Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,6
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vanavond per ongeluk bij Simple terecht gekomen en een hele fijne avond gehad! Uitstekend eten met heerlijke wijn en ontzettend prettige en kundige bediening. We'll be back!
Beste gijs94,

Mooie woorden, dank! En volgende keer niet per ongeluk ;-).

tom_kersten .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Een mooi strak restaurant, waar service centraal staat, aan elk detail is gedacht dat service bij simpel hoog in het vaandel staat blijkt wel uit dat elke reservering na gebeld word voor dieetwensen. opbouw van het zesgangen menu was goed, het was deze avond vrij rustig, dit was gepland om kwaliteit hoog te houden, aldus de eigenaar. bijpassende wijnen goed uitgezocht en wat mij aansprak bij dit restaurant is het persoonlijke. een mooi avondvullend programma genoten.
ik zou het iedereen aanraden en wil graag het team van simpel bedanken.
Beste tom_kersten,

Wat een fijne om deze recensie te lezen. Graag zien we jullie met een volgende gelegenheid weer bij Simple :-).

Erik S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vanavond heb ik met een vriend geweldig gegeten bij restaurant Simple. Het restaurant oogt heel goed, 14 tafeltjes, het merendeel 2-persoons en 4 voor 4 personen. Linnen op de tafeltjes en netjes gedekt. We begonnen met een stukje heerlijk warm zuurdesembrood met roomboter (10). Er werd meteen een grote fles gratis kraanwater op tafel gezet. Om de vakantie te vieren kregen we een glas bubbels van het huis aangeboden. Omdat wij geen alcohol drinken kregen wij een heerlijk glas cocktail met daarin ijsthee, verse munt, komkommer en limoen (10).
Eerste gang was makreel (10). Tweede gang gamba (10). Derde gang was een stuk heek (10). Vierde gang eend (10) en als toetje verschillende bereidingen van kers (10). Al deze gangen waren mooi bereid met verschillende toevoegingen en smaakten verukkelijk. Zonder meer een van de beste restaurants in Utrecht. Enig klein minpuntje was de grootte van de porties, ik heb het al eerder vastgesteld, hoe duurder het restaurant hoe kleiner de porties. Ik had 3 broodjes op naast de maaltijd. Toch heb ik niet vaak zo lekker gegeten!
Beste ErikScheffers,

Hartelijk dank voor de mooie recensie. Zoals je vast al weet hebben wij elke maand een volledig nieuw menu en zien we jullie dan ook graag een volgende keer!

riannenienke .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
De reden dat ik de recensie schrijf is omdat ik zag dat ze een nieuwe menu hadden en ik heel benieuwd ben. De laatste keer dat ik hier had was het heel goed. Soms vond ik de smaakcombinaties spannend maar niet perfect. Ook zaten er bij sommige gerechten een beetje teveel saus. Ik ben heel benieuwd hoe dit in het nieuwe menu is. De bediening is super!! En de wijnspijs combinatie gaan van voorspel(op de goede manier) naar spannend(ook op de goede manier). Ik vond die afwisseling erg leuk.
Beste Riannenienke,

Dank voor je leuke recensie. Vanaf volgende week gaat het nieuwe menu in (we zijn deze week nog even op vakantie). Je kan natuurlijk wel alvast reserveren op onze website. We horen graag wat je van het menu vond!

MagereGourmands .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Kort: decor in orde, bediening rommelig en gehaast, eten echt goed.

Lang: eerste keer bij Simple, rustig decor met voldoende ruimte, goede stoelen en

De bediening had een avond lepeldroppen georganiseerd, met twee man de grootteorde 30 couverts afdekken en ontvangst doen is gewoon te veel. Onze kerel hield echt van zijn wijn, maar had wat minder feeling met het eten. De timing was ook wat random, twee gerechten heel snel na elkaar en dan een uur voor het dessert op tafel komt. Rommelig, onder niveau, maar bleef met flair dus niet ergerlijk...

Het eten is gewoon echt goed, zeker voor deze prijs. Haute cuisine zoals je het wil krijgen.

