Simonis aan Zee

7,1
Voordelig
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Gisteren lekker gegeten bij Simonis. De porties zijn groot en lekker veel vis voor de gevraagde prijs. Door de zomer drukte hebben ze een kleinere kaart, maar hier staat wel genoeg keuze op. Vooraf heb ik de vis schotel genomen: paling, gerookte zalm, garnaaltjes en krab salade. Allemaal even lekker, al vond ik de krab salade wel veel saus en weinig krab. Als hoofdgerecht koos ik voor de gamba's met knoflook en rode peper. Het waren echt mooie, grote gamba's, goed bereid (niet te gaar en niet te rauw) en je kreeg er maar liefst 6, meer dan genoeg! Het was een mooie avond en erg druk, toch kwam het eten snel op tafel. De bediening is heel vriendelijk, maar bij sommige dames duurt het wel wat langer voordat ze reageren dan bij anderen.
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Op een zwoele zomeravond was het druk bij Simonis, maar het personeel hield alles in de gaten. Verlaten tafels werden direct gereinigd en nieuwe gasten werden direct geattendeerd op deze plekken.
De bestelling werd snel en vriendelijk opgenomen. Wij hadden voor 2 personen Lekkerbek en voor 2 personen kibbeling.
De fles rosé en water kwamen in een koeler.
De gerechten waren prima verzorgd. Hulde aan het hardwerkende personeel.
Dbuchly .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij eten al sinds ik me kan heugen in het weekend bij Simonis aan de haven. Altijd druk, maar desondanks altijd een tafel beschikbaar. Lekker eten, goede service. Redelijke prijzen als je de enorme hoeveelheid eten op je bord ziet liggen.

Met dit in ons achterhoofd zijn we bij dit restaurant gaan zitten. Het is vrijdagmiddag en niet druk. De bediening is vriendelijk en vlot. Het restaurant ziet er netjes en fris uit.

Mijn vrouw heeft een pannetje mosselen genomen en ik een bord Kibbeling. Het geheel hebben we weggespoeld met een glas Tonic. Het bleek een hele maaltijd te zijn. Bij de Kibbeling zat een rauwkostsalade en saus en bij de mosselen diverse sausjes.

We komen hier zeker nog eens terug.

