dat de gerechten lekker "compleet" moeten zijn.

We aten er onverwacht en buiten op de menukaart stond dat kindergerechten 6,50 waren, toen we eenmaal zaten bleken ze 8,50 te staan. Dat vond ik ook erg apart.

Het eten zelf was verder wel heerlijk en het vlees was enorm mals.

Dan de bediening; ja niet onaardig op zichzelf en vriendelijk. Maar veel te opdringerig. Ik wer heel nerveus van het gegeven niet met mijn meisjes rustig te kunnen praten en zitten. Constant bij de tafel staat, aaneen vragen of we drinken willen en per seconde vragen of ik het al weet. Tijd om op mijn gemak een gerecht te bestellen was er niet. Dat is echt zonde, want het personeel is wel aardig maar dit is erg irriterend althans vond ik wel.

En de taal... Utrecht is toerisme en veel Engels dat begrijp ik, maar niemand sprak Nederlands en als Nederlandse gast wil ik gewoon ik een restaurant in het Nederlands kunnen communiceren.

Het eten was erg lekker, dus het is niet zo dat ik er per definitie niet heen ga als het zo uitkomt maar het zijn kleine dingen waardoor het allemaal net niet is.
aj1968 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Prettig restaurant. Doet gezellig aan. Moeten echter duidelijker aangeven wat nu echt de voertaal is. Men verlangt dat er engels gesproken wordt maar het blijkt dat de serveersters in het nederlands antwoord geven. Het eten is goed. We zaten vol maar dat kwam ook doordat het voorgerecht vrij uitgebreid was. Het menu was voldoende. Prijs kwaliteit was acceptabel.
Niels E.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Vorige week hier gegeten op een vrijdagavond, met zijn tweeën. Van buiten ziet het er leuk uit, maar helaas viel het eten nogal tegen. Wij kozen voor het driegangenmenu met verschillende hapjes. Als voorafje ook brood besteld, wat tegelijkertijd met de eerste gang gebracht werd: brood. Dit had bij het bestellen wel gemeld mogen worden, nu stond de hele tafel vol brood. De smaak van het brood en de dips was overigens prima. De daaropvolgende gangen, o.a. verschillende soorten vlees, dolmades, filodeeg met feta en spinazie, bevielen echter een stuk minder goed. Droog en smakeloos, alsof het rechtstreeks uit de magnetron kwam. Toen wij daar wat van zeiden werden er wat excuses gemompeld, maar het werd niet echt serieus genomen. Dit kan deels veroorzaakt worden door de serveersters die geen Nederlands en matig Engels spreken. Een ander punt van kritiek is dat de gangen elkaar met tussenpozen van drie minuten opvolgden, terwijl wij aangaven dat we graag rustig wilden eten met wat rustperiodes tussen de gangen. Daarnaast draagt het plasmascherm met daarop YouTube-filmpjes van Griekse artiesten niet echt bij aan de entourage. Ondanks de positieve uitstraling naar buiten toe is het ons dus erg tegen gevallen.
Jimmy .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Op de bonnefooi binnengelopen op een zondag. Gingen net wat mensen weg (mazzel), maar verder waren alle tafels bezet. Ouzo stond klaar op tafel (heb ik niet zien neerzetten), bestelling (Mixed Grill schotel voor 2) stond binnen 5 minuten op tafel. Het vlees, de pita, frites, waren allemaal prima bereid, met name de gyros was super. Vanwege de hoeveelheden die geserveerd werden hebben we het nagerecht gedeeld, maar ook dat (griekse yoghurt) was overheerlijk.

Prijs is iets hoger dan gemiddeld, maar inclusief drankjes was het goed te doen. Kom hier zeker terug.