Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5

Jouw recensie over het restaurant Simple

Elise V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
De bediening was erg goed, het eten absoluut ook. Ik schrok een heel klein beetje van de prijs van een extra glaasje champagne bij het voorgerecht maar het wijnarrangement kan ik zeker aanraden!
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Het eten was top! Hebben heel lekker gegeten hebben er echt van genoten. De bediening is ook top. Heel vriendelijk en alert!
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
De nieuwe locatie is veel beter dan de vorige aan de Lange Nieuwstraat, vooral vanwege de hoge plafonds. De inrichting en sfeer is prettig (behalve als je niet van donkere muren en plafonds houdt). De bediening is vriendelijk, ongedwongen en goed (sommigen dragen spijkerbroeken). Wij hadden een halve-glazen wijnarrangement en tweemaal werd een beetje bijgeschonken zodat we tussen de gangen niet zonder wijn zouden zitten. Niet noodzakelijk maar zeer attent. De kwaliteit van het eten is prima en de opmaak is uitstekend. De smaken kunnen iets gewaagder? Wat mij betreft ster-niveau.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Prachtige ambiance, op zich al een feest.
De keuekn ook, kortom erg genoten.
Ook dankzij de aandachtsvolle bediening!
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Fijn om zo'n restaurant op niveau in Utrecht te hebben. We hebben lekker gegeten van de mooi opgemaakte gerechtjes en amuses en de door ons uitgezochte wijn smaakte voortreffelijk. Van ons gezelschap (4 p.) nam één persoon geen koffie, toch werden er wel voor 4 personen friandises geserveerd, zeer attent! Kraanwater bij het eten is geen probleem, dit werd ook rijkelijk bijgevuld.
De bediening mag iets alerter zijn. We zaten nog maar net en er kwamen 3 obers binnen 5 minuten om de drankjes op te nemen. Toen we tijdens het eten aandacht van de bediening nodig hadden hebben we meerdere keren moeten hinten. Eén van ons loopt slecht en hinkte met veel moeite de trap op naar het toilet, maar werd niet op de lift gewezen. Het is ons nog steeds niet helemaal duidelijk of de lift wel in gebruik is...
Diana N.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Mooi en sfeervol, amuses verrassend, gerechten verfijnd en zeer lekker, service niet altijd even hartelijk maar verder goed
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Keuken is prima, misschien iets te veel smaken op het bord.
De bediening liet toch wel wat steekjes vallen en de begeleiding na afloop was zelfs teleurstellend.
Zelf je jassen opzoeken in een slecht verlichte ruimte zonder enige hulp of aandacht van personeel kan niet als je op dit niveau hebt gegeten.
Maslubbers L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Ontvangst aan de bar met 4 Gin Tonics. De barman mompelde iets dat ze niet echt een Gin tonic kaart hadden. Dat was niet teveel gezegd. Ze werden op geen enkele manier feestelijk aangekleed en zonder een nootje of olijf geserveerd. Jammer. Dit werd wel gevolgd door heerlijke amuses. Helaas starten we op basis van advies van de Sommelier met een matig passende witte wijn, die zeker niet geschikt was voor het hele menu. Ons 5 gangen menu was daarna redelijk maar vrij vlak in smaken en nooit echt sprankelend of verrassend. Naast de matige somelier wel een vrolijke leuke tweede serveerster, die net als wij moeite had met een mooi ontworpen maar lastig te gebruiken bestek. Alles bij elkaar hadden we een leuke avond met vrienden, maar had Simple als restaurant een onvoldoende gehaald. Zeker als je naar de prijs van € 500,- voor vier personen kijkt.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Top locatie en inrichting. Sfeervol en ongedwongen. Heerlijk gegeten, verassende, smaakvolle combinaties. Niveau van de bediening (nog) niet geheel in lijn met niveau gerechten & locatie.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Fijne losse bediening, verrassende en zeer lekkere gerechten met heerlijk bijpassende wijnen in een relaxte ambiance.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Tikje pretentieus, kwaliteit afgezet tegen sterrentent net teleurstellend. Bediening beneden peil.
