Sint Joris en De Draeck

Koningsplein 6 2518 JD Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sint Joris en De Draeck

Mindel B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Met een groep van 12 personen bij st Joris gegeten. Het eten was niet bijzonder, maar ok. Wat knap was dat we met onze vrij grote groep niet lang hoefde te wachten en dat alle gerechten ongeveer gelijktijdig geserveerd werden. Vriendelijke bediening.
KellyVries64 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Gezellig ouderwets zaakje. Bediening is super vriendelijk en het eten is prima. Ik had als voorgerecht de Sint jacobschelpen en als hoofdgerecht een hamburger, hartstikke lekker!
Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Meerdere keren gegeten bij dit restaurant/café. De vorige keer had ik geen spare-ribs besteld en zag toen telkens de spare-ribs voorbij komen. Dus deze keer greep ik mijn kans.... En inderdaad, ze waren erg lekker! Ik had die met de huisdressing. Het was iets teveel voor mij, maar mijn vriend kreeg het laatste stukje wel op. Hij had de entrecote. Ook erg goed. Veel verschillende bijgerechten bij beide gerechten. Er mag misschien iets meer groente bij de bijgerechtjes. Verder prima eten en een gezellige sfeer.
Friederycke H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Joris en De Draeck. We komen hier wel vaker een biertje drinken en af en toe eten we er ook. De medewerkers zijn altijd heel vriendelijk, de sfeer is gezellig en er is lekker bier van de tap. Het eten is prima. Meestal niet heel bijzonder, maar wel goed voor een buurtcafé. Deze keer werden we positief verrast door de scharrelburger. Deze was echt heel erg goed. Eén van de beste burgers die we ooit in Nederland gegeten hebben. Hopelijk is dit gerecht een blijvertje!
Robert1966 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Als regelmatige bezoeker van dit eetcafé aan het Koningsplein onlangs weer met vrienden hier gegeten. Mooie gerechten, mooier dan je bij een eetcafé zou verwachten. De spareribs waar Sint Joris wereldberoemd om is (in Den Haag), waren wederom voortreffelijk! Voor de zaterdagavond was het restaurant vrij leeg, maar ondanks dit lieten de gerechten erg lang op zich wachten. Echt niet goed deze keer! Gelukkig waren de gerechten allemaal erg lekker, van de vitello tonato tot de soep van kikkererwten, en van de risotto tot de panacotta. In het verleden werd altijd bij de spare-ribs gevraagd of je nog een stukje wilde, maar ook dat bleef deze keer uit. Toch een minpuntje voor de service deze keer. Maar we komen er zeker weer terug, al was het maar om de buurtsfeer uit mijn jeugd weer eens te proeven!
Esther F.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Vorige week weer eens verleid door de spareribs van Joris. Ditblijven voor mij de heerlijkste gemarineerde ribbetjes uit Den Haag. Lekker mals en ruim voldoende. En de citroensoep zorgt ervoor dat ik toch weer schoon van tafel kan. De frietjes, sla, groente en aardappeltjes waren prima. En de bediening was net als altijd vriendelijk.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
De dag voor ons eten had ik het met vrienden nog over waarom het in Nederland vooral alleen mogelijk lijkt goed te eten in het dure segment. In het middensegment is het eten vaak..."mediocre". St. Joris + De Draeck lijkt deze stelling te bevestigen. De gemengde spies die ik bestelde is niet te groot. Ik had er rode wijnsaus bij besteld die ik terug stuurde naar de keuken. Ik dacht dat de bruine saus die ik had ontvangen een ingekookte jus was. De keuken liet weten dat dit toch de rode wijnsaus was. Laat ik nou net een paar weken eerder een uitstekende rode wijnsaus in Frankrijk hebben gehad...oneerlijke concurrentie? Ik weet het niet. Het terras kijkt uit op het Koningsplein. Dat maakt een hoop goed.
TIP aan de eter: bestel "gewoon" een sateh met friet, en verwacht niet te veel.
Suggestie aan Joris: Kort je kaart in met minstens de helft. Gooi de sauspakken van de groothandel weg...werk met een kleine assortiment verse ingrediënten. Veel interessanter!
Agathe .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Al veel jaren komen wij geregeld in dit restaurant. Op een van de mooiste pleinen in Den Haag hebben zij zomers een terras, altijd een gezellige bar en een apart restaurant gedeelte. De bediening is hier 1 van de redenen om binnen te stappen. Je voelt je altijd welkom, ze zorgen goed voor je, zijn vrolijk maar niet te joviaal. Echt een gezellige sfeer. De tweede reden om hier binnen te stappen zijn hun spare ribs. Echt de lekkerste van het land wat mij betreft. Op maandagavond zelfs onbeperkt voor 13 euro. De rest van de kaart is bistro en er is een wisselend maandmenu. Ik had vorige week een superlekker toetje van dit maandmenu, een custard cake met pistacheijs. Wij komen hier zeker weer terug!
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
De Spinazie-basilicum soep was wat flauw en ongekruid maar smaakte verder goed. Een stukje (stok)brood erbij zou het geheel meer aankleden. De gebakken schol had een lichte grondsmaak. Een schijfje citroen erbij was zeker op zijn plaats geweest, met eventueel een beaurnaisesausje. Helaas, die ontbraken. De patat was te licht gebakken en het stukje quichebroccoli vond ik weinig smaak hebben. Het dessert was goed. De wafel met kersen, ijs en room. De bediening was heel vriendelijk en ook de bruine cafe-sfeer is gezellig, en vooral die laatste twee zorgen ervoor om deze zaak nog een keer te bezoeken.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Het bruine café met zijn vrolijke terras en restaurant in een zijruimte is prima om even een maaltijd te gebruiken. Zonder pretentie, gemoedelijke sfeer en gerechten zonder poespas. Ook als ik even geen zin heb om in de keuken te staan sleep ik familieleden of vrienden mee naar Joris op de hoek. Het interieur is zoals in veel eetcafé's uit de jaren zeventig : bruin, houten tafels en stoelen, kaarsje. Garnituur van gebakken aardappelen, frites, groente en salade is altijd ruim voldoende. De scampi's zijn bij ons favoriet. Fijn is ook de betaalbaarheid!
Sjaak K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Uitstekende eettent! Kwaliteit ruimschoots boven wat je mag verwachten in deze prijscategorie.

