Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,6
Clemens G.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Een heerlijk avondje genieten van smaakvolle gerechten. Opmaak van borden, dat zijn culinaire plaatjes. Mooie bijpassende wijn bij de gerechten en een heerlijke dessertwijn. Er heerst een ongedwongen sfeer, heel prettig. Bediening is attent en ze weten hoe ze de gasten een fijne avond bezorgen. Toppertje in Utrecht.
Desjaan N.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Voortreffelijk gegeten. Mooie, verfijnde en snmaakvolle gerechten met prachtige wijnen. Frisse, jonge bediening met verstand van zaken. In prettige ambiance. Feestje!
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
De ontvangst was hartelijk en zeer persoonlijk. De ober stelde zich aan ons voor en vertelde dat hij ons deze avond zou bedienen. Werkelijk zelden zo iets meegemaakt en het geeft je onmiddellijk het gevoel welkom te zijn. Hij adviseerde ons een drankje vooraf, een cava die heerlijk was. De amuses die volgden vond ik niet bijzonder, mijn partner daarentegen wel. De presentatie was overigens zeer origineel. Op een schoteltje werd een flesje olie, een bakje zout en een botertje met heerlijke smaak met een broodje geserveerd. Ik moest stoppen met dit broodje te consumeren omdat ik wist dat er nog meer zou komen. We kozen voor een 4-gangen menu. Dat was echt meer dan voldoende, hoewel de porties gelukkig steeds aan de kleine kant waren. Een voorgerecht met zalm en daarna een tweede gerecht met paddestoelen waren verrukkelijk. Niet het vele is goed, maar het goede is veel. Tijdens de gangen werden er twee witte wijnen (een Italiaanse en een Zuid-Afrikaanse) geserveerd en bij het hoofdgerecht - de wilde eendenborst - een heerlijke rode wijn, perfect op temperatuur. De bediening was super attent en beantwoordden al onze vragen over de geschonken wijnen. Tot slot een kaasplankje met 5 soorten kaas en een glas gewursttraminer (ik hoop dat ik het goed schrijf) wat zeer passelijk was. Tot slot een kopje koffie toe. Mijn partner en ik hebben ontzettend genoten van alles wat ons geboden werd en zullen aan iedereen dit voortreffelijke restaurant aanbevelen. Normaal geef ik niet zulke hoge beoordelingen, maar nu kon ik er echt niet onder uit. Ik kom absoluut spoedig terug. Mirjam & Pieter
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
De kwaliteit van het eten zit tegen of op het niveau van een sterrenrestaurant tegen een veel vriendelijkere prijs. Het is wel eten wat de pot schaft, maar persoonlijk vind ik het ontbreken van keuzestress eigenlijk wel prettig. Er zaten ook echt originele gerechten tussen, dus laat u verrassen. Prettige bediening door een paar mannen die er zin in hebben. Het nadeel van de locatie blijft het gebrek aan ramen, maar goed dat nemen we voor lief. Ik kom snel weer terug.
HarrieBoogaard .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Prima restaurant met goed eten, mooie creatieve presentatie op het bord, wij hadden een 5-gangen menu, prachtig al die verschillende smaken! Goede bediening, mooie wijn die goed op het eten was afgestemd. Wij hadden een fijne avond en komen zeker nog eens terug.
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Het was een avond vol smaakbelevenissen! Dit is pure tovenarij zoals de heerlijke gerechtjes gecombineerd worden met perfecte wijnen.Goeie bediening van zowel koks als bediening zelf,met goede kennis van zaken.Dit geeft vertrouwen dat je eerlijke voeding eet,zonder smaak en geurstoffen!Dit alles gecombineerd met een huiskamersfeer,kortom we hebben een fantastische avond mogen beleven bij Simple.
maddyberg B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Leuke originele gerechtjes, voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. bediening is vakkundig en sfeer is leuk. ik hou van restaurants met lekkere lounge muziek en juiste entourage. Een absolute aanbeveling!
Careme .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Afgelopen week at ik bij Simple, het restaurant ven Jeroen de Zeeuw en Ditmar Zuiderwijk in het hartje van Utrecht. De jonge honden zijn het restaurant als pop-up restaurant geopend en dankzij het succes is er nu voor gekozen om de zaak aan te blijven houden. Op het bezoek is het warm, heel warm zoook in Simple. Geld voor een dure airco is er nog niet. Dus staan er ventilatoren, dat is denken in oplossingen.
