Over het restaurant Singel 101

Als muziek op je tong

Talent in de vorm van chef kok Orlando David Iradi en zijn team. De openslaande deuren op de Singel 101 nodigen je uit om het eigentijdse, frisse, lichte verrassingsmenu (drie tot acht gangen!) uit te proberen. Kleuren en smaken liggen in perfecte harmonie op je bord. Niet dat dit na te maken valt, maar er komt een kookboek aan!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Singel 101

Dinsdag t/m Donderdag 17:30 - 22:30
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Vierde keer in half jaar! Eigenaaresse fantastische hostess! Eten zoals altijd fabulous!!!
Stephan B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Zeer vriendelijke gastvrouw en verrassend hoge kwaliteit van het eten!! De opmaak van het bord en de smaaksensatie kan zich meten met dat van een Michelinchef! Uitstekend!
michelle V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
echt een super avond gehad, met nog 3 vrienden bij Singel 101 wezen eten, en ik kan het aan iedereen aanraden, er is geen menu kaart en je kan alleen aangeven hoeveel gangen je wil en of je allergien heb of eventuele bijzonerheden zijn ,dus wel, een van de tafel genoten is streng vegetarisch maar er werd onzetend goed rekening mee gehouden, de chef is echt een kunstenaar, de smaken en de presentatie zijn zo mooi, ben echt onder de indruk. De gastvrouw+eigenaresse heeft ons van begin tot eind in de watten gelegd. en wat ook belangrijk is de " prijs kwaliteid " is voor deze top kwaliteid erg goed echt een aanrader.
Jasper Z.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Echt een topavond gehad. Zeer goede ontvangst door de gastvrouw/eigenaresse. Keuze uit 3,4 of 5 gangen menu. Zijn voor het 5 gangen menu gegaan, met daarbij een wijnarrangement. Eten was overheerlijk en de wijnen sloten erg goed aan. Menu werd er niet doorheen gedrukt, maar er zat precies genoeg tijd tussen de gangen.

