Simonis Vishandel

6,6
6,9
Marieke C.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het zag er van buiten gezellig uit. Binnen wat rommelig. Tafeltje niet goed schoongemaakt dus elders gaan zitten. Als je voor het raam zit, komt daar een enorme kou vanaf dus jas maar weer aangetrokken.
Mijn vriend bestelde per ongeluk kreeft thermidor i.p.v. een have kreeft gevuld met hollandse garnalen.
De kreeft thermidor bleek een halve kreeft met champigonragoût en gesmolten kaas te zijn. De garoût was koud van binnen en toen ik dat zei werd mij verteld dat hij zeker wel warm was geweest want hij een tijd in de oven gestaan. De gesmolten kaas die niet op de ragoût lag maar in het aluminium bakje was inderdaad al donkerbruin. Toen ik aangaf dat het echt te koud was, ging hij terug in de oven. Bij het opnieuw serveren werd hij net niet op mijn tafeltje gekwakt maar het kwam zeer onvriendelijk over. Alles was nu wel goed warm. De kreeft waa wel wat taaiig geworden en de kaas onderin het bakje was inmiddels verbrand. Ik vond het sowieso een slechte combinatie. Zonde van alle afzonderlijke smaken om die in één gerecht te combineren. (Teleurstellend)
Mijn vriend had een lekkerbekjesschotel met frites en koolsla. Sausjes konden zelf gekozen en in kleine bakjes gedaan worden. Het was een goede schotel en een riante hoeveelheid met twee heel grote lekkerbekken. Je zou er met z'n tweeën van kunnen eten. (Goed)
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Met gezin wezen eten, de porties zijn erg groot maar meenemen is daar normaal. Alle materialen om in te pakken aanwezig. Goed eten leuke kaart. tip: bestel niet gelijk voor en hoofdgerecht anders krijg je dat tegelijkertijd. Je besteld, betaald em even later wordt het aan tafel gebracht
Amazon .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
We hebben hier gisteren gegeten. Dat het geen luxe restaurant is was ons van te voren bekend. Ik denk in die zin dat de verwachtingen ook niet al te hoog gespannen waren. Bedoeling was met zijn vieren even lekker een visje te eten, niet meer. Bij binnenkomst opgesplitst. Vriendin in de rij om aan de balie de bestelling door te geven, ik met de kinderen vast een tafeltje gezocht. Achteraf misschien niet handig, maar in een keer de bestelling doorgegeven. Dat betekent dan ook dat alles (vrijwel) tegelijk komt. Het voorgerecht stond net op tafel (Simonis wandeling, salade met garnalen, krabsalade, paling, zalm, prima) toen de hoofdgerechten geserveerd warden. Kennelijk is het de bedoeling dat als je een voorgerecht wilt je twee keer in de rij gaat staan om te bestellen en af te rekenen.

Als hoofdgerechten gegrilde tonijn, visspiezen en mosselen. De gegrilde tonijn was een enorm stuk vis, veel ketjapsaus, en een doos frites met wat sla. Tonijn best smakelijk, garnituur niet geprobeerd. De visspiezen waren volgens mijn vriendin niet te eten. Onherkenbare stukken vis doordrenkt van ketjapsaus. Het zag er niet aantrekkelijk uit, ik heb het niet geproefd. Ook hier weer met veel frites. Mosselen waren redelijk. Niet bijzonder. Met frites.

Misschien ligt het aan mij dit is echt een concept wat mij totaal niet aanspreekt. Een soort snackbar voor vis met zelfbediening. Als je kibbeling lekker vindt moet je hier misschien tussen de middag een bakje gaan halen. Als je lekker een visje wilt eten moet je hier niet zijn. Ons zien ze (aan deze kant van de balie) niet meer terug.
Marie-Claire E.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Als lunch heb ik hier overheerlijke gemarineerde reuze gamba's gegeten met een flinke portie friet en een gemengde sla. Echt een gerecht om je vingers bij af te likken! Mijn vriend ging voor de kibbelingschotel met friet en koolsalade en ook die was als van ouds lekker en ging helemaal schoon op.
Het was niet al te druk dus we waren zo aan de beurt. Altijd gezellig om hier te eten!
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Dik in de rij staan zonder dat iemand kan zeggen hoe lang het duurt. Tafeltjes binnen zijn matig schoon. Het wordt (heel hard) omgeroepen wie er aan de beurt is en het is al lawaaiig binnen.
Porties prima lekkerbek zijn megagroot en patatjes zijn lekker krokant. Mini flesje witte wijn is ook waar voor je geld.
Het is niet echt gezellig maar je krijgt veel voor weinig.
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Samen met een aantal vrienden bij Simonis gegeten. Buiten stond er al een rij wachtenden. Gelukkig waren we toch snel aan de beurt. Toegegeven, de gekookte mosselen waren heel lekker. Grote porties voor relatief weinig geld. Verder is het niet een plek om lang na te tafelen. Warm, lawaaierig en het personeel is kortaf.
Eablok .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De Simonis vishandel is gericht op de snelle hap. Wel een prima hap overigens.