Het restaurant doet gezellig aan, maar heeft een tikkie soberheid. Achter in de zaak is de keuken. Waar Jeroen de scepter zwaait. In het restaurant bedrijft Ditmar met een collega het gastheerschap.
Ontvangst is goed en niet stijf, hippe gasten opgeschoren koppie en sneaker. We love it.
We krijgen een bijzonder lekkere champagne geserveerd, ongefilterd omdat het bijna vakantie is voor de brigade. Men gaat hier uit van een maandmenu en that’s it. Natuurlijk is er voor behoevende zoals zwanger of dieet een alternatief, maar dat moet je wel even aangeven bij je reservering. Vooraf een kleine amuse met in de hoofdrol makreel op prachtig servies geserveerd. De eerste gang van het juli menu is tartaar van kalf met mosterd en piccalilly. Het is een plaatje en zo smaakt het ook. Het fijne is dat de chef de combinatie in smaak en balans goed door heeft. De tweede gang bestaat uit Aardappelschuim, zacht gegaarde dooier nagelhout en kerel. Een culinair orgasme, ik kan er niks meer van maken. De combinatie is zoiezo al top, maar hiervan zou ik wel 10 liter lusten. Klein detail, de aardappelkrokantjes mochten iets krokanter zijn. De volgende gang was gado gado met langoustine met wortel en ketjap. De combinatie van pinda met groeten en de langoustine is erg lekker. Het hoofdgerecht bestond uit rund gegaard in hooi met paddenstoelen, polentaballetjes. Ook hier weer goede smaak combinaties. Op tafel staan trouwens tweebroodjes en in plaats van gewoon boter, serveert men beurre noisette boter. Niet goed voor het hart, maar potverdikkie wat lekker. Het gastheerschap aan tafel is ongedwongen. Men heeft zeker kennis van zaken. Het dessert heeft de kersen in de hoofdrol in de vorm van kriekbier, wijnazijn en Marasquin.
Gezien dit restaurant nog in de setting is van pop-up restaurant, kan ik niet wachten hoe het zal zijn als restaurant voor vast gedraaid wordt. Wij verheugen ons al op een volgend bezoek. Absolute aanrader.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Gisteravond wezen eten bij een nieuw restaurant in Utrecht: Simple.
We waren echt onder de indruk. Simple kan zich (nu al) meten met de betere restaurants in Utrecht. We kozen voor het 4-gangen menu met bijpassende wijnen en we hebben gerechten en wijncombinaties voorbij zien komen die ik niet vaak eerder heb gezien.
Wat moet je bijvoorbeeld verwachten van een menu-onderdeel dat ‘Aardappel’ heet?
De chef heeft daar een heerlijke zalvige aardappelcreme van gemaakt, met een eierdooier, een kervelcreme en nagelhout daarover. Nagelhout? Inderdaad, blijkbaar traditioneel in het oosten van Nederland, kleine stukjes gedroogd rundvlees. Nooit eerder van gehoord, maar heel erg lekker in z’n combinatie.
Ook de andere gerechten in het menu waren heerlijk creatief en verrassend gemaakt. Het nagerecht, een variatie van kersen, was top, maar dat geldt voor alle delen van dit menu (voor de maand juli).
Kijk van tevoren wel even op het maandmenu of er onderdelen in staan waar je eventueel een alternatief voor zou willen hebben en laat dat ook van tevoren weten. Op de avond zelf was dat, in ons geval, niet meer mogelijk.
Wij vinden Simple een aanwinst voor Utrecht en komen zeker terug!
Beau V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Wij gingen voor het volledige menu inclusief wijnen. Leuke bediening, zoekt nog een beetje de mix tussen hip en beleefd. Wijnen en gerechten zijn top! Je proeft de passie en het enthousiasme. Simple brengt zeker iets unieks naar Utrecht!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Wat een toprestaurant. Heel origineel en lekker eten en schitterend opgediend. Heerlijke wijnen (wijnarrangement), goede, prettige en informele bediening. Leuke inrichting. Echt een aanrader.
StephanieT .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Als groot liefhebber van nieuwe ervaringen en met kritische groep wat goed eten betreft, is het in Utrecht soms best moeilijk om een uniek restaurant te vinden. De komst van Simple in deze stad is dus zeer welkom!
Bij de reservering hadden we al vermeld dat we mijn afstuderen kwamen vieren, en het was dus erg leuk dat de heren bij Simple mij hier gelijk mee feliciteerden en onze avond van feestelijke details voorzagen. Zelfs op het menu stond een felicitatie geprint!

