Sincfal

Zwinstraat 1 4525 AC Retranchement Nederland Kaart

Over restaurant Sincfal

Natuur en cultuur in een

In een mooi wit pand, met terras ervoor, zit hotel-restaurant Sincfal. Door de ligging op de grens met België komen natuur en cultuur samen: in elk jaargetijde is er iets nieuws te ontdekken in de omgeving. Eerlijke Franse bourgondische gerechten komen uit de open keuken, die je vanuit het klassiek ingerichte restaurant ziet aankomen.

Meer informatie over restaurant Sincfal

• Af te huren
Jaapvanhoute .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Zaterdag 26 maart j.l. hebben we van het paasmenu mogen genieten. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was prima!! Gastvrouw Marleen en de "soulman" uit Turnbridge city gaven mij een zeer welkom gevoel. Attent, vriendelijk, wijn bijschenken en regelmatig checken of alles ok is. Super!! Het eten van chef kok Peter en assistente "Eva" was ook dik in orde. Alles was lekker, goede portionering en mooie presentatie. Na het diner nog heerlijk en gezellig nagetafeld. Gastvrijheid zoals het hoort. Marleen, Peter en medewerkers, bedankt voor de zeer plezierige avond!!!
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Paasmenu besteld voor € 42,95 per persoon voor drie gangen met amuse, ex dranken. Geen waar voor het geld; voor zo'n bedrag mag je verwachten dat alles zelfgemaakt is. Restaurant pretendeert meer te zijn dan het werkelijk is.

Ontvangst met tacochips en een of andere dipsaus (ingekocht). Goed brood met een pittige tapenade, een tomatentapenade (beiden niet zelfgemaakt) en boter. De amuse was wel aardig; een glaasje met een blaadje krulsla en vissalade (paling?), hoogstwaarschijnlijk ingekocht, niet zelf gemaakt, met een heel klein stukje gerookte zalm erop. De bediening deed geen moeite om te zeggen wat het was.
Voorgerecht van parmaham met meloen en een rode vruchtencoulis was fantasieloos, enig pluspuntje was dat de meloen rijp was. Het bordje was veel te klein en dat bemoeilijkte het verwijderen van de schil van de meloen. Had er door de keuken afgehaald moeten worden. Het hoofdgerecht was een mooi stuk kalfsmedaillion met roquefortsaus had prima garing, mooi rosé en goed gekaramelliseerd pluspunt. De saus is gegarandeerd ingekocht, of minstens de basis ervan. De friet was niet zelf voorgebakken, maar inkoop en dan ook nog niet de beste. De boontjes leken vers, of het is heel goede diepvrieskwaliteit. Het stukje aardappeltaart herkennen wij van de groothandel. Onhygiënisch en onverantwoord dat de chef (de keuken is open) elke keer zijn vinger in de saus deed om te proeven; geen moment zagen wij hem zijn handen wassen.
Dan het dessert: twee vruchtenmousses met vanille- en aardbeienijs, slagroom en kruim van het een of ander. Vruchtenmousse en ijs komt linea recta van de groothandel en de slagroom uit een kant-en-klare slagroomspuit - wederom niet zelf gemaakt. Slordige presentatie bovendien.
Bediening is futloos, niet horeca-getraind en communiceert amper. Verder is er herhaalde malen gevraagd om een drankje dat al besteld was. Het was ongelooflijk warm in de zaak en hij zag blauw van de rook van de keuken/grill. WC is keurig netjes en schoon. Ons geld besteden wij hier niet meer; slechte prijs-kwaliteitsverhouding. Was het zo'n € 10,- per couvert goedkoper geweest dan was deze recensie dan ook niet geschreven. Voor dit geld verwachten we echter betere producten én beter getraind personeel. Wat dat laatste betreft verwachten we wel beterschap in de loop van het seizoen als iedereen op elkaar ingespeeld is.
Geachte meneer Peter,
Uit de reactie van u kunnen we opmaken dat u er helemaal geen verstand van hebt.
Wij bereiden bijna 90 % van onze producten vers ! Al de mensen die er verstand van hebben kunnen dat zien, vandaar de open keuken! Mocht u twijfelen hieraan dan nodig ik u uit om eens een avondje mee te draaien in de keuken dan ziet u en begrijpt u hoe het gaat en wanneer we onze handen wassen etc. We hadden liever gezien dat u dit dezelfde avond had medegedeeld dan hadden we u alles kunnen laten zien en dit niet gelezen op deze site. Op deze manier is het uitermate achterbaks en misselijkmakend. Toch bedankt, voor ons was het wel een aangename avond.
Met vriendelijke groet,
Peter de Boevere

Reactie van proever:

Beste Peter,

Lezen blijft toch een kunst. Over de versheid van de producten heb ik niet of nauwelijks geklaagd, wel over de kwaliteit ervan. De avond zelf was voor ons wel geslaagd, maar dat was omdat ik blanco bij u binnenkwam. Pas bij thuiskomst heb ik ik op uw site de prijs gezien, ik hoefde namelijk niet zelf te betalen. En toen schrok ik dus. Voor dat geld eet je naar mijn mening namelijk beter elders in de regio.

