Simple

Lange Nieuwstraat 88 3512 PM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

9,5
9,2
Natascha S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Wij waren de 3e dag na de opening getuigen van een geweldig nieuwe restaurant van Utrecht. We hadden gekozen voor een 5 gangen menu. Bij elke gang kregen we een glas wijn dat perfect combineerde bij de smaken van het gerecht. De gerechten waren net een kunstwerk en een beproeving voor je tong door de verschillende smaken en combinaties die in een gerecht voor kwamen. Welke ik het lekkerst vond... Ze waren allemaal overheerlijk. De bediening was heel vriendelijk en wat heel apart was dat de chefkok zelf de gerechten kwam brengen en uitleg gaf wat er op ons bordje lag. Al bij al perfect! Zeker voor herhaling vatbaar als we weer eens in Utrecht zijn. Ga vooral zo door.
Eva H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Wij hebben de opening van Simple mee mogen maken, tijdens deze avond werd al snel duidelijk dat ze ambitieus zijn. Er is keuze tussen 3-4-5 gangen met bijpassende wijnen. Wij hebben 5 gangen genomen en dat is geen vergissing geweest. Het menu van april vond ik erg smakelijk, vooral de makreel en jodenhaas zijn mijn favoriet. Het menu van mei doet niet onder aan dat van april, de bouillabaisse en de lam zijn wederom een feestje.
De sommelier en gastheer schenkt bijzonder goede combinaties. Door de goede wijn en spijs combinaties is het naar mijn mening meteen duidelijk dat Simple ambities heeft. Wat mij betreft gaan ze vooral zo door. Simpleweg genieten!
Jess11 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vrijdag 2 mei bij Simple in Utrecht gegeten. Restaurant sfeervol en smaakvol ingericht met prettige lounge muziek op. Gekozen voor 5-gangen diner (en wat een nette prijs!). De gerechten hadden een eerlijke en pure smaak en de smaken waren subtiel. Tevens was de presentatie van de gerechten voor het oog een lust. De tussenpauzes tussen de gangen heb ik als zeer prettig ervaren, alles kwam perfect op tijd! De wijnen die geserveerd werden smaakte voortreffelijk bij de gangen en maakte alle gerechten voor mij af. Zowel de kok als de bediening waren allen zeer vriendelijk en de passie spat er binnen het team van af.
Voor mij is Simple een fantastisch restaurant waar je voor een redelijke prijs heerlijk kunt eten! Ik kom zeker snel terug!
Sheela N.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Afgelopen vrijdag 2/5 met 2 vriendinnen hier wezen eten. Wij hadden gekozen voor het 5 gangen menu.
Over het eten ben ik heel enthousiast mooie subtiele smaken die alle elementen van een top chef waardig restaurant hebben, zelfs was het voor de chef geen probleem dat ik geen vlees/wild at, hij maakte super lekkere mooie gerechten met vis voor mij.
Je moet overigens wel van culinair eten houden, het zijn kleine porties die naar meer smaken... maar als je van culinair eten houd dan vind je dat geen probleem.
De service is warm en je word door 2 hele leuke gastheren ontvangen die verstand hebben van producten en wijnkennis.
Tijdens het uitserveren van het eten komt de chef Jeroen de Zeeuw ook nog even aan de tafel om even uitleg te geven over zijn mooie producten/ en keuzes.
De wijnen bij het eten vormen tevens een mooie toevoeging aan het eten, speciaal en goed over nagedacht!! Als je een wijnliefhebber bent dan ben je hier zeker aan het goede aderes.
Wel vind ik het een tip waardig om keuzes te hebben in frisjes b.v wanneer je geen alcohol drinkt of als je nog moet rijden die avond.. De ice tea ontbrak helaas...
Het decor is warm en sfeervol, het is al met al een avond waar je spectaculair kan dineren.
P.s. de zelfgemaakte appelstroop was Subliem! Leuk cadeautje!
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Aan kleine details was te merken dat Simple nog maar een weekje open is. Maar het was een feest te zien dat de ambitie er af spat! Het restaurant is strak ingericht, goede stoelen en heerlijke lounge muziek. Elke maand een menu met 5 verschillende gerechten, je kan zelf kiezen hoeveel gangen je wilt. Het eten was echt voortreffelijk, inderdaad simpel en puur. De wijn was heerlijk. En bovenal was de service super, zo aardig zonder opdringerig te zijn.
Hamap .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Op vrijdag met twee personen bij Simple gegeten. Na een hartelijke welkom, zijn we aan te tafel gegaan in een leuke ruimte waar inderdaad de sfeer Simple is. We hebben voor 5 gangen en het wijnarrangemet gekozen. Voortreffelijk gegeten en leuke verassende wijnen bij ieder gang gekregen. Leuke bediening die ons op een aangename informele manier te word stond. Al met al een zeer geslaagde avond.
I. B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Naar aanleiding van wat buzz op internet op vrijdagavond binnengelopen om te kijken en spontaan ook blijven dineren. Heerlijk blanco kwamen 5 prachtige gerechtjes langs, oa zeebaars met perfecte garing, longhaas, kazen alles ondersteund door verrassend wijnarrangement, oa mooie Griekse wijn. Enthousiaste ingetogen bediening, chef even aan de tafel, kortom een topavond. Mooi interieur, vooral de kleurstelling. Wat er simpel aan is moet ik nog over nadenken, misschien dat we een mooie avond voor scherpe prijs hadden, simpel.