Het vaste maandmenu werd ons goed uitgelegd, en ook over de heerlijke witte wijn met dierlijke tonen kon de gastheer ons veel vertellen. Helaas ben ik er de naam van vergeten.
In perfecte portionering en met snelle timing werden de mooiste gerechten ons voorgeschoteld. Alhoewel ik niet altijd fan ben van paella, wist de chef van Simple zelfs dit tot een feestje te maken, en zo ook de andere gerechten die de revue passeerden.

We hebben een heerlijke avond gehad die gekenmerkt werd door de perfecte verfijning van simpele smaken, en verrassende combinaties. De heren wisten hun professionele bediening zeer persoonlijk te laten overkomen, de stoelen zitten lekker en de sfeer en decoratie zijn top.
Jammer voor Simple zelf dat ze niet dichter in het centrum zitten, maar voor ieder het mooie loopje door de Utrechtse straten meer dan waard!

Voor het eerst niks op of aan te merken: een fantastische avond gehad! Voor mij het beste restaurant van Utrecht!
arco1001 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Aanleiding voor ons eerste avondje Simple was de wens om eindelijk eens ‘op niveau’ vegetarisch te eten. Kan het ook anders dan een vleesloze pasta, een pizza margarita of een salade met de eeuwige geitenkaas? Bij de online reservering onze vegetarische wens aangegeven. Een dag later belde de kok (Jeroen de Zeeuw) om te overleggen over de aard van onze vegetarische voedingswensen (geen vlees, geen vis). We wilden ons laten verrassen, wat Jeroen een leuke uitdaging noemde. Wat attent en aardig, zo’n persoonlijke benadering!
De ontvangst was hartelijk en gastvrij. Het was een rustige avond. Na de stormachtige beginperiode is er nu af en toe ook een rustige avond, werd ons verteld. Daardoor veel persoonlijke aandacht, die informeel en ontspannen was. We kozen voor 5 gangen, met een wijnarrangement. Het avondje Simple is een feestje voor alle zintuigen geworden. De gerechten waren niet de ‘gewone’, waar het vlees of de vis uitgehaald was, maar afzonderlijk gecomponeerde gerechten, mooi en spannend qua vorm en kleur, heerlijke smaken, lekkere geuren, verrassende, gevarieerde combinaties. Mooi om te zien, heerlijk om te proeven. Dat er zoveel smaken op één bord passen! Wat betreft de samenstelling is het de vraag of het een verantwoorde vegetarische maaltijd was (voldoende eiwitten?), maar die kritische vraag kan nog altijd in alle (niet-vegetarische) restaurants gesteld worden, is onze ervaring. De lekkere wijnen waren zorgvuldig gekozen, pasten goed bij de gerechten. Uitgebalanceerd. De bediening verliep vlot: voldoende tijd tussen de gangen door, nooit hoeven wachten, prettig getimed. Onze waterglazen werden steeds op het juiste moment bijgevuld; een aanwijzing voor attente service en gastvriendelijkheid. Het Scandinavisch getinte design interieur en de loungemuziek van Hotel Costes vormden een prettig decor, dat huiselijk en daardoor vertrouwd aandeed.
Terug bij ons uitgangspunt: kan vegetarisch eten ook lekker en verrassend zijn? Jazeker, Simple is wat ons betreft daar een goed adres voor. Wat de prijs betreft: 70 euro p.p. vonden wij niet duur voor een avondvullend diner van hoge kwaliteit, inclusief wijnarrangement en aangename ambiance. We komen er zeker terug.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
In juni met stel collega's heerlijk gegeten in dit nieuwe restaurant. Ik heb inmiddels enorm veel geproefd in de vele restaurants van Utrecht, ik ben echter blij verrast met deze nieuwkomer. De sfeer is zeer ontspannen, mede mogelijk gemaakt door de fantastische bediening. Wat een verademing; relaxte vent, veel kennis van wijn, oog voor detail. Hapjes waren bijzonder mooi van smaak, verfijnd en gewaagd qua smaakcombi. De wijn bij de diverse gerechten maakte het voor mij helemaal af.
Aanrader!
LonnekevR V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Heerkijk gebalanceerd menu, subliem afgestemd op de heerlijke wijnen (van maraget wines). Wijnen stuk voor stuk bijzonder en erg goed bij de gerechten. Leuk om de stralende koks zelf hun gerechten te horen toelichten. Scandinavische inrichting, goede achtergrondmuziek en jonge club mannen die de tent runnen, een nieuwe aanwinst voor U.
Donny S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Wij waren erg verheugd om hier te gaan eten! Helemaal naar aanleiding van alle goede recensies die we hadden gelezen. Bij binnenkomst duurde het al even voor we verwelkomd werden, maar dat was niet storend. Wel was het erg jammer dat we zo'n drie kwartier na het aperitief hebben moeten wachten voordat we een flesje wijn konden bestellen. Het eten was erg mooi gepresenteerd en redelijk smaakvol. Wat erg jammer was is dat het ontzettend lang duurde per gerecht. We hebben over 5 gangen meer dan 3,5 uur gedaan. Er werd nog gevraagd naar kaas voor het dessert, en hoewel ik hier normaal een liefhebber van ben heb ik er toch maar voor bedankt omdat ik daar niet ook nog 20 minuten op wilde wachten, om dan nog aan het dessert te moeten want dan wordt het nachtwerk. Toen het dessert uitgehaald werd is er bijvoorbeeld ook niet naar koffie gevraagd, daar wordt dan mee gewacht. Na 25 min te wachten of er wat ging gebeuren vond ik het welletjes en heb ik de rekening gevraagd! Het concept, menu en het idee achter Simple spreekt mij wel erg aan.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Een leuk, nieuw, restaurantje op deze lokatie is altijd welkom. Gelukkig konden we nu terecht op de donderdag en het 3-gangen menu proberen. De lokatie was echt heel leuk en heel eigen. Dat, met zicht op de keuken maakt het een aparte belevenis.