Als u een menu van boven de € 40,- voor 3 gangen en een amuse serveert verwacht ik namelijk wel wat originelers dan meloen met ham, vlees met saus, friet en salade en een, in mijn ogen, wat simpel nagerecht. Dat u kunt koken geloof ik wel, dat bewees uw kalfsmedaillon namelijk wel degelijk. En dat het in deze regio zeer moeilijk is om aan gekwalificeerd personeel te komen weet ik ook. Maar pas uw prijs aan aan wat u biedt en zulke recensies zult u hier dan niet meer tegenkomen.

En als laatste tip wil ik u toch echt nogmaals meegeven om een glas met lepeltjes bij uw werkplaats te zetten en met de lepeltjes te proeven. Proeven met uw vinger is in iedere keuken not done, maar in een open keuken killing!

Met vriendelijke groet,

Peter778
Paul.erens .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
We hebben dit jaar nu drie keer bij Sincfal gegeten. ook de vorige week weer het geluk gehad dat we buiten op het kleine intieme terras in de zon konden lunchen. De vissoep als voorgerecht was lekker en goed gevuld. De zelfgebakken kleine broodjes bij de voorgerechten waren prima. De carapcio was prima. De garnalen kroket was goed echter de garnituur (oude sla) was minder. De eendenborst was te lang gebakken en daardoor aan de droge kant de saus en frietjes waren prima. De huiswijn was gelet op de prijs zowel rood als wit voldoende van kwaliteit. In het algemeen was prijs/kwaliteit toch voldoende in evenwicht temeer omdat de andere keren er beter gegeten hebben.
Wesley P.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Gisteren een heerlijke avond gehad bij Sincfal. Bij binnenkomst wordt je hartelijk ontvangen door de eigenaar. Je kan merken dat beiden passie hebben voor het vak en hun gasten echt willen verwennen. Mooi dat ze dit persoonlijke verhaal ook delen met hun gasten (via website en menukaart). Tijdens de avond werd ons meerdere keren gevraagd of alles naar wens was. In het restaurant (wij zaten in de binnentuin) hangt een prettige en gezellige sfeer.
De gerechten (carpaccio en hertensrund) waren met liefde bereid en je kreeg ruime porties en dit voor zeer redelijke prijzen. Menukaart is ook op de website te bekijken, zodat je vooraf weet wat je kan verwachten.
Kortom, naar ons idee een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en een aanrader voor gasten in omgeving Retranchement/Cadzand. Slechts 10 minuten fietsen vanaf Cadzand-Bad. Wij gaan hier zeker nog eens eten!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Sincfal heeft naast hotel ook een restaurant. Je kunt buiten zitten, aan de straat kant, de binnentuin of het warm ingerichte 'binnen'. Het was mooi weer en wij namen plaats in de binnentuin.
Het apertief een heerlijke frisse cava.
Begonnen met de ambachtelijk gerookte zalm op toast en een carpaccio van weide rund. Goed op smaak, goed opgemaakt.
De rode wijn van Epicuro smaakt er uitstekend bij. Gevolgd door de eendeborstfilet en de steak van herefordrund. Niets op aan te merken. De steak lekker mals, de eendeborst met die typische 'bite' die een eendeborst kenmerkend maakt. De borden mooi opgemaakt.
Tot slot namen wij het soepje van witte chocolade (met rood fruit en ijs). Zo'n lekker dessert heb ik zelden gegeten.
De bediening is vriendelijk en de algehele ambiance is uitermate 'gezellig'. Sincfal is een aanwinst voor Retranchement.
JilR .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Een heerlijke avond gehad met vriendinnen bij Sincfal.
De bediening was TOP, tijdens de avond werd ons meerdere keren gevraagd of alles naar wens was.
Wij hebben gekozen voor het 3-gangen menu en de gerechten waren heerlijk, je kreeg ruime porties en dit voor zeer redelijke prijzen. De menukaart is ook op de website te bekijken, zodat je vooraf weet wat je kan verwachten.
Kortom, naar ons idee een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en een aanrader voor gasten in omgeving.