Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5
Scheepmaker .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
We werden gastvrij ontvangen en hebben fantastisch gegeten.
Er hangt een prettige sfeer met veel aandacht voor de gasten zonder opdringerig te worden. Het eten was van een bijzonder hoog niveau voor een schappelijke prijs voor dit niveau. De wijnen kloppen bij de gerechten en de bediening is top.
Compliment voor wat dit jonge team in een jaar tijd heeft weten neer te zetten.
We waren er voor de vierde keer en blijven zeer zeker terugkomen.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
De formule van Simple is simpel; gewoon eten wat de pot schaft. Één menu waarbij je alleen nog hoeft te kiezen of je 4, 5 of juist alle zes gangen wilt proeven.

Met drie tafelgenoten mogen genieten van het maand menu van Februari: Kalfstong met rode biet, gevolgd door Dorade met bloemkool en garam masala, een botermalse Sparerib met sambal en wokgroenten, een stukje Eend met sjalot en krieltjes. De dames lieten de kaasselectie aan zich voorbij gaan en afgesloten met gouden Boeddha van Groene Thee, Valrhona Ivoire chocola en Wasabi. Puur genieten!

Dit keer gekozen voor het perfect passend wijn arrangement met buitengewone wijnen uit o.a. Libanon en Griekenland in plaats van een fles te kiezen uit de eclectische kelder.

De inrichting is modern en zonder muziek is er alleen het tevreden geroezemoes van de andere gasten op de achtergrond.

Reserveren is aanbevolen, ook deze avond waren in dit heerlijk restaurant alle tafels bezet.
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Fantastisch restaurant, gerund door twee jonge kerels. Vanaf de ontvangst zeer persoonlijk. Je hebt de keuze uit een 4- of 5-gangenmenu. Voor 99 euro p.p. heb je een all-in menu: 5 gangen + kaas, wijnarrangement, aperitief en koffie. Het eten is verbluffend en heeft een Aziatische twist. Bediening is uitstekend! Je hoeft niet lang te wachten op je eten, maar het tempo ligt ook weer niet te hoog (ideaal dus als je zeven glazen wijn mag drinken :-)). Een van mijn favoriete restaurants in Utrecht!!
Kai S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Fantastische sfeer met geweldig eten !

Bediening is ontspannen en is er steeds op de juiste momenten, even de wijn bijschenken etc etc

Eten is mooi en verfijnd, complex in z'n simple-heid. Duidelijke smaken en prachtig opgemaakt.

Top avond, dank !
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Mijn eerste reactie toen we naar buiten stapte na een heerlijke avond was: 'dat het kán!'. Zoveel lekkers en aandacht voor de prijs van slechts 44 euro voor 4 heerlijke gerechten. Het niveau van de keuken en bediening is hoog en de sfeer is prettig en losjes waardoor wij met onze vrienden een geweldige avond hebben gehad.

Na de verschillende amuses begonnen we met tonijn met verrassende smaakcombinaties, gevolgd door een Thaise Bouillabaise met dagverse vis, daarna supermalse sukade als biefstuk gebakken en als dessert chocolade met stoofpeer. Wij kozen voor een bijpassend wijnarrangement welke goed in balans was, de bijbehorende verhalen aan tafel maken de belevenis compleet. Oh ja de lekkernijen bij de koffie zijn een heerlijke zoete afsluiter. Alles wat we hebben gegeten was vers én huisgemaakt.

Na dit kennismakingsbezoek is dit mijn nieuwe tip voor mensen die in Utrecht lekker en gezellig uit eten willen. Iedere maand een nieuw menu wat op hun website te bekijken is. Wij komen vaker terug! Als je hier niet van geniet is er iets mis met je smaak :)
david123 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
4 gangen diner bij Simple besteld. Dat beviel goed! We begonnen met zeebaars, erg lekker en mooi gepresenteerd. Had van mij een tikkie langer gemogen. De wijn erbij was subliem. Een stevige en ook frisse Portugees die gul werd bijgeschonken. We vervolgden met een Thaise bouillabaisse met een zeer stevige witte wijn erbij. Eveneens er g lekker. Het hoofdgerecht bestond uit zeer mals sukade rundvlees. Zelden zo mals gezien en met een mooi rooksmaakje. Wederom erg goede wijnbegeleiding. Tot slot een selectie van 5 kazen met bijpassende zoete wijn. De bediening was vriendelijk, de wijnen erg goed. Er werd tafelwater op tafel gezet en indien nodig gul bijgeschonken bij het wijnarrangement. Enige kleine kritische puntje is dat de porties niet al te groot waren. Rekening viel mee.
Leo K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Super gegeten het complete menu viel goed in de smaak

Uitblinker was het gerecht met de Thaise smaken! We kregen heimwee naar onze vakantie!

De wijnen zeer zorgvuldig geselecteerd en bevlogen toegelicht. Bij het kaasplankke nogmaar eens een extra glas besteld van de rode Bandol! Top top! Gunstig geprijsd het glas!
Christiaan P.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Echt een heerlijke avond gehad bij Simple. Om 19:30 zijn we binnengestapt en pas vele uren later liepen we voldaan de deur uit.

Wij hadden gekozen voor menu Simple. Een avondvullend programma waarin de kok, bediening en sommelier al hun kunsten tonen. De hele staf is bezig met één doel; het jou zo goed mogelijk naar de zin maken. De keukenbrigade is continu gefocust, bediening weet veel van de gerechten en de sommelier vertelt trots over de gekozen wijn en waarom die perfect is voor bij het gerecht.

