Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,6
Scheepmaker .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Heerlijk en verrassend gegeten.
Mossel met riso nero was een mooie combinatie, ook de lamsnek was precies goed, spannend maar lekker was de Bavette en omdat ik dol ben op rabarber kon het dessert niet stuk.
Lekkere wijnen erbij gezocht door onze gastheer.
Persoonlijke en deskundige bediening.
Kortom in alle opzichten een heerlijke avond gehad.
We komen zeker terug.
Beste Scheepmaker,

Fijn om deze recensie te lezen, graag ontvangen we jullie met een volgende gelegenheid weer in ons restaurant. Wij hebben zoals je vast al weet elke maand een volledig nieuwe menu die aansluit op het seizoen.

rian1960 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
We aten het 4 gangemmenu en dronken daarbij het wijnarragement. De ruimte in het restanrant is prettig, voldoende privacy tussen de tafeltjes. De inrichting, de leren jassen tegen de wand was niet echt leuk om naar te kijken.
De gerechten waren erg klein, lekker maar zeker niet bijzonder.In dze prijsklasse kan je zeker lekkerder eten. De bediening was vriendelijk. Wijnen per glas was niet mogelijk, wanneer je dan wit en rood woilt drinken is dat niet handig met 2 personen.
Al met al prijs kwaliteit verhouding vonden wij niet in orde, een rekeingin van 160 euro, een supplement voor de keuze kaas als dessert vonden we wat overdreven.
Beste Rian1960,

Wij waarderen het zeer dat u de moeite heeft genomen om een recensie te schrijven. Dank voor het compliment over de ruimte tussen de tafels, dit vinden wij inderdaad erg belangrijk.

Ook de kritische noot stellen wij op prijs, de porties zijn met ingang van ons nieuwe maandmenu dan ook iets vergroot. Verder kunnen alle wijnen die in het wijnarrangement worden geschonken ook altijd per glas besteld worden (zowel wit als rood).

Graag ontvangen wij jullie nogmaals in ons restaurant zodat wij ons kunnen revancheren.

Jeremy A.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Voor het eerst binnen gestapt op aanraden van vrienden en wat hebben mijn vrouw en ik hier genoten.
We vierden mijn 33 ste verjaardag en ik ben blij dat we dat hier gedaan hebben. Vanaf de eerste hap tot de laatste hebben we smakelijk mogen genieten van een heerlijk 5 gangen diner. We waren ook erg gecharmeerd van het enthousiaste personeel, mijn complimenten. Een verjaardag met een gouden randje. Bedankt
Beste Jeremy10,

Bedankt voor deze mooie woorden. We zagen de reservering voor de maand al staan. We kijken uit naar jullie komst, tot dan!

Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Na jaren als arm studentje kwijlend naar de Simple Facebookposts te kijken mocht ik er gisteren éindelijk ook echt eten als afstudeerdiner; en het was het wachten absoluut waard. Alle gerechten klopte precies, bediening was vriendelijk en snel, wijnen waren heerlijk, geen probleem om een vega aanpassing te maken voor mijn zus. Perfecter dan dit wordt het écht niet.

Hier kom ik hopelijk nog veel vaker terug.
Beste Lotte105,

We zijn blij dat de je afstudeerdiner zo'n groot succes was. Op dinsdag t/m donderdag serveren we trouwens ook een 3-gangen menu. Deze past misschien wel af en toe in het studentenbudget ;-).

Bart V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Met 5 personen heerlijk gegeten bij Simple. Moderne, maar warme atmosfeer en een jonge, maar vlotte bediening, mét verstand van wijn.

Het eten is smaakvol, op hoog niveau en soms best origineel.

Een puntje van kritiek is echter de omvang van de porties. Ik ben zelf best een grote eter, maar ook bij de 'betere' restaurants ben ik na 4 gangen echt wel voldaan. Bij Simple ging ik echter met een hongerig gevoel naar huis. Bij het hoofdgerecht zat een streepje puree en 2 gegrilde cherrytomaatjes.. net even te weinig..

Als de porties wat worden aangepast, kom ik hier zeker vaker terug.
Beste Bvdb10,

Fijn dat u de moeite heeft genomen om een recensie te schrijven. Dank voor de mooie en passende omschrijving van ons restaurant.

De porties van dit menu hebben wij inderdaad wat vergroot. Natuurlijk horen we graag uw reactie hierop.

Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Op een zaterdagavond bij Simple gegeten. We waren eerder dan we gereserveerd hadden, maar werden hartelijk ontvangen. Aan tafel was er meteen een karaf kraanwater die de rest van de avond bijgevuld werd, en er was vers brood met olie. We startten met een heerlijke zachte cocktail en kozen voor het 4 gangen menu. Ik ben erg gecharmeerd van zo'n wisselend maandmenu. Het geeft een chef de ruimte om te serveren waar hij trots op is, garandeert verse ingredienten en voorkomt bovendien verspilling.
We kregen een heerlijke amuse van truffelsoep met schuim van parmezaan met een profiterolle met paddestoelen. Allebei uitmuntend. Die zouden voor mij wel terug mogen keren in een menu als voorgerecht. Het eerste gerecht was zeebaars met venkel en jalapeno. De smaken van het gerecht waren wel erg subtiel; de structuren bij elkaar maakten het interessanter. Het volgende gerecht was prei met karnemelk. Goed dat er ook vegetarische gerechten tussen zitten, maar dit gerecht vond ik niet zo bijzonder. Het rund met artisjok en parmezaan was daarentegen weer erg lekker. Toe kregen we een dessert van ananas met diverse smaken. We sloten af met thee waar een huisgebakken madeleine, kokosmakroontje en een chocolade truffel bij geserveerd werden. Wederom erg lekker. De losse thee was erg goed, alleen het theewater mag nog een fractie warmer.
Ik nam bij mijn menu een half wijnarrangement en dat is zeer aan te raden; het past geweldig bij de gerechten en geeft ze echt een nieuwe dimensie. De bediening is in een woord voortreffelijk: attent, vriendelijk, charmant en persoonlijk. De aankleding is met zorg gedaan; je zit hier heel fijn te tafelen. De tafels staan op zo'n afstand van elkaar dat je niet het gesprek van je buren hoeft te horen. Kortom: een hele fijne avond gehad bij Simple.
Beste Rozemarijn,

Wat een fijne recensie. Graag zien we jullie natuurlijk een volgende keer weer terug. Dank voor de tip mbt. het theewater, dit gaan we even laten checken.

Gerla M.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Weer een nieuwe hoogvlieger in Utrecht. Natuurlijk nemen we alles er op en eraan als we bij zo'n restaurant gaan eten, en daar is de rekening dan ook naar.
We hebben genoten van alle gerechtjes en de bijpassende wijnen, heerlijk! De borden waren niet allemaal even handig door de hoog opstaande randen.
Service is goed en informeel en het decor is qua kleurstelling helemaal van nu.
Aanrader voor een wine and dine avond!
Beste Ellalaa,

Hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen om een recensie te schrijven. We zien jullie graag met het volgende menu weer terug bij Simple.

Pietervan .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het leuke van Simple is, er is maar 1 menu. Als je online reserveert kan je dat menu al een beetje doorkijken en krijg je een bepaald idee van hoe het komen zal.
Je wordt compleet verrast. Je krijgt iets heel anders opgedient dan je zou denken. Het was zeer lekker. Maar je gaat toch voornamelijk brood eten om je honger te stillen. Het is een aanrader om voor het 5-gangenmenu te kiezen met de bijpassende wijnen. Zeer mooi uitgekozen!
Simple is simpelweg een aanrader net zo als het kookboek
Beste Pietervan,

Hartelijk dank voor de mooie recensie. Het voordeel van ons vast menu is inderdaad dat je soms gerechten eet die je normaal niet zou kiezen als er een keuze werd gelaten. Elke maand serveren wij een nieuw menu met bijpassende wijnen.

Graag tot een volgende keer,

Thijs S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Ik weet weer waarom ik de vorige keer zo enthousiast was over Simple. Wat een mooi ingericht en fijn restaurant om naar toe te gaan! De ontvangst door de gastheer is direct een voorbode voor de rest van de avond: oprecht en hartelijk. Geen poespas, niet over de top, maar precies goed. Je kan op dinsdag ook minder dan 5 gangen eten, maar eigenlijk zou dat zonde zijn. De smaakcombinaties zijn verrassend en gang voor gang kloppend. Dit aangevuld met zorgvuldig gekozen wijnen en goede service maakt het plaatje compleet. Een welkome uitschieter in de Utrechtse horeca, een absolute aanrader!
Beste Thijs103,

Leuk om te horen dat je weer een fijne avond hebt gehad in ons restaurant. Oprecht en hartelijk is inderdaad precies wat wij uit willen stralen. Graag tot een volgende keer.

