Simple

Lange Nieuwstraat 88 3512 PM Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

• Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijke bijzondere gerechten
P. L.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Ik ben hier een paar weken terug geweest. Had ook al een recensie achtergelaten. Wilde nog even melden dat we zeer verbaasd waren dat de mensen een paar tafeltjes verder gewoon hun hond hadden meegenomen. Had dit nog nooit eerder meegemaakt in een chique restaurant.
Dennis F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Niet de eerste keer bij Simple, maar wel de eerste keer sinds Jeroen de Zeeuw niet meer in de keuken staat. Desalniettemin weer fantastisch gegeten. Mooie gerechten, persoonlijke benadering aan tafel. Nog steeds een topper!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het is nu 1 december. Vol verwachting klopt ons hart. 19 november, al weer 2 weken geleden. We mochten naar Simple. Bij binnenkomst viel ons gelijk de indeling op. Een bruin-gezellig ogende bar. Hier werden we welkom geheten en naar onze tafel begeleid. Het restaurantgedeelte is weer anders ingericht, ondanks het hele restaurant een klein, maar een groot geheel is. De blikvanger is het middengedeelte met servies, flessen en met veel groen en hout. Al met al zit je prima heerst er een fijne sfeer. Het team heeft de hele avond de touwtjes in handen. Foutloze bediening, informele sfeer en een perfect op elkaar ingespeeld jong team. We gingen voor de 7-gangen inclusief wijn arrangement. Wat een weelde. Wat een mooie keuzes. Het gaat te ver – u zult het echt zelf moeten ervaren- om alle gerechten te beschrijven. Maar de gerechten zijn stuk voor stuk mooie palletjes van smaken. De geadviseerde wijnen worden (veelal) bij lokale wijnhandelaars verkregen en zijn best bijzonder. De ongefilterde rosé uit de Côte du Rhône was samen met de Blauer Zweigelt voor mij de toppers. De service verdiend een extra compliment. Men weet wat men serveert en vertelt er leuk over, zonder dat het gemaakt overkomt. Dit restaurant zal begin 2017 verhuizen naar een groter pand in Utrecht (oude Pastoe fabriek). En dat verbaast mij geenszins. Dit jonge team verdiend meer. Voor mij een absolute topper in Utrecht en meer dan aanbevelingswaardig. Simpelweg top gedaan, Simple!
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, echt samen een avondje uit geweest. Genoten van de lekkere gerechten en bijpassende wijnen. Lekker lang getafeld, gangen kwamen niet te kort na elkaar, maar we zaten er ook niet op te wachten: goede timing dus! Het is zeker niet goedkoop, maar je krijgt er wel veel voor terug :-)
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk eten, prima bediening - echt een aanrader in Utrecht met één piepklein minpuntje : de porties mogen net íets groter . Maar laat je daardoor niet weerhouden : ga er vooral naartoe!
Kyli M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk avond! Really good service and sommelier.
Dank Kyli M.!

P. L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vanavond met 5 personen gegeten . Nooit eerder geweest . Leuke, rustige ambiance, net iets buiten centrum.
Vriendelijke bediening, en lekker gegeten. Mooie wijn, vooral de grauburgunder bij de makreel en de chianti bij de fazant. De "perensap"/cider bij de kazen niet echt een mooie combinatie.
Kleine porties maar wel verfijnd. Ivm trein geen tijd meer voor koffie. Een aanrader, no-nonsense maar ook niet meer dan dat.
Beste P. L.

Fijn dat onze wijnen zo bij jullie in de smaak zijn gevallen, graag zien we jullie met een volgende gelegenheid weer bij Simple.

Froukje V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
De ontvangst was fijn.
Echter de service tijdens de maaltijd was matig en deed daardoor af aan het overige wel lekkere eten.
Jammer want daardoor zou k deze tent niet adviseren.
Beste FJ V.

Dank voor je recensie, en ook de kritische noot. Graag zouden we ons nog een revancheren.

Scheepmaker .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Weer een bij Simple gegeten. Eten op een uitstekend niveau voor dit geld. Uiterst vriendelijke en deskundige bediening. Leuk om het gesprek over de gekozen wijzen aan te gaan. Geen moeite is ze te vel. Eten was wederom op hoog niveau, de rendang sprong er in oktober uit.
We hebben een heel plezierige avond gehad en komen zeker weer terug.
Beste Scheepmaker,

Wat fijn om te lezen dat jullie altijd een fijne avond hebben bij ons, tot snel weer!