Prima heilbot gegeten, goede ossenhaassteak en uitstekende brownie. Ook (meegeproefd) de slakken en de sate zijn meer dan goed. Aandachtspuntje: de garnituur. Die is niet heel bijzonder en soms zelfs wat karig.
DMeijer86 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Ik kom regelmatig bij Sint Joris en de Draeck, vanwege de sfeer en de overheerlijke spare ribs!
Met alle feestdagen is het erg leuk versierd, vooral met Halloween pakken ze helemaal uit en is er ook een aangepast menu. Super creatief! Vandaar dat ik het decor een dikke 10 geef.

Ze hebben heerlijke menu'tjes die maandelijks aangepast worden, maar desondanks daar lekkere gerechten in staan ben ik helemaal weg van de bekende spare ribs.

De service is goed, zodra je de bar binnen stapt (waar je door moet om naar het restaurant te komen) wordt je vriendelijk begroet door de barman. Ook de service in het restaurant zelf is goed. Vriendelijke meiden die continue rondlopen om je van dienst te zijn. Omdat het een niet al te grote zaak is, is dat fijn. Zo hoef je niet te zwaaien voor een extra drankje, wat bij veel andere restaurants nog wel eens het geval is.

Overal cijfer zeker een dikke 9 dus!
Richard321 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Wij komen al een aantal jaren geregeld in dit restaurant en ook afgelopen vrijdag wederom heerlijk gegeten. Een uitgebreide en gevarieerde menukaart en het eten is prima!
Ondanks dat het er (gezellig) druk was, werden we vlot en vriendelijk geholpen.

Mijn partner had deze keer een reuzenspies, wat echt een aanrader is. Ik zelf een tournedos van de grill die perfect bereid was. Al met al weer een fijne avond gehad.

Wij kunnen ons dan ook niet vinden in de negatieve reactie hiervoor. We komen regelmatig ook in andere eetgelegenheden, maar zoals de spareribs hier worden geserveerd, zijn het voor ons toch wel één van de lekkerste.

Voordat je het restaurant zelf binnenkomt, zit er een "bruine" kroeg, waar het ook gezellig is om een drankje te drinken.

