Simpel

Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Simpel

De kracht van eenvoud

Tja, zo simpel kan het zijn. Als je met de Albert Cuyp om de hoek altijd de beschikking hebt over dagverse producten en gewoon pure en ongekunstelde gerechten op tafel zet, komen de mensen vanzelf. Binnen hangt er een heerlijk ontspannen sfeer en vergeet je direct de drukte van het dagelijks leven.

Meer informatie over restaurant Simpel

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Simpel

Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Met een Groupon hier een 5-gangen verrassingsdiner gehad. De gerechten zagen er prachtig uit en smaakten ook goed. De diamanthaas met truffelsaus sprong er uit het was boterzacht en precies goed gebakken. De groenten waren nog knapperig. De bediening was vlot, maar afstandelijk. Er heerste een rustige sfeer in het restaurant.
margot A.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Gisteren heb ik met mijn vrouw en dochter hier gegeten. Het eten was echt ontzettend lekker. De sfeer was goed, de bediening rustig en heel vriendelijk. Prachtige borden. Heerlijke voorgerechten en de diamanthaas smolt in je mond. Echt een aanrader.
Chantal C.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Strak interieur. Lekkere kleine gerechten. Hoofdgerechten slechts 1 vlees, 1 vis, 1 vega: te beperkt. Het is klein, afgesloten hoek achterin is benauwd.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Gisteravond hier gegeten met Social Deal 5-gangen. Heerlijke gerechtjes, mooi opgemaakt ook. Het leek eerst wat weinig, maar dat viel achteraf erg mee. Voor ons zeker voldoende. Vriendelijke bediening. Prima wijn. Ondanks dat het een klein restaurant is, kon je ruim zitten.
Jette W.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Met een restaurantcadeau kaart gegeten bij Simpel.
Het eten is smaakvol en mooi opgemaakt. Het restaurant is netjes en leuk ingericht. Midden in de Pijp is dit een leuk en rustig restaurantje.
Minpuntjes waren de kleine gerechtjes en de onervaren (maar wel schattige) bediening. Ook ons vielen de slobbertruien en de slordige haren bij de serveersters op! Net bloesje en haar in een staart zal veel verschil maken!
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Met Nudeal bon gegeten, dat betekent twee personen voor de prijs van één. Erg lekker. De bediening is erg vriendelijk.

Vrienden van ons waren zonder Nudeal bon gaan eten en kregen hetzelfde voorgeschoteld, maar dan voor de gewone prijs 39,95 euro per persoon. Dat was echt, gezien de kleine porties, te duur.
Leontien T.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Via een Groupon hier een 5 gangen diner gegeten. We moesten naar het theater dus vooraf gevraagd of wij binnen 1,5 konden eten.
De dames van de bediening hielden alles strak in de gaten en het lukte dan ook.

Heerlijk gegeten en al met al een goede aanrader
Eversdijk .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk eten en een hele fijne sfeer! Het shared dining concept is erg leuk en de hapjes waren superlekker. De wijn smaakte er ook erg goed bij. Het is klein en gezellig, maar groot genoen om niet op elkaars lip te zitten. De bediening was erg vriendelijk. Puntje van verbetering: de slobbertruien van het personeel mogen thuis blijven. Die doen echt af aan de rest.
Pui L.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
5 gangendiner a la chef waren kleine gerechten maar waren echt smaakvol en super lekker. De sfeer was goed en schoon. En de bediening waren vriendelijk.
Barend P.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Lekker gegeten, beetje onhandige of onervaren bediening wel goed bedoelt.
Het 5 gangen menu: we kochten dit via groupon/social deal, kleine gerecht, smakelijk en voor het :"groupon/Social deal" bedrag was het OK, de volle prijs (39,50) zou veel zijn voor deze gerechtjes. Matige wijn, verder wel gezellig gegeten. Wel een restaurant wat potenties heeft met wat meer inzet. Dus ja, toch een aanrader.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezeten aan een leuk tafeltje bij het raam hebben we hier genoten van een vijfgangen verrassingsmenu. De gerechtjes zijn niet groot, maar wel bijzonder smaakvol. Zo was de diamanthaas, die werd begeleid door een truffelsaus, heerlijk mals. Vooraf werd Turks brood geserveerd met tapenade en olijfolie. De vriendelijk geprijsde rode huiswijn, wij kozen voor een fles cabernet sauvignon uit Chili, paste hier prima bij. Het restaurant is ruim van opzet en de bediening is prettig. Op verzoek wordt een karaf water geserveerd. We komen hier zeker nog een keer terug.
Ruth M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Er was niks simpel aan simpel. Het eten was verrassend heerlijk.

