Simple

Lange Nieuwstraat 88 3512 PM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Gisteravond te gast bij Simple. Wij kozen voor het 4 gangen keuzemenu van heilbot, avocado, duif van de bbq en hazelnoot met bijpassende wijnen. Alles in dit restaurant klopt, het eten, de wijnen en de bediening. Alles is goed verzorgd en de sfeer is losjes.
Camiel D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Helemaal super. Echt een top avond gehad. Alles klopte: bediening, eten, wijnen en aankleding. Het zeven gangen menu inclusief drank was van begin tot einde een feest. Mooi opgemaakte borden met iedere keer weer bijzondere smaakcombinaties. De grote van de porties klopte ook. Dankzij het maandelijks wisselende menu voldoende reden om snel weer terug te komen!
Laurens L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Heerlijke combinatie van gastronomisch eten en een gezellige, laagdrempelige huiskamersfeer! Geweldige service zonder stijfheid. Porties zijn aan de kleine kant en niet alle combinaties van smaken zijn even geslaagd, maar het eten is over het algemeen heerlijk, verrassend en bijzonder.
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Met Valentijnsdag hier voor het eerst gegeten. Bediening is ontzettend attent, correct maar toch 'warm'. We zijn hartelijk ontvangen en de zaak is simpel, maar stijlvol ingericht, bijna on-Nederlands.

Mijn vriend had heilbot, raviolo met gamba en duif van de bbq (3 gangen) en was zeer tevreden over alle smaakcombinaties die hij zelf niet snel zou kiezen. Ik (vegetariër) kreeg een geweldig aangepast menu, met als eerste gebakken avocado met quinoa en paprika (erg lekker!), toen een raviolo met paddenstoelen in paddenstoelenbouillon (mijn favoriet!) en als hoofgerecht een variatie op het gerecht met duif, maar dan wederom met gebakken avocado. Dit vond ik een tegenvaller, omdat ze mijns inziens toch wel voor een andere groente hadden kunnen gaan in plaats van twee maal dezelfde. De smaken in dit gerecht waren allemaal vrij 'zacht' (aardappel, maïs, avocado, asperge, couscous) en kwamen daardoor niet uit de verf. Ik heb het aangegeven bij de bediening en er werd heel vriendelijk mee omgegaan.

De wijnen die geserveerd worden zijn uitmuntend. De volgende keer (op nieuwe locatie) nemen wij graag een bijpassend arrangement. Tot dan!
msnoek S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Super lekker gegeten, vriendelijke bediening met verstand van zaken. Echt een aanrader!!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijke avond gehad in meerdere opzichten.
Eveline D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Zeer aangenaam verrast!!!! Deze mannen weten duidelijk waar ze mee bezig zijn. Interieur is rustig, modern en kloppend. Ik zou wel willen weten welke stylist ze hebben geraadpleegd. Eten is uitstekend! Mooie combinaties, goed bereid en heerlijke smaken. Het wijnarrangement is een aanrader en de heren in bediening uiterst vriendelijk en kundig. We hebben genoten!
Marinja K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Heerlijk gegeten, bediening is leuk en attent, inrichting is net anders; leuk!
MyraKroese .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
We hadden een viergangen-menu. De gerechten waren mooi op elkaar afgestemd en werden met begeleidend verhaaltje opgediend. Vooraf kregen we lekker stevig brood met ansjovis-roomboter en basilicum-olie, vers gemaakt en erg lekker. De amuse was een bisque, het voorgerecht langzaam gegaarde dorade en het hoofdgerecht bendeborst. Alle gerechten waren samengesteld uit diverse, mooi bij elkaar passende combinaties. De aanbevolen witte Sauvignon Blanc uit Noord Italie en Spaanse Shiraz(?) waren bijzonder smakelijk. Onverwacht een topmaaltijd, want we hadden iets 'simpels' verwacht!
wibo S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Heerlijk gegeten!
Rustige omgeving !
Goede bediening !

Geen hinderlijke muziek !
Alleen de keukendeur klapt wat hard dicht..

W
Edwin G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Aardig restaurant. Echter 1 man bediening op bijna 10 tafels is te beperkt. Net even te lang op alles moeten wachten. Gerechten zijn aardig maar niet fantastisch. Smaken zijn onvoldoende uitgesproken en soms niet in balans. Wijnarrangement vonden wij te beperkt. Liever zouden we iets meer betalen voor betere wijnen.
Al met al zeker geen slechte ervaring maar ook niet top. Ons advies zou zijn een standaard persoon achter de bar voor ontvangst en ondersteuning en iets minder gekunstelde gerechten. Er wordt prima gekookt maar laat pure smaken meer naar boven komen...
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Vriendelijke bediening, goed eten, goede prijs/kkwaliteit verhouding
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Een punt van kritiek: serveer gerechten op bord, kom e.d. welke op goede temperatuur zijn. Voorbeeld: Gerechten zijn klein(prima) maar juist dan is het belangrijk dat een lauw warm gerecht ook wordt geserveerd op een lauw warm bord.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Met name de wijn-spijs combinatie was subliem. Bovenmatig goede wijnen die voortreffelijk pasten bij het eten. Daarnaast een zeer goede service, wat in zijn totaliteit maakt dat dit voor mij een reden is om zeker terug te komen.
audrey_1 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Op dit moment is Simple mijn favoriete restaurantje in Utrecht. Het menu is iedere keer weer verrassend. Textuur en smaken die mooi op elkaar zijn afgestemd. Geen poespas, maar simpelweg bijzonder lekker!
leon R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
De mannen van Simple weten ons iedere keer weer intens gelukkig te maken met hun heerlijke eten, gezellige bediening, verrassende en bijzonder passende wijnkeuzes en hun prachtige locatie. Als je ergens wil eten in Utrecht zeggen wij altijd steevast: Simple!
Asbjørn S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Leuke, sober ingerichte locatie met vriendelijke bediening, lekker eten en mooi aansluitende wijnen. Wij gaan hier nog vaak terug komen!
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Leuke Deens aandiende atmosfeer, attent personeel, goede wijnselectie.
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
We hadden 7 gangen. De gerechten 1 & 2 waren te koud. De gerechten 3 t/m 5 waren goed en fijntjes qua samenstelling. Daarna kregen we een stuk gebakken stokbrood met koude Franse kaas, nogal een domper en het bracht het geheel uit balans. Toetje daarentegen was van goede kwaliteit. Had ook de indruk dat er te weinig personeel was (de kok hielp ook met serveren) wat waarschijnlijk te maken heeft met de eerste kerstdag. Al met al vonden we een rekening van 285 Euro voor drie personen niet in balans met de kwaliteit van het gerecht.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond genoten van een heerlijk diner met wijnarrangement. Prachtige gerechtjes, bijzondere smaken en met goed gekozen wijnen erbij. Met zeven gangen fijn dat er ook voor halve glazen gekozen kon worden ;-).
Leuk dat de keukenbrigade af en toe ook even zelf de gerechtjes uitserveert. En de mannen in de bediening zijn charmant, grappig en alert.