Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,6
9,1

Jouw recensie over het restaurant Simple

Robert S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Werkelijk fantastisch gegeten met ons vieren. Top gerechten top wijn arrangement. Bediening zeer vriendelijk en professioneel.
Melanie V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Heerlijk gegeten met bijpassende wijnen. Enthousiaste jonge brigade. Voor herhaling vatbaar!
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Op vrijdag 1 juni met 4 personen gedineerd in "Simple". Eén van ons was en is vegetariër, een ander heeft een glutenvrij dieet; dit was bij de reservering gemeld. De gerechten werden telkens zonder vragen bij de juiste personen geserveerd. Alle zes gangen waren perfect op smaak en stuk voor stuk ware kunstwerkjes. Nadat onzerzijds bij aanvang om een rustig tempo was verzocht, was het geheel heerlijk avondvullend. Kortom: een geweldig restaurant met een dito bediening.
Anja G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
prima restaurant, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Er was vandaag speciaal arrangement met wijnen. De wijnmaker uit Zuid Afrika was over gevlogen en gaf zelf toelichting. Maakte alles nog specialer.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Simple in de nieuwe lokatie, waar eerder Podium zat, is opnieuw prachtig: stijlvolle inrichting maar een ongedwongen sfeer. Er is dus maar 1 menu waaruit je een aantal gangen kunt kiezen, maar aanpassingen zijn mogelijk. Onze wensen voor eten en wijn werden zonder problemen doorgevoerd, met originele suggesties. De gerechten zelf zijn smaakvol en origineel. Zo was de groentegang opvallend rijk van smaak door een goed gelukte doperwtenmousse. Tot slot een uitmuntend dessert met aardbei, basilicum en heerlijke balsamico-azijn! De porties zijn redelijk bescheiden, maar eind van de avond zit je (net aan) vol genoeg. Klein kritiekpunt: de kleding van de bediening is alleen niet zo'n succes, rare denim schorten die (niet mooi, maar vooral) misstaan bij het niveau van het restaurant.
Al met al een absolute aanrader voor culinair genieten op niveau!
Auke B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Prachtige gerechten, relaxte sfeer en goede bediening. Heerlijke avond gehad bij Simple. Porties waren wat klein.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Wat een geweldig nieuw restaurant in Utrecht! Sterwaardig wat ons betreft! Wat hebben we lekker gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar. Super sfeervol, fijne persoonlijke bediening. Top avond!
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Aanrader! De gerechten waten alle hoog op smaak. De versheid zag en proefde ik. Het proeverijtje was erg lekker, waarbij de “kletskop” de kroon spande. Wijnen waren ondersteunend aan het gerecht.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Heel eerlijk moet het cijfer opgedeeld worden. Het eten was namelijk echt fantastisch. Elk gerecht was echt fantastisch.
Helaas vond ik de service teleurstellend. Het had niks met onze bediening, persoonlijk, te maken. Maar er waren naar mijn beleving een paar missers door de avond heen.

Het was 27 graden, op een dinsdagavond. Er waren dus maar 7 tafels bezet. Voor die 7 tafels waren er 2 mensen in de bediening. Wat ik gek vond, voor een restaurant als dit, is dat die 2 in de bediening de 7 tafels niet hadden verdeeld, maar beide deden ze alle tafels een beetje. Dat komt gewoon wat onhandig over (omdat er minder focus is), en is minder persoonlijk.

De wijnen stonden de hele avond op een tafel midden in het restaurant. Prima voor witte wijn die in een schaal met ijs ligt. Maar niet ok voor rode wijn die dus aan het einde van de avond geserveerd werd met een temperatuur van 27 graden (echt een tegenvaller).
Aan het einde van de avond moesten we echt om aandacht vragen (het was laat, dus ik begrijp ook wel dat ze waren begonnen met schoonmaken). Maar het is jammer dat je EUR 250 uitgeeft en dan aan het einde van de avond om aandacht moet vragen, of zelf naar iemand toe moet lopen om de rekening te vragen. Dat vind ik niet passend in een restaurant zoals dit.

In een restaurant zoals Simple, of zoals Podium wat hier voor zat, verwacht je gewoon de gehele avond 'persoonlijke' aandacht. Bij Podium was dat ook zeker waar. Als je minstens 100 euro uitgeeft per persoon voor een etentje (of dat nou zaterdagavond of dinsdagavond is) verwacht je wel geweldige service en die miste hier helaas. Ik vond het dan ook een teleurstellende avond en raad het restaurant niet aan.
Jammer, want het eten is wel erg goed!
Roel E.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Hier gisteren gegeten, we zijn gegaan voor het 6 gangen menu met een bijpassend biermenu. De bierkeuzes waren super goed gematched met het eten en vooral bij het toetje was de keuze van bier fenomenaal. We gaan hier zeker terugkomen
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
De ruimte leek bij binnenkomst donker maar zittende aan de tafel was dat niet meer het geval. Tafels ruim opgezet, personeel vriendelijk en professioneel, eten zelf was een verrassend, mooie smaak combinaties.
Zeker een aanrader.
Sanne D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Het is echt een feest om bij Simple in Utrecht te eten! Ik raad dit restaurant aan iedereen aan. Complimemten aan de bediening!
Joost M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Prachtig concept, zeer goed eten. Bediening die zich sympathiek ‘losjes’ opstelt kan soms wat onachtzaam overkomen, maar al met al een mooie ervaring!
Mieke G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Ontvangst en bediening kunnen persoonlijker (bijv begeleiding naar de tafel, enthousiaster presenteren van de gerechten). Wijn wisselend van kwaliteit.
Gerechten zelf waren erg smakelijk, entourage prima!
Eelco K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Bij binnenkomst minste ik een welkom, maar dat was snel vergeten met de prachtig opgemaakte borden met stuk voor stuk heerlijke gerechten. De bediening was zeer vriendelijk en gastvrij.
Elk gerecht was zo goed op smaak waardoor een keus wat het lekkerste was niet eenvoudig is, wat wil je nog meer?
Kortom een must go in Utrecht als je van fine dining houdt in een vriendelijk losse sfeer. Zo Simple als dat.
Jolijnscholtes S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
wat een aanrader, heerlijk gegeten en de bediening was heel vriendelijk. blij dat we hier naartoe zijn gegaan en we gaan zeker terug komen
John H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Heerlijk gegeten en uitstekende service. En dan moet ik blijkbaar nog wat schrijven, maar de eerste zin vat eea prima samen, toch?
Isabelle K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Fantastische ervaring van begin tot eind. Wijn-spijs combis werkten erg goed, met name de Riesling zandwortel en het biertje bij het aardbeiendessert (TOP!). Over de amuse met lever en passievrucht/sinaasappel (?) dromen we nog steeds na, wat een smaakexplosie. Wij komen hier zeker nog eens terug. Veel succes deze zomer!
Arthur P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Echt een topavond gehad bij Simple. Het was mooi weer en de deuren naar de binnentuin stonden open. Een mooie en rustige plek in de drukke binnenstad.

Eten en de wijnen waren erg goed en de service, uitleg en bediening op een relaxte manier.

Aanrader!