Top ga zo door! wij komen zeker weer terug.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Wat was dit een aanfluiting!!! Op een mooie zondagmiddag wilden we na het theater nog even snel iets eten. In de buurt was Sint Joris en De Draeck en de recensies leken wel aardig. Helaas kwamen we nog al bedrogen uit. De bediening was chagrijnig en 'onze' serveerster sprak niet eens Nederland en zeer gebrekkig Engels. Vragen over de kaart werden half beantwoord, een vraag op een daghap werd weggenauwd en tot overmaat van ramp kwam 5 minuten de serveerster terug om me uit te kafferen omdat zij een fout had gemaakt bij de bestelling.

Het eten viel ondanks de redelijke prijzen tegen. Gortdroge varkenshaas medaillons en spareribs zonder al te veel smaak. Dus direct na hoofdgerecht zonder koffie en zonder dessert snel het hazenpad gekozen. Wat een tegenvaller. Hier kom ik niet meer.
Zipje_Den_Haag .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Vanavond een aangename verrassing beleefd bij Sint Joris en zijn draak. Ik fiets er eigenijk al 25 jaar langs, heb er wel eens wat gedronken, maar nooit geweten dat er nog een heel restaurant bij hoort. En een goed ook!
Vooraf lekkere salades en gerookte zalm met kappertjes, als hoofdgerecht canneloni's en een ribeye steak en als nagerecht een zomerse sorbet en coupes romanov. Grote porties, ruime hoeveelheid bijgerechtjes, en allemaal lekker met een aantal keer net een andere twist dan je verwacht. Complimenten aan de koks!
Ook complimenten aan de vlotte en vriendelijke bediening, die niet te vaak maar wel vaak genoeg kwamen vragen of we nog wensen hadden. Precies goed.
Wat mij betreft zou het interieur iets mogen worden geüpdate, maar ach, dat is dan ook het enige. Joris en Draeck: ga zo door!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Gezellig buurtcafé / restaurant (in apart gedeelte). De sfeer is gezellig en informeel. Op deze mooie doordeweekse dag binnen weinig klanten. Wel een vol terras.
Het eten is heerlijk. De reuzespies met vlees was echt reuzegroot en lekker! Frietjes, groente en salade erbij en dat alles voor 15,50 euro. Goede wijn en het stokbrood wat we vooraf bestelden was heerlijk en veel!
De bediening is vriendelijk, ze moest hollen om het allemaal bol te werken. Het interieur vind ik niet echt heel boeiend. Het is donker. De muren vind ik mooi gedaan (een soort witte wolken).
Het is zeker een aanrader, in de winter denk ik gezelliger omdat er meer mensen binnen zullen eten, maar op het terrasje met een drankje zit je hier ook prima.
Jketelaaes .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
We kwamen binnen en werden vriendelijk begroet, erg belangrijk. Hele uitgebreide kaart, voor ieder wat wils. Vooraf hadden we de wijngaardslakken en de gebakken gamba's. Heerlijk! Als hoofd had mijn vriendinnetje de spareribs en ik had de champignons. We hebben echt goed gegeten, maar de porties waren wel erg groot. Zonde, kan me voorstellen dat er veel weggegooid moet worden. Bediening was oké. Sfeer was goed, maar niet bijzonder. Deze zaak is wel erg divers. Je kunt snel hapje eten tot uitgebreid dineren. In het voorgedeelte kan je ook lekker borrelen. Wij komen zeker een keer terug!
Martin E.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Een echt bruin eetcafe, gezellige sfeer, idem interieur en (h)eerlijk eten. Vriendelijke en vlotte bediening. Je kunt zelfs het Dreackenmenu naar eigen smaak samenstellen. Ga zeker een keer terug komen.
Hidde O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Zojuist heerlijk getafeld in het sfeervolle Sint Joris. De grote spies is een aanrader, eerlijk mals vlees met smakelijke bijgerechten! Ik kom hier snel nog eens terug.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Ik kom hier veel en graag, de sfeer die er hangt is fijn. Gezellig, niet preuts en niet pretentieus. Wat je ziet is wat je krijgt. Geweldige spare ribs, goede sate, frisse voorgerechten en nu zelfs sushi! De bediening is over het algemeen gezellig en vlot. Zowel de bar en restaurant van de Joris zijn favoriet bij mij hier in de buurt.