Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Ik vond het spijtig dat iemand met zijn rug naar het mooie terras zat. Misschien tafeltjes zo plaatsen dat iedereen kan genieten.
Stephan W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Buiten het zoet het hele menu geprobeerd. Overigens ook geen andere keuze, en dat houdt het voor de keuken Simple om zich te concentreren op de kwaliteit van de gerechten. Deze waren wisselvallig: zeer hoogstaande creaties afgewisseld met relatief eenvoudige vondsten. En een kaasplank die nadrukkelijk te lang buiten koeling was geweest. Grootste probleem waren echter de bijpassende wijnen die vrijwel nergens bij pasten, op één witte wijn na bij de langoustine. Waarom wrange vlakke rode wijnen schenken bij verfijnde gerechten blijft een raadsel. Dat de wijn niet mag overheersen, is een argument maar het vreemde was dat het gerecht nu de wijn beter maakte in plaats van de wijn het gerecht. De bediening is heel erg vlot. Daar moet je van houden: ‘je’ en ‘jij’ en een paar keer ‘fucking’ als bijvoeglijk naamwoord, die insteek. Het was voor ons een verademing wanneer chef-kok Rick Gresnigt zelf aan tafel kwam om de gerechten toe te lichten. Op dat moment hadden we het idee met recht in een van de duurdere restaurants in Utrecht te zitten en niet in een veredelde studentenzaak. Het is duidelijk dat er serieus gekookt wordt, maar om het toch over de prijs-kwaliteitverhouding te hebben, die is wat zoek. Daarnaast valt er wil men echt een stap hoger veel winst te behalen met de wijnen.
Jan Paul S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
We hadden 6 gangen menu met bijpassende wijnen genomen (225 euro). Personeel was top. Alleen wij vonden twee van de zes gerechten echt heel lekker de andere vielen tegen. De bijpassende wijnen waren erg lekker.
conclusie: prijzig voor wat je krijgt.
David B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Was een zeer prettige en leuke avond bij Simple. Verassend 5 gangen menu, mooie bijpassende wijnen, gerechten waren zeer fraai opgemaakt en hadden een goede afwisseling. Tempo van de gangen was goed. Bediening was vriendelijke en attent.
Teena T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Prima restaurant, prima bediening en een prima locatie. Jammer dat je met dit warme weer niet buiten (in de tuin) kunt zitten...
W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Mooie smaakcombinaties en opmaak, passende wijnen. Leuke, originele gerechtjes, waar vaak ook de groentes smaakmakers zijn. De bereidingen van tomaat bij de rode mul en langoustine vielen erg in de smaak! Ook de Iberico als hoofdgerecht was weer eens wat anders dan het "verplichte" stukje rood vlees.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Het eten was van hoogstaande kwaliteit en heerlijk, alsook de bijpassende wijnen. De ruimte is prachtig: ruim, modern ingericht en licht. Alle tafels waren bezet, maar het was niet rumoerig. Wij zaten met warm weer bij openslaande deuren naar de binnentuin. Een extra bijzondere beleving, zo in het hart van het centrum. Wat opviel, was een bepaalde nonchalance van de bediening. Jong, vlot en vriendelijk, maar ook wat joviaal en ze verloren enkele keren het overzicht. Bijvoorbeeld: tweemaal hadden we ons gerecht al, maar wachtten we met een leeg glas op een wijn, die overigens nooit uitgelegd werd (alleen de titel werd genoemd, die we zelf ook van het etiket konden lezen). Wij konden er wel om lachen en het maakte de sfeer welkom luchtig tijdens zulk luxe eten en drinken. Maar soms verliep de bediening ook gewoon slordig.
Miriam Den Toom D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Prijs kwaliteit verhouding niet zo best. Best wel lekker maar heel duur. Wijn vanaf 45 euro.
Bediening niet heel alert en te serieus.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Een prachtige avond! Heerlijk gegeten met bediening die aansluit op de wensen van je bezoek. Voor ons: Stijlvol en toegankelijk met hier en daar een grapje.

Ook hebben we een klein kijkje in de keuken mogen nemen. Klasse hoe de koks hun werk op een schone en professionele wijze hebben ingericht.

Dank!
Ingrid C.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Een echte aanrader. Eerlijke prijs.
Veronique S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijke avond bij simple! Heerlijk gegeten, mooie wijnen en goeie entourage. Onze of best places in town als je het mij vraagt
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijk gegeten in hartje Utrecht onder de Dom. Super fijne plek. Mooie wijnen en bijzonder lekker menu. Aanrader om naar toe te gaan!
Karen G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Ongelofelijk lekker eten, bijpassende wijnen (en zelfs een bierarrangement), plus bediening die verstand van zaken heeft en attent is: hier komen we vaker terug!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Goed eten, leuke en goede service. Kortom een restaurant om zelf nog eens terug te komen.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Er was een goede ontvangst, de jassen werden aangenomen en mochten zelf een keuze maken uit een drietal tafels. Er werd direct een amuse gebracht zonder uitleg over de menu. Nadien werd de drank opgenomen zonder kaart of voorstelling. De service van de 3 heren in de zaal was correct en vriendelijk. De uitleg bij de gerechten werd snel snel afgerateld. Desalniettemin was het eten top met leuke en originele combinaties. Ook werd de drank regelmatig bijgevuld.
Bij het afrekenen bleek er een fles water teveel aangerekend te zijn, dit werd gecorrigeerd maar de dame was minder vriendelijk.
Algemeen een leuke zaak met lekker eten, alleen de bediening mag persoonl
Alexander E.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Wat een geweldige avond hebben we hier gehad! Heerlijk eten, goede wijnen en een leuke vlotte bediening. Niet te stijf en gewoon gezellig.
De opmerkingen in de recensies over de akoestiek zijn gedateerd.
Maria F.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Heerlijk gegeten, meerdere gangen, tikkeltje aan de prijs. Goede ambiance en verassende gerechten, schilderijtje op de bord!
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Wat een heerlijke ervaring om hier te eten. Smaakexplosies te over en fijne aandacht van het personeel.
Anja G.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Ronduit schokkend vond ik de rekening. 5 kleine glaasjes champagne kosten 82 Euro. Eten is al niet goedkoop maar dat weet je. Is overigens redelijk goed. Heb wel de idee dat door de grote van de zaak het eten een beetje uit een lopende band komt.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Werkelijk fantastisch gegeten met ons vieren. Top gerechten top wijn arrangement. Bediening zeer vriendelijk en professioneel.