Over het restaurant Singel 101

Als muziek op je tong

Talent in de vorm van chef kok Orlando David Iradi en zijn team. De openslaande deuren op de Singel 101 nodigen je uit om het eigentijdse, frisse, lichte verrassingsmenu (drie tot acht gangen!) uit te proberen. Kleuren en smaken liggen in perfecte harmonie op je bord. Niet dat dit na te maken valt, maar er komt een kookboek aan!

Halve fles mineraalwater

9,2

Jouw recensie over het restaurant Singel 101

Christine V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Wij hadden het 4- gangen menu. Elke gang was verrassend mooi opgemaakt en een ware smaaksensatie.
Mariet B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Fijn restaurant, met aandacht voor vegetarische en vegan gerechten. Het eten is heel smaakvol en mooi opgemaakt. Prettige persoonlijke bediening.
Birgit F.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
We komen hier vaker en elke keer weer die smaaksensatie! Gelukkig is de inrichting vernieuwd.
Geen kaart, geen keuzestress en het resultaat is altijd heerlijk. Je mag zeggen of je vlees, vis of vega wilt of een combinatie. Ook kun je aangeven of je iets niet lust of verdraagt.
Het ziet er mooi uit, is verrassend en heerlijk. Kortom, een aanbeveling. We blijven komen!
René S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Genoten van het 5-gangendiner. Mooi opgemaakte borden, fijne combinaties van smaken, geen grote hoeveelheden. Bediening vriendelijk maar had het te druk voor de bezetting. Redelijk veel toeristen (wel handig als je privé-gesprekken wilt voeren, want de tafels staan redelijk dicht op elkaar). Wij zaten in de buurt van de toegangsdeur. Die is duidelijk aan vervanging toe: hij blijft regelmatig openstaan en dat is in die jaargetijde al koud: ik zou er verderop in het jaar niet in de buurt willen zitten, want het was nu al niet prettig. Toiletten hadden te kampen met een kapotte lamp (boven het toilet) en de overgebleven lamp (bij de deur) gaf niet veel licht. Zij leken daardoor eerder op een darkroom. Dat levert wat mij betreft een flinke mindering op inrichting/sfeer.
Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Altijd een genot om hier te eten!
Andries S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk gegeten bij Singel 101. Goed concept: 3-gangen voor 35,-, een 4e of eventueel 5e gang kost 7,50. Je kunt aangegeven wat je niet wilt of mag eten en de chef verrast je met zijn creaties. Bijkomend voordeel van dit concept: geen overvolle menukaart met alle (mogelijke) verspilling van dien. Wij kozen voor het 3-gangenmenu. Om te beginnen kregen we per persoon 2 verschillende kleine zelfgemaakte broodjes met gezouten boter. Als amuse elk 2 amuselepels waaronder een heerlijke creme van knolsederij. Lekker en leuk geserveerd. Het koude voorgerecht was werkelijk geweldig: oa mosselen en koolrabi. Wederom prachtig geserveerd en heerlijk. Het hoofdgerecht was diamanthaas. Heerlijke maar niet overheersende saus, worteltjes en een half artisjokkenhart. Minder spectaculair van opmaak dat het voorgerecht maar de biefstuk was bijzonder goed gebakken en dus zeer mals. Het dessert was naar mijn smaak wat te zoet. Een half ‘chocolade-ei’ gevuld met onderin oa iets van framboos en bovenop een soort zachte marshmellow. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik in z’n algemeenheid geen fan ben van desserts dus mijn ‘kritiek’ op het zoet zijn is wellicht niet helemaal terecht (tafelgenoten wilden graag een dessert). Met een wat meer dan gemiddelde trek adviseer ik wel om in ieder geval 4 gangen te nemen. Wij kozen voor bijpassende wijnen. Heerlijke wijnen voor een zeer nette prijs (6,-). Wat zeker niet onvermeld mag blijven is de bijzonder vriendelijke eigenaresse die (toen wij er waren) de volledige bediening in haar eentje voor haar rekening nam en toch toch tijd had / maakte voor een praatje. Echt iemand waarvoor je terugkeert. Al met al een heerlijke avond waarbij we ook nog eens het geluk hadden buiten te kunnen zitten met uitzicht op de Singel.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Verrassend lekker en super gezellig gegeten. Alle gerechten waren met zorg en aandacht gemaakt en een lust voor oog en smaak. De vriendelijke bediening (eigenaresse) maakt de plaatje compleet. Was voor ons de eerste keer bij Singel 101 maar we zullen zeker snel nog eens gaan .
Farieda R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Wat een leuk restaurantje is dit. Het wordt gerund door een Chileense famlie die zeer gastvrij is. Het eten is heerlijk en de setting is knus. Men biedt alleen een vast 3, 4 of 5 gangen menu aan dus er is geen menu kaart. Je kan aangeven wat je niet eet en daar houden ze rekening mee. Het was wel een beetje rumoerig maar dat kwam doordat we naast een zeer luidruchtig gezelschap zaten Dit restaurant is zeker een aanrader.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Eten wat "de pot schaft" met de mogelijkheid om gerechten uit te sluiten. Het menu wisselt elke 4 tot 6 weken. Het voordeel van een dergelijk concept is dat er gewerkt wordt met verse producten wat je ook zeker proeft. We hadden gekozen voor het 4-gangen-menu en samen met de originele amuses was het meer dan voldoende qua hoeveelheid. Amuses waren eigen gebakken brood met heerlijke gezouten boter, knolselderij mouse en een chipje met piemento creme. Vervolgens rauwe tonijn, asperges met frisse hollandaise saus, een stukje runderbavette om af te sluiten met aardbeien op diverse manieren gepresenteerd. Vermeld dient verder te worden de geweldige bijpassende en soms gewaagde maar heerlijke wijn/spijscombinaties. Ten slotte de vriendelijke bediening en de comfortabele stoelen (kom je niet altijd tegen maar hier wel) zijn pluspunten voor dit restaurant met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Wij komen zeker terug!!!
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Uitstekend restaurant in hartje Amsterdam. Informele ambiance, stadse drukte, misschien iets te luitruchtig voor een romantisch avondje (hoewel je door het geluid geen last van je buren hebt). Bezocht in het kader van de restaurantweek en we genoten van het met 1 gang uitgebreid menu (4 gangen nu) wat creativiteit met prima smaken combineerde. Porties zijn bescheiden maar voldoende. Hele plezierige, professionele bediening die goede wijnadviezen gaf. Een goed adres en een zekere aanrader.
Renee D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Weer heerlijk gegeten bij Singel101. Dit was ons 7e of 8e bezoek en elke keer is alles weer tot in de puntjes verzorgd. David weet telkens te verassen. Zeker aan aanraden voor een fijne avond uit.
Koen N.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Smaak van het eten is goed. Porties zijn aan de kleine kant.
Patty V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
GEWELDIG! Zalig gegeten. Alleen voor de amuses al bezoek waard. En dan dat voorgerecht van perfect gegaarde zalm met een heel bijzonder saladerondje! Sfeer heel ongedwongen en persoonlijk. Gaan zeker terug.
mark H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijk eten op maat gemaakt ook voor vegetariërs!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Gisteravond hebben we voor het eerst dit restaurant bezocht. Chef David zei het mooi: 'koken doe ik vooral voor mijzelf.' Wij zijn blij dat we met hem mee mochten in zijn culinaire reis. Wat kan deze man koken... niet normaal. Elk gerecht was een avontuur op zichzelf. De begeleidende wijnen waren eveneens fantastisch. De sfeer en bediening pasten er helemaal bij: we voelden ons geen klant maar een welkome gast in de huiskamer van David en zijn familie. In één woord: uniek.