De gerechten waren heerlijk. Het was leuk om te zien hoe de kok verschillende bekende smaken op een manier bij elkaar bracht waardoor er een heel nieuwe smaaksensatie ontstond.

Zeker een aanrader!
Marjard K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Goede ontvangst. Lekker eten. Wel beperkte kaart (= simple). Eén iemand in ons gezelschap wilde vegetarisch eten. De reactie daarop was verrast. Gelukkig kwam uit de keuken snel 'witte' rook. Puntje van kritiek: de porties zijn wel erg petieterig.
Jochem W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Het is in Utrecht niet gemakkelijk om wat beter te eten. Fijn dus dat er weer een nieuw restaurant is waar ze hun best doen om wat bijzonders te maken. De gerechten zijn mooi opgemaakt en waren, ook niet onbelangrijk, lekker. De wijnen waren van een kwaliteit die in Utrecht moeilijk in andere restaurants is te krijgen.
Bediening was vriendelijk en de sommelier heeft nagedacht wat bij de gerechten te serveren. Voor 4 gangen en het wijnarrangement voor 2 personen betaalden wij 160 euro. Niet goedkoop, maar wat mij betreft de avond waard. Nu nog wat meer gasten op de woensdag. Laten wij Utrechters nu eens zorgen dat een restaurant dat wat risico neemt wat langer kan bestaan. Ga er in ieder geval een keer eten om het zelf te ontdekken.
daniella2000 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
heerlijk bij simple gegeten, de naam simple doet je denken, aan iets heel simpel.Laat je niet verassen,zo simple is het niet.Wij volgden gewoon het advies van de de serveerder,en kregen een bij een de gerechten,zeer lekker.
Service is top, decor is niet simpel maar ook gewoon heel goed en netjes.
Zeker een aanrader.
Claire W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
De naam vermoedt eenvoudig maar lekker eten. Dat valt tegen: het menu is pretentieus. Zeer kleine porties. Eenvoudige producten niet te vinden. Waarom duif serveren als het gewoon niet echt lekker vlees is. De bediening daarentegen is heel goed. Ze hielden rekening met de tijd (we gingen naar de film). Tip aan Simpel: houd het simpel!
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Erg lekker gegeten! Zowel de gerechten als wijnen waren prima en verrassend. Vooraf gevraagd of ze rekening konden houden met zwangerschap partner, en daar hebben ze goed vervolg aan gegeven. Gerechten en drank waren aangepast, en nog lekker ook - gelukkig geen standaard prik of bionade. Mooie aanvulling op de al aanwezige restaurants in dit "genre" in Utrecht, aanrader!
christien D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Top restaurant; een verrassende en heerlijke maaltijd (eten wat de pot schaft, dekt hier niet de lading) en zalige bijpassend wijn arrangement. Het personeel legt je compleet in de watten.
Een top avond!
chrisensacha S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Helemaal goed. Met zijn vieren hier heerlijk gegeten. Omdat sommigen van ons een trein terug naar Amsterdam moesten halen hadden we aangegeven niet heel lang te kunnen tafelen, maar wel alle gangen te willen. Dat was geen probleem. Toen wij aangaven dat het tempo toch een beetje te hoog lag (in een uur al drie lekkere gangen en amuse gehad) werd het daarna weer zonder morren teruggeschroefd. Bediening attent en ontspannen. De 95 euro all-in (van aperitief tot koffie) is noch een schijntje, noch pretentieus. Een eerlijke prijs voor heerlijk eten en drinken.
Jasper K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Passie, nooit geweten dat je dat lettelijk zou kunnen proeven. Tot zaterdagavond in Simple... Steekwoorden als sfeer, vrijblijvendheid, smaaksensatie èn oog voor detail blijken er zonder het voor elkaar af te doen hoog in het vaandel te staan; uiteindelijk samenkomend in één woord: sensationeel.

Dat dit relatief jonge restaurant snel volgeboekt is, is dan ook geen wonder. Keep up the good work heren!
Anya M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Wij gingen eten met 8 persoon. Tafel was te groot om met elkaar te kunnen praten. 5 gangen pasde niet bij elkaar. Bediening was elke keer storend voor het gesprek. Wijn was niks speciaal. Ik had meer verwacht voor deze prijs categorie.
Clemens G.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Een heerlijk avondje genieten van smaakvolle gerechten. Opmaak van borden, dat zijn culinaire plaatjes. Mooie bijpassende wijn bij de gerechten en een heerlijke dessertwijn. Er heerst een ongedwongen sfeer, heel prettig. Bediening is attent en ze weten hoe ze de gasten een fijne avond bezorgen. Toppertje in Utrecht.
Desjaan N.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Voortreffelijk gegeten. Mooie, verfijnde en snmaakvolle gerechten met prachtige wijnen. Frisse, jonge bediening met verstand van zaken. In prettige ambiance. Feestje!
HarrieBoogaard .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Prima restaurant met goed eten, mooie creatieve presentatie op het bord, wij hadden een 5-gangen menu, prachtig al die verschillende smaken! Goede bediening, mooie wijn die goed op het eten was afgestemd. Wij hadden een fijne avond en komen zeker nog eens terug.