Sirtaki

• Af te huren
6,4
Iris W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met twee vriendinnen gegeten. We werden hartelijk begroet door een vriendelijke ober en konden zonder reservering aan tafel. Veel van het personeel spreekt alleen Engels. De menukaart is erg groot wat het lastig maakt een keuze te maken. We hebben heerlijk gegeten en van een wijntje genoten. Totdat wij klaar waren met eten en geen dessert meer wilde, vanaf toen werden wij vrijwel genegeerd door het personeel terwijl we eigenlijk nog wel een flesje wijn wilde bestellen (Tja, ook een manier om je gasten uit het restaurant te kijken.) Wij voelde ons niet meer welkom en dat heeft bittere nasmaak geleverd op ons gezellige avondje. Daarbij kwam ook nog eens dat vrijwel direct nadat we het restaurant verlaten hebben mijn vriendin onwijs ziek is geworden en alles er weer uit heeft gegooid. Zij had de tonijnsteak gegeten die al wat bitterder smaakt dan normaal gesproken. Vervelend eind van wat een leuke avond had moeten worden.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Voor de tweede keer hier geweest. Echt lekker Grieks eten onder de Dom. Koks en eigenaren die weten waar ze mee bezig zijn. Één van de weinige Griekse restaurants die niet mee doet met de 'race to the bottom' en daardoor lekker eten kan serveren voor een redelijke prijs. Een goede reden om naar Utrecht te reizen. Opvallend veel Griekse en Grieks sprekende gasten. Gezellig interieur. Kritiek wordt met een welwillend oor aangehoord en er wordt waarschijnlijk ook iets mee gedaan. Wil je goedkoper dan hebben ze overdag aan de overkant Dimitri's Petit Grieks fastfood. Wil ik nog een keer eten.
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Op bezoek in Utrecht werd ik meegenomen naar Grieks Restaurant Sirtaki. Het restaurant zat redelijk vol, waardoor het bewegen door het restaurant wat lastig was. gelukkig kregen we snel een plekje toegewezen en konden we ons storten op het menu. We kregen van de bediening direct een glaasje Ouzo om op te warmen van de barrel Hollandse zomer.

Vooraf kozen we een stokbrood met smeersels en ui. De losse ui was een beetje vreemd bij het gerecht en lastig te eten. Het brood en de smeersels smaakten echter erg prima. Het restaurant heeft een saladebar waar je kan kiezen uit een vijftal diverse salades. De liefhebber kan zo wat meer sla eten, terwijl de vleesliefhebber zich kan focussen op het menu. De plek van de saladebar en de bereikbaarheid waren echter lastig en ondanks dat het restaurant niet bol zat, was het zo nu en dan lastig bewegen.

Als hoofdgerecht had ik een mixed grill, waar alle bekende Griekse gerechten in zaten. dit was allemaal prima, maar niks bijzonder. Zowel vlees als de bijgekomen aardappelen hadden nog wel een beetje zout nodig, maar waren goed gemaakt en lekker. Met name de Gyros was erg lekker. Voor de liefhebbers van warme groente en de Griekse rijst zijn dit niet de gerechten: het is vooral vlees dat het bord vult.

De bediening was vriendelijk en netjes, maar was niet altijd even snel. Zo nu en dan was het wachten op het eten en op de drankjes. Bij het afrekenen was het ook wachten tot één van de personeelsleden tijd vond om ons te helpen, wat vervelend is gezien de plek waar je moet wachten midden in het looppad zit.

