Sir Hummus

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 20:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 17:00

LinaLee .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Sir Hummus is opgezet door twee Israëlische broers; zij serveren traditioneel en vers ( ter plekke) gemaakte hummus, knapperig (volkoren) pita brood en smaakvolle toppings naar keuze ( b.v. gekookt ei, bonen, langzaam gesmoord rundervlees). Bij Sir Hummus zijn tevens enkele producten uit Israël te koop waaronder Halva. Goede koffie! Personeel spreekt Engels (en Hebreeuws) en is vrij neutraal in hun bediening; niet opvallend vriendelijk, maar zeker beleefd. Sir Hummus ligt aan het van der Helstplein in Amsterdam/ de Pijp en dat pleintje is sowieso de moeite waard te bezoeken!
Timevibes .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Erg lekkere hummus en leuke sfeer. mooie lokatie en erg vriendelijke mensen. Zeker een aanrader voor een hapje tussendoor of etentje in de pijp
Marcoen V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Bij Sir Hummus kun je heerlijke hummus eten met diverse toppings en pita broodjes. Als je stevige trek hebt is een grote portie echt niet te klein. Met name de slow cooked beef is heerlijk mals en valt goed uit elkaar. In combinatie met de pikante aubergine (die overigens niet heel erg scherp is) een heerlijke maaltijd. Jammer alleen dat er zo weinig zitplaatsen zijn, waardoor het tentje maar zo'n 10-15 personen tegelijk kan laten zitten. Het personeel is zeer vriendelijk en legt alles goed uit. Leuke gelegenheid om eens een keer op een andere manier te lunchen.
Marni .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Sympathieke plek, maar veel te weinig zitplaatsen. Humus was prima, maar niet wereldschokkend. Het gerookte ei had niet veel smaak, de aubergine is wel lekker en de pitabroodjes zijn prima, maar wij houden meer van pita met een knapperige buitenkant. De smaken zijn allemaal aan de veilige kant, mag echt wel wat uitgesprokener. Porties zijn wel lekker groot.
Sophie-en-Alex .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heerlijke hummus, hele vriendelijke mensen en veel keus. Locatie is erg goed, prima om heerlijke hummus gerechten op te halen. Daar eten is niet fijn, heel klein en erg rommelig en saai.
Brian M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Ik was al eens eerder in de pop-up store geweest toen ze nog op de Zeedijk zaten en daarna eigenlijk uit het oog verloren. Maar niet uit het ... precies dat dus ;). Want ik ben gek op hummus en de combinatie met beef was top! Nog even een weekje vrij van kantoor dus ik kon prima even naar het Van der Helstplein fietsen. Leuk zaakje, goed ingericht alleen helaas weinig zitplek. Ik was er vroeg bij dus ik kon gelukkig nog een plekje bemachtigen. Vriendelijke mensen in de bediening en nemen rustig de tijd voor een praatje. Yes! Mijn favoriet staat nog op de kaart. Hummus with slow cooked beef it is! Helaas zit het uit de richting van waar ik werk en woon maar kom er vast dit jaar nog terug!
Daniel G.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Ik stond even versteld toen ik een bak warme hummus kreeg met slow cooked vlees er op, maar man wat is dat lekker! Alleen jammer dat ik er niet 's avonds kan eten.
ProeverHH .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Lekkere Humus en een mooi bedacht concept. Smaakt heerlijk en leuk ingericht op een top locatie. Erg leuk om bijvoorbeeld op zondag iets te gaan eten. Wel de lunch want ze zijn in de avond dicht.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Daar kun je me voor wakker maken, zegt men wel eens. Dat heb ik met hummus. Ik ben er dol op. Ik had dan ook hoge verwachtingen van deze lunchroom en traiteur waar men elke dag de hummus vers bereidt. Ik koos voor het gerecht met het hardgekookte ei. Daarbij werden twee volkoren pitabroodjes, schijfjes augurk en een bietensalade geserveerd. Ik vond de hummus niet echt bijzonder, niet lekkerder dan de bekende Arabische merken te verkrijgen in de supermarkten. De gestoofde of gekookte kikkererwten in het midden van het bord smaakten enigszins melig. Ook het pitabrood heb ik wel eens beter gehad. Het smaakte een beetje oudbakken en muffig. Ik weet 't niet ...
