Simpel Eten & Drinken

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
ASed .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Met redelijk groot gezelschap (12 personen) gegeten bij Simpel. Een goede ambiance, uitstekend eten en een prima service. Voor herhaling vatbaar. Ga zo door Simpel!!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Gisteravond - 19 10 14 - aten wij, op aanraden van medekunstenaars, bij Simpel Eten & Drinken.
Vlak daarvoor hadden we onze gedichten voorgedragen in Kunstcentrum Pand Paulus op de Korte Haven (loopafstand om de hoek) en waren toe aan een gezellig doorzakmoment en goed eten.
Binnengekomen werden we vriendelijk te woord gestaan met de enigszins teleurstellende tekst dat de zaak vol zat en het wellicht niet zou lukken ons van dienst te zijn, echter werd er daarna onmiddellijk even fijn geïmproviseerd en konden wij aan tafel gaan.
De huiswijn - rood en droog wit, niet scheutig ingeschonken - was goed, en er was meteen vers afgebakken brood met aioli + prima olijven.
We deelden gedrieënlijk 2 voorgerechten: een trio van vis - Hollandse garnalen, gerookte zalm, gerookte paling - en huisgedroogde zwijnham, beide voortreffelijk.
De hoofdgerechten: trio van wild, zeeduivel, en eendenborst waren eveneens uitstekend in smaak en aankleding; geen onzinnige liflafjes of opmaak maar wel heerlijke beetgare diverse groenten, passende sauzen, gebakken aardappelgarnituur + prima patatten, en ook nog aparte salade.
De bediening was zoals wij dat graag hebben: lekker informeel, enthousiast en spontaan gezellig; toen men begreep dat 1 van ons zelf ook als kok werkt, werd hij meteen in de keuken uitgenodigd voor een kijkje.
We sloten af met een kaasplankje en een zeer betaalbare rekening......
Kortom: wij zijn gecharmeerd geraakt van deze fijne kleine leuke gezellige bistro, waar goede ingrediënten de basis vormen van heerlijke gerechten, en bevelen iedereen deze gelegenheid bij deze van harte aan.

Peter, Pieter en Conny
Manoo .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Afgelopen werden we met 5 personen getrakteerd op een etentje bij Simpel. Woon al 34 jaar in Schiedam maar wist het niet te vinden omdat het net iets buiten het centrum ligt.
Heb mijzelf dus al die jaren flink tekort gedaan omdat wij over het algemeen kiezen voor Rotterdam. Het is een familiebedrijf en dat is te merken. Alles van voor tot nagerecht krijgt gewoon meer aandacht en dus een betere smaak dan in een ander restaurant. We hadden bijna allemaal wat anders als voor hoofd en nagerecht dus moeilijk te omschrijven maar we waren eenstemmig in ons oordeel. Uiterst smakelijk eten in een leuke ongedwongen sfeer met uiterst vriendelijk ( familie ) personeel. Is echt een aanrader.
A B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Wat een ongelooflijk leuk restaurant! Vriendelijke mensen, verse seizoensgerechten, mandje brood met aioli bij binnenkomst. Hertbiefstuk heerlijk mals, prima friet, bakje appelmoes met stukjes!
Wouter R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Aanrader als je van eetcafe's houdt. We komen hier regelmatig. Erg lekker eten. Leuke mensen. Aanrader is Peter's pannetje (de kok heet Peter).
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Leuk en gezellig 'bruin' restaurantje waar het altijd goed toeven is. Eenvoudig, maar erg lekker met een wisselend en altijd interessant dagmenu. Op onze dag was er keus tussen skrei en picanha. We kozen voor het laatste, het staartstuk van een Braziliaanse os. Lekker mals en sappig klaargemaakt. Opgediend met verloren groenten zoals schorseneren en knolletjes. Als voorgerecht serveert men hier nog tongstrelende ganzenlever. Ons nagerecht was Simpel's favoriet. Romig ijs met kletskoppen. Restaurant waar men culinaire tradities hoog houdt. Alleen simpel in de vorm van helder, eerlijk en eenduidig.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
Onlangs met zijn tweeën gegeten in Simpel. We hebben het ook simpel gehouden: voorgerecht en hoofdgerecht. Voorgerecht: uiensoep; goed gevuld, stevig pittig en lekker warm. Hoofdgerecht: mixed grill en pepersteak. Mixed gril was duidelijk minder; vlees was niet mals, tomaatje als garnering was aan één kant verbrand. Na klacht (aan het einde van de maaltijd) gaf de kok toe dat het tomaatje niet had mogen gebeuren; vlees lag eigenlijk aan de slager, die geen goed (bestorven) vlees geleverd had (al eerder gelezen, beetje vaag verhaal). Pepersteak was goed; mals en lekker. Garnering was goed (gebakken aardappeltjes, dikke frieten, voor ieder een schaaltje salade). Redelijke huiswijn. Goede bediening. Inrichting een beetje gedateerd, voor een eetcafé wel goed. Aan het einde van de maaltijd als compensatie een gratis kopje koffie en spaatje rood gekregen.