We hebben er een favoriet restaurant bij!
Eugene V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Het eten was prima; paste helemaal bij het herst-achtige weer. De entourage past minder goed bij het lekkere eten.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben genoten van het vijfgangenmenu van Singel 101 en van de echte vriendelijkheid van de bediening. Een verbeterpunt betreft de focus van iedereen die er werkt. Het ene moment lijkt het wachten op de eerste gang of een glas wijn slechts rust te bevorderen, het andere moment duren dat soort zaken storend lang. Dat was bij ons onder andere aan de orde toen wij zaten te wachten op de laatste gang: het toetje. Eerst duurde het enige tijd totdat het bestek daarvoor - een lepel - verscheen, vervolgens duurde het te lang voordat het eigenlijke toetje kwam. Dat had te maken met bezoek waarvoor de koks even gezellig de keuken uitkwamen. Een ander verbeterpunt betreft de toegang tot en het onderhoud van het sanitair. Maar het belangrijkste - de smaakvolheid van het eten - was prima in orde.
T. L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Erg lekker en verrassend vijf gangen menu gegeten, heel aardige gastvrouw. Goede prijs kwaliteit, aanrader.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Je laten verrassen door een uitmuntende chefkok en zijn team is het lekkerste wat er is. De (h)eerlijke no-nonsens bediening van de gastvrouw is een verademing. Top avond ! Groet Rob & Juud
Stig J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Lekker en spanned eten met prima service.