Simple

Lange Nieuwstraat 88 3512 PM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Een punt van kritiek: serveer gerechten op bord, kom e.d. welke op goede temperatuur zijn. Voorbeeld: Gerechten zijn klein(prima) maar juist dan is het belangrijk dat een lauw warm gerecht ook wordt geserveerd op een lauw warm bord.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Met name de wijn-spijs combinatie was subliem. Bovenmatig goede wijnen die voortreffelijk pasten bij het eten. Daarnaast een zeer goede service, wat in zijn totaliteit maakt dat dit voor mij een reden is om zeker terug te komen.
leon R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
De mannen van Simple weten ons iedere keer weer intens gelukkig te maken met hun heerlijke eten, gezellige bediening, verrassende en bijzonder passende wijnkeuzes en hun prachtige locatie. Als je ergens wil eten in Utrecht zeggen wij altijd steevast: Simple!
audrey_1 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Op dit moment is Simple mijn favoriete restaurantje in Utrecht. Het menu is iedere keer weer verrassend. Textuur en smaken die mooi op elkaar zijn afgestemd. Geen poespas, maar simpelweg bijzonder lekker!
Asbjørn S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Leuke, sober ingerichte locatie met vriendelijke bediening, lekker eten en mooi aansluitende wijnen. Wij gaan hier nog vaak terug komen!
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Leuke Deens aandiende atmosfeer, attent personeel, goede wijnselectie.
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
We hadden 7 gangen. De gerechten 1 & 2 waren te koud. De gerechten 3 t/m 5 waren goed en fijntjes qua samenstelling. Daarna kregen we een stuk gebakken stokbrood met koude Franse kaas, nogal een domper en het bracht het geheel uit balans. Toetje daarentegen was van goede kwaliteit. Had ook de indruk dat er te weinig personeel was (de kok hielp ook met serveren) wat waarschijnlijk te maken heeft met de eerste kerstdag. Al met al vonden we een rekening van 285 Euro voor drie personen niet in balans met de kwaliteit van het gerecht.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond genoten van een heerlijk diner met wijnarrangement. Prachtige gerechtjes, bijzondere smaken en met goed gekozen wijnen erbij. Met zeven gangen fijn dat er ook voor halve glazen gekozen kon worden ;-).
Leuk dat de keukenbrigade af en toe ook even zelf de gerechtjes uitserveert. En de mannen in de bediening zijn charmant, grappig en alert.
widigi .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Restaurant om heerlijk uitgebreid te eten. Kleinere gerechtjes met smaken die goed bij elkaar passen. Tijd tussen de gerechten precies goed. Het oog wil ook wat, de borden zijn als ware schilderijtjes opgemaakt. Goede en uitgebreide uitleg over de bijpassende wijnen en attent personeel. Echt een aanrader!
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijke bijzondere gerechten
Dennis F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Niet de eerste keer bij Simple, maar wel de eerste keer sinds Jeroen de Zeeuw niet meer in de keuken staat. Desalniettemin weer fantastisch gegeten. Mooie gerechten, persoonlijke benadering aan tafel. Nog steeds een topper!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het is nu 1 december. Vol verwachting klopt ons hart. 19 november, al weer 2 weken geleden. We mochten naar Simple. Bij binnenkomst viel ons gelijk de indeling op. Een bruin-gezellig ogende bar. Hier werden we welkom geheten en naar onze tafel begeleid. Het restaurantgedeelte is weer anders ingericht, ondanks het hele restaurant een klein, maar een groot geheel is. De blikvanger is het middengedeelte met servies, flessen en met veel groen en hout. Al met al zit je prima heerst er een fijne sfeer. Het team heeft de hele avond de touwtjes in handen. Foutloze bediening, informele sfeer en een perfect op elkaar ingespeeld jong team. We gingen voor de 7-gangen inclusief wijn arrangement. Wat een weelde. Wat een mooie keuzes. Het gaat te ver – u zult het echt zelf moeten ervaren- om alle gerechten te beschrijven. Maar de gerechten zijn stuk voor stuk mooie palletjes van smaken. De geadviseerde wijnen worden (veelal) bij lokale wijnhandelaars verkregen en zijn best bijzonder. De ongefilterde rosé uit de Côte du Rhône was samen met de Blauer Zweigelt voor mij de toppers. De service verdiend een extra compliment. Men weet wat men serveert en vertelt er leuk over, zonder dat het gemaakt overkomt. Dit restaurant zal begin 2017 verhuizen naar een groter pand in Utrecht (oude Pastoe fabriek). En dat verbaast mij geenszins. Dit jonge team verdiend meer. Voor mij een absolute topper in Utrecht en meer dan aanbevelingswaardig. Simpelweg top gedaan, Simple!
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, echt samen een avondje uit geweest. Genoten van de lekkere gerechten en bijpassende wijnen. Lekker lang getafeld, gangen kwamen niet te kort na elkaar, maar we zaten er ook niet op te wachten: goede timing dus! Het is zeker niet goedkoop, maar je krijgt er wel veel voor terug :-)
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk eten, prima bediening - echt een aanrader in Utrecht met één piepklein minpuntje : de porties mogen net íets groter . Maar laat je daardoor niet weerhouden : ga er vooral naartoe!
Kyli M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk avond! Really good service and sommelier.
Dank Kyli M.!

P. L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vanavond met 5 personen gegeten . Nooit eerder geweest . Leuke, rustige ambiance, net iets buiten centrum.
Vriendelijke bediening, en lekker gegeten. Mooie wijn, vooral de grauburgunder bij de makreel en de chianti bij de fazant. De "perensap"/cider bij de kazen niet echt een mooie combinatie.
Kleine porties maar wel verfijnd. Ivm trein geen tijd meer voor koffie. Een aanrader, no-nonsense maar ook niet meer dan dat.
Beste P. L.

Fijn dat onze wijnen zo bij jullie in de smaak zijn gevallen, graag zien we jullie met een volgende gelegenheid weer bij Simple.

Froukje V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
De ontvangst was fijn.
Echter de service tijdens de maaltijd was matig en deed daardoor af aan het overige wel lekkere eten.
Jammer want daardoor zou k deze tent niet adviseren.
Beste FJ V.

Dank voor je recensie, en ook de kritische noot. Graag zouden we ons nog een revancheren.

Scheepmaker .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Weer een bij Simple gegeten. Eten op een uitstekend niveau voor dit geld. Uiterst vriendelijke en deskundige bediening. Leuk om het gesprek over de gekozen wijzen aan te gaan. Geen moeite is ze te vel. Eten was wederom op hoog niveau, de rendang sprong er in oktober uit.
We hebben een heel plezierige avond gehad en komen zeker weer terug.
Beste Scheepmaker,

Wat fijn om te lezen dat jullie altijd een fijne avond hebben bij ons, tot snel weer!

Suzanne Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Van begin tot eind geweldig. Dat mag dan ook wel wat kosten. Heerlijke gerechten, mooie (interessante) wijnen erbij, en gelukkig ook halve glazen mogelijk. Attente, vlotte en spontane bediening. Echt super avond zo.
Beste Suzanne,

Hartelijk dank voor de recensie en de daarin staande lovende woorden. Graag tot de volgende keer bij Simple.!

Jens C.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Fantastisch eten, fantastische wijn, fantastische bediening, fantastische ambiance! Beste restaurant van Utrecht!
Beste Jens,

Wat leuk om dit te lezen! Dank hiervoor, tot snel!