Het menu van 3-gangen kon je uit een (beperkte) menukaart, zelf de gangen kiezen.
De gerechten waren klein en zagen er mooi uit. Ondanks wat de aanblik ons beloofde waren de smaken waren niet echt uitgesproken en vooral vlak. Wel proefde je de versheid en puurheid van de producten. Geen spannende gerechten, eerder flauw qua smaken. Jammer, het zag er zo mooi uit.

Het wijn arrangement was wisselend qua kwaliteit wijnen. Van goed tot te zoet. Maar goed, dat is ook heel persoonlijk.

De losse bediening was zeer vriendelijk, maar mistte soms wel wat aandacht, waardoor we een extra gang er op eens bij hadden. Niet dat we daar moeilijk over zouden doen, maar toch... Ook gezien de grootte van de gerechten was het ook geen probleem. Hier kun je ook wel voor 6 gangen gaan wat dat betreft.
Enfin, een leuk restaurantje wat zeker potentie heeft. Misschien over een jaar maar kijken of het dan verbeterd is.

kok-o-vin .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Schrijf deze recensie omdat blijkbaar iedereen lyrisch is als er een hippe tent wordt geopend in Utrecht ,en blijkbaar mensen of veel slikken (letterlijk ) of culinair blind zijn .
Bij ontvangst zij de bediening wel 10 keer perfect als stopwoord, dat is wel grappig , want het ging al mis met het aperitief. Hij kwam gelijk met mousserende wijn terwijl wij zin hadden in een glas witte wijn .
Bediening was verder de hele avond hectisch ( zij waren maar met 2 , tent zat vol ), weing persoonlijke aandacht , verwacht je wel in een zaak met maar 1 menu voor € 50,00.
Voorgerecht was koud gemarineerde koolvis , deze vis heeft weinig eigen smaak en men is vergeten genoeg smaak toe te voegen .
Tweede gerecht met asperge was een beetje rommelig , bediening moest ik 3 keer vragen naar de betreffende druif van de wijn die hier bij geschonken werd ( gek als je maar een paar dingen hoeft te onthouden ).
Bouillabaise was niet spectaculair , blokjes vis en kokkels zonder extra bordje voor de schelpjes . Vroeg om extra brood , dit werd met moeite gebracht ( 2 plakjes ) in een ikea doosje verstopt ( dit heet hip ! ).
Lamsvlees met dubbeldop tuinboon was lekker klassiek.
Het kaas -plateau was eerder een kaasmespuntje , zeer karig .
Kortom niet erg bijzonder lekker of anders , maar we zijn er wel geweest !
Met 2 personen zo rond de € 150,00 verwacht ik wel iets meer dan een Simpel restaurant .
Maurits B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Simple doet haar naam eer aan maar toch ook weer niet. De gerechten zijn heel puur, uitgebalanceerd, duidelijk met zorg bereid en zonder poespas. Simpel maar zeker niet makkelijk.

De setting is modern en stijlvol maar niet stijf, en doordat het personeel casual rondloopt en af en toe een gezellig praatje komt maken krijgt het geheel een meer huiselijke sfeer.

Een goede aanvulling op het selecte gezelschap écht lekkere restaurants in Utrecht.
Natascha S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Wij waren de 3e dag na de opening getuigen van een geweldig nieuwe restaurant van Utrecht. We hadden gekozen voor een 5 gangen menu. Bij elke gang kregen we een glas wijn dat perfect combineerde bij de smaken van het gerecht. De gerechten waren net een kunstwerk en een beproeving voor je tong door de verschillende smaken en combinaties die in een gerecht voor kwamen. Welke ik het lekkerst vond... Ze waren allemaal overheerlijk. De bediening was heel vriendelijk en wat heel apart was dat de chefkok zelf de gerechten kwam brengen en uitleg gaf wat er op ons bordje lag. Al bij al perfect! Zeker voor herhaling vatbaar als we weer eens in Utrecht zijn. Ga vooral zo door.