Simple

Lange Nieuwstraat 88 3512 PM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Spontane, gastvrije en kundige dames in de bediening, heerlijke gerechten die eens wat anders zijn dan gemiddeld. Je ziet de liefde van de chef voor de producten die hij gebruikt terug op het bord. Vond het echt een beleving hier eens te eten, kom zeker terug!
marco D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Een van de betere restaurants van Utrecht. Goede sfeer, leuke bediening en voorkomend personeel. Op de plek can culinair podium is weer een mooie restaurant verrezen en het mag er echt zijn! De chef is jong, maar verstaat het vak. Elk gerecht stuk voor stuk van goede kwaliteit en goede smaak. Ook erg te spreken over de alcoholvrije cocktails die ze hadden. Simple is verreweg van simpel eten. Zeker een aanrader!!
Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijk buiten gegeten van een vier gangen menu. Goede wijnen en leuk personeel. Paar tips: als het menu mei heet moet het niet nog in juni van toepassing zijn. Daarnaast zou ik de tafels niet naast elkaar maar zigzag neerzetten.
pascale1709 K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Heerlijk gegeten met prima wijn. Bediening is attent en alert. Bijzondere gerechten en ambiance!
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Voor het eerst hier gegeten en zeker niet voor het laatst. Wij zaten buiten en hebben genoten van alle gerechten en mooie bijpassende wijnen. Top! Enthousiaste, kundige bediening en goede prijs kwaliteit verhouding. Wij hadden het 7 gangen menu 'simple', maar dat was het geenszins!
Maarten Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk gedineerd op een rustige dinsdag avond. Oesters vooraf, daarna twee mooie amuses en toen een erg goed drie gangen menu met bijzondere en lekkere combinaties. Bediening/Service was uitermate vriendelijk en deskundig zonder dat het afstandelijk werd. Goede prijs kwaliteit verhouding, wel het iets duurdere segment.
Let op; drie gangen menu is alleen beschikbaar op dinsdag tm donderdag, maar dat staat goed aangegeven op de website. Staat vanaf nu in mijn top drie restaurants in Utrecht!
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Je gaat naar Simple om te proeven, niet om je buik rond te eten. De gerechten zijn mooi, zelfverzekerd opgemaakt - maar niet pretentieus, de combinaties van ingrediënten zijn op z'n minst verassend en zeer smakelijk. Uitstekende bediening die er echt zin in heeft en weet wat wordt geserveerd. De wijnkeuzes zijn tamelijk prijzig, maar dan heb je ook wel wat!
Als je slechthorend bent, is dit wel een uitdagend restaurant, er is wel wat 'white noise' om je heen. Voor ons geen probleem geweest, overigens.
We komen zeker terug!
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Prima eten, precies goed tempo, heel aardige mensen, twee foutjes in de bediening: dessertwijn vergeten, en de rekening klopte niet. Wel een erg goed restaurant. We komen terug.
Simon B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Ontzettend prettige sfeer, goede en vriendelijke bediening die veel van de gerechten en wijnen afweten. Een aanrader voor iedereen
olivier V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Bij ons bezoek aan Utrecht weer beroep gedaan op Iens.nl om een goed restaurant te vinden. "Simple" was een uitstekende ervaring, met een heel goed 5-gangen menu, met heel verzorgde gerechten met uitzonderlijke smaken. De dienst was heel goed, met vooral veel uitleg over de bijhorende wijnen. Hier komen we dus zeker nog terug.
anne D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Super restaurant. Bijzonder goed eten. Originele gerechten, mooie smaakcombinaties; echt heerlijk. Prettige sfeer. Tafels niet te dicht op elkaar, dus je hoeft de gesprekken van de buren niet te volgen. Bediening ook heel goed: we hadden niet de hele avond en moesten op een bepaald tijdstip weg, de bediening werd er op aangepast en we werden zelfs gewaarschuwd dat we weg moesten. om onze afspraak nog te halen. Niet goedkoop maar wel waar voor je geld.
