Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart
Chef-kok Rick Gresnigt werkt hier met een klein maar fijn team, dat bijdraagt aan die rustgevende sfeer. Niets gehaast, zeer professioneel en zo kan ik even lekker ontspannen en genieten van de verfijnde gerechten die op het bord liggen. Elke amuse, gang of bonbon met grote precisie samengesteld en een complete smaakexplosie in je mond. Zoet, zout, bitter, zuur en umami dansen op je tong en daarbij is elk gerecht net een klein cadeautje dat je uit wilt pakken. Ik hou van verassingen en dat lukt hier bij elke hap weer! Dit is een plek om je ogen en smaakpapillen de kost te geven en je wilt het liefst niet dat er een einde komt aan de parade van gerechten.

Geschreven door: Betina Drost-Oostveen van www.bettyskitchen.nl

INSIDER tip

Ga voor een “full experience” van 8 gangen, inclusief aperitief, bijpassende wijnen en friandises. Iets zegt me dat je hierna nooit meer weg wilt, dus boek gerust nog een suite in het hotel voor na afloop.

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5
daniella2000 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
heerlijk bij simple gegeten, de naam simple doet je denken, aan iets heel simpel.Laat je niet verassen,zo simple is het niet.Wij volgden gewoon het advies van de de serveerder,en kregen een bij een de gerechten,zeer lekker.
Service is top, decor is niet simpel maar ook gewoon heel goed en netjes.
Zeker een aanrader.
Claire W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
De naam vermoedt eenvoudig maar lekker eten. Dat valt tegen: het menu is pretentieus. Zeer kleine porties. Eenvoudige producten niet te vinden. Waarom duif serveren als het gewoon niet echt lekker vlees is. De bediening daarentegen is heel goed. Ze hielden rekening met de tijd (we gingen naar de film). Tip aan Simpel: houd het simpel!
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Erg lekker gegeten! Zowel de gerechten als wijnen waren prima en verrassend. Vooraf gevraagd of ze rekening konden houden met zwangerschap partner, en daar hebben ze goed vervolg aan gegeven. Gerechten en drank waren aangepast, en nog lekker ook - gelukkig geen standaard prik of bionade. Mooie aanvulling op de al aanwezige restaurants in dit "genre" in Utrecht, aanrader!
christien D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Top restaurant; een verrassende en heerlijke maaltijd (eten wat de pot schaft, dekt hier niet de lading) en zalige bijpassend wijn arrangement. Het personeel legt je compleet in de watten.
Een top avond!
chrisensacha S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Helemaal goed. Met zijn vieren hier heerlijk gegeten. Omdat sommigen van ons een trein terug naar Amsterdam moesten halen hadden we aangegeven niet heel lang te kunnen tafelen, maar wel alle gangen te willen. Dat was geen probleem. Toen wij aangaven dat het tempo toch een beetje te hoog lag (in een uur al drie lekkere gangen en amuse gehad) werd het daarna weer zonder morren teruggeschroefd. Bediening attent en ontspannen. De 95 euro all-in (van aperitief tot koffie) is noch een schijntje, noch pretentieus. Een eerlijke prijs voor heerlijk eten en drinken.
Jasper K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Passie, nooit geweten dat je dat lettelijk zou kunnen proeven. Tot zaterdagavond in Simple... Steekwoorden als sfeer, vrijblijvendheid, smaaksensatie èn oog voor detail blijken er zonder het voor elkaar af te doen hoog in het vaandel te staan; uiteindelijk samenkomend in één woord: sensationeel.

