Simple

Domstraat 4 3512 Utrecht Nederland Kaart
Chef-kok Rick Gresnigt werkt hier met een klein maar fijn team, dat bijdraagt aan die rustgevende sfeer. Niets gehaast, zeer professioneel en zo kan ik even lekker ontspannen en genieten van de verfijnde gerechten die op het bord liggen. Elke amuse, gang of bonbon met grote precisie samengesteld en een complete smaakexplosie in je mond. Zoet, zout, bitter, zuur en umami dansen op je tong en daarbij is elk gerecht net een klein cadeautje dat je uit wilt pakken. Ik hou van verassingen en dat lukt hier bij elke hap weer! Dit is een plek om je ogen en smaakpapillen de kost te geven en je wilt het liefst niet dat er een einde komt aan de parade van gerechten.

Geschreven door: Betina Drost-Oostveen van www.bettyskitchen.nl

INSIDER tip

Ga voor een “full experience” van 8 gangen, inclusief aperitief, bijpassende wijnen en friandises. Iets zegt me dat je hierna nooit meer weg wilt, dus boek gerust nog een suite in het hotel voor na afloop.

Over het restaurant Simple

Restaurant Simple. is gelegen in het mooie museumkwartier, een kleine 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Op dinsdag tot en met zaterdag serveren zij vanaf 18.00 uur een maandelijks wisselend vast menu (3, 4, 5 of 6 - gangen). Het menu kan worden uitgebreid met verrassende bijpassende wijnen. Dit doen wij op een gezellige en gastvrije manier zonder dat het 'stijf' wordt.

Meer informatie over restaurant Simple

Trein, Bus

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag & Maandag Gesloten

Uitmuntend
9,5

Jouw recensie over het restaurant Simple

Rob K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Heerlijk eten, veel gebalanceerde smaken over je tomg. Goede wijn spijs combinatie. Zeeduivel was wat vlak van smaak. Ontspannen maar keurige en fijne bediening. Muziek wat te heftig voor een diner. Maar dat is uiteraard smaak. Maar hoorde het ook aan tafel naast ons. Was wel erg donker.
S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
overheerlijk gegeten. soms wat lang wachten op het volgende gerecht. vriendelijke bediening met prima sfeer en verrassend druk
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
Heerlijk gegeten, prima bediening. Alleen de muziek vond ik slecht gekozen en zo nu en dan zelfs echt irritant.
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten én goed personeel!
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
In het prijssegment waar dit restaurant zich in bevindt hadden we verwacht meer verassende smaken tegen te komen. Desalnietemin hebben we lekker gegeten en genoten van ons avondje.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Uitstekende gerechten, mooi geserveerd. Goede adviezen over bijpassende wijnen. Heel tevreden, al zou de prijs iets (neerwaarts) bijgesteld mogen worden.
Jaap W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Eten was super evenals de bediening. Prachtige locatie en inrichting.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Het tafel water was opvallend duur
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken in een prachtig ingericht pand op een geweldige locatie.
Een tip voor het personeel is om iets meer interesse te tonen en om meer een gastheer-vrouw te zijn.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Geweldig gegeten! Prima attente en flexibele service. Echt een aanrader voor als je iets anders dan gemiddeld zoekt in Utrecht. En..... het is Simple: geen keuzestress, menu staat vast aantal gangen is de keuze. Een avondje volledig verzorgd en ontstressen dus!
Marie-José K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Heerlijke avond gehad!
Randy F.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Samen met m’n vriendin heerlijk genoten van de full experience (8-gangen). Bijpassende wijnen en bier erbij, prachtige opmaak van de borden en zeer fijne service. Absoluut voor herhaling vatbaar.
David V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Lekkere gerechten, waarvan het hoofdgerecht er qua smaken beleving uit sprong. De bijpassende wijnen waren lekker, maar het verhaal erachter matig.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Top
Lisa K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
We hebben er heerlijk gegeten. De bediening was erg goed en we hebben genoten van alle uitleg tijdens het wijn arrangement. De gerechten hebben zijn goed in verhouding en erg creatief met veel bereidingswijzes. We komen zeker terug!!! Het was een heerlijk avond een dikke 10!
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
De bediening was erg goed, het eten absoluut ook. Ik schrok een heel klein beetje van de prijs van een extra glaasje champagne bij het voorgerecht maar het wijnarrangement kan ik zeker aanraden!
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Het eten was top! Hebben heel lekker gegeten hebben er echt van genoten. De bediening is ook top. Heel vriendelijk en alert!
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
De nieuwe locatie is veel beter dan de vorige aan de Lange Nieuwstraat, vooral vanwege de hoge plafonds. De inrichting en sfeer is prettig (behalve als je niet van donkere muren en plafonds houdt). De bediening is vriendelijk, ongedwongen en goed (sommigen dragen spijkerbroeken). Wij hadden een halve-glazen wijnarrangement en tweemaal werd een beetje bijgeschonken zodat we tussen de gangen niet zonder wijn zouden zitten. Niet noodzakelijk maar zeer attent. De kwaliteit van het eten is prima en de opmaak is uitstekend. De smaken kunnen iets gewaagder? Wat mij betreft ster-niveau.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Prachtige ambiance, op zich al een feest.
De keuekn ook, kortom erg genoten.
Ook dankzij de aandachtsvolle bediening!
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Fijn om zo'n restaurant op niveau in Utrecht te hebben. We hebben lekker gegeten van de mooi opgemaakte gerechtjes en amuses en de door ons uitgezochte wijn smaakte voortreffelijk. Van ons gezelschap (4 p.) nam één persoon geen koffie, toch werden er wel voor 4 personen friandises geserveerd, zeer attent! Kraanwater bij het eten is geen probleem, dit werd ook rijkelijk bijgevuld.
De bediening mag iets alerter zijn. We zaten nog maar net en er kwamen 3 obers binnen 5 minuten om de drankjes op te nemen. Toen we tijdens het eten aandacht van de bediening nodig hadden hebben we meerdere keren moeten hinten. Eén van ons loopt slecht en hinkte met veel moeite de trap op naar het toilet, maar werd niet op de lift gewezen. Het is ons nog steeds niet helemaal duidelijk of de lift wel in gebruik is...