Simpel

Ferdinand Bolstraat 11 1072 LA Amsterdam Nederland Kaart
31-206720672

Over restaurant Simpel

De kracht van eenvoud

Tja, zo simpel kan het zijn. Als je met de Albert Cuyp om de hoek altijd de beschikking hebt over dagverse producten en gewoon pure en ongekunstelde gerechten op tafel zet, komen de mensen vanzelf. Binnen hangt er een heerlijk ontspannen sfeer en vergeet je direct de drukte van het dagelijks leven.

Meer informatie over restaurant Simpel

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

AsKock .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezeten aan een leuk tafeltje bij het raam hebben we hier genoten van een vijfgangen verrassingsmenu. De gerechtjes zijn niet groot, maar wel bijzonder smaakvol. Zo was de diamanthaas, die werd begeleid door een truffelsaus, heerlijk mals. Vooraf werd Turks brood geserveerd met tapenade en olijfolie. De vriendelijk geprijsde rode huiswijn, wij kozen voor een fles cabernet sauvignon uit Chili, paste hier prima bij. Het restaurant is ruim van opzet en de bediening is prettig. Op verzoek wordt een karaf water geserveerd. We komen hier zeker nog een keer terug.
Ruth M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Er was niks simpel aan simpel. Het eten was verrassend heerlijk.

Een explosie van smaken die goed samen komen. Ik beveel jet iedereen aan.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Hier een 5-gangendiner genuttigd met een Grouponvoucher. de reservering was blijkbaar niet goed doorgekomen: een stukje miscommunicatie tussen de chef en een bediende. De chef kwam nog al gestrest over. Gelukkig was de bediening door de dames aangenaam. De gerechtjes waren erg klein (ik heb achteraf nog ergens een patatje gekocht), maar de smaak was goed. Met name de erwtenmuntsoep en de diamanthaas van het rund sprongen er in positieve zin uit. De witte huiswijn (sauvignon blanc) kan er mee door.
Mai P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De gerechten waren klein. Ook was de prijs kwaliteit verhouding erg slecht. Je kon proeven dat sommige ingrediënten uit de vriezer kwamen. service was ook ver te zoeken; verkeerd drinken gegeven, bord met eten was ineens meegenomen terwijl wij nog aan het eten waren zonder iets te vragen, dessertkaart werd aangeboden maar een half uur later nog niet gegeven. Kortom, eigenlijk helaas een slechte ervaring met Simpel.
Marion C.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Geweldig !!! Heerlijk menu van vijf gangen voor een prima kwaliteit prijs verhouding. Zelfs het recept gevraag van het 2 e voorgerecht , heerlijk ! Hier gaan eten dan kan je gewoon geen spijt van krijgen, alleen maar besluiten om nog eens terug te gaan.
Jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Mooie locatie, met goede sfeer. Het eten was erg lekker en de prijs is prima.
Jammer dat eten wel zo lang duurde. We waren er rond 6 en waren rond 9 uur pas klaar met eten.

Verder prima personeel en mooie tafeldekking.
Carolijn B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vriendelijke bediening, heerlijk eten. Puur en smaakvol. Vooral de spaghetti vongole en entrecote waren fantastisch. Fijne sfeer. Super!
Peter1106 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben er prettig gegeten, een vijf. Gangen menu voor 39,95.
Mooie lichte gangen, die goed dol elkaar afgestemd waren.
Amuse van zalm en kreeft, voorgerecht carpaccio van rund met filo deeg, een soep van paddenstoelen met blauw schimmel.
Hoofdgerecht gesneden tournedos met mousseline en groenten. Toe hangop met vrichten en ijs en crumble van Bastogne.

Op het eten was weinig aan te merken , behalve dat er ijskristallen in het ijs zaten. Dit kan wijzen op eigen fabrikaat ijs, hulde. Of het het kan wijzen op gesmolten en weer in gevroren fabrieksijs, geen hulde.

Prettige bediening, attente eigenaar en leuke vlotte dienster,
Het publiek is wat je mag verwachten in de pijp. Jeugdigen en oude Amsterdammers bij elkaar.

Een aanrader.

