Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Heerlijk avondje en erg lekker gegeten. We hebben het 'all-in' menu genomen. 6 gangen met bijpassende wijnen. We hadden al een aperitief besteld. Heel fijn dat dat dan ook in dit menu valt, geen bijkomende kosten, dat is fijn en overzichtelijk. Enorm genoten van de gerechten, mooie wijnen met goede opbouw en leuke sfeer. Een dikke aanrader!
Beste Judithiens,

Dank voor de mooie recensie. Graag tot een volgende keer. Zoals je allicht al weet hebben wij elke maand een geheel nieuw menu met natuurlijk ook nieuwe bijpassende wijnen bij de gerechten.

Charlotte M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Fantastisch gegeten, 4 gangen menu met wijn arrangement wat de gerechten absoluut compleet maakte. Top bediening met de nodige humor, relaxte, geen opgedirkte sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar!
Beste Charlotte128,

Relaxt, humor, goed eten en fijne wijn is precies zoals wij zelf Simple. ook zouden omschrijven. Volgende maand nieuw menu met nieuwe wijnen! Tot de volgende keer.

PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Al jaren moet ik als inwoner van Groot-Utrecht bijna de provincie uit om lekker te eten. Tenminste waar je waar krijgt voor je vele of juist weinige euro's. In Utrecht is het dan of eten vlakbij onze mooie Dom of Simple wat er qua mogelijkheden beschikbaar is, ik ben nl geen fan van het hotelrestaurant. Reserveren verliep simpel (flauw). Bij binnenkomst viel me wel op dat het niet vol is, wat is dat toch met restaurants in Utrecht die het eetcafe nivo proberen te onstijgen? Blijft voor een van de grootste steden van Nederland toch raar dat het in onze stad zo droevig is gesteld met goede restaurants. Ontvangst was allerhartelijkst, de cocktail prima! Altijd fijn als er met een goede cocktail aan een bar begonnen kan worden. Leuke ruimte, leuke muziek, je kan de keuken zien. Niets mis mee.

Op de menukaart een vast menu. Maar daar zijn ze weer: supplementen. Dat vind ik altijd jammer. Stop het er nou gewoon in, of niet. Dan komen mensen maar niet eten als je geen truffel wilt. Maar ja.. So be it. Hele menu genomen. Plus wijnarrangement (dat doe ik normaal nooit, want: ik drink thuis betere wijnen meestal dan in een arrangement).

Het eten is gewoon prima. Niet spectaculair maar wel dingen die je thuis niet 1,2,3 in elkaar draait. We beginnen met een ceviche. Daar ben ik altijd fan van. Dus dat was makkelijk scoren voor de kok. Prima gemaakt, zat wat begeleiding bij van komkommer en avocado. Niet verrassend, maar wel gewoon prima. De polenta vond ik niet echt spectaculair. Als kleinzoon van een Italiaanse oma verras je me hier ook niet echt mee. Verder geen fan van een vlees en-of visloos recept. De canneloni gevuld met zwezerik vond ik het lekkerste gerecht van de avond. Dit vond ik een gerecht wat het gemiddelde ontstijgt en ervoor zou zorgen dat ik hier iedere maand zou zitten. Het eendgerecht en het toetje waren dan weer gewoon ok, maar wederom ontbrak het hier aan iets spectaculairs. Het wijnarrangement vond ik helaas niet lekker. Dat is gewoon mn eigen fout, ik had beter een goede fles kunnen kiezen. Ik vond het gewoon lullig worden voor de sommelier. Die ziet dan elke keer mijn teleurgestelde gezicht na een slok.

Uiteindelijk vind ik het gebodene in verhouding met mijn aandeel in de rekening (130e) nog steeds uit het lood. Gezien hoe lang ze bezig zijn en de sympathieke bediening (en het feit dat het dichtbij is), kom ik nog wel een keer terug..
Beste PB1981,

Dank voor je recensie over ons restaurant. We zijn erg dankbaar voor de complimenten over de muziek, cocktail, bediening en de canneloni. Wellicht een suggestie voor de volgende keer, we hebben een mooie wijnkaart met een vaste opslag op de flessen.

I. B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Welkom ontvangst met een heerlijke gin-tonic met gebakken jeneverbes (!), waarna de heerlijkste gerechtjes geserveerd werden. Op zich waren alle gerechten het bespreken waard, maar we waren nog meer onder de indruk van het "bijpassend" wijnarrangement; heerlijke soepel geserveerde glaasjes belevenis. 1+1 was 3!
Wat kouder geserveerd om iets te temperen of juist omgekeerd, een belevenis, thnx
Beste inezbows,

Dank voor de mooie recensie! Graag tot de volgende keer.

Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Na enig zoeken naar een geschikt restaurant in Utrecht centrum bij Simple uitgekomen. Bij binnekomst allerhartelijkst begroet. De bediening nam alle tijd voor uitleg en was de hele avond zeer enthousiast, zowel over eten als de wijnen. Some heb je een klik bij een restaurant, hier was er zeker eentje. Het concept met kleine gerechtjes gefocust op enkele verse ingedrienten maar zonder al te veel poespas op je bord werkt heel goed. Enige kritiek is dat soms voor een visueel plaatje wordt gekozen zonder dat dit kwa smaak veel toevoegd of zelfs afleid. Menu wisselt maandelijks geheel, dus ondanks beperkte keuze kun je snel weer langs. Al met al een heerlijke avond met een juiste prijs-kwaliteit verhouding. En daarmee een aanwinst voor Utrecht voor ons. Komen graag terug als we weer in de buurt zijn....
Beste Liefhebbereaa,

Leuk om te horen dan we ons enthousiasme overbrengen aan onze gasten. Prijs/kwaliteit hebben wij inderdaad hoog in het vaandel staan en daarom werken wij altijd met een vast, maandelijks wisselend, menu. Tot snel!

Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
op deze locatie zat het restaurant Podium vroeger. Indeling is niet veranderd (iets meer tafels dan voorheen) maar aankleding is licht en mordern, met grote rek met planten aan het plafond. Vodka cocktail als aperatief genomen, zeer smaakvol en goed gemixt, zodat alcohol smaak niet overheerst. Wij hebben 4 gangen menu genomen, met wijn arrangement erbij. Heel fijn dat er ook de mogelijkheid bestaat om halve glazen te nemen, mocht je dat willen. Ook heel fijn, een fles water op tafel waar een volle voor in de plaats kwam zodra het leeg was. Eerste gerecht (kalf) was heerlijk, veel sterke smaken die samen een mooi geheel vormden. Tweede (roodbaars) was minder, vis was heel iets taai-ig aan de randjes, en de smaak van paling kon ik niet terugvinden. Zwijn erna was erg lekker, helemaal met de truffel erover, echter we hadden het menu niet gelezen alleen mondeling uitgelegd gekregen met optie tot truffel en kwam het als onaangename verassing dat er 7 euro pp extra voor gerekend werd. Dessert met speculaas en advocaat was erg lekker, nieuwe combinatie van smaken. Al met al lekker gegeten, en we zouden teruggaan, maar vallen hier en daar nog paar kleine aanpassingen te doen om een 9 te geven.
Beste Genieteralex,

Dank voor de recensie. Ook voor de kritische punten, hiermee kunnen we ons verder ontwikkelen. Graag zien we jullie nogmaals bij Simple, dan gaan we voor de 9!

Tim B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Op bezoek bij Simple is een ware sensatie. Het gastheerschap is zeer goed, enthousiaste jonge jongens met passie voor de zaak, oog voor detail en uitgebreide wijnkennis. De gerechten waren subliem bereid en mooi geserveerd. Wij hadden gekozen voor het all-in menu, kortom, alles er op en er aan. Het interieur is strak maar sfeervol, het wijnrek gemaakt van pallets zou ik het liefst direct mee naar huis nemen ;). Aanrader en wij komen zeker terug!
Beste Tim,

Dank voor de mooie woorden. Mochten jullie nog tips nodig hebben voor het wijnrek dan kun je mij altijd even mailen ;-).

Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Een geweldige avond. Bediening zeer goed en het eten was een ware smaakbeleving ! De portionering was optimaal. Dus al met al met een zwaar voldaan gevoel naar huis. Optimale prijs kwaliteit verhouding.
Beste Ronald,

Dank voor je mooie recensie. We zijn blij dat wij jullie een mooie avond bezorgd hebben, graag tot de volgende keer.