Judith V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Heerlijk avondje en erg lekker gegeten. We hebben het 'all-in' menu genomen. 6 gangen met bijpassende wijnen. We hadden al een aperitief besteld. Heel fijn dat dat dan ook in dit menu valt, geen bijkomende kosten, dat is fijn en overzichtelijk. Enorm genoten van de gerechten, mooie wijnen met goede opbouw en leuke sfeer. Een dikke aanrader!
Beste Judithiens,

Dank voor de mooie recensie. Graag tot een volgende keer. Zoals je allicht al weet hebben wij elke maand een geheel nieuw menu met natuurlijk ook nieuwe bijpassende wijnen bij de gerechten.

Charlotte M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Fantastisch gegeten, 4 gangen menu met wijn arrangement wat de gerechten absoluut compleet maakte. Top bediening met de nodige humor, relaxte, geen opgedirkte sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar!
Beste Charlotte128,

Relaxt, humor, goed eten en fijne wijn is precies zoals wij zelf Simple. ook zouden omschrijven. Volgende maand nieuw menu met nieuwe wijnen! Tot de volgende keer.

PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Al jaren moet ik als inwoner van Groot-Utrecht bijna de provincie uit om lekker te eten. Tenminste waar je waar krijgt voor je vele of juist weinige euro's. In Utrecht is het dan of eten vlakbij onze mooie Dom of Simple wat er qua mogelijkheden beschikbaar is, ik ben nl geen fan van het hotelrestaurant. Reserveren verliep simpel (flauw). Bij binnenkomst viel me wel op dat het niet vol is, wat is dat toch met restaurants in Utrecht die het eetcafe nivo proberen te onstijgen? Blijft voor een van de grootste steden van Nederland toch raar dat het in onze stad zo droevig is gesteld met goede restaurants. Ontvangst was allerhartelijkst, de cocktail prima! Altijd fijn als er met een goede cocktail aan een bar begonnen kan worden. Leuke ruimte, leuke muziek, je kan de keuken zien. Niets mis mee.

Op de menukaart een vast menu. Maar daar zijn ze weer: supplementen. Dat vind ik altijd jammer. Stop het er nou gewoon in, of niet. Dan komen mensen maar niet eten als je geen truffel wilt. Maar ja.. So be it. Hele menu genomen. Plus wijnarrangement (dat doe ik normaal nooit, want: ik drink thuis betere wijnen meestal dan in een arrangement).

Het eten is gewoon prima. Niet spectaculair maar wel dingen die je thuis niet 1,2,3 in elkaar draait. We beginnen met een ceviche. Daar ben ik altijd fan van. Dus dat was makkelijk scoren voor de kok. Prima gemaakt, zat wat begeleiding bij van komkommer en avocado. Niet verrassend, maar wel gewoon prima. De polenta vond ik niet echt spectaculair. Als kleinzoon van een Italiaanse oma verras je me hier ook niet echt mee. Verder geen fan van een vlees en-of visloos recept. De canneloni gevuld met zwezerik vond ik het lekkerste gerecht van de avond. Dit vond ik een gerecht wat het gemiddelde ontstijgt en ervoor zou zorgen dat ik hier iedere maand zou zitten. Het eendgerecht en het toetje waren dan weer gewoon ok, maar wederom ontbrak het hier aan iets spectaculairs. Het wijnarrangement vond ik helaas niet lekker. Dat is gewoon mn eigen fout, ik had beter een goede fles kunnen kiezen. Ik vond het gewoon lullig worden voor de sommelier. Die ziet dan elke keer mijn teleurgestelde gezicht na een slok.

Uiteindelijk vind ik het gebodene in verhouding met mijn aandeel in de rekening (130e) nog steeds uit het lood. Gezien hoe lang ze bezig zijn en de sympathieke bediening (en het feit dat het dichtbij is), kom ik nog wel een keer terug..
Beste PB1981,

Dank voor je recensie over ons restaurant. We zijn erg dankbaar voor de complimenten over de muziek, cocktail, bediening en de canneloni. Wellicht een suggestie voor de volgende keer, we hebben een mooie wijnkaart met een vaste opslag op de flessen.

I. B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Welkom ontvangst met een heerlijke gin-tonic met gebakken jeneverbes (!), waarna de heerlijkste gerechtjes geserveerd werden. Op zich waren alle gerechten het bespreken waard, maar we waren nog meer onder de indruk van het "bijpassend" wijnarrangement; heerlijke soepel geserveerde glaasjes belevenis. 1+1 was 3!
Wat kouder geserveerd om iets te temperen of juist omgekeerd, een belevenis, thnx
Beste inezbows,

Dank voor de mooie recensie! Graag tot de volgende keer.

Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Na enig zoeken naar een geschikt restaurant in Utrecht centrum bij Simple uitgekomen. Bij binnekomst allerhartelijkst begroet. De bediening nam alle tijd voor uitleg en was de hele avond zeer enthousiast, zowel over eten als de wijnen. Some heb je een klik bij een restaurant, hier was er zeker eentje. Het concept met kleine gerechtjes gefocust op enkele verse ingedrienten maar zonder al te veel poespas op je bord werkt heel goed. Enige kritiek is dat soms voor een visueel plaatje wordt gekozen zonder dat dit kwa smaak veel toevoegd of zelfs afleid. Menu wisselt maandelijks geheel, dus ondanks beperkte keuze kun je snel weer langs. Al met al een heerlijke avond met een juiste prijs-kwaliteit verhouding. En daarmee een aanwinst voor Utrecht voor ons. Komen graag terug als we weer in de buurt zijn....
Beste Liefhebbereaa,

Leuk om te horen dan we ons enthousiasme overbrengen aan onze gasten. Prijs/kwaliteit hebben wij inderdaad hoog in het vaandel staan en daarom werken wij altijd met een vast, maandelijks wisselend, menu. Tot snel!

Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
op deze locatie zat het restaurant Podium vroeger. Indeling is niet veranderd (iets meer tafels dan voorheen) maar aankleding is licht en mordern, met grote rek met planten aan het plafond. Vodka cocktail als aperatief genomen, zeer smaakvol en goed gemixt, zodat alcohol smaak niet overheerst. Wij hebben 4 gangen menu genomen, met wijn arrangement erbij. Heel fijn dat er ook de mogelijkheid bestaat om halve glazen te nemen, mocht je dat willen. Ook heel fijn, een fles water op tafel waar een volle voor in de plaats kwam zodra het leeg was. Eerste gerecht (kalf) was heerlijk, veel sterke smaken die samen een mooi geheel vormden. Tweede (roodbaars) was minder, vis was heel iets taai-ig aan de randjes, en de smaak van paling kon ik niet terugvinden. Zwijn erna was erg lekker, helemaal met de truffel erover, echter we hadden het menu niet gelezen alleen mondeling uitgelegd gekregen met optie tot truffel en kwam het als onaangename verassing dat er 7 euro pp extra voor gerekend werd. Dessert met speculaas en advocaat was erg lekker, nieuwe combinatie van smaken. Al met al lekker gegeten, en we zouden teruggaan, maar vallen hier en daar nog paar kleine aanpassingen te doen om een 9 te geven.
Beste Genieteralex,

Dank voor de recensie. Ook voor de kritische punten, hiermee kunnen we ons verder ontwikkelen. Graag zien we jullie nogmaals bij Simple, dan gaan we voor de 9!

Tim B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Op bezoek bij Simple is een ware sensatie. Het gastheerschap is zeer goed, enthousiaste jonge jongens met passie voor de zaak, oog voor detail en uitgebreide wijnkennis. De gerechten waren subliem bereid en mooi geserveerd. Wij hadden gekozen voor het all-in menu, kortom, alles er op en er aan. Het interieur is strak maar sfeervol, het wijnrek gemaakt van pallets zou ik het liefst direct mee naar huis nemen ;). Aanrader en wij komen zeker terug!
Beste Tim,

Dank voor de mooie woorden. Mochten jullie nog tips nodig hebben voor het wijnrek dan kun je mij altijd even mailen ;-).

Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Een geweldige avond. Bediening zeer goed en het eten was een ware smaakbeleving ! De portionering was optimaal. Dus al met al met een zwaar voldaan gevoel naar huis. Optimale prijs kwaliteit verhouding.
Beste Ronald,

Dank voor je mooie recensie. We zijn blij dat wij jullie een mooie avond bezorgd hebben, graag tot de volgende keer.

