Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
De kwaliteit van het eten zit tegen of op het niveau van een sterrenrestaurant tegen een veel vriendelijkere prijs. Het is wel eten wat de pot schaft, maar persoonlijk vind ik het ontbreken van keuzestress eigenlijk wel prettig. Er zaten ook echt originele gerechten tussen, dus laat u verrassen. Prettige bediening door een paar mannen die er zin in hebben. Het nadeel van de locatie blijft het gebrek aan ramen, maar goed dat nemen we voor lief. Ik kom snel weer terug.
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Het was een avond vol smaakbelevenissen! Dit is pure tovenarij zoals de heerlijke gerechtjes gecombineerd worden met perfecte wijnen.Goeie bediening van zowel koks als bediening zelf,met goede kennis van zaken.Dit geeft vertrouwen dat je eerlijke voeding eet,zonder smaak en geurstoffen!Dit alles gecombineerd met een huiskamersfeer,kortom we hebben een fantastische avond mogen beleven bij Simple.
maddyberg B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Leuke originele gerechtjes, voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. bediening is vakkundig en sfeer is leuk. ik hou van restaurants met lekkere lounge muziek en juiste entourage. Een absolute aanbeveling!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Gisteravond wezen eten bij een nieuw restaurant in Utrecht: Simple.
We waren echt onder de indruk. Simple kan zich (nu al) meten met de betere restaurants in Utrecht. We kozen voor het 4-gangen menu met bijpassende wijnen en we hebben gerechten en wijncombinaties voorbij zien komen die ik niet vaak eerder heb gezien.
Wat moet je bijvoorbeeld verwachten van een menu-onderdeel dat ‘Aardappel’ heet?
De chef heeft daar een heerlijke zalvige aardappelcreme van gemaakt, met een eierdooier, een kervelcreme en nagelhout daarover. Nagelhout? Inderdaad, blijkbaar traditioneel in het oosten van Nederland, kleine stukjes gedroogd rundvlees. Nooit eerder van gehoord, maar heel erg lekker in z’n combinatie.
Ook de andere gerechten in het menu waren heerlijk creatief en verrassend gemaakt. Het nagerecht, een variatie van kersen, was top, maar dat geldt voor alle delen van dit menu (voor de maand juli).
Kijk van tevoren wel even op het maandmenu of er onderdelen in staan waar je eventueel een alternatief voor zou willen hebben en laat dat ook van tevoren weten. Op de avond zelf was dat, in ons geval, niet meer mogelijk.
Wij vinden Simple een aanwinst voor Utrecht en komen zeker terug!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Wat een toprestaurant. Heel origineel en lekker eten en schitterend opgediend. Heerlijke wijnen (wijnarrangement), goede, prettige en informele bediening. Leuke inrichting. Echt een aanrader.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
In juni met stel collega's heerlijk gegeten in dit nieuwe restaurant. Ik heb inmiddels enorm veel geproefd in de vele restaurants van Utrecht, ik ben echter blij verrast met deze nieuwkomer. De sfeer is zeer ontspannen, mede mogelijk gemaakt door de fantastische bediening. Wat een verademing; relaxte vent, veel kennis van wijn, oog voor detail. Hapjes waren bijzonder mooi van smaak, verfijnd en gewaagd qua smaakcombi. De wijn bij de diverse gerechten maakte het voor mij helemaal af.
Aanrader!
LonnekevR V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Heerkijk gebalanceerd menu, subliem afgestemd op de heerlijke wijnen (van maraget wines). Wijnen stuk voor stuk bijzonder en erg goed bij de gerechten. Leuk om de stralende koks zelf hun gerechten te horen toelichten. Scandinavische inrichting, goede achtergrondmuziek en jonge club mannen die de tent runnen, een nieuwe aanwinst voor U.
Donny S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Wij waren erg verheugd om hier te gaan eten! Helemaal naar aanleiding van alle goede recensies die we hadden gelezen. Bij binnenkomst duurde het al even voor we verwelkomd werden, maar dat was niet storend. Wel was het erg jammer dat we zo'n drie kwartier na het aperitief hebben moeten wachten voordat we een flesje wijn konden bestellen. Het eten was erg mooi gepresenteerd en redelijk smaakvol. Wat erg jammer was is dat het ontzettend lang duurde per gerecht. We hebben over 5 gangen meer dan 3,5 uur gedaan. Er werd nog gevraagd naar kaas voor het dessert, en hoewel ik hier normaal een liefhebber van ben heb ik er toch maar voor bedankt omdat ik daar niet ook nog 20 minuten op wilde wachten, om dan nog aan het dessert te moeten want dan wordt het nachtwerk. Toen het dessert uitgehaald werd is er bijvoorbeeld ook niet naar koffie gevraagd, daar wordt dan mee gewacht. Na 25 min te wachten of er wat ging gebeuren vond ik het welletjes en heb ik de rekening gevraagd! Het concept, menu en het idee achter Simple spreekt mij wel erg aan.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Een leuk, nieuw, restaurantje op deze lokatie is altijd welkom. Gelukkig konden we nu terecht op de donderdag en het 3-gangen menu proberen. De lokatie was echt heel leuk en heel eigen. Dat, met zicht op de keuken maakt het een aparte belevenis.