Paul S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Mooi restaurant van een niveau waar de meeste restaurants in Utrecht nog wat van kunnen leren. Verzorgd, relaxed en bijzonder eten. Nu waren we eigenlijk op zoek naar een simpele maaltijd, dus dan zijn de gerechten ineens heel bijzonder. Vast menu en dus geen gerechten naar keuze. Sterker nog, als je een gang minder neemt, dan is er geen keuze voor de klant wat hij niet hoeft, het restaurant bepaalt welke gang dan uitvalt. Dat vind ik niet geweldig. Ik ga naar een restaurant om lekker te eten en wat lekker is maak ik zelf wel uit. Ondanks enig aandringen was er geen enkele sprake van flexibiliteit en kennelijk kun je je dat veroorloven als de zaak vol zit.
Wijnadvies cq arrangement uitstekend, ook al zou ook hier een beetje meer interactie tussen staf en klant net wat meer beleving geven. Mijn vrouw houdt niet van gortdroge wijn, en dat lijkt toch zo eenvoudig te voorkomen. Enfin, nou klinkt het wel alsof we geen leuke avond hebben gehad. Dat was wel zo. Pittig aan de prijs en dat zou het helemaal waard zijn als de relatie klant-restaurant beter op orde was.
Beste Paulusma,

Dank voor de recensie met bijbehorende kritische punten, hier kunnen wij mee aan de slag.

Wij werken inderdaad met een vast menu zodat wij ons volledig kunnen focussen op de 5 gerechten die wij serveren die maand. Wel hebben wij elke maand een nieuw menu om de diversiteit te waarborgen. Mochten er ingrediënten zijn die u niet mag hebben/of niet lekker vind dan kunt u dit van tevoren aangeven en maken wij natuurlijk een ander gerecht.

Graag tot een volgende keer,

Olaf L.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Restaurant Simple is binnen één jaar tijd één van onze meest geliefde restaurants in Utrecht geworden, en – gezien de gemiddelde bezetting - een absolute hotspot. Wij proberen er iedere maand het nieuwe menu te gebruiken, en dat lukt vrij aardig. Wat maakt Simple tot één van de beste zaken?

Pure smaken, matig met zout, uitstekende wijn-spijs combi's. Keuken is Europees georiënteerd, soms met wat Aziatische invloeden. Door te kiezen voor 'eenvoudige' ingrediënten (en de eendenlever, truffel en kreeft goeddeels thuis te laten) is de prijs-kwaliteit verhouding uitstekend. Bediening is op tijd, hip en pretentieloos – past perfect bij de zaak. Medewerkers zijn betrokken bij de zaak en enthousiast. Iedereen weet goed wat er op het bord ligt en in het glas gaat. De gerechten zijn prachtig opgemaakt, zonder flauwekul: niet te veel smaken op het bord, zoals je dat de laatste tijd zo vaak ziet. Als je de foie, kreeft en truffel kunt laten staan dan eet je bij Simple voor de helft van het geld ten opzichte van andere zaken in Utrecht.

Inrichting van de zaak is strak en modern. Akoestiek is goed. Erg warm in de zomer, maar dan wel terras.

Samenvattend: Simple draait uitstekend – alles past. Gerechten, wijn, bediening, sfeer – het is perfect op elkaar afgestemd.
Beste Olaf,

Dank voor je mooie recensie. We zien jullie graag volgende maand weer, dan krijgen jullie de friandises gewoon weer mee naar huis.

Yvonnebalk1 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Normaliter schrijven wij nooit recensies, maar deze keer hebben wij toch de moeite genomen om iets te plaatsen. Na zoveel positieve berichten in de media en op Iens waren onze verwachtingen over Simple en de brigade erg hoog, we gaan niet vaak uit eten dus als we gaan proberen we echt iets goeds te kiezen.
De vodka Simple was simpelweg veel te pittig en zuur. De verhouding rode peper en lime was compleet uit verband getrokken.
De noordzeekrab was redelijk, het was lastig te benoemen wat wasabi en wat komkommer was. Na de krab kwam een gerecht met aardappel, op zich aardig. Hierna kalfstong, voor de een een delicatesse, voor de ander een straf. Niet ons ding, veel te taai. De boerderijkip was wat aan de droge kant en werd zonder toelichting op tafel gegooid. Dit had blijkbaar te maken met de verhitte discussie tussen de chef en de gastheer, door de slechte akoestiek was dit hele gesprek duidelijk te horen in het restaurant. Het liep nogal hoog op, dit kwam de sfeer niet ten goede en we zijn dan ook zonder nagerecht weg gegaan.
Het "nonchelante, hippe" sfeertje dat gecreerd wil worden is ons iets te populair. Simple is voor ons simpelweg een plek om niet meer naar terug te gaan.
Beste Yvonne,

Allereerste dank voor je kritische opbouwende kritiek. Het spijt mij te horen dat we niet hebben kunnen voldoen aan je verwachtingen. Graag zouden wij ons willen revancheren. Zou je contact met mij op willen nemen via info@simpleutrecht.nl zodat we een passende oplossing kunnen vinden? Hoor graag van je.

