Simple

Domstraat 4 3512 JB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

9,6
9,2
Marieke N.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
De borden zijn mooi opgemaakt, en wat erop ligt is ook best aardig. Maar de bediening reageert ronduit geïrriteerd als je niet direct antwoord geeft of nog even wilt overleggen. Prijs-kwaliteit is ver te zoeken. Einde van de avond moesten we 100 euro per persoon afrekenen, hadden we vier gangen gegeten en gingen we met honger naar huis. Tijd dat ze weer even met beide voetjes op aarde landen bij Simple!
Armand V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Van de week voor de tweede keer gegeten bij Simple. Het was wederom een heerlijke avond. We werden goed ontvangen door het vriendelijke bediendingsduo met een aperitief. We besloten te gaan voor het 5-gangen menu, en omdat het een doordeweekse avond betrof, het halve wijn arrangement. De minimalistische en geheimzinnige menukaart zorgt elke gang voor een verassing op het bord. De chef gebruikt spannende producten en stemt de smaken goed op elkaar af voor een uitstekende balans. Dit alles wordt ook nog eens prachtige gepresenteerd (bv. de gouden Boeddha in het dessert, wow!).

Tot slot wordt er bediend met passie en aandacht, het bedienende duo bleek goed op elkaar ingespeeld en had veel kennis van de gerechten en de wijnen. Daarnaast is de bediening precies op maat wat inhoud dat de glazen continu (gul) gevuld zijn, en is er geen sprake van opdringerigheid.

We vertrokken blij en voldaan en komen zeker weer terug! Simple zorgt van keuken tot sfeer voor een fantastische bistronomische beleving.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Na een klein half jaartje zijn wij hier weer gaan eten. Het was weer erg goed! Na een heerlijke amuse kregen we paling met saus van doperwt en granny smith appel verwerkt op verschillende wijzen. Zag er prachtig uit, nog belangrijker, het was erg lekker. De Duitse witte wijn paste goed. Daarna bouillabaisse: super! En de chardonnay erbij maakte het perfect. Daarna kwam een bekend gerecht langs met aardappel en eierdooier. Heerlijk, de rode wijn vonden wij wat lichtjes. Vervolgens top sukade met goede volle rode wijn (monastrell). Het toetje zag er prachtig uit. Conclusie: het blijft een van onze favorieten in Utrecht!
El M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Simple is een tof restaurant. Als je binnen komt voel je je meteen op je gemak. De mensen die er werken, zijn fijne mensen en ze weten allemaal wat ze moeten doen. Niet te los, niet te strak. Kortom je voelt je direct op je gemak. Wij hebben de paasbrunch genoten.

Vier gangen gegeten. En alles ziet er uit zoals het smaakt. Briljant. Af en toe vergeet ik dat ik niet in een sterrenzaak zit.

Voorgerecht met paling, doperwtensoep en groene appel is een waanzinnig gerecht. Balanstechnisch fantastisch.

Het hoofdgerecht sukade uit de green egg is ook erg fijn. Mooie rook smaak aan het vlees. Lekker vlees ook. Boterzacht "kauwvlees" bereiden is knap.

Het dessert was visueel gezien een hoogtepunt. Ik ga verder niet alles verklappen, zelf beleven is beter. Mijn vriendin had in ieder geval de witte chocolade. Ik nam de kaas. Beide zeker de moeite waard.

Als je verschrikkelijk veel wilt eten voor weinig ben je niet aan het goede adres. Als je verschrikkelijk lekker wilt eten voor een goede prijs ben je wel aan het goede adres.
Scheepmaker .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
We werden gastvrij ontvangen en hebben fantastisch gegeten.
Er hangt een prettige sfeer met veel aandacht voor de gasten zonder opdringerig te worden. Het eten was van een bijzonder hoog niveau voor een schappelijke prijs voor dit niveau. De wijnen kloppen bij de gerechten en de bediening is top.
Compliment voor wat dit jonge team in een jaar tijd heeft weten neer te zetten.
We waren er voor de vierde keer en blijven zeer zeker terugkomen.
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Fantastisch restaurant, gerund door twee jonge kerels. Vanaf de ontvangst zeer persoonlijk. Je hebt de keuze uit een 4- of 5-gangenmenu. Voor 99 euro p.p. heb je een all-in menu: 5 gangen + kaas, wijnarrangement, aperitief en koffie. Het eten is verbluffend en heeft een Aziatische twist. Bediening is uitstekend! Je hoeft niet lang te wachten op je eten, maar het tempo ligt ook weer niet te hoog (ideaal dus als je zeven glazen wijn mag drinken :-)). Een van mijn favoriete restaurants in Utrecht!!
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
De formule van Simple is simpel; gewoon eten wat de pot schaft. Één menu waarbij je alleen nog hoeft te kiezen of je 4, 5 of juist alle zes gangen wilt proeven.

