Simple

Lange Nieuwstraat 88 3512 PM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

9,5
9,2
Breien Haken Naaien E.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Wij waren gisteravond met vier vriendinnen uiteten. En het was volop genieten. Wat een liefde voor ons als gasten en wat een verrukkelijk eten!
Janne S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Het eten was heerlijk en inrichting was heel mooi en de service was goed! Zeker een aanrader! Het is een klein restaurant met niet veel tafels, aanbevolen om van te voren te reserveren.
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Wat zijn we in de watten gelegd! Smaakvol eten én interieur, zowel bediening als kok erg vriendelijk en gastvrij. Elk gerecht was een cadeautje en daar bovenop werden we tussen de gangen door nog verrast met verschillende amuses. Deskundigheid en liefde voor het vak!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heerlijk gegeten en een perfecte service!!
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Prachtige gerechten in mooi ambiance met leuke bedorning
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Een 26 jarige chef die de sterren van de hemel kookt! Hoe bijzonder :-) Veel prachtige gerechten met bijzondere smaken! En ontzettend prettige en kundige bediening! Dank!
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Echt geweldig gegeten. De kok is een kunstenaar. Wat een aanwinst voor Utrecht. Personeel is erg deskundig, vertelt precies genoeg over de gerechten en de wijnen, is vriendelijk en geïnteresseerd. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Walter H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Echt heerlijk gegeten gisteren. Mooi tempo en goede uitleg zelfs hun engels was uitmuntend. Ook kleine afwijkingen van menu waren prima mogelijk. Mooie passende wijnen. Aan te bevelen!
Jo M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Voortreffelijk eten: mooi opgemaakt en verrassend lekker!
Naarmate de avond vorderde werd het moeilijker een gesprek te voeren: vanwege de akoestiek gingen de gasten steeds harder praten naarmate hun aantal toenam.
Het personeel is enthousiast, heeft er zichtbaar plezier in en is heel attent.
Een aanrader, Simple!
Lex S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
We hebben voortreffelijk gegeten in Simple. Het was voor het eerst dat we er waren, maar zeker niet het laatst. Uitstekende wijnkeuze en aangename service.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
GE-WEL-DIG gegeten. Goede wijnen bij de gerechten. Eekhoorntjesbrood was echt hemels. Dames van de bediening ook erg vriendelijk. Aanrader!
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Lekker eten en fijne bediening. Simple is niet al te groot en daardoor rustiger en meer aandacht voor de gasten. Erg fijne avond gehad!
Kelly O.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Gisteren gegeten in dit geweldige restaurant! Intieme sfeer! We zijn zeer hartelijk ontvangen en over elk detail is nagedacht. De gerechten waren voortreffelijk! De bediening kwam continue langs maar niet overheersend! Goed advies mbt passende wijnen bij iedere gang! Aanrader! Wij komen zeker terug
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Echt erg lekker gegeten. Mooi uitgebalanceerde originele gerechten. De bediening en entourage is zonder poespas wat op zich verfrissend kan zijn maar mij tegen viel omdat ik anders verwachtte. Maar daar lijdt het eten zeker niet onder. Goede avond gehad.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Er was wat mis gegaan met onze reservering, zeer waarschijnlijk door slordigheid van onze kant. Gelukkig werd er goed meegedacht en met een mooi gelukje was er toch een tafel beschikbaar in het verder volledig volle Simple.

De korte versie: echt heel goed. Ik heb het geluk in veel mooie zaken te mogen eten en Simple doet echt niet onder voor sommige andere zaken die wel erkenning van de bandenboer hebben. De chef is jong, maar kookt vol vertrouwen en terecht. De bediening is losjes, soms erg losjes, maar wij houden hier wel van. "Waar ik net zei parelhoen, dat is kip.. Parelhoen komt straks". Jonge dame als sommelier; to the point, kennis van zaken en scherp. Glazen en couverts werden geruisloos weggehaald of aangevuld.
Menu ( wij namen 6 gangen) erg sterk; van een amuse met vocking tot Sot-l’y-laisse met passievrucht en kippenlever. Echt perfect.

Natuurlijk is dit een hoger geprijsd restaurant, maar het prijsniveau wordt ook waargemaakt; dat doen ( zeker in Utrecht) maar weinig zaken ze zo na. Complimenten!

Enige waar ik van baal is dat ik dit niet eerder wist.
Ik kom terug; zeker.
Jannie W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij Simple! Zeer bijzondere gerechten, zonder het smaken palet te ingewikkeld te maken. Wijn arrangement is ook een aanrader! Erg alerts en goede bediening.
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Chef blijf verrassend!!! BRAVOOOO Wijn amazing! Heel goede en bijzondere wijn selectie met een heel goede service en info.
Peet H.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Wat een fijne gevarieerde smaken. Simple in zijn ware betekenis: elke smaak herken je (simpel) en wel met variatie gebracht (simple).
De bediening was rustig, transparant en precies met kennis van zaken. Gewoon vragen of we toch niet ook de gamba's wilden omdat ze ons er over had horen spreken. We hadden het diner met dessert en vòòr het dessert vragen hoe je er bij zit; of je nog door wilt gaan of anders. En dat anders dan kan maar de prijs gelijk blijft (we hadden een tussengang genomen en het dessert geannuleerd).
Een natuur rosé uit de rhone maakte onze maaltijd helemaal af!
Super!
Je moet er vanuit de drukke binnenstad wel even een eindje voor lopen naar een veel rustiger stuk.
Cees B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Perfecte maaltijd! Heerlijk gegeten. Ontspannen maar zeer alerte bediening. We komen zeker terug!
Wieger V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Eten was erg lekker. Bediening vriendelijk en attent. Wijnen passen goed bij de gangen.