Kijken we naar de gehele maaltijd, dan is het eten prima en de porties ruim. Voor wie nog honger heeft is er altijd nog wat extra salade. De ruimte is helaas wat krap en de bediening zou sneller kunnen, maar over het geheel gezien een prima maaltijd gehad.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Afgelopen zondag hier 3 gerechten gegeten van de mezes kaart welke op de muur staat vermeld. Smaak was prima, en porties meer dan voldoende. Wij kozen voor de kip salade, de vis spies, en de rundvlees gestoofd in Griekse kruiden. Verder kan men hier ook van de menukaart kiezen alleen vonden wij die wellicht te uitgebreid. Dit kan best wat verfijnder en kleiner. Bediening was bij ons verder prima en hartelijk. Was verder erg druk en is verder een prima plek onder de Dom van Utrecht!
Gosia V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Helaas een slechte ervaring van onbeleefd gedrag van de bediening bij Sirtaki Utrecht restaurant.
We kwamen voor een lunch en hebben 2x moussaka van'' klein gerechten menu'' genomen.
Het moest een klein gerecht zijn van €8. Helaas heeft de bediening ons verkeerd begrepen. De Griekse mevrouw kon alleen Engels praten. Op de rekening stond 2x moussaka van de ''hoofdgerecht menu'' van €18 !!! Het blijkt ook dat we een grote portie op de boord hebben gekregen. We hebben een correctie van de rekening gevraagd. Helaas was een gedrag van een Griekse bediening niet echt vriendelijk. Ze zei dat we alles op hebben gegeten en dat betekend dat we deze grotere portie nodig hadden!!! :/ Verder probeerde ze ons beschuldigen dat we het gerecht niet lekker vonden terwijl we net tegen haar zeiden dat het erg lekker was!
De bediening is niet echt beleefd en ze ging verder in discussie tot een bijna ruzie is ontstaan. We hadden geen zin in ruzie en uiteindelijk betaald en weg gegaan.
Wij gaan bijna elke week naar het restaurant maar zo slecht ervaring hadden we nog nooit gehad.
Een mooi restaurant in een prachtige plek gelegen maar helaas de bediening moet nog veel leren hoe ze met de klanten om moet gaan.
Wij gaan bij Sirtaki Utrecht niet meer eten. Erg Jammer...
Frank_Hofman .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Helaas was onze ervaring vandaag slecht. Bediening was erg traag (om te beginnen een half uur wachten op de menukaart), het eten was kouder dan lauw. Tot overmaat van ramp werd onhandig afgeruimd waardoor een vet mes op de blouse van mijn vrouw terecht kwam.
Onze indruk is dat het personeel te vaak wisselt en dat het restaurant grotendeels draait op stagiaires ut Griekenland die de drukte niet aankunnen.
Dan1el .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Lastig, ik heb er met mijn 2 dochters gegeten. Op zichzelf was het een goede ervaring, het eten wat wij hadden gekozen was echt heerlijk. Alleen vond ik persoonlijk dat de porties en dan met name wat bijgerechten iets guller mogen. En ik miste de echte griekse sallade met kool. En er zaten zure besjes overal doorheen! Niet doen, je bent druk bezig alles eruit te pulken.

Er was 1 theelepel zaziki bijgevoegd en een slablaadje met komkommertje en 1 tomaatje. Van deze economische krenterigheid houd ik zelf niet zo, je moet je gas voelen en gastvrijheid ervaren.

Vooraf de Keftedes was ook heerlijk, alleen daar zat niets bij. Bij navraag kreeg ik dan een mandje brood en die stond netjes ook niet op de rekening maar mijn inziens zijn dit dingen die vanuit een restaurant zelf moeten horen. Zeker gezien de redelijk forse prijzen voor alle gerechten.

De kinderen kregen geen zaziki noch mayonaise dus op vraag ook geserveerd. Stond niet op de nota dat is netjes, maar ik vind dat de gerechten lekker "compleet" moeten zijn.

We aten er onverwacht en buiten op de menukaart stond dat kindergerechten 6,50 waren, toen we eenmaal zaten bleken ze 8,50 te staan. Dat vond ik ook erg apart.

Het eten zelf was verder wel heerlijk en het vlees was enorm mals.

Dan de bediening; ja niet onaardig op zichzelf en vriendelijk. Maar veel te opdringerig. Ik wer heel nerveus van het gegeven niet met mijn meisjes rustig te kunnen praten en zitten. Constant bij de tafel staat, aaneen vragen of we drinken willen en per seconde vragen of ik het al weet. Tijd om op mijn gemak een gerecht te bestellen was er niet. Dat is echt zonde, want het personeel is wel aardig maar dit is erg irriterend althans vond ik wel.

En de taal... Utrecht is toerisme en veel Engels dat begrijp ik, maar niemand sprak Nederlands en als Nederlandse gast wil ik gewoon ik een restaurant in het Nederlands kunnen communiceren.