Een zeer goede verhouding tussen prijs en kwaliteit. Goede wijn voor een redelijke prijs. En dat in de pijp....kom er maar eens om.
Roos T.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met mijn man bij Simpel gegeten. Het was een grote teleurstelling. Het vergeten van de kaart kan de beste overkomen ("oh ja, ik wíst dat ik nog iets moest doen"). Maar een stuk plastic in je 'lasagne van carpaccio' wat de chef's special was gaat toch wel erg ver. Als we dit melden bij de serveerster gaat ze het doorgeven aan haar collega achter het fornuis. Terugkoppeling blijft vervolgens uit. Nadat voor de tweede keer de lege glazen meegenomen worden zonder te vragen of we nog een drankje willen begint de irritatie echt te komen. Wanneer ik mijn entrecote drenkend in een truffelsaus aantref geef ik het op. Het vlees is niet lekker, zelfs de huisgemaakte friet druipt van het vet en is gewoon écht niet lekker. We besluiten snel af te rekenen en eten vervolgens een heerlijk dessert bij een restaurantje verderop.
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Al 10 jaar een vertrouwd adres. Vaak feestjes gegeven. Nu hapje eten op Koningsnacht. Bij de borrel vers brood met de onovertroffen persillade dip. Vooraf 6 verschillende voorgerechten. Ravioli en carpaccio top! Als hoofd de meesten van ons de steak Simpel met truffelsaus. Genieten! Goed advies over de wijn. En de sgroppino's (smaakten naar meer) zijn de beste van de stad! Wat een lekker buurtje en een aardige mensen! Tot snel maar weer!
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Restaurant aan de Ferdinant Bol is gezellig en inderdaad simpel, d.w.z. niet luxe ingericht. We hebben een Social Deal een 5 gangen menu voor 19,50 gegeten.
Soepje, carpaccio klassiek met wat kaas, een paar pijnboompitten en een beetje sla, zalmtartaartje van gerookte zalm, diamanthaas met puree en peultjes en nagerecht, alles smaakte uitstekend.
Ik wilde bij diverse gerechten een bijpassend wijntje. Ik wilde eigenlijk Bob (bewust onbeschonken bestuurder) glazen, halve glazen dus, dat was bij Simpel niet bekend. Ze stonden er wel voor open.
Het eten was, zeker gezien de prijs, bijzonder goed.
De Social Deal is me goed bevallen, het restaurant is zeker nog een bezoek waard.
Een viergangen is dan 35,50 e een vijfgangen 39,50. Ik ben benieuwd of de prijs-kwaliteit dan ook goed is.

Dvdpijl .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Vriendelijk ontvangen bij Simpel. Kwam samen met echtgenote. We hadden wat te vieren, toen viel het even tegen dat we naar een benauwde tweepersoons tafel bij een enorme pilaar werden gedirigeerd. Dit werd op verzoek goed opgelost. Het vier gangen verrassingsmenu was echt smaakvol en goed, met soms originele combinaties. Goede Sauvignon. De service was vriendelijk en kwam professioneel over. De wachttijd tussen de gangen vond ik iets te lang. Het simpele van Simpel zit in het interieur. Dat is erg eenvoudig (sloophout is leuk maar hoef ik niet tegen te komen bij een echt goed diner) en nu ook wel wat versleten. De prijs/ prestatie verhouding was zondermeer goed.
Gaia94 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Leuke vlotte bediening en goed eten! Wij hadden een 5 gangen diner hier, alles was goed op smaak gebracht en de gerechten waren origineel. Ik kom zeker terug.
Daphnea .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Met de groupon 5 gangen-menu gegeten
Lekker menu!
Er zat steeds genoeg tijd tussen de gerechten, de borden waren mooi opgemaakt en t eten was niet teveel
Erg vriendelijke bediening. Alert maar niet opdringerig
Ik vond de muziek nét iets te hard staan.
Miriam B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Alles klopt hier. We kwamen met een groupon maar werden super bediend en het menu was ook voortreffelijk. Dat is weleens anders als je met een groupon komt. Heerlijk eten, mooie ambiance en zeer goede en vriendelijke bediening. We bleven lang zitten en gingen teut weg. ;-))
Leonore K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Met een groupon-actie hier een vijfgangendiner gegeten. Het eten was goed en lekker, maar niet bijzonder. Als eerste gerecht een prima zalmtartaar met rivierkreeftjes, daarna carpaccio, lekker maar wel een mini-gerechtje, gevolgd door een kop heerlijke paddestoelensoep. Als hoofdgerecht diamanthaas (ook met paddestoelensaus) met wat groente en een hapje flauwe en koude aardappelpuree. Het dessert bestond uit een bolletje stracciatella-ijs met slagroom en een glaasje met lekkere pannacotta.
De bediening was vriendelijk, maar erg gehaast. Ze rende zich rot en deed alles in haar eentje, ook het inschenken van de dranken. Ze vond het zelf geen probleem, maar we hadden wel medelijden. De eigenaar sprong later bij.
De inrichting is smaakvol, goede verlichting, niet te dicht op elkaar. Kortom een goed buurtrestaurant, maar niet voor grote eters.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Via Groupon hier heerlijk gegeten van een 5 gangen diner. Bij binnenkomst lekker brood met tappenade en olijfolie. Vooraf een lekkere carpaccio met truffelmayonaise. Daarna een lekker Chef's special (een lasagna met pijnboompitten en Parmazaanse kaas) gevolgd door aspergesoep. Als hoofdgerecht een steak met frites en diverse groentes. Als dessert een petit grand dessert.. Als afsluiter nog een heerlijke sgroppino genomen. Dit is een goed restaurant waar je heerlijk kunt eten in een gezellige sfeer.
Jana232 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heel lekker gegeten! Hebben er ongeveer 4uur gedineerd. Sfeer is goed, bediening is top, wijn is lekker en kregen zelfs een gratis cocktailtje omdat we gevraagd waren van tafel te wisselen. We komen zeker terug!
Marjol3in .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met 4 personen bij simpel gegeten en genoten, echt een aanrader. Lekkere gerechten, goede wijnen en een leuke sfeer. 1 klein puntje van kritiek, het duurde net iets te lang tussen de gangen. Moet ik wel bij zeggen dat het zaterdagavond was en druk.
Wij komen zeker terug.
Jessica K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Fijne bediening, lekker verrassingsmenu en een lekker wijntje erbij. Soepje was erg zout, verder alles prima en smakelijk!