Simple

Lange Nieuwstraat 88 3512 PM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,1
Mariette D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Erg lekker eten en heel mooi opgemaakt. Leuk en prettig ingericht.
Lisan B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk verwend, echt een avondje uit. Superbediening en overheerlijke gerechten...absolute aanrader!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Wat een feestje, alles klopt! Bediening heel professioneel, mooie borden met overheerlijk eten, leuke sfeer! Aanrander!!!
Oscar K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, vriendelijke bediening. Menu werd op verzoek aangepast naar een vleesloos alternatief.
Corine O.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Heerlijke avond in leuke ambiance en persoonlijke en vriendelijke bedoening. Genoten van 5 gangen diner waarbij de prachtig oogstrelende gerechten een ware smaak explosie in je mond was.
Wijnadvies was ook uitstekend en een verrassing qua smaak die ons goed beviel.
Zeer de moeite waard om nog eens terug te komen!
Halim A.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Uitstekend! Leuk ingericht, gezellig restaurantje met een 'net even anders' inrichting die toch stijlvol en rustig is.

Het personeel is vriendelijk, klantgericht en deskundig. Bij elk gerecht en bij de in ons geval gekozen bijpassende wijn kon keurig uitgelegd worden wat er op tafel stond, waar het vandaan kwam en eventueel ook hoe het bereid werd.

De gerechten zelf waren vakkundig bereid en vielen ook in de categorie 'net even anders'; leuk gevonden en soms uitdagende combinaties van smaken die elkaar goed aanvulden en de smaakpapillen iedere keer aangenaam wisten te verrassen.

Wat ons betreft een aanrader!
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
De kwaliteit van het eten was van een hoog niveau. Het personeel vriendelijk en kundig maar zo af en toe ietwat gehaast. Wat een beetje tegenvalt is de portiegrootte. Alles bij elkaar een leuke avond maar wel met een beetje honger en een aanmerkelijk legere portemonnee de deur uit.
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Gisteravond te gast bij Simple. Wij kozen voor het 4 gangen keuzemenu van heilbot, avocado, duif van de bbq en hazelnoot met bijpassende wijnen. Alles in dit restaurant klopt, het eten, de wijnen en de bediening. Alles is goed verzorgd en de sfeer is losjes.
Camiel D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Helemaal super. Echt een top avond gehad. Alles klopte: bediening, eten, wijnen en aankleding. Het zeven gangen menu inclusief drank was van begin tot einde een feest. Mooi opgemaakte borden met iedere keer weer bijzondere smaakcombinaties. De grote van de porties klopte ook. Dankzij het maandelijks wisselende menu voldoende reden om snel weer terug te komen!
Justus B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Erg lekker zes gangen gegeten. De wijnen passen goed bij het eten. Enig minpuntje is dat het hoofdgerecht van duif niet echt spectaculair is.
Laurens L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Heerlijke combinatie van gastronomisch eten en een gezellige, laagdrempelige huiskamersfeer! Geweldige service zonder stijfheid. Porties zijn aan de kleine kant en niet alle combinaties van smaken zijn even geslaagd, maar het eten is over het algemeen heerlijk, verrassend en bijzonder.
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Met Valentijnsdag hier voor het eerst gegeten. Bediening is ontzettend attent, correct maar toch 'warm'. We zijn hartelijk ontvangen en de zaak is simpel, maar stijlvol ingericht, bijna on-Nederlands.

Mijn vriend had heilbot, raviolo met gamba en duif van de bbq (3 gangen) en was zeer tevreden over alle smaakcombinaties die hij zelf niet snel zou kiezen. Ik (vegetariër) kreeg een geweldig aangepast menu, met als eerste gebakken avocado met quinoa en paprika (erg lekker!), toen een raviolo met paddenstoelen in paddenstoelenbouillon (mijn favoriet!) en als hoofgerecht een variatie op het gerecht met duif, maar dan wederom met gebakken avocado. Dit vond ik een tegenvaller, omdat ze mijns inziens toch wel voor een andere groente hadden kunnen gaan in plaats van twee maal dezelfde. De smaken in dit gerecht waren allemaal vrij 'zacht' (aardappel, maïs, avocado, asperge, couscous) en kwamen daardoor niet uit de verf. Ik heb het aangegeven bij de bediening en er werd heel vriendelijk mee omgegaan.

De wijnen die geserveerd worden zijn uitmuntend. De volgende keer (op nieuwe locatie) nemen wij graag een bijpassend arrangement. Tot dan!
msnoek S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Super lekker gegeten, vriendelijke bediening met verstand van zaken. Echt een aanrader!!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijke avond gehad in meerdere opzichten.
Eveline D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Zeer aangenaam verrast!!!! Deze mannen weten duidelijk waar ze mee bezig zijn. Interieur is rustig, modern en kloppend. Ik zou wel willen weten welke stylist ze hebben geraadpleegd. Eten is uitstekend! Mooie combinaties, goed bereid en heerlijke smaken. Het wijnarrangement is een aanrader en de heren in bediening uiterst vriendelijk en kundig. We hebben genoten!
Marinja K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Heerlijk gegeten, bediening is leuk en attent, inrichting is net anders; leuk!
MyraKroese .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
We hadden een viergangen-menu. De gerechten waren mooi op elkaar afgestemd en werden met begeleidend verhaaltje opgediend. Vooraf kregen we lekker stevig brood met ansjovis-roomboter en basilicum-olie, vers gemaakt en erg lekker. De amuse was een bisque, het voorgerecht langzaam gegaarde dorade en het hoofdgerecht bendeborst. Alle gerechten waren samengesteld uit diverse, mooi bij elkaar passende combinaties. De aanbevolen witte Sauvignon Blanc uit Noord Italie en Spaanse Shiraz(?) waren bijzonder smakelijk. Onverwacht een topmaaltijd, want we hadden iets 'simpels' verwacht!
wibo S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Heerlijk gegeten!
Rustige omgeving !
Goede bediening !

Geen hinderlijke muziek !
Alleen de keukendeur klapt wat hard dicht..

W
Edwin G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Aardig restaurant. Echter 1 man bediening op bijna 10 tafels is te beperkt. Net even te lang op alles moeten wachten. Gerechten zijn aardig maar niet fantastisch. Smaken zijn onvoldoende uitgesproken en soms niet in balans. Wijnarrangement vonden wij te beperkt. Liever zouden we iets meer betalen voor betere wijnen.
Al met al zeker geen slechte ervaring maar ook niet top. Ons advies zou zijn een standaard persoon achter de bar voor ontvangst en ondersteuning en iets minder gekunstelde gerechten. Er wordt prima gekookt maar laat pure smaken meer naar boven komen...
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Vriendelijke bediening, goed eten, goede prijs/kkwaliteit verhouding