Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart
Chef-kok Rick Gresnigt werkt hier met een klein maar fijn team, dat bijdraagt aan die rustgevende sfeer. Niets gehaast, zeer professioneel en zo kan ik even lekker ontspannen en genieten van de verfijnde gerechten die op het bord liggen. Elke amuse, gang of bonbon met grote precisie samengesteld en een complete smaakexplosie in je mond. Zoet, zout, bitter, zuur en umami dansen op je tong en daarbij is elk gerecht net een klein cadeautje dat je uit wilt pakken. Ik hou van verassingen en dat lukt hier bij elke hap weer! Dit is een plek om je ogen en smaakpapillen de kost te geven en je wilt het liefst niet dat er een einde komt aan de parade van gerechten.

Geschreven door: Betina Drost-Oostveen van www.bettyskitchen.nl

INSIDER tip

Ga voor een “full experience” van 8 gangen, inclusief aperitief, bijpassende wijnen en friandises. Iets zegt me dat je hierna nooit meer weg wilt, dus boek gerust nog een suite in het hotel voor na afloop.

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5

Jouw recensie over het restaurant Simple

Paulo N.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
heerlijk menu. werd erg goed rekening gehouden met dieetwensen . bediening was attent en kundig. Eten was een genot om naar te kijken maar nog belangrijker: het smaakte heerlijk. Absolute aanrader. als ik een minpuntje kan verzinnen is dat de tafel meer licht had mogen hebben. menu kaart lezen met lichtje van de telefoon...4
Mathijs G.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Heerlijke gerechten, mooie entourage, goeie bediening, lekkere wijnen. We gingen voor de 6 gangen, maar dat is dan ook nog eens zonder de entree en amuse... en niet te vergeten de heerlijke tak met allemaal lekkernijen bij de koffie...
loek V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Heerlijke ambiance creatieve keuken met oog voor detail, jammer dat 2 van dr 4 gerechten net niet warm genoeg geserveerd werden. Het is geen reden om hier niet terug te komen, het was een succes.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Goede aanpassing van de bediening. We hebben heerlijk gegeten. Het was een leuke ervaring. Zeker aan te raden!
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
De locatie van Simple in Utrecht is fantastisch en de inrichting en sfeer van het restaurant zijn bijzonder comfortabel. De oplettendheid en toewijding van Wieke Witvoet en medewerkers maken dat je je de hele avond een welkome gast voelt. Wij genoten ditmaal van 6-gangen en begeleidende wijnen, de cocktail en amuses vooraf en een op ons eigen verzoek ingelast kaasplankje. De gerechten spreken aan omdat ze naast origineel en lekker vooral heel natuurlijk en subtiel van smaak zijn. Ze worden bovendien prachtig gepresenteerd en de (verrassende) wijnen sluiten er perfect bij aan. En dan is ook het prijsniveau nog eens zeer acceptabel! Als we ons best doen zien we een paar kleine verbeterpuntjes. De bediening zou bij de uitleg van de gerechten iets langzamer kunnen spreken. En heel af en toe zou een gerecht naar onze smaak op onderdelen nog net iets perfecter bereid of samengesteld kunnen worden om het karakter van het geheel te verhogen. Maar dat zijn echt details. Simple is wat ons betreft gewoon top!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
Heerlijk gegeten, prachtig opgemaakte borden, mooie wijnen, fijne bediening. De extra voor- en nagerechtjes mochten er ook zijn. Voor een luxe avondje uit eten.
Lisanne M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Super lekker gegeten, bijzondere gerechten en fantastische service! De wijnen complimenteerde de gerechten en de service was professioneel en vriendelijk. Echt een aanrader
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk gegeten met een afwisseling van prachtige en zalige gerechten
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2018
Heerlijke smaakexplosies met goede wijn combinaties. Altijd verrassend en allemaal enorm goed verzorgd. Verder is de sfeer heel informeel.
Jelle1960 V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2018
Geweldig restaurant. Prachtige gerechten op hoog niveau, vergezeld van goede en verrassende wijnen in het wijarrangement. Goede service, hoge mate van flexibiliteit, bijvoorbeeld t.a.v. het wijnarrangement.
Enige minpuntje was de temperatuur, die zeker in het begin van de avond te laag was.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Heerlijk eten, veel gebalanceerde smaken over je tomg. Goede wijn spijs combinatie. Zeeduivel was wat vlak van smaak. Ontspannen maar keurige en fijne bediening. Muziek wat te heftig voor een diner. Maar dat is uiteraard smaak. Maar hoorde het ook aan tafel naast ons. Was wel erg donker.
S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
overheerlijk gegeten. soms wat lang wachten op het volgende gerecht. vriendelijke bediening met prima sfeer en verrassend druk
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
Heerlijk gegeten, prima bediening. Alleen de muziek vond ik slecht gekozen en zo nu en dan zelfs echt irritant.
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten én goed personeel!
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
In het prijssegment waar dit restaurant zich in bevindt hadden we verwacht meer verassende smaken tegen te komen. Desalnietemin hebben we lekker gegeten en genoten van ons avondje.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Uitstekende gerechten, mooi geserveerd. Goede adviezen over bijpassende wijnen. Heel tevreden, al zou de prijs iets (neerwaarts) bijgesteld mogen worden.
Jaap W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Eten was super evenals de bediening. Prachtige locatie en inrichting.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Het tafel water was opvallend duur
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken in een prachtig ingericht pand op een geweldige locatie.
Een tip voor het personeel is om iets meer interesse te tonen en om meer een gastheer-vrouw te zijn.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Geweldig gegeten! Prima attente en flexibele service. Echt een aanrader voor als je iets anders dan gemiddeld zoekt in Utrecht. En..... het is Simple: geen keuzestress, menu staat vast aantal gangen is de keuze. Een avondje volledig verzorgd en ontstressen dus!