Simple

Lange Nieuwstraat 88 3512 PM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

9,5
9,2
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Simple bruist van de pretentie. Daarom een kritisch verslag: Vriendelijke bediening ook bij onze kritische tafel. Wij willen een driegangendiner, maar geen koolvis vooraf maar de rivierkreeft. Een van ons wil de iberico ipv lam met asperge. Dat kost wel 16 euro extra. De fles witte wijn smaakt naar sherry maar zonder problemen kunnen we een andere fles wijn kiezen. Het eten: hier wordt de structurenbijbel nageleefd: ieder gerecht: krokantje, gelletje, mousse, eiwitje, zalfje, poedertje. Helaas komt dit wellicht door het hardnekkig volgen van deze bijbel, de smaak Niet ten goede. De rivierkreeft, een salade in een prima krokant jasje. De smaken hebben redelijk balans buiten de wat te zoute salade. De lam en zwezerik zijn van goede kwaliteit en op smaak maar de, gelukkig, apart geserveerde Vadouvansaus is te weinig op smaak. Het nagerecht van framboos, meidoorn en chocolade (onvermeld dat dit witte chocolade was!) was weer aan de zure kant. De chef blinkt uit in structuren maar moet veel leren op het smaakvlak.
lydiaspobeck .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hadden een viergangendiner met bijpassende wijn. De jonge bediening en jonge koks waren zeer bedreven en ervaren in hun werk, uitleg en keuze van de drank was verrassend en kundig (nooit eerder veganistische wijn geproefd)! Heerlijke smaken en bijzondere combinaties geproefd! Wij komen zeker nog een keer terug!
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Verrassende combinaties en smaken en zeer mooi en heel apart opgediend. Ook heel lekkere amuses. Toprestaurant en dus een aanrader!
Nadine V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Eten was heerlijk en bediening zeer vriendelijk. Het was rustig (dinsdagavond) waardoor er geen problemen waren met de akoestiek.
jasperhaartsen .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Een super avond gehad. Vriendelijke en losse bediening. De gerechten waren heerlijk en in balans (je hebt niet het idee te weinig, te veel of te zwaar te hebben gegeten). Wijnen waren van erg lekker tot mwah. Daar die mwah's werden ruimschoots gecompenseerd door het spel die we speelde om een lekkerdere wijn bij de gerechten te krijgen. Knap hoe een jonge chef en bediening van de avond een feestje weten te maken.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Als aperitief wilde ik Rosé; helaas ze hadden geen "open" Rosé. Wel Cremant d'alsace; stond voor €9,75 per glas op de rekening. Geen goede binnenkomer.

De portiegrootte is mijn voornaamste klacht. Het voorgerecht heette "asperge"... letterlijk 1 asperge en dan geen AA+ maar een slecht geschilde A. We hadden 5 gangen menu, ik wilde graag coquille i.p.v. iberico. Dat kon voor €4 supplement. Maar een coquille was inderdaad...1 coquille met 3 gefrituurde garnalen. Aardig maar een te kleine portie om echt te proeven; Het lijkt wel een poppenkeuken. Na €280 te hebben afgerekend hebben we bij Olivier een bittergarnituur besteld. Da's niet goed.

Voor de akoestiek waren we al gewaarschuuwd; die is inderdaad vreselijk.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Een feestje om bij Simple te eten!
J W.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
In de top 3 van Utrecht. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten, maar het geluid galmt nog een beetje in het hoofd na. Erg rumoerige gelegenheid. Prijs voor het eten was prima, prijs voor de drank wat aan de hoge kant zeker omdat de halve glaasjes wijn meer 1/3 glaasjes wijn leken.
gidagwen .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Goed ontvangen. Lekker gegeten. Kwaliteit gerechten in verhouding tot prijs kan beter. Uitleg gerechten vanwege geluidsniveau en snelheid niet altijd goed te verstaan. Drankjes lieten op zich wachten of verkeerde werd ingeschonken.
Francien B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijk gegeten: verrassende gerechten met lekkere wijnen. De slechte akoestiek is voor ons wel een belemmering om terug te komen.
ruurd W.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten...smaken en producten in een ongelooflijke mix (bij alle gangen). Wijn en service waren top! Aanrader!
Tevredeneter O.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Met zorg bereid en attente service.
Wijnen anders dan anders maar erg lekker
Mariette D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Erg lekker eten en heel mooi opgemaakt. Leuk en prettig ingericht.
Lisan B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk verwend, echt een avondje uit. Superbediening en overheerlijke gerechten...absolute aanrader!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Wat een feestje, alles klopt! Bediening heel professioneel, mooie borden met overheerlijk eten, leuke sfeer! Aanrander!!!
Oscar K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, vriendelijke bediening. Menu werd op verzoek aangepast naar een vleesloos alternatief.
Corine O.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Heerlijke avond in leuke ambiance en persoonlijke en vriendelijke bedoening. Genoten van 5 gangen diner waarbij de prachtig oogstrelende gerechten een ware smaak explosie in je mond was.
Wijnadvies was ook uitstekend en een verrassing qua smaak die ons goed beviel.
Zeer de moeite waard om nog eens terug te komen!
Halim A.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Uitstekend! Leuk ingericht, gezellig restaurantje met een 'net even anders' inrichting die toch stijlvol en rustig is.

Het personeel is vriendelijk, klantgericht en deskundig. Bij elk gerecht en bij de in ons geval gekozen bijpassende wijn kon keurig uitgelegd worden wat er op tafel stond, waar het vandaan kwam en eventueel ook hoe het bereid werd.

De gerechten zelf waren vakkundig bereid en vielen ook in de categorie 'net even anders'; leuk gevonden en soms uitdagende combinaties van smaken die elkaar goed aanvulden en de smaakpapillen iedere keer aangenaam wisten te verrassen.

Wat ons betreft een aanrader!
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
De kwaliteit van het eten was van een hoog niveau. Het personeel vriendelijk en kundig maar zo af en toe ietwat gehaast. Wat een beetje tegenvalt is de portiegrootte. Alles bij elkaar een leuke avond maar wel met een beetje honger en een aanmerkelijk legere portemonnee de deur uit.