Kan deze plek aan iedereen aanraden en kom hier sowieso nog een keer terug!
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Leuke lokatie, nabij het CS.
gezellige inrichting, zeer vriendelijke bediening.
Leuk consept, je geeft het aantal gewenste gangen op en wat je absoluut NIET wilt eten. Alle producten zijn biologisch en ieder bord wordt gepresenteerd als een schilderijtje.
Warme vers gebakken broodje met een kerrie smeersel, kalfswang om te zuigen en een mooie balans in de smaken.
Wij hebben genoten!
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
via Iens dit leuke restaurant gevonden. Een absolute aanrader! heerlijke broodjes vooraf en een fantastisch stukje kabeljauw! Afsluitend een heerlijk nagerecht van chocolade.
Van.heelsbergen V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zeer hartelijke ontvangst en persoonlijke bediening! Heerlijke warme broodjes en amuses vooraf!
Prettige sfeer en restaurant heeft zeer goede ligging vlakbij station.
Keuken is zeer gevarieerd en smaken zijn divers maar passen goed bijelkaar. Vlees was van uitstekende kwaliteit!
De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed.
Wij komen niet uit Amsterdam, maar wij zullen hier zeker vaker komen!
Beste Mirthe,
Heel erg bedankt voor de mooi recensie, en voor de waardering, zoals ik al eerder zei, altijd welkom, voor ons is ook erg fijn om gasten zoals jullie te mogen ontvangen.
met vriendelijke groet Julia
Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vanavond was de tweede keer dat we hier gegeten hebben. Wat een top restaurant... gezellig aangekleed, klasse niveau eten en onwijs fijne bediening met de eigenaresse als hoogtepunt. Echt een aanrader als je van lekker eten en een goede prijs kwaliteit verhouding houd!! Super eten en heerlijke wijnen!!
Beste stefan,
heel erg dank voor de recensie, wij waarderen heel erg de mening van ons gasten en zijn altijd blij als u blij bent,
tot een volgende keer
Marijkeornee O.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Verrassend lekker gegeten. Wij hadden het 3-gangen menu en dat was prima. Erg prettig dat het een familierestaurant is waar alle familieleden goed met elkaar samenwerken. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Annette S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten, mooi opgediend en gewerkt met verse goede producten. Lekkere combinaties van smaken.
Erick29 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Deze restauran is echt een nieuwe ondeking, ik ben aangenaam verrast door de mooi smaken van alle gerechten van begin tot eind, we hadden de 4 gangen menu en de tweede gerecht ( tong file met burre blanc) was een feest voor de smaak papillen ook de wijn was heerlijk elke glas paste perfect bij elke gerecht. De ser is was erg goed, ongecompliceerd en zeer vriendelijk. Ik ben erg blij dat ik Singel 101 heb ondekt, bedankt voor de leuke avond
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen en door de sfeer in het restaurant voelde we er ons gelijk thuis. Heerlijke gerechten die wekelijks wisselen. We konden niet kiezen maar alleen aangeven wat we niet zouden lusten. Dat was absoluut geen probleem want aan alle gangen (4) was zeer veel zorg besteed. Dit restaurant is echt een aanrader.
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Singel 101 blijft voor mij de absolute topper in Amsterdam. De gerechten zijn stuk voor stuk bijzonder en worden op een creatieve manier opgediend, het oog wil ook wat. De smaken zijn altijd verrassend, de combinaties uniek. De bediening is superaardig en laat je je thuis voelen. Na een paar keer geweest te zijn blijkt men je voorkeuren onthouden te hebben.
De inrichting is vernieuwd en dat is een echte verbetering, past nu beter bij de kwaliteit van de gerechten.
Kortom, mijn lievelingsrestaurant!
Silvia N.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
GEWELDIG gegeten. Een feestje. Hier word een mens erg gelukkig van. ik heb nog nooit van mijn leven zo lekker gegeten en geniet nog steeds na. Behalve dat iedere hap fantastisch was, zag het er ook nog super uit en was het bijna jammer om het op te eten. Werkelijk om je vingers (en bord) bij af te likken.
Wij hebben hier gisteravond met z'n vieren vanuit de restaurantweek gegeten en hierdoor was het erg betaalbaar.Het is een rustig, gezellig restaurant met vrolijke, vriendelijke bediening.
Keuken en bediening: dank je wel voor een onbetaalbare avond. Wij komen zeker terug, ook als we niet jarig zijn.
Lourent R.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
fantastische plek, het is aanbevolen door een vriend (vegetarier) en van het moment van binnen komen tot het moment dat we weg gingen was het genieten, mijn vriendin is vegetarisch, en is altijd moeilijk met eeen vaste menu om waardig te kunnen eten, we hebben de 6 gangen chef'smenu genomen met wijn arrangement, en het was een feest voor de smaakpapillen, zoveel fantasie van de chef. mooi opgemaakte borden vol van smaak. De gastvrouw is zo vriendelijk en attent, ze weet wat je nodig heb en ze heb een perfecte wijn arangement voor de gerechten gekozen. echt een aanrrader, alles klopt en prijs kwaliteit verhouding is erg goed. en bedankt voor de fantastische avond.
Jordy V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Zeer gastvrij ontvangen zoals altijd en het 5 gangen menu was echt heel erg lekker. Elke gang was even lekker en met veel zorg bereid. Met het mooie weer lekker buiten gezeten. Uitstekende prijs / kwaliteit verhouding.
smul10us .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Weer heerlijk en verrassende gerechten van foodkunstenaar David Orlando gegeten. Lekkere wijn en fantastische gastvrijheid. Als je van mooi en lekker eten houdt moet je echt hier gaan eten.
Mariëlle D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Fantastisch gegeten. We kozen voor het viergangenmenu van de chef. Een goede keuze. Alles was even heerlijk em prachtig. En toen een van ons toch afzag van het desert, kon zij moeiteloos terug van vier naar drie gangen. Super service dus ook.
vermeer12 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
wij zijn erg goed ontvangen door de vriendelijke gastvrouw, we konden a la carte eten of ons door de chef laten verrassen en dat hebben we gedaan met een 5 gangen menu, echt muziek op je tong, heerlijke coquilles, zwaardvis, ossenhaas met een jonge knoflook schuim, en chocolade dessert, alles met zo veel zorg gemaakt je merkt dat de chef uit een steren restaurant komt , de ruimte is niet groot maar wel gezellig, prijs kwaliteit perfect. een aanrader
heel erg bedankt voor uw recensie en hopelijk tot een volgende keer.
met vriendelijke groet
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Leuk restaurantje met zeer vriendelijke gastvrouw.
Na aankomst hadden we even een gezellig praatje en namen een aperitief.
De menukaart liet even op zich wachten. We konden kiezen uit een chefs menu waarbij je 3 of meerdere gangen kon krijgen.
Zelf zijn we daar geen liefhebber van, ook omdat er een aantal lekkere dingen op de a la carte kaart stonden die we graag wilde proeven.
We kozen voor de buratta met venkel en tomaat en de coquilles met biet. Erg lekkere voorgerechten.
Alleen jammer dat we lang moesten wachten.
Daarna voor de ossenhaas met knoflook,boontjes en gnocci. Zeer goed gebakken en lekker vlees. En mijn tafelgenoot nam nog een voorgerecht, de eendenborst, goed van smaak.
Ook hier weer te lange wachttijden tussen de gerechten.
En dan zijn er maar 3 tafeltjes bezet. Hoe gaat dat als het echt druk is?
Omdat het al vrij laat was namen we geen dessert.
Eten was lekker, maar te lang wachten is jammer.

Beste A1972C,
Bedankt voor uw recensie en we nemen de mint punten zeker mee in ons verdere groei als bedrijf en we hopen natuurlijk u nog eens te mogen ontvangen .
met vriendelijke groet