Met drie tafelgenoten mogen genieten van het maand menu van Februari: Kalfstong met rode biet, gevolgd door Dorade met bloemkool en garam masala, een botermalse Sparerib met sambal en wokgroenten, een stukje Eend met sjalot en krieltjes. De dames lieten de kaasselectie aan zich voorbij gaan en afgesloten met gouden Boeddha van Groene Thee, Valrhona Ivoire chocola en Wasabi. Puur genieten!

Dit keer gekozen voor het perfect passend wijn arrangement met buitengewone wijnen uit o.a. Libanon en Griekenland in plaats van een fles te kiezen uit de eclectische kelder.

De inrichting is modern en zonder muziek is er alleen het tevreden geroezemoes van de andere gasten op de achtergrond.

Reserveren is aanbevolen, ook deze avond waren in dit heerlijk restaurant alle tafels bezet.
Kai S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Fantastische sfeer met geweldig eten !

Bediening is ontspannen en is er steeds op de juiste momenten, even de wijn bijschenken etc etc

Eten is mooi en verfijnd, complex in z'n simple-heid. Duidelijke smaken en prachtig opgemaakt.

Top avond, dank !
GJTroost .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Verrassend goed! Je vraagt je af hoe dit pareltje zo lang nog onontdekt is kunnen blijven. Eindelijk heeft Utrecht er een mooi restaurant bij!
lieveproever .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Voor de 3e keer bij Simple gegeten. Het eten is niet simpel, hier en daar zelfs het tegenovergestelde. Maar geweldige smaken en mooie combinaties. Ik heb vooral genoten van de vis met laurier met een bijpassende wijn waarin de laurier terugkwam. Zag er prachtig uit en was verrassend lekker. De borden geven een extra dimensie en worden kennelijk speciaal voor hen gemaakt. Ideale avond met klanten of een romantisch etentje.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Ik vond dit restaurant eigenlijk zwaar tegenvallen. Het kwam vooral vrij pretentieus over zonder te overtuigen qua kwaliteit. Zowel de opmaak als de smaak van de gerechten was matig en de porties waren bijzonder klein. De bediening was ongeïnteresseerd en kwam weinig enthousiast over. De wijnen pasten dan wel weer prima bij het eten wat een en ander goedmaakte. In deze prijsklasse en voor dit type restaurants zijn er veel betere alternatieven
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Mijn eerste reactie toen we naar buiten stapte na een heerlijke avond was: 'dat het kán!'. Zoveel lekkers en aandacht voor de prijs van slechts 44 euro voor 4 heerlijke gerechten. Het niveau van de keuken en bediening is hoog en de sfeer is prettig en losjes waardoor wij met onze vrienden een geweldige avond hebben gehad.

Na de verschillende amuses begonnen we met tonijn met verrassende smaakcombinaties, gevolgd door een Thaise Bouillabaise met dagverse vis, daarna supermalse sukade als biefstuk gebakken en als dessert chocolade met stoofpeer. Wij kozen voor een bijpassend wijnarrangement welke goed in balans was, de bijbehorende verhalen aan tafel maken de belevenis compleet. Oh ja de lekkernijen bij de koffie zijn een heerlijke zoete afsluiter. Alles wat we hebben gegeten was vers én huisgemaakt.