Het menu van 3-gangen kon je uit een (beperkte) menukaart, zelf de gangen kiezen.
De gerechten waren klein en zagen er mooi uit. Ondanks wat de aanblik ons beloofde waren de smaken waren niet echt uitgesproken en vooral vlak. Wel proefde je de versheid en puurheid van de producten. Geen spannende gerechten, eerder flauw qua smaken. Jammer, het zag er zo mooi uit.

Het wijn arrangement was wisselend qua kwaliteit wijnen. Van goed tot te zoet. Maar goed, dat is ook heel persoonlijk.

De losse bediening was zeer vriendelijk, maar mistte soms wel wat aandacht, waardoor we een extra gang er op eens bij hadden. Niet dat we daar moeilijk over zouden doen, maar toch... Ook gezien de grootte van de gerechten was het ook geen probleem. Hier kun je ook wel voor 6 gangen gaan wat dat betreft.
Enfin, een leuk restaurantje wat zeker potentie heeft. Misschien over een jaar maar kijken of het dan verbeterd is.

Kok-o-vin J.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Schrijf deze recensie omdat blijkbaar iedereen lyrisch is als er een hippe tent wordt geopend in Utrecht ,en blijkbaar mensen of veel slikken (letterlijk ) of culinair blind zijn .
Bij ontvangst zij de bediening wel 10 keer perfect als stopwoord, dat is wel grappig , want het ging al mis met het aperitief. Hij kwam gelijk met mousserende wijn terwijl wij zin hadden in een glas witte wijn .
Bediening was verder de hele avond hectisch ( zij waren maar met 2 , tent zat vol ), weing persoonlijke aandacht , verwacht je wel in een zaak met maar 1 menu voor € 50,00.
Voorgerecht was koud gemarineerde koolvis , deze vis heeft weinig eigen smaak en men is vergeten genoeg smaak toe te voegen .
Tweede gerecht met asperge was een beetje rommelig , bediening moest ik 3 keer vragen naar de betreffende druif van de wijn die hier bij geschonken werd ( gek als je maar een paar dingen hoeft te onthouden ).
Bouillabaise was niet spectaculair , blokjes vis en kokkels zonder extra bordje voor de schelpjes . Vroeg om extra brood , dit werd met moeite gebracht ( 2 plakjes ) in een ikea doosje verstopt ( dit heet hip ! ).
Lamsvlees met dubbeldop tuinboon was lekker klassiek.
Het kaas -plateau was eerder een kaasmespuntje , zeer karig .
Kortom niet erg bijzonder lekker of anders , maar we zijn er wel geweest !
Met 2 personen zo rond de € 150,00 verwacht ik wel iets meer dan een Simpel restaurant .
Maurits B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Simple doet haar naam eer aan maar toch ook weer niet. De gerechten zijn heel puur, uitgebalanceerd, duidelijk met zorg bereid en zonder poespas. Simpel maar zeker niet makkelijk.

