Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart
Chef-kok Rick Gresnigt werkt hier met een klein maar fijn team, dat bijdraagt aan die rustgevende sfeer. Niets gehaast, zeer professioneel en zo kan ik even lekker ontspannen en genieten van de verfijnde gerechten die op het bord liggen. Elke amuse, gang of bonbon met grote precisie samengesteld en een complete smaakexplosie in je mond. Zoet, zout, bitter, zuur en umami dansen op je tong en daarbij is elk gerecht net een klein cadeautje dat je uit wilt pakken. Ik hou van verassingen en dat lukt hier bij elke hap weer! Dit is een plek om je ogen en smaakpapillen de kost te geven en je wilt het liefst niet dat er een einde komt aan de parade van gerechten.

Geschreven door: Betina Drost-Oostveen van www.bettyskitchen.nl

INSIDER tip

Ga voor een “full experience” van 8 gangen, inclusief aperitief, bijpassende wijnen en friandises. Iets zegt me dat je hierna nooit meer weg wilt, dus boek gerust nog een suite in het hotel voor na afloop.

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Verrassend en erg lekker in een huiselijk sfeer op hoog niveau. Alles hoog op smaak met bijzondere en lokale producten. Goede en kundige bediening
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vrijdagavond voor het eerst met mijn vriend bij dit restaurant gegeten. Het restaurant is mooi ingericht en erg sfeervol. We begonnen met een glaasje bubbels en hadden voor het vijf gangen menu met bijpassende wijnen gekozen maar dan voor vier gangen wijn. Achteraf kregen we ook wijn bij het dessert, waarvan we specifiek aangaven dit niet te willen. Hier verder niks van gezegd maar toch een minpuntje op de rekening.

Het eten was heerlijk, vooral de rendang met wortel was super en het hoofdgerecht van wildzwijn met kastanjechampignons. Bediening was heel kundig en vriendelijk, vooral dat iedereen mijn feliciteerde voor mijn verjaardag en ook de chefs de gerechten komen brengen. Alleen op het eind kregen ze het iets te druk en dit was ook duidelijk merkbaar.

Al met al een heerlijke avond gehad en goed gegeten maar voor de 200 euro hadden wij geen wauw effect. Wij hebben bij andere restaurants zeker beter gegeten voor deze prijs, de beleving ontbrak helaas een beetje.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Op vrijdagavond heb ik een fantastisch culinaire avond gehad bij Simple. We kozen het volledige menu en werden iedere gang verrast met een prachtig gerecht met bijpassende wijn. Ik heb onverwacht goed met mijn zakelijke relaties gedineerd. Simple is een echte aanrader voor exclusief dineren.
Douwe D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Iedere keer weer fantastisch eten. Iedere gang kent zijn eigen verassing. Eten op sterrenniveau zonder de poeha. Enige nadeel is de akoestiek. Het is soms zeer moeilijk de persoon tegenover je te verstaan.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Eindelijk een keer bij Simple gegeten. Het restaurant ziet er leuk en fris uit. Zelf is de warme zomermaanden is het hier goed vol te houden dankzij de forse waaiers (die geruisloos zijn en niet storend)

Het eten werd prachtig opgediend en de bediening is zoals je dit in een dergelijk restaurant verwacht. De gerechten mooi op smaak. Kleine tegenvaller was de tartelette die in mijn ogen vrij weinig smaak had. Gelukkig is er voor een klein supplement van 4 euro een heerlijke kaasplank te bestellen.
Beste Dennis,

Een fijne recensie om te lezen. We zijn zelf inderdaad ook erg blij met onze ventilatoren. Tot snel bij Simple!

Melle T.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk 4-gangen menu, erg mooie inrichting met groentinten en prettige sfeer. Speciale vermelding verdient de bediening/gastheer, heel kundig maar ook precies goed qua niet te amicaal maar wel relaxed en spontaan. Al met al topavond, hulde!
Nadine P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Afgelopen zaterdag echt genoten bij Simple. De sfeer is heel fijn, de wijn is goed en het eten is verrukkelijk! Het personeel weet ook echt wat ze serveren en zijn niet bang om een grapje te maken of even de tijd te nemen om wat extra uitleg te geven. Als je nog twijfelt... Ga hier een keertje eten!
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het is altijd een beleving bij Simple. Het eten is erg lekker met verrassende smaakexplosies. De porties zijn fijn en er wordt nauwelijks boter of room gebruikt. De bediening is los maar vriendelijk en denkt met je mee. Nooit te beroerd om persoonlijke verhalen over de wijn te vertellen en tips te geven. Al met al een fantastische ervaring.
Beste cmboer,

Fijn om te lezen dat jullie altijd een leuke avond hebben bij ons. We vertellen inderdaad altijd graag over onze producten en de wijnen die we schenken :-).