Lidia S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vanavond genoten van het all-in Simple menu. Direct bij binnenkomst voelden we ons thuis: een fantastische inrichting, fijne bediening, leuke informatie over de wijnen en heerlijk eten. Wij hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker nog eens terug!
Beste Lidia Swinkels,

In je recensie omschrijf je precies het gevoel wat wij aan onze gasten willen overbrengen. Dank hiervoor, tot een volgende keer!

Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Simple is meer dan de naam doet vermoeden. Veel meer. Wat een heerlijke avond hebben wij hier gehad, met ontzettend lekker eten, goede wijnen en goede bediening. Echt een avond uit zoals het hoort!
De inrichting is vrij basic (simpel) - beetje Scandinavisch - waardoor het ook niet de aandacht afleidt van het eten. Terecht, want het eten verdient alle aandacht. Ontzettend mooi en origineel geserveerd. Kleine gerechten, mooi in al hun eenvoud en een perfecte smaakbalans. De bijpassende wijnen, waar de bediening vol bevlogenheid over vertelt, maken het gerecht helemaal compleet. Hier moet je echt een keer gaan eten als je iets te vieren hebt.
Beste Jessica,

Dank voor je mooi recensie. Graag tot een volgende keer!

Henk N.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Een heerlijk avondje genieten van smaakvolle gerechten. Opmaak van borden, dat zijn culinaire plaatjes. Mooie bijpassende wijn bij de gerechten en een heerlijke dessertwijn. Er heerst een ongedwongen sfeer, heel prettig. Bediening is attent en ze weten hoe ze de gasten een fijne avond bezorgen.
Beste Nonino,

We zijn erg blij te horen dat je zo'n fijne avond hebt gehad bij ons. We serveren elke maand een nieuw menu, en zien je dan ook graag een volgende keer.

Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Normaal schrijf ik recensies als bij wijze van spreken nog aan het natafelen ben. Deze keer ben ik er niet aan toegekomen. Daardoor wellicht meer aandacht voor de meest opvallende zaken...sommige dingen zijn al weggezakt.
Ik werd door mijn vriendin meegenomen naar Simple: zij kende het ook niet. Maar las dat het een Iens-topper was.
Meteen al wordt duidelijk dat het een modern restaurant is.. we mochten zelf een tafeltje uitzoeken voor twee personen (en werden ook niet begeleid naar die tafel). Om ons heen hipsters, sneakers, baarden, en via de ramen naar de keuken ook hipster-koks (met lol in hun werk!). Ik was met mijn sneakers net niet underdressed. Moderne inrichting met hertshoorn-planten, fijne moderne stoelen en eenvoudig maar mooi gedekte tafels in een uitbouw onder een lichtstraat. Vrij snel de vraag of we iets wilden drinken. Een glas wijn werd het. Daarna lang stil (en honger!)...na een half uur heb ik zelf om brood gevraagd: sorry vergeten. Dan hakt een groot glas wijn er wel in. Er was de keuze (overdag 3) vier of vijf-gangen diner. Wij namen de vier gangen, voor mij met wijnarrangement, voor mijn vriendin met halfjes. De vier gangen gingen daarna betrekkelijk rap (binnen anderhalf uur)...dus had ik een uur later al vier glazen wijn op en heb ik het vijfde maar laten staan. Wel glas wijn én arrangement op de rekening trouwens. De wijnen allemaal overtuigend gekozen bij de spijzen.
De bediening was professioneel, ter zake (wijnen!) kundig, maar wel hetzelfde praatje voor iedereen. Maar het restaurant zat dan ook bijna vol.
En het eten? Grappig dat ik me van de details na een week weinig meer kan herinneren. Flarden wel...vooral veel verschillende dingen op je bord (helegaar nie simple), zeer mooie knispertjes (oa wier herinner ik me), mooi wasabi schuim, stevig vers visje, groenten (asperge, artisjok) mooi knapperig, lam op een paar manieren, toefje dit, stukje dat, kazen (waarvan ik de helft niet kende). En wel wat kleine porties. Maar gelukkig uiteindelijk veel brood.
Was het goed? Ja, maar we raken verwend. Ik zou een 7,5 willen geven, maar rond dat dan maar af naar een 8. Het feit dat ik me de details niet kan herinneren zegt me nu veel. Ik sprak er met mijn vriendin over...het was een fijne ervaring, maar we denken niet dat we hier weer voor gaan omrijden.
Beste GustavBreuer,

Dank voor de complimenten, maar ook zeker voor de opbouwende kritiek. Hiermee kunnen we de laatste puntjes nog op de "i" zetten.