Sander W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Fantastisch gegeten. Bijzondere smaakcombinties, mooie wijnen. Heerlijk ontspannen avond!
Tim W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Eten op zich goed, maar prijs kwaliteit uit balans. Wel goede wijn spijs combinaties. Bediening was attent en vlot en gaf prettig toelichting op het diner.
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Ik vond het spijtig dat iemand met zijn rug naar het mooie terras zat. Misschien tafeltjes zo plaatsen dat iedereen kan genieten.
Stephan W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Buiten het zoet het hele menu geprobeerd. Overigens ook geen andere keuze, en dat houdt het voor de keuken Simple om zich te concentreren op de kwaliteit van de gerechten. Deze waren wisselvallig: zeer hoogstaande creaties afgewisseld met relatief eenvoudige vondsten. En een kaasplank die nadrukkelijk te lang buiten koeling was geweest. Grootste probleem waren echter de bijpassende wijnen die vrijwel nergens bij pasten, op één witte wijn na bij de langoustine. Waarom wrange vlakke rode wijnen schenken bij verfijnde gerechten blijft een raadsel. Dat de wijn niet mag overheersen, is een argument maar het vreemde was dat het gerecht nu de wijn beter maakte in plaats van de wijn het gerecht. De bediening is heel erg vlot. Daar moet je van houden: ‘je’ en ‘jij’ en een paar keer ‘fucking’ als bijvoeglijk naamwoord, die insteek. Het was voor ons een verademing wanneer chef-kok Rick Gresnigt zelf aan tafel kwam om de gerechten toe te lichten. Op dat moment hadden we het idee met recht in een van de duurdere restaurants in Utrecht te zitten en niet in een veredelde studentenzaak. Het is duidelijk dat er serieus gekookt wordt, maar om het toch over de prijs-kwaliteitverhouding te hebben, die is wat zoek. Daarnaast valt er wil men echt een stap hoger veel winst te behalen met de wijnen.
Jan Paul S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
We hadden 6 gangen menu met bijpassende wijnen genomen (225 euro). Personeel was top. Alleen wij vonden twee van de zes gerechten echt heel lekker de andere vielen tegen. De bijpassende wijnen waren erg lekker.
conclusie: prijzig voor wat je krijgt.
David B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Was een zeer prettige en leuke avond bij Simple. Verassend 5 gangen menu, mooie bijpassende wijnen, gerechten waren zeer fraai opgemaakt en hadden een goede afwisseling. Tempo van de gangen was goed. Bediening was vriendelijke en attent.
Teena T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Prima restaurant, prima bediening en een prima locatie. Jammer dat je met dit warme weer niet buiten (in de tuin) kunt zitten...
W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Mooie smaakcombinaties en opmaak, passende wijnen. Leuke, originele gerechtjes, waar vaak ook de groentes smaakmakers zijn. De bereidingen van tomaat bij de rode mul en langoustine vielen erg in de smaak! Ook de Iberico als hoofdgerecht was weer eens wat anders dan het "verplichte" stukje rood vlees.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Het eten was van hoogstaande kwaliteit en heerlijk, alsook de bijpassende wijnen. De ruimte is prachtig: ruim, modern ingericht en licht. Alle tafels waren bezet, maar het was niet rumoerig. Wij zaten met warm weer bij openslaande deuren naar de binnentuin. Een extra bijzondere beleving, zo in het hart van het centrum. Wat opviel, was een bepaalde nonchalance van de bediening. Jong, vlot en vriendelijk, maar ook wat joviaal en ze verloren enkele keren het overzicht. Bijvoorbeeld: tweemaal hadden we ons gerecht al, maar wachtten we met een leeg glas op een wijn, die overigens nooit uitgelegd werd (alleen de titel werd genoemd, die we zelf ook van het etiket konden lezen). Wij konden er wel om lachen en het maakte de sfeer welkom luchtig tijdens zulk luxe eten en drinken. Maar soms verliep de bediening ook gewoon slordig.