Paul S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Mooi restaurant van een niveau waar de meeste restaurants in Utrecht nog wat van kunnen leren. Verzorgd, relaxed en bijzonder eten. Nu waren we eigenlijk op zoek naar een simpele maaltijd, dus dan zijn de gerechten ineens heel bijzonder. Vast menu en dus geen gerechten naar keuze. Sterker nog, als je een gang minder neemt, dan is er geen keuze voor de klant wat hij niet hoeft, het restaurant bepaalt welke gang dan uitvalt. Dat vind ik niet geweldig. Ik ga naar een restaurant om lekker te eten en wat lekker is maak ik zelf wel uit. Ondanks enig aandringen was er geen enkele sprake van flexibiliteit en kennelijk kun je je dat veroorloven als de zaak vol zit.
Wijnadvies cq arrangement uitstekend, ook al zou ook hier een beetje meer interactie tussen staf en klant net wat meer beleving geven. Mijn vrouw houdt niet van gortdroge wijn, en dat lijkt toch zo eenvoudig te voorkomen. Enfin, nou klinkt het wel alsof we geen leuke avond hebben gehad. Dat was wel zo. Pittig aan de prijs en dat zou het helemaal waard zijn als de relatie klant-restaurant beter op orde was.
Beste Paulusma,

Dank voor de recensie met bijbehorende kritische punten, hier kunnen wij mee aan de slag.

Wij werken inderdaad met een vast menu zodat wij ons volledig kunnen focussen op de 5 gerechten die wij serveren die maand. Wel hebben wij elke maand een nieuw menu om de diversiteit te waarborgen. Mochten er ingrediënten zijn die u niet mag hebben/of niet lekker vind dan kunt u dit van tevoren aangeven en maken wij natuurlijk een ander gerecht.

Graag tot een volgende keer,

Olaf L.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Restaurant Simple is binnen één jaar tijd één van onze meest geliefde restaurants in Utrecht geworden, en – gezien de gemiddelde bezetting - een absolute hotspot. Wij proberen er iedere maand het nieuwe menu te gebruiken, en dat lukt vrij aardig. Wat maakt Simple tot één van de beste zaken?

Pure smaken, matig met zout, uitstekende wijn-spijs combi's. Keuken is Europees georiënteerd, soms met wat Aziatische invloeden. Door te kiezen voor 'eenvoudige' ingrediënten (en de eendenlever, truffel en kreeft goeddeels thuis te laten) is de prijs-kwaliteit verhouding uitstekend. Bediening is op tijd, hip en pretentieloos – past perfect bij de zaak. Medewerkers zijn betrokken bij de zaak en enthousiast. Iedereen weet goed wat er op het bord ligt en in het glas gaat. De gerechten zijn prachtig opgemaakt, zonder flauwekul: niet te veel smaken op het bord, zoals je dat de laatste tijd zo vaak ziet. Als je de foie, kreeft en truffel kunt laten staan dan eet je bij Simple voor de helft van het geld ten opzichte van andere zaken in Utrecht.

Inrichting van de zaak is strak en modern. Akoestiek is goed. Erg warm in de zomer, maar dan wel terras.

Samenvattend: Simple draait uitstekend – alles past. Gerechten, wijn, bediening, sfeer – het is perfect op elkaar afgestemd.
Beste Olaf,

Dank voor je mooie recensie. We zien jullie graag volgende maand weer, dan krijgen jullie de friandises gewoon weer mee naar huis.

Yvonnebalk1 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Normaliter schrijven wij nooit recensies, maar deze keer hebben wij toch de moeite genomen om iets te plaatsen. Na zoveel positieve berichten in de media en op Iens waren onze verwachtingen over Simple en de brigade erg hoog, we gaan niet vaak uit eten dus als we gaan proberen we echt iets goeds te kiezen.
De vodka Simple was simpelweg veel te pittig en zuur. De verhouding rode peper en lime was compleet uit verband getrokken.
De noordzeekrab was redelijk, het was lastig te benoemen wat wasabi en wat komkommer was. Na de krab kwam een gerecht met aardappel, op zich aardig. Hierna kalfstong, voor de een een delicatesse, voor de ander een straf. Niet ons ding, veel te taai. De boerderijkip was wat aan de droge kant en werd zonder toelichting op tafel gegooid. Dit had blijkbaar te maken met de verhitte discussie tussen de chef en de gastheer, door de slechte akoestiek was dit hele gesprek duidelijk te horen in het restaurant. Het liep nogal hoog op, dit kwam de sfeer niet ten goede en we zijn dan ook zonder nagerecht weg gegaan.
Het "nonchelante, hippe" sfeertje dat gecreerd wil worden is ons iets te populair. Simple is voor ons simpelweg een plek om niet meer naar terug te gaan.
Beste Yvonne,

Allereerste dank voor je kritische opbouwende kritiek. Het spijt mij te horen dat we niet hebben kunnen voldoen aan je verwachtingen. Graag zouden wij ons willen revancheren. Zou je contact met mij op willen nemen via info@simpleutrecht.nl zodat we een passende oplossing kunnen vinden? Hoor graag van je.

Met vriendelijke groeten,