Reactie van proever:

Super zoals jullie reactie is. Heel professioneel. Zegt veel over de serieuze aanpak van Simpel. Succes!
Jeannette P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wauw, wij hebben heerlijk gegeten bij Simple. Elk gerecht mooie smaken, mooi gebalanceerd, fantastisch opgemaakte borden. Dit was de tweede keer dat wij hier dineerden en wij komen zeker weer terug. Erg vriendelijke en professionele bediening. Het enige minpuntje is dat het af en toe erg rumoerig kan zijn. Maar het eten en de wijnen zijn heerlijk! Echt een aanrader.
Marieke N.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
De borden zijn mooi opgemaakt, en wat erop ligt is ook best aardig. Maar de bediening reageert ronduit geïrriteerd als je niet direct antwoord geeft of nog even wilt overleggen. Prijs-kwaliteit is ver te zoeken. Einde van de avond moesten we 100 euro per persoon afrekenen, hadden we vier gangen gegeten en gingen we met honger naar huis. Tijd dat ze weer even met beide voetjes op aarde landen bij Simple!
Armand V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Van de week voor de tweede keer gegeten bij Simple. Het was wederom een heerlijke avond. We werden goed ontvangen door het vriendelijke bediendingsduo met een aperitief. We besloten te gaan voor het 5-gangen menu, en omdat het een doordeweekse avond betrof, het halve wijn arrangement. De minimalistische en geheimzinnige menukaart zorgt elke gang voor een verassing op het bord. De chef gebruikt spannende producten en stemt de smaken goed op elkaar af voor een uitstekende balans. Dit alles wordt ook nog eens prachtige gepresenteerd (bv. de gouden Boeddha in het dessert, wow!).

Tot slot wordt er bediend met passie en aandacht, het bedienende duo bleek goed op elkaar ingespeeld en had veel kennis van de gerechten en de wijnen. Daarnaast is de bediening precies op maat wat inhoud dat de glazen continu (gul) gevuld zijn, en is er geen sprake van opdringerigheid.

We vertrokken blij en voldaan en komen zeker weer terug! Simple zorgt van keuken tot sfeer voor een fantastische bistronomische beleving.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Na een klein half jaartje zijn wij hier weer gaan eten. Het was weer erg goed! Na een heerlijke amuse kregen we paling met saus van doperwt en granny smith appel verwerkt op verschillende wijzen. Zag er prachtig uit, nog belangrijker, het was erg lekker. De Duitse witte wijn paste goed. Daarna bouillabaisse: super! En de chardonnay erbij maakte het perfect. Daarna kwam een bekend gerecht langs met aardappel en eierdooier. Heerlijk, de rode wijn vonden wij wat lichtjes. Vervolgens top sukade met goede volle rode wijn (monastrell). Het toetje zag er prachtig uit. Conclusie: het blijft een van onze favorieten in Utrecht!
El M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Simple is een tof restaurant. Als je binnen komt voel je je meteen op je gemak. De mensen die er werken, zijn fijne mensen en ze weten allemaal wat ze moeten doen. Niet te los, niet te strak. Kortom je voelt je direct op je gemak. Wij hebben de paasbrunch genoten.

Vier gangen gegeten. En alles ziet er uit zoals het smaakt. Briljant. Af en toe vergeet ik dat ik niet in een sterrenzaak zit.

Voorgerecht met paling, doperwtensoep en groene appel is een waanzinnig gerecht. Balanstechnisch fantastisch.

Het hoofdgerecht sukade uit de green egg is ook erg fijn. Mooie rook smaak aan het vlees. Lekker vlees ook. Boterzacht "kauwvlees" bereiden is knap.

Het dessert was visueel gezien een hoogtepunt. Ik ga verder niet alles verklappen, zelf beleven is beter. Mijn vriendin had in ieder geval de witte chocolade. Ik nam de kaas. Beide zeker de moeite waard.

Als je verschrikkelijk veel wilt eten voor weinig ben je niet aan het goede adres. Als je verschrikkelijk lekker wilt eten voor een goede prijs ben je wel aan het goede adres.