Dat dit relatief jonge restaurant snel volgeboekt is, is dan ook geen wonder. Keep up the good work heren!
Anya M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Wij gingen eten met 8 persoon. Tafel was te groot om met elkaar te kunnen praten. 5 gangen pasde niet bij elkaar. Bediening was elke keer storend voor het gesprek. Wijn was niks speciaal. Ik had meer verwacht voor deze prijs categorie.
Clemens G.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Een heerlijk avondje genieten van smaakvolle gerechten. Opmaak van borden, dat zijn culinaire plaatjes. Mooie bijpassende wijn bij de gerechten en een heerlijke dessertwijn. Er heerst een ongedwongen sfeer, heel prettig. Bediening is attent en ze weten hoe ze de gasten een fijne avond bezorgen. Toppertje in Utrecht.
Desjaan N.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Voortreffelijk gegeten. Mooie, verfijnde en snmaakvolle gerechten met prachtige wijnen. Frisse, jonge bediening met verstand van zaken. In prettige ambiance. Feestje!
HarrieBoogaard .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Prima restaurant met goed eten, mooie creatieve presentatie op het bord, wij hadden een 5-gangen menu, prachtig al die verschillende smaken! Goede bediening, mooie wijn die goed op het eten was afgestemd. Wij hadden een fijne avond en komen zeker nog eens terug.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
De kwaliteit van het eten zit tegen of op het niveau van een sterrenrestaurant tegen een veel vriendelijkere prijs. Het is wel eten wat de pot schaft, maar persoonlijk vind ik het ontbreken van keuzestress eigenlijk wel prettig. Er zaten ook echt originele gerechten tussen, dus laat u verrassen. Prettige bediening door een paar mannen die er zin in hebben. Het nadeel van de locatie blijft het gebrek aan ramen, maar goed dat nemen we voor lief. Ik kom snel weer terug.
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Het was een avond vol smaakbelevenissen! Dit is pure tovenarij zoals de heerlijke gerechtjes gecombineerd worden met perfecte wijnen.Goeie bediening van zowel koks als bediening zelf,met goede kennis van zaken.Dit geeft vertrouwen dat je eerlijke voeding eet,zonder smaak en geurstoffen!Dit alles gecombineerd met een huiskamersfeer,kortom we hebben een fantastische avond mogen beleven bij Simple.
maddyberg B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Leuke originele gerechtjes, voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. bediening is vakkundig en sfeer is leuk. ik hou van restaurants met lekkere lounge muziek en juiste entourage. Een absolute aanbeveling!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Gisteravond wezen eten bij een nieuw restaurant in Utrecht: Simple.
We waren echt onder de indruk. Simple kan zich (nu al) meten met de betere restaurants in Utrecht. We kozen voor het 4-gangen menu met bijpassende wijnen en we hebben gerechten en wijncombinaties voorbij zien komen die ik niet vaak eerder heb gezien.
Wat moet je bijvoorbeeld verwachten van een menu-onderdeel dat ‘Aardappel’ heet?
De chef heeft daar een heerlijke zalvige aardappelcreme van gemaakt, met een eierdooier, een kervelcreme en nagelhout daarover. Nagelhout? Inderdaad, blijkbaar traditioneel in het oosten van Nederland, kleine stukjes gedroogd rundvlees. Nooit eerder van gehoord, maar heel erg lekker in z’n combinatie.
Ook de andere gerechten in het menu waren heerlijk creatief en verrassend gemaakt. Het nagerecht, een variatie van kersen, was top, maar dat geldt voor alle delen van dit menu (voor de maand juli).
Kijk van tevoren wel even op het maandmenu of er onderdelen in staan waar je eventueel een alternatief voor zou willen hebben en laat dat ook van tevoren weten. Op de avond zelf was dat, in ons geval, niet meer mogelijk.
Wij vinden Simple een aanwinst voor Utrecht en komen zeker terug!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Wat een toprestaurant. Heel origineel en lekker eten en schitterend opgediend. Heerlijke wijnen (wijnarrangement), goede, prettige en informele bediening. Leuke inrichting. Echt een aanrader.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
In juni met stel collega's heerlijk gegeten in dit nieuwe restaurant. Ik heb inmiddels enorm veel geproefd in de vele restaurants van Utrecht, ik ben echter blij verrast met deze nieuwkomer. De sfeer is zeer ontspannen, mede mogelijk gemaakt door de fantastische bediening. Wat een verademing; relaxte vent, veel kennis van wijn, oog voor detail. Hapjes waren bijzonder mooi van smaak, verfijnd en gewaagd qua smaakcombi. De wijn bij de diverse gerechten maakte het voor mij helemaal af.
Aanrader!
LonnekevR V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Heerkijk gebalanceerd menu, subliem afgestemd op de heerlijke wijnen (van maraget wines). Wijnen stuk voor stuk bijzonder en erg goed bij de gerechten. Leuk om de stralende koks zelf hun gerechten te horen toelichten. Scandinavische inrichting, goede achtergrondmuziek en jonge club mannen die de tent runnen, een nieuwe aanwinst voor U.
Donny S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Wij waren erg verheugd om hier te gaan eten! Helemaal naar aanleiding van alle goede recensies die we hadden gelezen. Bij binnenkomst duurde het al even voor we verwelkomd werden, maar dat was niet storend. Wel was het erg jammer dat we zo'n drie kwartier na het aperitief hebben moeten wachten voordat we een flesje wijn konden bestellen. Het eten was erg mooi gepresenteerd en redelijk smaakvol. Wat erg jammer was is dat het ontzettend lang duurde per gerecht. We hebben over 5 gangen meer dan 3,5 uur gedaan. Er werd nog gevraagd naar kaas voor het dessert, en hoewel ik hier normaal een liefhebber van ben heb ik er toch maar voor bedankt omdat ik daar niet ook nog 20 minuten op wilde wachten, om dan nog aan het dessert te moeten want dan wordt het nachtwerk. Toen het dessert uitgehaald werd is er bijvoorbeeld ook niet naar koffie gevraagd, daar wordt dan mee gewacht. Na 25 min te wachten of er wat ging gebeuren vond ik het welletjes en heb ik de rekening gevraagd! Het concept, menu en het idee achter Simple spreekt mij wel erg aan.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Een leuk, nieuw, restaurantje op deze lokatie is altijd welkom. Gelukkig konden we nu terecht op de donderdag en het 3-gangen menu proberen. De lokatie was echt heel leuk en heel eigen. Dat, met zicht op de keuken maakt het een aparte belevenis.