Een explosie van smaken die goed samen komen. Ik beveel jet iedereen aan.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Hier een 5-gangendiner genuttigd met een Grouponvoucher. de reservering was blijkbaar niet goed doorgekomen: een stukje miscommunicatie tussen de chef en een bediende. De chef kwam nog al gestrest over. Gelukkig was de bediening door de dames aangenaam. De gerechtjes waren erg klein (ik heb achteraf nog ergens een patatje gekocht), maar de smaak was goed. Met name de erwtenmuntsoep en de diamanthaas van het rund sprongen er in positieve zin uit. De witte huiswijn (sauvignon blanc) kan er mee door.
Mai P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De gerechten waren klein. Ook was de prijs kwaliteit verhouding erg slecht. Je kon proeven dat sommige ingrediënten uit de vriezer kwamen. service was ook ver te zoeken; verkeerd drinken gegeven, bord met eten was ineens meegenomen terwijl wij nog aan het eten waren zonder iets te vragen, dessertkaart werd aangeboden maar een half uur later nog niet gegeven. Kortom, eigenlijk helaas een slechte ervaring met Simpel.
Marion C.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Geweldig !!! Heerlijk menu van vijf gangen voor een prima kwaliteit prijs verhouding. Zelfs het recept gevraag van het 2 e voorgerecht , heerlijk ! Hier gaan eten dan kan je gewoon geen spijt van krijgen, alleen maar besluiten om nog eens terug te gaan.
jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Mooie locatie, met goede sfeer. Het eten was erg lekker en de prijs is prima.
Jammer dat eten wel zo lang duurde. We waren er rond 6 en waren rond 9 uur pas klaar met eten.

Verder prima personeel en mooie tafeldekking.
Carolijn B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vriendelijke bediening, heerlijk eten. Puur en smaakvol. Vooral de spaghetti vongole en entrecote waren fantastisch. Fijne sfeer. Super!
Peter1106 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben er prettig gegeten, een vijf. Gangen menu voor 39,95.
Mooie lichte gangen, die goed dol elkaar afgestemd waren.
Amuse van zalm en kreeft, voorgerecht carpaccio van rund met filo deeg, een soep van paddenstoelen met blauw schimmel.
Hoofdgerecht gesneden tournedos met mousseline en groenten. Toe hangop met vrichten en ijs en crumble van Bastogne.

Op het eten was weinig aan te merken , behalve dat er ijskristallen in het ijs zaten. Dit kan wijzen op eigen fabrikaat ijs, hulde. Of het het kan wijzen op gesmolten en weer in gevroren fabrieksijs, geen hulde.

Prettige bediening, attente eigenaar en leuke vlotte dienster,
Het publiek is wat je mag verwachten in de pijp. Jeugdigen en oude Amsterdammers bij elkaar.

Een aanrader.

Een zeer goede verhouding tussen prijs en kwaliteit. Goede wijn voor een redelijke prijs. En dat in de pijp....kom er maar eens om.
Roos T.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met mijn man bij Simpel gegeten. Het was een grote teleurstelling. Het vergeten van de kaart kan de beste overkomen ("oh ja, ik wíst dat ik nog iets moest doen"). Maar een stuk plastic in je 'lasagne van carpaccio' wat de chef's special was gaat toch wel erg ver. Als we dit melden bij de serveerster gaat ze het doorgeven aan haar collega achter het fornuis. Terugkoppeling blijft vervolgens uit. Nadat voor de tweede keer de lege glazen meegenomen worden zonder te vragen of we nog een drankje willen begint de irritatie echt te komen. Wanneer ik mijn entrecote drenkend in een truffelsaus aantref geef ik het op. Het vlees is niet lekker, zelfs de huisgemaakte friet druipt van het vet en is gewoon écht niet lekker. We besluiten snel af te rekenen en eten vervolgens een heerlijk dessert bij een restaurantje verderop.
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Al 10 jaar een vertrouwd adres. Vaak feestjes gegeven. Nu hapje eten op Koningsnacht. Bij de borrel vers brood met de onovertroffen persillade dip. Vooraf 6 verschillende voorgerechten. Ravioli en carpaccio top! Als hoofd de meesten van ons de steak Simpel met truffelsaus. Genieten! Goed advies over de wijn. En de sgroppino's (smaakten naar meer) zijn de beste van de stad! Wat een lekker buurtje en een aardige mensen! Tot snel maar weer!