Looijmans .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijke vis! En absoluut niet duur. We hebben kibbeling en een gebakken vis gehad. Was heerlijk. Broodjes zagen er ook lekker en goed belegd uit voor een normale prijs. En dat op de boulevard.
Smulbeer3 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Ondanks de drukte vanwege het vuurwerk een fijn plekje te weten bemachtigen bij Simonis op het terras. Drankjes werden vrijwel direct opgenomen welke na een paar minuten op tafel verschenen. Ook het eten werd ondanks de drukte snel geserveerd. Wij hadden de lekkerbek en de gepaneerde garnalen en het was heerlijk. Beide gerechten werden geserveerd met sla en friet. Het zijn wel grote porties, dus we kregen het helaas niet helemaal op. Verder is de prijs-kwaliteit verhouding prima. Ze hanteren relatief lage prijzen voor grote porties verse vis. Dit in tegenstelling tot sommige van hun buren waarbij je soms bizar hoge prijzen betaalt. Daarnaast was de bediening heel vriendelijk. Wij komen zeker terug, tot gauw!
Hien L.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gisteren heb ik hier heerlijk gegeten de oesters waren erg vers en lekker ook de haring , het waren heel druk maar na een kwartier hebben we al onze eten .
Ivo W.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Dit is de plek voor wat betreft verse vis in Scheveningen!
Ik had in dit geval bij de strandtent gegeten.
Als vooraf kreeftensoep besteld en dit was erg lekker en vooral de soep was lekker warm!
Vervolgens had ik mosselen in knoflookolie genomen en smaakte erg lekker.
Personeel was misschien wat gehaast, maar kan ik enigszins begrijpen omdat het er ook wel erg druk is. Ze doen echt hun best om het de gasten naar hun zin te maken.
Naar mijn mening 1 van de betere strandtentjes.
Sandra015 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Afgelopen weekend heb ik bij Simonis aan zee gegeten! Wat een top festijn was het mossel weekend! Voor €15 onbeperkt mosselen en Simonis had speciaal aan de mossel liefhebbers gedacht door extra picknick tafels op het strand te zetten zodat iedereen een kans kreeg om de mosselen te proeven aangezien Simonis altijd afgeladen is! Het eten en drinken werd zeer snel geserveerd met een vriendelijke lach van het personeel! Nogmaals mijn complimenten Simonis! En tot snel weer!
Astrid2611 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een gezellige zaak is dit ! Leuke meiden in de bediening. Lekker sfeertje en ook nog eens lekker eten !
Wij waren er tijdens het 'mossel-feest' onbeperkt mosselen gegeten voor maar 15 euro. Toen ons pannetje leeg was, kwam de serveerster vragen of we nog wat lusten: nou en of! Ook nog friet erbij! Echt een feest !
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Onze keus vandaag was een lekkerbek-schotel en een broodje paling.
Broodje paling zag er op het plaatje goed uit maar bleek wat mager belegd met paling, slechts 2 kleine stukjes.
De lekkerbek-schotel bestond uit 2 grote lekkerbekken met frites en saus naar keuze. De vissen smaakten goed maar zagen er glanzend uit, wellicht door de frituurolie ? Overigens prijs nogal hoog daarvoor, nl. bijna 15 euro !
Decor: massa gebeurtenis, veel herrie en bedrijvigheid. Hier ga je niet lekker een uurtje zitten....
Bij binnenkomst bestellen, dan betalen bij de kassa. Wachten tot je nummer wordt omgeroepen en dan wordt de bestelling na wat zwaaiwerk naar je tafel gebracht.
INdruk dat omzethoeveelheid en omzetsnelheid het meest belangrijk is.
Beaudine4 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gisteren wezen eten met z'n vieren bij Simonis aan zee. Het was er erg druk en daarom hebben wij juist dit restaurant gekozen om te gaan eten, dan zit het meestal wel goed denk je. We bestelde het eten, voor en hoofd gerechten en wat te drinken. We bestelden een flesje wijn, wat was deze lekker en zeker niet duur, en dat op deze mooie locatie. We hadden onder andere een wandeling als voorgerecht, deze was erg lekker en het was een flinke portie voor 1 persoon. Daarna kregen we onze hoofdgerechten wat ook een flinke portie was en erg lekker! We kregen alles snel opgediend en dat nog in die drukte met het mooie weer. Dus ons gevoel zat goed, het was druk en zeker aan te raden hier te gaan eten. De bediening was erg vriendelijk. Top Simonis
Anke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Ja weer een afknapper.
De bediening was zeer onvriendelijk en een kleine wijziging in een gerecht was onmogelijk.
De sirumi salade op de koude visschotel was oud en na de maaltijd diarree.
Bij de inktvisringen werd een berg slechte patat geserveerd die al bijna koud was. De begeleidende salade was iets groter dan een vingerdopje.
Wat een afgang voor simonis.
Sterk afgeraden
Pickwick .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Afknapper! De vis mag dan vers zijn, de bereiding en presentatie zijn om te huilen. Tonijn in de pan gebakken, waardoor er een onsmakelijke harde korst omheen zit. Kibbeling nog nooit zo vet gezien en veel te veel zout/kruiden. Frites slap en ook zeer vet. Zeebaarsfilet was goed gebakken, maar de erbij behorende groenten vormden een nauwelijks als groenten te herkennen vette brij ( soort van te lang gewokte substantie). Kindermenu wordt in een kartonnen doosje geserveerd, belachelijk! Alsof een bordje te veel gevraagd is, een kind telt duidelijk niet mee wanneer het om service gaat. Alle borden opgemaakt met een mistroostig plukje sla met een vette kwak sellerie "salade" erop. Dat is erg goedkoop en niet meer van deze tijd.
Bediening komt weinig geinteresseerd, eerder nonchalant over.
