Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart
Chef-kok Rick Gresnigt werkt hier met een klein maar fijn team, dat bijdraagt aan die rustgevende sfeer. Niets gehaast, zeer professioneel en zo kan ik even lekker ontspannen en genieten van de verfijnde gerechten die op het bord liggen. Elke amuse, gang of bonbon met grote precisie samengesteld en een complete smaakexplosie in je mond. Zoet, zout, bitter, zuur en umami dansen op je tong en daarbij is elk gerecht net een klein cadeautje dat je uit wilt pakken. Ik hou van verassingen en dat lukt hier bij elke hap weer! Dit is een plek om je ogen en smaakpapillen de kost te geven en je wilt het liefst niet dat er een einde komt aan de parade van gerechten.

Geschreven door: Betina Drost-Oostveen van www.bettyskitchen.nl

INSIDER tip

Ga voor een “full experience” van 8 gangen, inclusief aperitief, bijpassende wijnen en friandises. Iets zegt me dat je hierna nooit meer weg wilt, dus boek gerust nog een suite in het hotel voor na afloop.

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5
Eelco K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Bij binnenkomst minste ik een welkom, maar dat was snel vergeten met de prachtig opgemaakte borden met stuk voor stuk heerlijke gerechten. De bediening was zeer vriendelijk en gastvrij.
Elk gerecht was zo goed op smaak waardoor een keus wat het lekkerste was niet eenvoudig is, wat wil je nog meer?
Kortom een must go in Utrecht als je van fine dining houdt in een vriendelijk losse sfeer. Zo Simple als dat.
Jolijnscholtes S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
wat een aanrader, heerlijk gegeten en de bediening was heel vriendelijk. blij dat we hier naartoe zijn gegaan en we gaan zeker terug komen
John H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Heerlijk gegeten en uitstekende service. En dan moet ik blijkbaar nog wat schrijven, maar de eerste zin vat eea prima samen, toch?
Isabelle K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Fantastische ervaring van begin tot eind. Wijn-spijs combis werkten erg goed, met name de Riesling zandwortel en het biertje bij het aardbeiendessert (TOP!). Over de amuse met lever en passievrucht/sinaasappel (?) dromen we nog steeds na, wat een smaakexplosie. Wij komen hier zeker nog eens terug. Veel succes deze zomer!
Arthur P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Echt een topavond gehad bij Simple. Het was mooi weer en de deuren naar de binnentuin stonden open. Een mooie en rustige plek in de drukke binnenstad.

Eten en de wijnen waren erg goed en de service, uitleg en bediening op een relaxte manier.

Aanrader!
Mirella V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Mooie inrichting, zeer vriendelijke bediening en voortreffelijk eten. Fantastisch!
Stijn B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Lekker gegeten in aangenaam kader maar voor dit budget ken ik betere adresjes in Utrecht
Ingrid T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Eten was erg goed, kleine gerechten, verrassende smaken en texturen. We hadden er bijpassende wijnen bij. Bediening attent zonder klef te worden. Enige minpuntje: prachttuin, maar die mag helaas niet gebruikt worden voor het diner
P.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Super lekker gegeten (5 gangen menu) en een uitstekende bediening. Top restaurant op een mooie locatie in de binnenstad van Utrecht.
Rengin T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Eten was heerlijk met verassende combinaties. Inrichting was heel sfeervol. Ronde tafel waar wij aan zaten was met het geluidsniveau van de rest van de ruimte iets te groot voor ons drieën, moest me erg goed blijven concentreren om alles van mijn tafelgenoten te verstaan. We werden wat kordaat onderbroken als we een nieuwe gang kregen en zelf nog in een verhaal zaten, maar ik en mijn tafelgenoten hadden ook heel wat bij te praten. Wel al met al een heerlijk avondje en we komen graag nog eens terug.
Raymond A.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Het was smaakvol maar de verwachtingen waren hoger. Daardoor geen zeer goed
Jip V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk en mooi eten, erg prettige bediening die de tafel goed aanvoelde
Oedo D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Wederom een fantastische avond gehad met heerlijke gerechten en bijpassende wijnen. De nieuwe locatie is mooi en het bijzondere van Simple vind ik altijd de ontspannen sfeer met zeer prettige bediening.
stephan B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Absolute aanrader.
Heerlijk en goed gebalanceerd menu.
Super goed verzorgde bediening, gewoon lekker normaal en servicegericht.
Heerlijke ambiance.

Deze komt bij als stip in de top 5. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld;
de Kas Amsterdam en Vis aan de Schelde
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Heel erg lekker gegeten met goede en snelle bediening. De hapjes leken soms wel ware kunst. ik kan dit restaurant zeker aanbevelen.
Marije G.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Top bediening top kok top wijnen top service! Hier moet je naartoe
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Heerlijk eten, goede wijn. Matige akoestiek
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Eten is op zich echt lekker maar hele kleine porties en prijzig. Gecombineerd met prijzige wijn ben je aan het eind echt meer geld kwijt dan verwacht. En je bereid bent te betalen. Niet in balans.

Akoestiek heel slecht. Door de donkere wanden en het zeer gedempte licht is het er te donker.

Bediening is attent.
Paul E.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Simple is en blijft ons favoriete restaurant in Utrecht. Nu ook nog eens op de mooiste locatie van Utrecht. Ook op de nieuwe locatie weer een heerlijk ontspannen sfeer, fantastisch eten en lekkere wijnen.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Echt heerlijk gegeten! Akoestiek en licht (erg donker) zouden nog wel verbeterd mogen worden.