Het eten was erg lekker, dus het is niet zo dat ik er per definitie niet heen ga als het zo uitkomt maar het zijn kleine dingen waardoor het allemaal net niet is.
Aj1968 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Prettig restaurant. Doet gezellig aan. Moeten echter duidelijker aangeven wat nu echt de voertaal is. Men verlangt dat er engels gesproken wordt maar het blijkt dat de serveersters in het nederlands antwoord geven. Het eten is goed. We zaten vol maar dat kwam ook doordat het voorgerecht vrij uitgebreid was. Het menu was voldoende. Prijs kwaliteit was acceptabel.
Nelis1986 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Vorige week hier gegeten op een vrijdagavond, met zijn tweeën. Van buiten ziet het er leuk uit, maar helaas viel het eten nogal tegen. Wij kozen voor het driegangenmenu met verschillende hapjes. Als voorafje ook brood besteld, wat tegelijkertijd met de eerste gang gebracht werd: brood. Dit had bij het bestellen wel gemeld mogen worden, nu stond de hele tafel vol brood. De smaak van het brood en de dips was overigens prima. De daaropvolgende gangen, o.a. verschillende soorten vlees, dolmades, filodeeg met feta en spinazie, bevielen echter een stuk minder goed. Droog en smakeloos, alsof het rechtstreeks uit de magnetron kwam. Toen wij daar wat van zeiden werden er wat excuses gemompeld, maar het werd niet echt serieus genomen. Dit kan deels veroorzaakt worden door de serveersters die geen Nederlands en matig Engels spreken. Een ander punt van kritiek is dat de gangen elkaar met tussenpozen van drie minuten opvolgden, terwijl wij aangaven dat we graag rustig wilden eten met wat rustperiodes tussen de gangen. Daarnaast draagt het plasmascherm met daarop YouTube-filmpjes van Griekse artiesten niet echt bij aan de entourage. Ondanks de positieve uitstraling naar buiten toe is het ons dus erg tegen gevallen.
Jimmy .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Op de bonnefooi binnengelopen op een zondag. Gingen net wat mensen weg (mazzel), maar verder waren alle tafels bezet. Ouzo stond klaar op tafel (heb ik niet zien neerzetten), bestelling (Mixed Grill schotel voor 2) stond binnen 5 minuten op tafel. Het vlees, de pita, frites, waren allemaal prima bereid, met name de gyros was super. Vanwege de hoeveelheden die geserveerd werden hebben we het nagerecht gedeeld, maar ook dat (griekse yoghurt) was overheerlijk.

Prijs is iets hoger dan gemiddeld, maar inclusief drankjes was het goed te doen. Kom hier zeker terug.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Dat was even geleden, dat wij hier gegeten hebben, maar het viel ons niet tegen.
Prima voorgere3chten en een hoofdgerecht met Gamba's smaakte prima.
De menu's voor 2 personen was eveneens een goede keuze. Mooi lamsvlees, "Grieks gegaard" en wat rund en varkensvlees met allerlei groenten en gefrituurde aardappel partjes.
Prima eten voor een prettige prijs. Bediening vriendelijk.
shrimpie23 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Zaterdagavond hier binnengelopen. De eigenaar zit buiten te wachten loopt met je naar binnen waar hij er meteen voor zorgt dat je een goed plekje krijgt. Het volgende moment staan er al twee glaasjes ouzo op tafel, van het huis. Bediening spreekt alleen Engels maar wat ons betreft was dit geen probleem. We vonden het gezellig in de zaak met overal kaarsen op tafel, niet heel bijzonder qua inrichting maar zeker niet kaal. Voor het eten kozen we voor de pita schaal: een goede schaal vlees met friet (lekker!) en onbeperkt pita's, waardoor je je eigen pita samen kunt stellen. Was erg smakelijk! We bestelden later nog wat friet en tzatziki en deze werd gratis op tafel gezet. Ook een goede fles wijn besteld, welke in mooie grote glazen uitgeschonken werd. Al met al een gezellige, lekkere avond gehad! Prijs-kwaliteit vond ik hier heel goed! voor ongeveer 60 euro met z'n tweeën gegeten en een fles wijn erbij.
K L.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Het eten is niet verkeerd, maar er wordt wel ontzettend veel olie gebruikt. Daarnaast laten de vega-opties wel wat te wensen over en werd ik wat vreemd aangekeken door de bediening toen ik vroeg naar de vegan (dus ook geen zuivel en ei) opties. Uiteindelijk wel ok gegeten, maar de houding van de bediening en de wat bedompte inrichting zijn voor mij reden genoeg om hier niet nog eens naartoe te gaan.
Tastycouple .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
We zijn meerdere keren langs Sirtaki gelopen en elke keer zag het er uitnodigend en gezellig uit maar hadden we al plannen. Dit keer zijn we naar binnen gegaan. Het was nog vroeg in de avond waardoor het restaurant op 1 tafel na leeg was. Echter, het restaurant werd al snel vol en dit op een dinsdagavond.