Geconfijt tomaatje als amuse echt een smaakexplosie, de makreeltartaar een frisse forse portie met fijne pernodsaus en komkommer. En oesterkroepoek (geef mij dan maar gewoon de oester)

De gamba lekker zoet met pompoen (allemaal uit eigen tuin in seizoen??, denk niet dat Simple daar echt mee bezig is), de heek vond ik wat draderig maar die van medegourmand was wel à point, en de eend was best klassiek maar niks op aan te merken. Het dessert met kersen beetje zelfde, lekker, zoals het hoort. Kwam dus wel erg laat, het leek alsof ze de flow wat kwijt waren in de bediening...

De wijn was goed gekozen maar geen echte uitspringers, die bij de heek was erg lekker en bij het dessert hadden ze een leuke variatie (geen spoiler hier, maar ik had gewoon een lekker zure Kriek geselecteerd...)

We komen terug.
Beste MagereGourmands,

Dank voor de recensie, ook de kritieke noot zullen we meenemen bij het volgende menu :-).

Graag tot een volgende keer!

Petra D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Simple is een leuk en intiem restaurant in het centrum van Utrecht. De bediening is lekker ad-rem en ongedwongen.

Het menu van mei was erg verrassend. We kozen voor vijf gangen. De smaken van iedere gang verrassen en ook ben ik zeer te spreken over de opmaak van de borden.

Het frisse menu wordt gecomplimenteerd door de sterke wijnkaart. Je krijgt sterk advies voor passende drank bij de spijs. Ik vind Simple om die reden echt een aanrader. Je bent er namelijk echt een avond zoet en gaat een ervaring rijker naar huis.
Beste Petra401,

Dank voor je leuke recensie! We zien jullie vast in Juni weer :-)

BaFo .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Voor het eerst gegeten bij simple. En het was zeker niet de laatste keer. We hadden het viergangenmenu en vooral de amuse en eerste twee gangen waren voortreffelijke en intelligente gerechten. Fris, zomers en smaakvol met heerlijke bijpassende wijnen. Nu lijkt het alsof er iets mis was met het derde en vierde gerecht. Dat was zeker niet het geval. Deze waren ook heerlijk. Simple is simpelweg een absolute aanrader!
Beste BaFo,

Wat een fijne recensie om te krijgen, hartelijk dank hiervoor. Tot de volgende keer!

Theo R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Het eten is op zich erg goed. Maar je gaat ook om te eten in die zin dat je genoeg wilt eten omdat je trek hebt en dan heb je aan vier gangen niet echt genoeg bij Simple. En voor 7,50 per glas huiswijn mag het glas wel iets voller dan halfvol . Al met al vind ik het te duur voor wat je krijgt.
Beste theo174,

Dank voor de recensie, en ook de opbouwende kritiek. Hier kunnen we mee aan de slag. Graag tot een volgende keer.

Ditmar Zuidehoek
Armand V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Tegen alle voornemens in, was het toch alweer even geleden dat we bij Simple hebben gegeten. Van de week was het gelukkig weer zo ver! Het was wederom een geslaagde avond. De gerechten waren wederom met zorg bereid. Hoogtepunt vond ik vooral de inktvis, dit is niet snel iets dat ik zou bestellen, daarom leuk om dat eens te proberen, en nog belangrijker: het smaakte ook nog eens goed! De avond was compleet door de vriendelijke bediening, mooi gastheerschap. Complimenten voor dit constante niveau, het nieuwe voornemen om snel te komen is alweer genomen, hopelijk tot snel!
Beste Arie1988,

Wat een fijne recensie om te lezen. Dit is inderdaad precies de reden waarom wij met een vast menu werken, je gaat een beetje buiten je "comfort-zone" eten. Graag zien we jullie binnenkort weer terug.

jetjepietersen .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Geweldige avond gehad.
Gezellige ongedwongen sfeer met super fijn personeel. Het complete 5 gangen menu was onwijs lekker en als ik er 1 als beste zou moeten noemen was dat de lamsnek.
Wij willen jullie bedanken voor weer een heerlijke avond.
Tot snel
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Duidelijk 1van de betere restaurants in Utrecht. Stuk voor stuk prachtige gerechten met niet alle daagse bereiding en/of ingredienten. Was elke keer jammer als een gerecht op was omdat het zo lekker was. Zeer vriendelijke en vlot geklede bediening die alles goed volgens de regels deden zonder ook maar 1 moment stijf over te komen. Water en wijn wordt geruisloos bijgevuld, servetten weer netjes opgevouwen wanneer een gast naar de WC is etc. Genoeg ruimte tussen de tafels en fijne lichte inrichting. Porties zijn niet al te groot dus wel aan te raden om voor het 5 gangen menu te gaan. Kom zeker met veel plezier vaker terug.
Beste Vincent1977,

De beschrijving van de service en het eten is precies zoals wij deze bedoeld hebben, dank hiervoor. Zoals je allicht al weet maken wij elke maand een nieuw menu, graag tot de volgende keer!