Tot de volgende keer!

Arjan P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk viergangendiner, waarin alle gerechten even goed klaargemaakt waren en de spanningsboog tot het eind overeind bleef. Het enige minpuntje was wellicht dat de ober in zijn eentje iets teveel tafels moest bedienen, waardoor je soms het gevoel had hem niet te lang moeten lastigvallen met vragen over wijn en spijs.
Beste arjan82,

Dank voor de complimenten over het 4-gangendiner, fijn om te lezen dat jullie van het begin tot het einde hebben genoten. Normaliter staan wij inderdaad met zijn 2en in het restaurant en leggen we graag alles rustig uit. Graag tot een volgende keer!

Froukje K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten met vrienden bij Simple. Ze hebben een standaard menu en je kunt kiezen uit 3, 4 of 5 gangen. Het menu was afwisselend en erg lekker. Wel aan de prijs maar het zeker waard.
Beste froukje.kamoschinski,

We vinden het altijd fijn om te horen dat jullie genoten hebben bij Simple. Elke maand maken we overigens een geheel nieuw menu, graag tot een volgende keer!

Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vanavond per ongeluk bij Simple terecht gekomen en een hele fijne avond gehad! Uitstekend eten met heerlijke wijn en ontzettend prettige en kundige bediening. We'll be back!
Beste gijs94,

Mooie woorden, dank! En volgende keer niet per ongeluk ;-).

Vriendelijke groeten,
tom_kersten .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Een mooi strak restaurant, waar service centraal staat, aan elk detail is gedacht dat service bij simpel hoog in het vaandel staat blijkt wel uit dat elke reservering na gebeld word voor dieetwensen. opbouw van het zesgangen menu was goed, het was deze avond vrij rustig, dit was gepland om kwaliteit hoog te houden, aldus de eigenaar. bijpassende wijnen goed uitgezocht en wat mij aansprak bij dit restaurant is het persoonlijke. een mooi avondvullend programma genoten.
ik zou het iedereen aanraden en wil graag het team van simpel bedanken.
Beste tom_kersten,

Wat een fijne om deze recensie te lezen. Graag zien we jullie met een volgende gelegenheid weer bij Simple :-).

Erik S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vanavond heb ik met een vriend geweldig gegeten bij restaurant Simple. Het restaurant oogt heel goed, 14 tafeltjes, het merendeel 2-persoons en 4 voor 4 personen. Linnen op de tafeltjes en netjes gedekt. We begonnen met een stukje heerlijk warm zuurdesembrood met roomboter (10). Er werd meteen een grote fles gratis kraanwater op tafel gezet. Om de vakantie te vieren kregen we een glas bubbels van het huis aangeboden. Omdat wij geen alcohol drinken kregen wij een heerlijk glas cocktail met daarin ijsthee, verse munt, komkommer en limoen (10).
Eerste gang was makreel (10). Tweede gang gamba (10). Derde gang was een stuk heek (10). Vierde gang eend (10) en als toetje verschillende bereidingen van kers (10). Al deze gangen waren mooi bereid met verschillende toevoegingen en smaakten verukkelijk. Zonder meer een van de beste restaurants in Utrecht. Enig klein minpuntje was de grootte van de porties, ik heb het al eerder vastgesteld, hoe duurder het restaurant hoe kleiner de porties. Ik had 3 broodjes op naast de maaltijd. Toch heb ik niet vaak zo lekker gegeten!
Beste ErikScheffers,

Hartelijk dank voor de mooie recensie. Zoals je vast al weet hebben wij elke maand een volledig nieuw menu en zien we jullie dan ook graag een volgende keer!

riannenienke .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
De reden dat ik de recensie schrijf is omdat ik zag dat ze een nieuwe menu hadden en ik heel benieuwd ben. De laatste keer dat ik hier had was het heel goed. Soms vond ik de smaakcombinaties spannend maar niet perfect. Ook zaten er bij sommige gerechten een beetje teveel saus. Ik ben heel benieuwd hoe dit in het nieuwe menu is. De bediening is super!! En de wijnspijs combinatie gaan van voorspel(op de goede manier) naar spannend(ook op de goede manier). Ik vond die afwisseling erg leuk.
Beste Riannenienke,

Dank voor je leuke recensie. Vanaf volgende week gaat het nieuwe menu in (we zijn deze week nog even op vakantie). Je kan natuurlijk wel alvast reserveren op onze website. We horen graag wat je van het menu vond!

MagereGourmands .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Kort: decor in orde, bediening rommelig en gehaast, eten echt goed.