De setting is modern en stijlvol maar niet stijf, en doordat het personeel casual rondloopt en af en toe een gezellig praatje komt maken krijgt het geheel een meer huiselijke sfeer.

Een goede aanvulling op het selecte gezelschap écht lekkere restaurants in Utrecht.
Eva H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Wij hebben de opening van Simple mee mogen maken, tijdens deze avond werd al snel duidelijk dat ze ambitieus zijn. Er is keuze tussen 3-4-5 gangen met bijpassende wijnen. Wij hebben 5 gangen genomen en dat is geen vergissing geweest. Het menu van april vond ik erg smakelijk, vooral de makreel en jodenhaas zijn mijn favoriet. Het menu van mei doet niet onder aan dat van april, de bouillabaisse en de lam zijn wederom een feestje.
De sommelier en gastheer schenkt bijzonder goede combinaties. Door de goede wijn en spijs combinaties is het naar mijn mening meteen duidelijk dat Simple ambities heeft. Wat mij betreft gaan ze vooral zo door. Simpleweg genieten!
Sheela L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Afgelopen vrijdag 2/5 met 2 vriendinnen hier wezen eten. Wij hadden gekozen voor het 5 gangen menu.
Over het eten ben ik heel enthousiast mooie subtiele smaken die alle elementen van een top chef waardig restaurant hebben, zelfs was het voor de chef geen probleem dat ik geen vlees/wild at, hij maakte super lekkere mooie gerechten met vis voor mij.
Je moet overigens wel van culinair eten houden, het zijn kleine porties die naar meer smaken... maar als je van culinair eten houd dan vind je dat geen probleem.
De service is warm en je word door 2 hele leuke gastheren ontvangen die verstand hebben van producten en wijnkennis.
Tijdens het uitserveren van het eten komt de chef Jeroen de Zeeuw ook nog even aan de tafel om even uitleg te geven over zijn mooie producten/ en keuzes.
De wijnen bij het eten vormen tevens een mooie toevoeging aan het eten, speciaal en goed over nagedacht!! Als je een wijnliefhebber bent dan ben je hier zeker aan het goede aderes.
Wel vind ik het een tip waardig om keuzes te hebben in frisjes b.v wanneer je geen alcohol drinkt of als je nog moet rijden die avond.. De ice tea ontbrak helaas...
Het decor is warm en sfeervol, het is al met al een avond waar je spectaculair kan dineren.
P.s. de zelfgemaakte appelstroop was Subliem! Leuk cadeautje!
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Aan kleine details was te merken dat Simple nog maar een weekje open is. Maar het was een feest te zien dat de ambitie er af spat! Het restaurant is strak ingericht, goede stoelen en heerlijke lounge muziek. Elke maand een menu met 5 verschillende gerechten, je kan zelf kiezen hoeveel gangen je wilt. Het eten was echt voortreffelijk, inderdaad simpel en puur. De wijn was heerlijk. En bovenal was de service super, zo aardig zonder opdringerig te zijn.
I. B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Naar aanleiding van wat buzz op internet op vrijdagavond binnengelopen om te kijken en spontaan ook blijven dineren. Heerlijk blanco kwamen 5 prachtige gerechtjes langs, oa zeebaars met perfecte garing, longhaas, kazen alles ondersteund door verrassend wijnarrangement, oa mooie Griekse wijn. Enthousiaste ingetogen bediening, chef even aan de tafel, kortom een topavond. Mooi interieur, vooral de kleurstelling. Wat er simpel aan is moet ik nog over nadenken, misschien dat we een mooie avond voor scherpe prijs hadden, simpel.