Rogier Z.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Als echte Utrechter in veel restaurants gegeten maar nog nooit zo goed als bij Simple. Prijs kwaliteit is uitstekend en de bediening is zeer vriendelijk. Allereest wordt je zeer vriendelijk ontvangen. Het wijnarrangement is een echte aanrader, ze combineren uitstekend met de heerlijke gerechten. Volgende maand ben ik weer voor het nieuwe menu!!!

Tot snel
Beste Rogier_en_Veerle,

Dank voor de complimenten en we zien jullie graag volgende maand weer terug.

PaulaenMaarten .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
De bediening was erg prettig, wachttijden later op de avond te lang, iedereen was aan het niet eten. Vegetarisch eten was redelijk goed maar voor de prijs/kwaliteit zou het wat beter moeten zijn, we hebben niet het gevoel van wat gaan we voldaan naar huis. De sfeer zou achter in het restaurant waar veel licht is wat intiemer kunnen. Wij gaan geen tweede keer. Jammer, aan de bediening ligt het niet.
Beste PaulaenMaarten,

Dank voor jullie recensie. Wij serveren elke maand een vast menu en maken daarom voor onze vegetarische gasten een geheel aangepast menu. Graag zouden wij jullie feedback op het menu ontvangen zodat wij hier bij een volgende keer beter op kunnen anticiperen. Deze kan gestuurd worden naar ditmar@simpleutrecht.nl, alvast hartelijk dank voor de moeite.

Aniek73 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk gegeten, hele goede en aardige bediening, die niet stijf overkomt, met fijne uitleg over de lekkere wijnen. Het is een prachtig en knus restaurant met fijne stoelen en genoeg ruimte tussen de tafels.
Bedankt voor de fijne avond.
Beste Aniek73,

Dank voor het schrijven van deze recensie, leuk om te lezen dat jullie een fijne avond hebben gehad!

Erica V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Moderne inrichting, industrieel met een warme touch en de akoestiek is redelijk. Vlotte ontvangst door representatieve jonge mannen. Deze mannen draaien het hele restaurant en dat betekent door werken. Gratis brood, gratis kraanwater, dat is een goed begin. Goede uitleg over het menu en de mogelijkheden en we krijgen een heerlijke godello witte wijn om te beginnen. De stoelen zitten fijn, ook voldoende ruimte tussen de tafels dus we hebben privacy. Het gaat qua tempo niet heel snel, het is net aan om die term te gebruiken. Goede variatie qua gerechten. Ook voor mij als vegetariër, leuke wijnen, ook erg zorgvuldig dat één half glas ook echt als half glas op de rekening terecht komt. Tweemaal lekkere wijnen in het wijnarrangement van het huis Les Mas uit de Languedoc.
Van mijn tafelgenoot was uiteindelijk de bavette het minste gerecht, met overigens nog een ruime voldoende. Bij mij het hoofd, juist het beste, een fantastische bereiding van ei met rijst, zeer smaakvol.
De prijs/kwaliteit is goed in orde, de service van de bediening verdient een pluim. Het is een avondvullend programma, door de tijd tussen de gerechten, dat is iets om rekening mee te houden. Dit is een van de beste restaurants in Utrecht. Wij waren in ieder geval aangenaam verrast en komen graag nog een keer terug.
Beste erica2708,

Leuk om te lezen dat u een zo'n fijne avond heeft gehad in ons restaurant. Dank voor de complimenten over het eten, de service en de goede prijs/kwaliteit verhouding. Tot de volgende keer!