Roland F.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Geaffineerde kazen... stond er op het menu. We hebben het moeten opzoeken. Geaffineerd betekent gerijpt... dat klopte goed. De kazen waren prima, en ook prettig royaal. En dat waren alleen nog maar de kazen. De verschillende gangen waren stuk voor stuk verrassend lekker. Zoals de gebrande watermeloen bij de vis, of het gerookte bietenmoesje vooraf, aardpeer, de zwezerik of de, volgens ons, licht gefrituurde, en daardoor knapperige, peulvruchten.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Simple bruist van de pretentie. Daarom een kritisch verslag: Vriendelijke bediening ook bij onze kritische tafel. Wij willen een driegangendiner, maar geen koolvis vooraf maar de rivierkreeft. Een van ons wil de iberico ipv lam met asperge. Dat kost wel 16 euro extra. De fles witte wijn smaakt naar sherry maar zonder problemen kunnen we een andere fles wijn kiezen. Het eten: hier wordt de structurenbijbel nageleefd: ieder gerecht: krokantje, gelletje, mousse, eiwitje, zalfje, poedertje. Helaas komt dit wellicht door het hardnekkig volgen van deze bijbel, de smaak Niet ten goede. De rivierkreeft, een salade in een prima krokant jasje. De smaken hebben redelijk balans buiten de wat te zoute salade. De lam en zwezerik zijn van goede kwaliteit en op smaak maar de, gelukkig, apart geserveerde Vadouvansaus is te weinig op smaak. Het nagerecht van framboos, meidoorn en chocolade (onvermeld dat dit witte chocolade was!) was weer aan de zure kant. De chef blinkt uit in structuren maar moet veel leren op het smaakvlak.
lydiaspobeck .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hadden een viergangendiner met bijpassende wijn. De jonge bediening en jonge koks waren zeer bedreven en ervaren in hun werk, uitleg en keuze van de drank was verrassend en kundig (nooit eerder veganistische wijn geproefd)! Heerlijke smaken en bijzondere combinaties geproefd! Wij komen zeker nog een keer terug!
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Verrassende combinaties en smaken en zeer mooi en heel apart opgediend. Ook heel lekkere amuses. Toprestaurant en dus een aanrader!
Nadine V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Eten was heerlijk en bediening zeer vriendelijk. Het was rustig (dinsdagavond) waardoor er geen problemen waren met de akoestiek.
jasperhaartsen .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Een super avond gehad. Vriendelijke en losse bediening. De gerechten waren heerlijk en in balans (je hebt niet het idee te weinig, te veel of te zwaar te hebben gegeten). Wijnen waren van erg lekker tot mwah. Daar die mwah's werden ruimschoots gecompenseerd door het spel die we speelde om een lekkerdere wijn bij de gerechten te krijgen. Knap hoe een jonge chef en bediening van de avond een feestje weten te maken.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Als aperitief wilde ik Rosé; helaas ze hadden geen "open" Rosé. Wel Cremant d'alsace; stond voor €9,75 per glas op de rekening. Geen goede binnenkomer.

De portiegrootte is mijn voornaamste klacht. Het voorgerecht heette "asperge"... letterlijk 1 asperge en dan geen AA+ maar een slecht geschilde A. We hadden 5 gangen menu, ik wilde graag coquille i.p.v. iberico. Dat kon voor €4 supplement. Maar een coquille was inderdaad...1 coquille met 3 gefrituurde garnalen. Aardig maar een te kleine portie om echt te proeven; Het lijkt wel een poppenkeuken. Na €280 te hebben afgerekend hebben we bij Olivier een bittergarnituur besteld. Da's niet goed.

Voor de akoestiek waren we al gewaarschuuwd; die is inderdaad vreselijk.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Een feestje om bij Simple te eten!