Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel)

Piet Heinkade 11 1019 BR Amsterdam Nederland Kaart
31-205191200

Meer informatie over restaurant Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Giel L.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wat een verrassing, het eten in dit restaurant. Uiterst vriendelijk bediening, snel goed warme gerechten op tafel. Heerlijk gegeven, hoewel het voorgerecht erg aan de zoute kant was, al met al echt een prima plek om te eten. Goed wijnadvies en prima betaalbare wijnen. Voor de liefhebber een Movenpickijsje toe.
Petradehaas .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Zeer geslaagd

Onze gasten verbleven in het Mövenpick Hotel en hadden na een lange dag vergadering geen puf mee om de stad in te gaan. Zodoende besloten werd besloten te gaan eten bij restaurant Silk (op de tweede etage in het Mövenpick Hotel). We werden hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Je kunt hoe dan ook zeggen dat het personeel goed opgeleid en zeer attent is. Zonder dat wij het vroegen kregen de Nederlands sprekende een Nederlandse menukaart terwijl de rest van ons internationale gezelschap een kaart in het engels kregen. Water en wijn werd bijgeschonken en je hoeft maar op te kijken en de bediening komt naar je toe.

Ik kan me niet exact meer herinneren wat mijn tafelgenoten hadden dus ik beperk me tot hetgene wat ik zelf heb genuttigd. Als voorgerecht koos ik voor de wrap gevuld met gietenkaas op een bedje van balsalmico-uiencompote. Gevolgd door risotto met garnalen 1/2 portie. Een half portie is voldoende als je drie gangen eet. De risotto was zeer smakelijk het was goed gekookt maar miste een beetje zout. Als dessert nam ik natuurlijk Mövenpick vanilleijs met daarover espresso. Al met al een zeer geslaagd diner.

Don B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Op een paar passen van het Muziekgebouw aan het IJ is dit een uitstekende locatie om voor het concert te eten, zeker met de parkeergarage er recht onder. Een heerlijk rustige en ruime eetgelegenheid met een bijzonder fraai uitzicht over het IJ. De bediening, door meerdere jonge dames, waarvan een Italiaans sprak, was vriendelijk en attent. Ongevraagd stonden er al meteen glazen water klaar voor ons vieren. De aperitieven zijn behoorlijk aan de prijs, wij betaalden voor Leffe Blond € 5, per fles en dat is toch meer dan een sixpack in de winkel. Goede broodjes met boter, en olijfolie, en een ruime keus aan olijven werden als smaakmaker zeer gewaardeerd. Het plateau van Zwitserse delicatessen bestaande uit Bunderfleische, knoflookworst, Appenzeller kaas, Tête de Moine, zomerse salade dat een van ons bestelde omvatte meer dan de twee soorten kaas, maar er werd besloten dit niet terug te sturen naar de keuken om die er af te laten halen. Er was wel een genereuze hoeveelheid, en we hadden moeite dit met vier personen op te krijgen, terwijl de dames uit eigen initiatief nog maar drie bordjes daarvoor neerzetten.
Een bijzonder te waarderen mogelijkheid is dat men een "halve" hoeveelheid kan bestellen voor een bijna halve prijs, wat met de aangeboden hoeveelheden vaak wel aan te bevelen is. Een tafelgenoot had zo een halve portie gesneden kalfsreepjes Zurich stijl
met Rösti aardappel, witte wijn, champignon en roomsaus en was daar zeer mee ingenomen. De dames kozen voor een hele portie Risotto met wilde champignons, mascarpone, doperwten en pecorino, zeer smakelijk en goed bereid, en er was nog een gebakken zeebaars op een bedje van peulvruchten en cherry tomaten; de zeebaars misschien een beetje droog. Alle maaltijden geurden zeer aromatisch en aangenaam, en smaakten evenzo. Voor de risotto bleek dat de hoeveelheid beter een halve portie had kunnen zijn, en verhongeren zul je er niet gauw. De prijzen zijn aan de hoge kant; de prijs-kwaliteitsverhouding ligt een beetje tegen de acceptatiegrens aan, en is voor de bieren zeker te ongunstig. Kwaliteit, sfeer en bediening, naast aantrekkelijke ligging en uitzicht maken dit toch een zeer aantrekkelijk restaurant.

Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Vanwege een boottocht langs de lichtobjecten van het Amsterdam Lightfestival besloten we bij Silk Road te gaan eten. We werden niet teleurgesteld! De sfeer in het restaurant was wat klinisch was en het was er nagenoeg leeg, De dame in de bediening was vlot en alert, want we kwamen om 18.00 uur, maar moesten om 19.00 uur alweer weg vanwege de vertrektijd van de boot. Er was niet genoeg tijd om meerdere gangen te bestellen, dus we gingen voor de ossenhaas met béarnaise saus, dikke frieten en gemengde sla en een mooie fles Italiaanse wijn. Wat een mooi gerecht! De ossenhaas was perfect gebraden, de saus voortreffelijk en de salade mooi van opmaak en heerlijk van smaak. Gewoon helemaal niets op aan te merken. De desserts waren ook prima in orde. Nogmaals complimenten voor de chef en zijn team en de vriendelijke dame in de bediening. Wij komen zeker terug als we wat meer tijd hebben!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Mooi modern restaurant. Wij maakten gebruik van een aanbieding twee gangen diner voor € 28,50 met twee glazen huiswijn. Voortreffelijke carpaccio en Ceasar sald vooraf. Gevolgd door een echt Zwitsers gerecht, kalfsvlees emincé in een paddestoelen roomsaus met rösti. Het kalfsvlees en roomsaus waren uitstekend, leuk apart opgediend op mooie borden (evenals de voorgerechten). De rösti wat ook voortreffelijk, in Zwitserland kan je het niet beter krijgen. Koffie, espresso en espresso macchiato met een chocolaatje waren zoals het hoort, warm en goede koffiesmaak. Prima smakende huiswijnen. Erg vriendelijke, met twee jonge Italianen die goed Engels spraken, ertussen, en vlotte bediening. Mooi uitzicht vanuit het restaurant, althans bij het raam, op het IJ.
Catherina J.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Vandaag hebben we met 2 personen genoten tijdens de dinerdagen menu bij Silk Road.

De bediening was doorgaans heel vriendelijk maar wel een beetje stijf. Wij houden wat meer van een beetje ontspannen bediening maar de service was verder helemaal perfect.

Het decor is een beetje saai, niet echt speciaal. Ik had het wat specialer verwacht van een restaurant met een naam als Silk Road. Maar...het hoort bij een hotel en hotel restaurants zijn nu eenmaal neutraler ingericht. Het uitzicht is wel heel mooi!

Het beste voor laatst: Het eten was super. We hadden voldoende te eten. Misschien was het toetje wel een beetje te veel maar...zonder om het te verklappen, je wilt je toetje NIET missen. Elk gerecht was tot op de puntjes bereid en de smaak was heerlijk en origineel. Zelfs de koffie kwam heel verzorgd aan met handgemaakte bonbons. Koffie en thee waren wel wat aan de prijzige kant. 4 euro voor een kopje thee...

Riet B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Donderdag 16 mei heb ik met vrienden gegeten in Silk road. We werden ontvangen door een meisje dat geen woord Nederlands sprak. De ober sprak redelijk Nederlands maar wist van toeten nog blazen. Onze jassen werden niet aangenomen. Mijn tafelgenoten wilden als aperitief een glas port waar de ober nog nooit van gehoord had. Het was een reuze aardige jongen maar geen professional. Ik had erg lekkere pastinaaksoep en als hoofdgerecht asperge linguine met schelpdieren. Het smaakte goed maar asperges zaten er niet in . Wellicht was de linguine in aspergenat gekookt maar daar was niets van te proeven. Het interieur vonden we alledrie erg ongezellig en sfeerloos. We hadden wel een mooie plek met uitzicht op het IJ.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Met een cadeaubon van Het Parool in de hand, meldden we ons bij Silkroad. Het restaurant bevindt zich op de tweede verdieping in een zeer aanwezig hotelgebouw. Het uitzicht op een naastgelegen cruiseschip is fraai, maar een hoger gelegen restaurant is nog fraaier. De bediening was vriendelijk. Pijnlijk was dat mijn telefonisch (meerdere malen) doorgegeven reservering niet was doorgekomen. Gelukkig was er nog een tafel vrij. Het zou vervelend geweest zijn als we onverrichter zake naar elders moesten verkassen. In de directe omgeving is er ook niet veel alternatiefs. De bediening was deels Engelstalig en dat vonden we niet erg internationaal. Het eten was erg lekker. Vooraf carpaccio en ceasar salad en hoofdgerecht asperges en steak van het huis. Het nagerecht, citroentaart was ook erg goed. De porties waren ruim. Prijsstelling was goed. De inrichting is netjes, maar niet heel bijzonder. Leuk om hier eens geweest te zijn.
DK20 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Prima gegeten mooie tafel aan het raam, vriendelijke bediening en een leuke kaart. Er zijn ook menu opties en een prima wijn kaart