De entourage doet ook niet verzorgd aan. Alle banken en kussens zitten vol met vetvlekken, de tafeldecoratie ( schelpjes met water) staat vol met drapperige algen. Erg onhygienisch! Wat een toch ook nog kostbare teleurstelling. Was voor ons de laatste keer Simonis, er zijn genoeg andere gelegenheden waar je een soortgelijke maaltijd verzorgd en fris opgediend krijgt.
Evelyne J.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Na ingecheckt te hebben in het hotel om de hoek, hadden we enorme trek.
Eigenlijk wisten we niet zo goed wat we wilden, maar hier stonden zoveel favoriete gerechten op de kaart dat we hier naar binnen zijn gelopen.
We werden hartelijk door een vlotte dame geholpen, lekker glas wijn geadviseerd.
En daarna onze lunch doorgegeven.
Tonijn gegrild (had wel de saus appart) in een woord heerlijk! Mijn vriend had een tongetje volgens mij.
Het werd wat koud, wat niemand natuurlijk verwacht in juni. De gastvrouw had het door en hielp ons direct met de borden en drankjes en onze spullen naar een heerlijke tafel binnen.
Het was wel een beetje veel, maar super lekker!
En echt een top service!!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Net iets te veel teleurstellingen bij elkaar om hier nog eens terug te komen, ondanks dat het eten best in orde was. Op internet gezocht naar een restaurant aan het strand dat fruits de mer serveert. Simonis aan zee had ze op de kaart, en bovendien gezien de recencies een goede reputatie op het gebied van vis. Helaas geen fruits de mer meer bij Simonis -'waarschijnlijk vergeten van de kaart te halen'.
Vergeten op de kaart te zetten: kraanwater, desnoods tegen een kleine vergoeding. Wat achterhaald en ontzettend niet-duurzaam om alleen maar duur flessenwater te serveren! Wel prima wijn voor een schappelijk bedrag en lekkere oesters. Helaas zonder servetjes geserveerd, waar we om moesten vragen. Net als om het water dat pas na een kwartier en twee keer vragen kwam en daarna tot driemaal om de hoofdgerechten die uiteindelijk pas zo laat arriveerden dat we snel moesten eten om op tijd bij onze volgende activiteit moesten zijn. Het weerwoord van de serveerster toen we bij het afrekenen aangaven dat jammer te vinden: 'ik kan er ook niks aan doen'. Wij ook niet, maar als je keuken op een niet eens zo zonnige zaterdagmiddag als je terras al niet meer vol zit de bestellingen niet bij kan houden, is er iets niet goed en heb je geen tevreden klanten. We waren niet de enige pechvogels, want ook de tafels om ons heen moesten lang wachten en alle personeel verwees naar elkaar; 'ik ga niet over de bestellingen', 'de rekening moet u aan mijn collega vragen', etc.
Prima kreeft en de eerste mosselen van het seizoen. Slappe koude frites erbij jammergenoeg en ditmaal wel servetjes maar geen doekjes om je handen schoon te maken. Toch wel handig, na kreeft en mosselen.
Kortom, mooie locatie aan het strand met veel visopties maar ook veel rafelrandjes.
S. D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Als je van vis houdt en van de zee, dan zit je hier goed. We waren hier 's middags geweest, maar het lijkt me heerlijk om de zon in zee te zien zakken. Gerechten voor een schappelijke prijs, volgens mij net iets anders dan bij de haven. De prijs van de wijn nodigt je uit om nog een fles te bestellen. Vriendelijke bediening.
Donzter .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Eten is lekker! Daar staat Simonis om bekend. Entourage is een zeper. Nummertjes worden omgeroepen en dan moet je zwaaien om je eten bezorgd te krijgen. Er moeten toch veel handigere manieren zijn? Je zit niet rustig te eten. Niet geschikt voor een date maar als je je vriend of vriendin al wat langer kent en jullie houden allebei van vis dan zeker geschikt voor een zwoele avond. Daarna een strandwandeling
PJ77 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Afgelopen maandag gaan eten met 5 personen. Het tafeltje naast ons had heerlijke zalm op het bord liggen zag ik. Keuze gemaakt voor zalm/kabeljauw spies. Deze was kurkdroog! Hoe kun je zoiets lekkers nu verknallen!? Ook de mosselen niet de kwaliteit die we gewend zijn. Achteraf zei men dat het mosselseizoen net was begonnen en dat ze dus minder van kwaliteit konden zijn. Ja...zeg dat dan als je het gerecht besteld denk ik dan! Hadden we iets anders besteld. Voor een visrestaurant onder de maat. Vervangend gerecht kibbeling was wel lekker, maar had al een paar dagen "vet" gegeten en had dus gehoopt op een lekker stukje verse vis. Wel kop koffie gekregen ter compensatie, maar ja ik kom er om lekker te eten en niet voor de koffie.
Dit was zonde van het geld.
Faat123 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Slecht eten. Zalm dat zogenaamd gegrild is gewoon in de frituur gegooid, smaakloos. Garnalen smaken naar sloot en de kibbeling naar vieze olie daarnaast de bediening ook nog eens slecht. Doen alsof ze je niet zien en kan geen bedankje vanaf of gedag na betaling. Voor mij nooit meer simonis.
J H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Vandaag bij Simonis ad zee gegeten. Bestellen aan de balie, afrekenen, drankjes zelf ophalen en aan tafel wachten tot het nummer van je bestelling wordt afgeroepen. Dan wordt er verwacht dat je zwaait zodat ze het eten aan tafel kunnen brengen.
Prima concept dat in de praktijk prima blijkt te werken.
We hadden een kibbeling en een inktvisringen schotel. Ondanks dat we geen kleine eters zijn konden we beide ons - HEERLIJKE - eten niet op. Echt enorme porties van bovengemiddeld goede kwaliteit.

Een echte aanrader !