Scheepmaker .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Heerlijk en verrassend gegeten.
Mossel met riso nero was een mooie combinatie, ook de lamsnek was precies goed, spannend maar lekker was de Bavette en omdat ik dol ben op rabarber kon het dessert niet stuk.
Lekkere wijnen erbij gezocht door onze gastheer.
Persoonlijke en deskundige bediening.
Kortom in alle opzichten een heerlijke avond gehad.
We komen zeker terug.
Beste Scheepmaker,

Fijn om deze recensie te lezen, graag ontvangen we jullie met een volgende gelegenheid weer in ons restaurant. Wij hebben zoals je vast al weet elke maand een volledig nieuwe menu die aansluit op het seizoen.

rian1960 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
We aten het 4 gangemmenu en dronken daarbij het wijnarragement. De ruimte in het restanrant is prettig, voldoende privacy tussen de tafeltjes. De inrichting, de leren jassen tegen de wand was niet echt leuk om naar te kijken.
De gerechten waren erg klein, lekker maar zeker niet bijzonder.In dze prijsklasse kan je zeker lekkerder eten. De bediening was vriendelijk. Wijnen per glas was niet mogelijk, wanneer je dan wit en rood woilt drinken is dat niet handig met 2 personen.
Al met al prijs kwaliteit verhouding vonden wij niet in orde, een rekeingin van 160 euro, een supplement voor de keuze kaas als dessert vonden we wat overdreven.
Beste Rian1960,

Wij waarderen het zeer dat u de moeite heeft genomen om een recensie te schrijven. Dank voor het compliment over de ruimte tussen de tafels, dit vinden wij inderdaad erg belangrijk.

Ook de kritische noot stellen wij op prijs, de porties zijn met ingang van ons nieuwe maandmenu dan ook iets vergroot. Verder kunnen alle wijnen die in het wijnarrangement worden geschonken ook altijd per glas besteld worden (zowel wit als rood).

Graag ontvangen wij jullie nogmaals in ons restaurant zodat wij ons kunnen revancheren.

Jeremy A.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Voor het eerst binnen gestapt op aanraden van vrienden en wat hebben mijn vrouw en ik hier genoten.
We vierden mijn 33 ste verjaardag en ik ben blij dat we dat hier gedaan hebben. Vanaf de eerste hap tot de laatste hebben we smakelijk mogen genieten van een heerlijk 5 gangen diner. We waren ook erg gecharmeerd van het enthousiaste personeel, mijn complimenten. Een verjaardag met een gouden randje. Bedankt
Beste Jeremy10,

Bedankt voor deze mooie woorden. We zagen de reservering voor de maand al staan. We kijken uit naar jullie komst, tot dan!

Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Na jaren als arm studentje kwijlend naar de Simple Facebookposts te kijken mocht ik er gisteren éindelijk ook echt eten als afstudeerdiner; en het was het wachten absoluut waard. Alle gerechten klopte precies, bediening was vriendelijk en snel, wijnen waren heerlijk, geen probleem om een vega aanpassing te maken voor mijn zus. Perfecter dan dit wordt het écht niet.

Hier kom ik hopelijk nog veel vaker terug.
Beste Lotte105,

We zijn blij dat de je afstudeerdiner zo'n groot succes was. Op dinsdag t/m donderdag serveren we trouwens ook een 3-gangen menu. Deze past misschien wel af en toe in het studentenbudget ;-).

Bart V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Met 5 personen heerlijk gegeten bij Simple. Moderne, maar warme atmosfeer en een jonge, maar vlotte bediening, mét verstand van wijn.

Het eten is smaakvol, op hoog niveau en soms best origineel.

Een puntje van kritiek is echter de omvang van de porties. Ik ben zelf best een grote eter, maar ook bij de 'betere' restaurants ben ik na 4 gangen echt wel voldaan. Bij Simple ging ik echter met een hongerig gevoel naar huis. Bij het hoofdgerecht zat een streepje puree en 2 gegrilde cherrytomaatjes.. net even te weinig..

Als de porties wat worden aangepast, kom ik hier zeker vaker terug.
Beste Bvdb10,

Fijn dat u de moeite heeft genomen om een recensie te schrijven. Dank voor de mooie en passende omschrijving van ons restaurant.

De porties van dit menu hebben wij inderdaad wat vergroot. Natuurlijk horen we graag uw reactie hierop.