Evarochelle .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
heerlijk Hummus gelegen aan een leuk stukje Amsterdam, superleuke service en dat eten...
Ik heb zelf in Israël gewoond, en ik waande me echt even terug.
Ik ga zeker weer!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Lunchen bij sir hummus was heel relaxed. De mannen achter de balie waren heel behulpzaam. De hummus lekker vers, dat proef je echt. Met de frisse rode kool extra gezond. Uitzicht op het gezellige pleintje, van der helstplein.
Gunbritt G.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Lekkerste hummus in town. Als echt gerecht geserveerd, warm en met 2 pita's van de beste kwaliteit. Onwijs leuke gasten achter de counter. Mega aanrader.
Moetgoedzijn .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Het wordt almaar leuker rondom de Ceintuurbaan: sinds kort is De Pijp een geweldig tentje rijker, op het fijne Van der Helstplein. Vergeet de kant-en-klare hummus en proef Sir Hummus Hummus. Pita met hummus zoals je 'm nog nooit hebt gegeten. Vers, zacht, luchtig en exquise van smaak, met een geheime Special Sauce van het huis erbij, goddelijk gewoon. Je kunt het inderdaad als een volwaardig (en zeer betaalbaar) lunch- of avondmaal beschouwen.
Doordeweeks zijn ze tot 19 u geopend, dat biedt perspectieven mensen.
De jongens die het runnen zijn bovendien erg aardig, en hebben gevoel voor kwaliteit. En dat proef je.
Juul E.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Online ontdekte ik dit humus restaurantje. In Jeruzalem geweldige ervaringen opgedaan bij een zelfde restaurant. Zodoende blij verrast dat in Amsterdam dit restaurant zit. En het was absoluut de moeite waard! Een heerlijke hummus met heerlijke perfecte pits broodjes. Een simpel maar toch passend interieur en aardige bediening!
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Wat een fijn tentje! Het menu is zeer beperkt: hummus, hummus met ei, of hummus met runderstoofvlees, geserveerd met een klein plukje bietensalade en twee lekkere pitabroodjes. De hummus is heerlijk. Superglad en fluffy (heel anders dan de plamuur die je soms in een potje koopt) mooi van smaak, op een groot diep bord met een schep gestoofde kikkererwten, een scheut lekkere olijfolie, wat citroensap en komijn, peterselie en zoet paprikapoeder. Een volwaardig hoofdgerecht met een zeer hoge comford food factor. Heel erg lekker.

Het lichte restaurantje zit op een hoek met grote ramen, het ziet er mooi uit en er werken erg aardige mensen. Ik kom binnenkort terug!
JonahKahn .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Yes, eindelijk heeft Amsterdam (net als sommige andere wereldsteden) nu ook een echte hummustent! Echt een aanwinst, maar je moet natuurlijk wel een liefhebber zijn. Je kunt hier namelijk maar drie dingen bestellen: hummus, hummus of hummus. Alleen de eventuele toppings zorgen voor wat afwisseling op het menu. Maar het is juist de beperking die Sir Hummus zo geweldig maakt. De hummus is hier verser dan vers (wordt gemaakt terwijl je wacht) en dat proef je dan ook. Echt heel iets anders dan wat je in de supermarkt koopt. Toen mijn pitabroodje op was heb ik mijn bord uitgelepeld, zo lekker was het. Deze omfietshummus moet je echt een keer gegeten hebben. En de mensen die em voor je maken en opdienen zijn ook nog eens hartstikke aardig!