Het menu van 3-gangen kon je uit een (beperkte) menukaart, zelf de gangen kiezen.
De gerechten waren klein en zagen er mooi uit. Ondanks wat de aanblik ons beloofde waren de smaken waren niet echt uitgesproken en vooral vlak. Wel proefde je de versheid en puurheid van de producten. Geen spannende gerechten, eerder flauw qua smaken. Jammer, het zag er zo mooi uit.

Het wijn arrangement was wisselend qua kwaliteit wijnen. Van goed tot te zoet. Maar goed, dat is ook heel persoonlijk.

De losse bediening was zeer vriendelijk, maar mistte soms wel wat aandacht, waardoor we een extra gang er op eens bij hadden. Niet dat we daar moeilijk over zouden doen, maar toch... Ook gezien de grootte van de gerechten was het ook geen probleem. Hier kun je ook wel voor 6 gangen gaan wat dat betreft.
Enfin, een leuk restaurantje wat zeker potentie heeft. Misschien over een jaar maar kijken of het dan verbeterd is.

Kok-o-vin J.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Schrijf deze recensie omdat blijkbaar iedereen lyrisch is als er een hippe tent wordt geopend in Utrecht ,en blijkbaar mensen of veel slikken (letterlijk ) of culinair blind zijn .
Bij ontvangst zij de bediening wel 10 keer perfect als stopwoord, dat is wel grappig , want het ging al mis met het aperitief. Hij kwam gelijk met mousserende wijn terwijl wij zin hadden in een glas witte wijn .
Bediening was verder de hele avond hectisch ( zij waren maar met 2 , tent zat vol ), weing persoonlijke aandacht , verwacht je wel in een zaak met maar 1 menu voor € 50,00.
Voorgerecht was koud gemarineerde koolvis , deze vis heeft weinig eigen smaak en men is vergeten genoeg smaak toe te voegen .
Tweede gerecht met asperge was een beetje rommelig , bediening moest ik 3 keer vragen naar de betreffende druif van de wijn die hier bij geschonken werd ( gek als je maar een paar dingen hoeft te onthouden ).
Bouillabaise was niet spectaculair , blokjes vis en kokkels zonder extra bordje voor de schelpjes . Vroeg om extra brood , dit werd met moeite gebracht ( 2 plakjes ) in een ikea doosje verstopt ( dit heet hip ! ).
Lamsvlees met dubbeldop tuinboon was lekker klassiek.
Het kaas -plateau was eerder een kaasmespuntje , zeer karig .
Kortom niet erg bijzonder lekker of anders , maar we zijn er wel geweest !
Met 2 personen zo rond de € 150,00 verwacht ik wel iets meer dan een Simpel restaurant .