Suzanne Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Van begin tot eind geweldig. Dat mag dan ook wel wat kosten. Heerlijke gerechten, mooie (interessante) wijnen erbij, en gelukkig ook halve glazen mogelijk. Attente, vlotte en spontane bediening. Echt super avond zo.
Beste Suzanne,

Hartelijk dank voor de recensie en de daarin staande lovende woorden. Graag tot de volgende keer bij Simple.!

Jens C.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Fantastisch eten, fantastische wijn, fantastische bediening, fantastische ambiance! Beste restaurant van Utrecht!
Beste Jens,

Wat leuk om dit te lezen! Dank hiervoor, tot snel!

Kaas G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Gegeten bij Simple, gevestigd aan de Lange Nieuwstraat. Voor wie al langer in Utrecht eet: het pand waar voorheen Podium zat. Vriendelijke en laagdrempelige ontvangst; Grote open ruimte, voldoende afstand tussen de tafels. Keuken wordt (nog steeds) met een glazen wand van het restaurant gescheiden.

Bediening leek soms wat afgeleid maar was zeer vriendelijk. Keuken doet ook mee in de bediening, leuk.

We kozen voor vier gangen, de rendang sprong eruit, mede door de (ludiek) aan tafel geschaafde schil van kaffir limoen. Ook de andere gangen waren prima, maar (en dit zeg ik eigenlijk nooit) hoewel er voldoende en lekker brood wordt geserveerd, zijn de gangen dusdanig geportioneerd dat je met vier gangen eigenlijk te weinig eet.

De wijnen smaakten prima, maar er stak niets écht met kop en schouder bovenuit, daar zouden avontuurlijker keuzes gemaakt moeten worden.

Uiteindelijk rekenden we met z'n tweeën bijna €200,- af, zonder dat we ons te buiten zijn gegaan aan allerleid ombolgen. Dat is teveel.
Beste Klaas,

Dank voor de recensie, met de daarbijhorende kritische noot, gelukkig een eenvoudig op te lossen probleem. Graag zien we jullie een volgende keer weer bij Simple zodat we ons op dit punt kunnen revancheren.

Robert B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten, verfijnd, met zeer goed passende wijnen. Erg vriendelijke staff en prettige algemene sfeer.
Beste Robert,

Kort maar krachtig. Wel precies wat we bij Simple nastreven! Tot een volgende keer :-).

Jerry V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeer geslaagde avond gehad. Uitstekend eten in een ontspannen omgeving. We hadden het menu van vier gangen gekozen. Ieder gerecht was erg lekker, met als hoogtepunten de ceviche en de rendang. Prima wijnarrangement erbij. Ook fijjn, zoveel kraanwater als je wil. We komen zeker terug.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
De kwaliteit van het eten laat niets te wensen over.
De keuze van de wijnen in het wijnarrangement is goed. Ik heb echter veel moeite met de sobere vulling van de kleine glazen. Voor omgerekend 7 euro per glas (!) mag ik een toch een goed gevuld glas verwachten.
Beste Harry,

Een fijne recensie om te lezen, dank hiervoor. Graag tot een volgende keer!

Guido V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Verrassend en erg lekker in een huiselijk sfeer op hoog niveau. Alles hoog op smaak met bijzondere en lokale producten. Goede en kundige bediening
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vrijdagavond voor het eerst met mijn vriend bij dit restaurant gegeten. Het restaurant is mooi ingericht en erg sfeervol. We begonnen met een glaasje bubbels en hadden voor het vijf gangen menu met bijpassende wijnen gekozen maar dan voor vier gangen wijn. Achteraf kregen we ook wijn bij het dessert, waarvan we specifiek aangaven dit niet te willen. Hier verder niks van gezegd maar toch een minpuntje op de rekening.

Het eten was heerlijk, vooral de rendang met wortel was super en het hoofdgerecht van wildzwijn met kastanjechampignons. Bediening was heel kundig en vriendelijk, vooral dat iedereen mijn feliciteerde voor mijn verjaardag en ook de chefs de gerechten komen brengen. Alleen op het eind kregen ze het iets te druk en dit was ook duidelijk merkbaar.

Al met al een heerlijke avond gehad en goed gegeten maar voor de 200 euro hadden wij geen wauw effect. Wij hebben bij andere restaurants zeker beter gegeten voor deze prijs, de beleving ontbrak helaas een beetje.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Op vrijdagavond heb ik een fantastisch culinaire avond gehad bij Simple. We kozen het volledige menu en werden iedere gang verrast met een prachtig gerecht met bijpassende wijn. Ik heb onverwacht goed met mijn zakelijke relaties gedineerd. Simple is een echte aanrader voor exclusief dineren.