Bij de kassa je bestelling opgeven en direct betalen. Drankjes afhalen aan de drankenbar. Tafeltje zoeken binnen of buiten. Eten gaat op nummer. Dit nummer wordt omgeroepen (binnen) en op schermen (binnen en buiten) getoond. De meeste gerechten staan binnen ca. 15 minuten op je tafel.

Drank;
We hadden witte wijn en een biertje. Voor de wijn was keuze uit zoet en half-zoet. Mocht de keuze niet goed zijn mocht de wijn omgeruild worden. Prima.

Eten;
We hadden de schotel grote Gamba's (echt groot) en de schotel lekkerbek. 6 Stuks Gamba's en 2 forse lekkerbekken. Beide schotels met friet en een heel klein bakje met een rauwkost salade. Diverse sausjes zelf tappen naar smaak en wens aan de sausjesbar.

Prijzen;
De prijzen van de drankjes is normaal te noemen, de schotels niet duur.

Parkeren;
De omgeving is erg druk. Simonis heeft een eigen stukje terrein waarop je gratis mag parkeren voor je bezoek aan het restaurant. De laatste keren dat wij er zijn geweest staat er een terreinbeheerder die toeziet op het gebruik en de vrije ruimte.

Totaal beeld;
beetje rommelig en chaotische formule, maar met heerlijke producten. Achter de schermen waarschijnlijk juist een strakke organisatie. Tot nu toe altijd de juiste bestelling en in zeer korte tijd. Lekker gemaakt na het eten, aansluitend zit een winkel waar veel vis producten te koop zijn om mee te nemen.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Hier afgelopen vrijdag gegeten. Erg druk, misschien ook omdat die avond de vuurwerkshow zou zijn in scheveningen. We werden erg snel geholpen. Heerlijke haringen en schotel met koude vissen gehad. De oesters waren verrukkelijk. Ook de verschillende soepen waren echte vissoepen. We hadden de fruit de mer, erg rijk belegd. Ook ze kibbeling smaakte zeer goed. Zeer gezellige sfeer, maar voor een avondje romantisch uit is dit niet de plek. Ziet er heel massaal uit en werd goed verzorgd. Bediening kwam snel langs als je jezelf bekend hebt gemaakt met je nummer
Joyzzzz .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Op drukke dagen een lawaaierige vistent. Iedereen praat hard door elkaar en je moet soms goed opletten of je je nummer hoort omroepen.
De Haring is de beste volgens de AD haringtesten 2014, 2015 en nu ook 2016. En dat klopt ook! De haring is zeker wel een dikke 10 waard!!
Pas op met meeuwen die hier ook agressief een hapje uit je handen probeert te pikken.

Frituur is in dit geval echt alleen frituur. De friet en de vissen met 'jasje' worden in dezelfde frituurpan gegooid en dat proef je ook. Zonder 'jasje' smaken diezelfde vissen een stuk heerlijker!
Met gemengde gevoelens dus de volvet gezogen 'frituurkorstjes' er af gepeld.
Veel wisseling van personeel.
Ze doen wat ze moeten doen. En als je iets vraagt doen ze het wel.

Het fijne is dat de porties hier ontzéttend groot zijn.
Bij elke portie krijg je een platebord waarop een bovengemiddelde portie friet. Snel opeten, want als ze koud zijn, dan smaken ze ranzig en voel je de troep aan je gehemelte plakken.
Een royale portie gefrituurde vis (6 tot 8 stukken vis!!), waarvan de vis zelf okay is, maar het korstje dus vol vet gezogen.

Het fijne hier is dat als je het niet op krijgt, dat ze bij de kassa (Doggybag-) zakjes hebben en aluminiumfolie, waarin je zelf je eten kan verpakken en mee naar huis kan nemen als kliekje.