Lang: eerste keer bij Simple, rustig decor met voldoende ruimte, goede stoelen en

De bediening had een avond lepeldroppen georganiseerd, met twee man de grootteorde 30 couverts afdekken en ontvangst doen is gewoon te veel. Onze kerel hield echt van zijn wijn, maar had wat minder feeling met het eten. De timing was ook wat random, twee gerechten heel snel na elkaar en dan een uur voor het dessert op tafel komt. Rommelig, onder niveau, maar bleef met flair dus niet ergerlijk...

Het eten is gewoon echt goed, zeker voor deze prijs. Haute cuisine zoals je het wil krijgen.

Geconfijt tomaatje als amuse echt een smaakexplosie, de makreeltartaar een frisse forse portie met fijne pernodsaus en komkommer. En oesterkroepoek (geef mij dan maar gewoon de oester)

De gamba lekker zoet met pompoen (allemaal uit eigen tuin in seizoen??, denk niet dat Simple daar echt mee bezig is), de heek vond ik wat draderig maar die van medegourmand was wel à point, en de eend was best klassiek maar niks op aan te merken. Het dessert met kersen beetje zelfde, lekker, zoals het hoort. Kwam dus wel erg laat, het leek alsof ze de flow wat kwijt waren in de bediening...

De wijn was goed gekozen maar geen echte uitspringers, die bij de heek was erg lekker en bij het dessert hadden ze een leuke variatie (geen spoiler hier, maar ik had gewoon een lekker zure Kriek geselecteerd...)

We komen terug.
Beste MagereGourmands,

Dank voor de recensie, ook de kritieke noot zullen we meenemen bij het volgende menu :-).

Graag tot een volgende keer!

Petra D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Simple is een leuk en intiem restaurant in het centrum van Utrecht. De bediening is lekker ad-rem en ongedwongen.

Het menu van mei was erg verrassend. We kozen voor vijf gangen. De smaken van iedere gang verrassen en ook ben ik zeer te spreken over de opmaak van de borden.

Het frisse menu wordt gecomplimenteerd door de sterke wijnkaart. Je krijgt sterk advies voor passende drank bij de spijs. Ik vind Simple om die reden echt een aanrader. Je bent er namelijk echt een avond zoet en gaat een ervaring rijker naar huis.
Beste Petra401,

Dank voor je leuke recensie! We zien jullie vast in Juni weer :-)

BaFo .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Voor het eerst gegeten bij simple. En het was zeker niet de laatste keer. We hadden het viergangenmenu en vooral de amuse en eerste twee gangen waren voortreffelijke en intelligente gerechten. Fris, zomers en smaakvol met heerlijke bijpassende wijnen. Nu lijkt het alsof er iets mis was met het derde en vierde gerecht. Dat was zeker niet het geval. Deze waren ook heerlijk. Simple is simpelweg een absolute aanrader!
Beste BaFo,

Wat een fijne recensie om te krijgen, hartelijk dank hiervoor. Tot de volgende keer!

Ditmar Zuiderhoek
Theo R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Het eten is op zich erg goed. Maar je gaat ook om te eten in die zin dat je genoeg wilt eten omdat je trek hebt en dan heb je aan vier gangen niet echt genoeg bij Simple. En voor 7,50 per glas huiswijn mag het glas wel iets voller dan halfvol . Al met al vind ik het te duur voor wat je krijgt.
Beste theo174,

Dank voor de recensie, en ook de opbouwende kritiek. Hier kunnen we mee aan de slag. Graag tot een volgende keer.

Ditmar Zuidehoek
Armand V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Tegen alle voornemens in, was het toch alweer even geleden dat we bij Simple hebben gegeten. Van de week was het gelukkig weer zo ver! Het was wederom een geslaagde avond. De gerechten waren wederom met zorg bereid. Hoogtepunt vond ik vooral de inktvis, dit is niet snel iets dat ik zou bestellen, daarom leuk om dat eens te proberen, en nog belangrijker: het smaakte ook nog eens goed! De avond was compleet door de vriendelijke bediening, mooi gastheerschap. Complimenten voor dit constante niveau, het nieuwe voornemen om snel te komen is alweer genomen, hopelijk tot snel!
Beste Arie1988,

Wat een fijne recensie om te lezen. Dit is inderdaad precies de reden waarom wij met een vast menu werken, je gaat een beetje buiten je "comfort-zone" eten. Graag zien we jullie binnenkort weer terug.

Ditmar Zuiderhoek
jetjepietersen .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Geweldige avond gehad.
Gezellige ongedwongen sfeer met super fijn personeel. Het complete 5 gangen menu was onwijs lekker en als ik er 1 als beste zou moeten noemen was dat de lamsnek.
Wij willen jullie bedanken voor weer een heerlijke avond.
Tot snel