Er is een onbeperkt salade buffet waar iedereen uit kan scheppen. Je kon kiezen uit, tomaten met feta, rode bonen, pasta, spinazie en komkommer met ui. Best lekker.

We hadden een mixed gril-schotel en een ovenschotel met lamsvlees besteld. Vlees was goed op smaak gebracht. De lamsvlees was ook zeer mals. De portiegrootte was ruim voldoende. Wat ons wel meteen opviel was dat er een haar tussen de aardappeltjes zat van de gril-schotel.

Sirtaki is een gezellige Griek met attend en vriendelijk personeel waar je voor een goede prijs een snelle hap kan eten.
Lemmens .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Lunch, ciabatta gerookte zalm met glaasje witte huiswijn. Simpel broodje, best lekker maar je hebt stevige kaken nodig... Wijn beetje vlak. Aardige bediening. Relatief lang wachten voordat men bestelling komt opnemen. Entourage best gezellig, niet bijzonder. Minpuntje, niet zo proper. Voor een rustpunt in drukke centrum OK.
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Verrassend lekker eten voor een prettige prijs. Het menu "Classic"" bevat behalve de verplichte (overheerlijke) giro's allerlei verschillende verzorgde en lekkere hapjes. De bediening is vriendelijk, attent en goed. Heerlijke rode Griekse wijn voor 28€ voor een fles. Prettige, warme ambiance. Een aanrader!
MARIAN V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Onverwacht op een zaterdagavond hier gegeten. Authentiek grieks restaurant met grieks personeel. Beetje chaotisch, maar wel gezellig. Eten (mezes) wordt zeer snel uitgeserveerd en binnen 1 uur ben je klaar. Lekkere mezes en voldoende portionering. Prima afsluiting van winkelmiddag!
MBousche .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
We hebben al vaker bij dit restaurant gegeten dus zijn we weer eens gegaan. Wat een tegenvaller is dit geweest en wat is dit restaurant veranderd en zeker niet ten goede. Zeer slechte bediening door dames die geen Nederlands en zeer slecht Engels spreken. De dames begrijpen aleen wat je aanwijst op de kaart dus was er bij de bestelling al direct verwarring. Twee keer kregen we niet wat besteld was en toen we het teruggaven moest 1 persoon erg lang wachten op haar gerecht. Toen dit eindelijk kwam was er duideijk haast gemaakt met de bereiding want de garnalen waren verbrand. De saus die erbij hoorde kwam niet daar moesten we om vragen. Toen het uiteindelijk kwam bleek het water met een paar slierten groen en een knoflooksmaak. De op de menukaart vermelde malse stukjes lamsvlees met pasta uit de oven was een tegenvaller. Een loeiheet bord vol pastaslierten met keiharde stukken vlees erop. Geen zatziki bij de bestelde girosschotel en geen friet. Boze dames die in het Grieks kletsten en als een soort opzichters door het restaurant lopen. Kortom een waardeloos restaurant. Absoluut niet klantvriendelijk en veel te duur voor wat erg geserveerd wordt. Niets gemerkt van de "Love" zoals op de site wordt vermeld.
Emma H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Een echte aanrader! Zeer vriendelijk personeel, heerlijk eten en zeker voldoende. Het zit ook nog eens gezellig en de prijs kwaliteit verhouding is goed. Zijn hier nu twee keer geweest maar we komen zeker terug wanneer we weer in de buurt zijn.
Yeleen V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Met 5 volwassenen en 4 kinderen hier gegeten. verschillende gerechten gedeeld, want je krijgt toch altijd te veel.
Eten: Mixed grill, was zoals gewoonlijk veel vlees. Goede malse Gyros. Zeebaars was matig. Menu bestond uit een paar kleine hapjes, zeg maar van alles wat, verdeeld over 3 gangen.
Service: Ik lees recensies hieronder: salade bar(??!), niet op geattendeerd door de bediening. Bediening spreekt Engels en dat vind ik toch raar. Drank werd wel snel aangevuld. Uitserveren ging heel rommelig met 3 mensen tegelijk.
Decor: rommelig, hoog plafond, veel prullaria, je kan ook boven zitten, maar dat oogt niet gezellig. Wij zaten aan een tafel met lange bank en daaraan verschillende stoelen. Dat laatste oogt leuk, maar is niet handig, de 1 zit hoger dan de ander.