Na dit kennismakingsbezoek is dit mijn nieuwe tip voor mensen die in Utrecht lekker en gezellig uit eten willen. Iedere maand een nieuw menu wat op hun website te bekijken is. Wij komen vaker terug! Als je hier niet van geniet is er iets mis met je smaak :)
david123 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
4 gangen diner bij Simple besteld. Dat beviel goed! We begonnen met zeebaars, erg lekker en mooi gepresenteerd. Had van mij een tikkie langer gemogen. De wijn erbij was subliem. Een stevige en ook frisse Portugees die gul werd bijgeschonken. We vervolgden met een Thaise bouillabaisse met een zeer stevige witte wijn erbij. Eveneens er g lekker. Het hoofdgerecht bestond uit zeer mals sukade rundvlees. Zelden zo mals gezien en met een mooi rooksmaakje. Wederom erg goede wijnbegeleiding. Tot slot een selectie van 5 kazen met bijpassende zoete wijn. De bediening was vriendelijk, de wijnen erg goed. Er werd tafelwater op tafel gezet en indien nodig gul bijgeschonken bij het wijnarrangement. Enige kleine kritische puntje is dat de porties niet al te groot waren. Rekening viel mee.
Leo K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Super gegeten het complete menu viel goed in de smaak

Uitblinker was het gerecht met de Thaise smaken! We kregen heimwee naar onze vakantie!

De wijnen zeer zorgvuldig geselecteerd en bevlogen toegelicht. Bij het kaasplankke nogmaar eens een extra glas besteld van de rode Bandol! Top top! Gunstig geprijsd het glas!
Christiaan P.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Echt een heerlijke avond gehad bij Simple. Om 19:30 zijn we binnengestapt en pas vele uren later liepen we voldaan de deur uit.

Wij hadden gekozen voor menu Simple. Een avondvullend programma waarin de kok, bediening en sommelier al hun kunsten tonen. De hele staf is bezig met één doel; het jou zo goed mogelijk naar de zin maken. De keukenbrigade is continu gefocust, bediening weet veel van de gerechten en de sommelier vertelt trots over de gekozen wijn en waarom die perfect is voor bij het gerecht.

De gerechten waren heerlijk. Het was leuk om te zien hoe de kok verschillende bekende smaken op een manier bij elkaar bracht waardoor er een heel nieuwe smaaksensatie ontstond.

Zeker een aanrader!
Marjard K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Goede ontvangst. Lekker eten. Wel beperkte kaart (= simple). Eén iemand in ons gezelschap wilde vegetarisch eten. De reactie daarop was verrast. Gelukkig kwam uit de keuken snel 'witte' rook. Puntje van kritiek: de porties zijn wel erg petieterig.
Jochem W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Het is in Utrecht niet gemakkelijk om wat beter te eten. Fijn dus dat er weer een nieuw restaurant is waar ze hun best doen om wat bijzonders te maken. De gerechten zijn mooi opgemaakt en waren, ook niet onbelangrijk, lekker. De wijnen waren van een kwaliteit die in Utrecht moeilijk in andere restaurants is te krijgen.
Bediening was vriendelijk en de sommelier heeft nagedacht wat bij de gerechten te serveren. Voor 4 gangen en het wijnarrangement voor 2 personen betaalden wij 160 euro. Niet goedkoop, maar wat mij betreft de avond waard. Nu nog wat meer gasten op de woensdag. Laten wij Utrechters nu eens zorgen dat een restaurant dat wat risico neemt wat langer kan bestaan. Ga er in ieder geval een keer eten om het zelf te ontdekken.
daniella2000 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
heerlijk bij simple gegeten, de naam simple doet je denken, aan iets heel simpel.Laat je niet verassen,zo simple is het niet.Wij volgden gewoon het advies van de de serveerder,en kregen een bij een de gerechten,zeer lekker.
Service is top, decor is niet simpel maar ook gewoon heel goed en netjes.
Zeker een aanrader.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Voor het eerst gegeten bij Simple. Heeft snel naam gemaakt en wat mij betreft terecht. Mooi uitgebalanceerd menu. eerste gerecht met Hamachi was heerlijk. De pompoen vond ik wat vlak maar alle gangen daarna waren weer erg goed. De wijn was ook goed in balans met de gerechten. Leuk ook om een aantal mensen van voormalig Luce hier aan te treffen. We gaan zeker nog een keer terug.
Claire W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
De naam vermoedt eenvoudig maar lekker eten. Dat valt tegen: het menu is pretentieus. Zeer kleine porties. Eenvoudige producten niet te vinden. Waarom duif serveren als het gewoon niet echt lekker vlees is. De bediening daarentegen is heel goed. Ze hielden rekening met de tijd (we gingen naar de film). Tip aan Simpel: houd het simpel!