Voor de haring een dikke JA! Voor de ongefrituurde vis ook een JA!
De gefrituurde vis en patat die ranzig afkoelen sla ik liever over.
Amie82 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gisteren 2 schotels kibbeling besteld incl friet. Na lang wachten (20 /25 min) werd ons nummer eindelijk omgeroepen. Was er nog nooit geweest en het leek wel bingo, echter waren wij niet in de prijzen gevallen! Kibbeling was slecht, echt slecht!!! Veel te veel olie, te donker, kruiden waren niet netjes verdeeld over de kibbeling, dikke korst. Patat was slap en niet lekker krokant. Moesten 32 euro afrekenen voor 2 schotels en 2 drankjes... Dan verwacht ik wel wat kwaliteit ipv kwantiteit. Ook was het veelste warm binnen, airco???? Vloer was glad, tafels moesten wij zelf schoonmaken... Simonis is miss een begrip maar niet voor ons! nooit meer!!
Qroki .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Naar aanleiding van de haringtest maar weer eens naar Simonis getogen. De haring is echt top!
Vergelijking genoeg want ik ben een echte liefhebber. Daarna een "wandeling Simonis" met heerlijke paling, zalm en Hollandse garnalen. Dat was smullen. Als je net voor het middaguur komt is het nog niet druk. Voor ons het ritje naar Scheveningen waard.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Hier kom je voor dagverse en uitstekend toebereide vis - niet voor de romantiek of zo. Service is er niet, je moet gewoon in de rij staan. Het personeel is een tikje kortaf op z'n Haags maar verder best aardig. En het decor is niks bijzonders - tenzij je van aquaria houdt en toevallig net naast de bak met kreeften zit.
B.J. D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
De uitslag van de jaarlijkse haringtest was voor ons geen verrassing.
Als vaste klant genieten wij regelmatig van heerlijke vis bij Simonis en de haring is weer top. Snelle bediening en alles vers van het mes.
En de ambiance? Bijzonder!
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Na al jaren hier gegeten te hebben nu eens een recensie. Vandaag vlaggetjesdag en dus nieuwe haring! Uiteraard haring genomen met daarna een kibbelingschotel, echtgenote de slibtongetjes. Heerlijk, de haring en overweldigend de kibbeling en de slibtongschotels, lekker, goed van smaak en textuur en heel veel. Haring lekker vet, vol van smaak en romig, goed schoongemaakt zoals ik bij Simonis verwacht. Ondanks de megadrukte op deze dag en anders ook wel geen lange wacht tijden. Decor al jaren hetzelfde, maar ach, wie maalt daarom als je heerlijke vis zit te eten.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Eerder wezen eten en toen was het goed maar deze keer viel het heel erg tegen.

hadden mosselen, grote gamba's, slibtong en kreeft
De kreeft en slibtong waren goed. Echter van de mosselen konden we maar de helft eten. (andere helft was nog dicht of waren de schelpen kapot. De garnalen waren wel goed bereid maar dreven in een veel en vette saus. Verder was de friet slap en melig.

Verder moesten we zelf bestek halen alsmede een tang om de kreeft te kraken. Dit hadden we moeten krijgen maar waren ze vergeten
Malinee .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Ik wil hier al heel lang komen en vandaag kreeg ik de gelegenheid er voor. We hadden kreeftensoep en twee lekkerbekjes besteld. Na enig tijd wachten tot de oproep, zijn we aan de beurt. De lekkerbekjes waren heel groot (en duur). De kreeftensoep werd met twee gesneden brood geserveerd. Het werd ook erin verwerkt met rivierkreeft... heel veel rivierkreeftjes. Van de soep vind ik persoonlijk dat beetje flauw was, het mag van mij ietsje krachtiger worden. Lekkerbekje was wel ok. De sensatie en de drukte was wel leuk om een keer mee te maken. Bediening was wel ok, weinig van gemerkt omdat dit toch min of meer selfservice restaurant is.
Putters010 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Veel vis en voor een mooie prijs.Slibtongetjes drie stuks met frietjes en onbeperkt sausjes pakken. Lekker krokant gebakken en snel op tafel, het is wel een omroepsysteem dat als je eten klaar is en je je nummertje hoort dat je dan even je hand opsteekt, maar dat weerhoudt men niet om hier te komen aangezien de drukte altijd. Je kan makkelijk een schotel met zn tweeen delen met een lekker huiswijntje erbij.
Stephanieee .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
In het verleden vaker hier wezen eten en toen was het altijd helemaal naar wens. Zowel de smaak van het eten Als de bediening. Helaas viel op deze dag letterlijk alles tegen. Bediening is meer met zichzelf bezig dan alle vieze en volle tafels te ruimen, bestek wordt aan 1 persoon gegeven terwijl we hebben aangegeven het voorgerecht te delen. Nou oké even wachten. Nooit gekomen. Dan maar zelf halen... Bij de counter was het druk qua werknemers terwijl er meer dan genoeg werk te doen was. Het leek te missen van een leidinggevende..?
Helaas viel de kibbeling vandaag ook erg tegen..
We zullen het een andere keer vast weer wagen, maar voor nu helaas niet tevreden.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Voor een lekker gebakken visje, oesters of kibbeling ben je hier aan het juiste adres. In de rij staan om te bestellen, wachten tot je nummer wordt geroepen, vinger omhoog en het eten wordt gebracht. Altijd druk, dat zegt alles, een leuke zaak!
Toon39 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Meedere keer nu hier geweest. Steeds weer prima. De fischgerechten zijn echt top. Het is natuurlijk geen gezellig restaurantje om een leuke avond te hebben. Maar het heten (maakt niks uit of fisch, garnalen of mosselen) is echt lekker. Selfbediening, dus geen service, maar erg vriendelijk.